Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6300
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Pierwsza opcja, czyli
Tak, tak i tak
(nie licząc tego rozpatrywania. Żetony kładziesz w momencie dobrania karty, zanim zaczniesz je rozpatrywać.)
Tak, tak i tak
(nie licząc tego rozpatrywania. Żetony kładziesz w momencie dobrania karty, zanim zaczniesz je rozpatrywać.)
What a view.
- kotlet
-
- Posty: 225
- Rejestracja: poniedziałek 03 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- fallenmk
-
-
Spis dodatków autora:
• Krainy Wschodu
• Miecze Czarnoksiężnika
• Poszukiwacze z DnD
• Powrót Kruczej Wiedźmy
• Purpurowy Czerw
• Pułapki w Podziemiach - Posty: 2321
- Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Czy ropucha może zdobywać przyjaciół i przedmioty, czy je pozostawia na obszarach, po których się porusza?
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6300
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3160
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 43
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Za każdym razem, gdy Poszukiwacz zostanie przeniesiony/teleportowany, czy to na wskutek działania karty, czy polecenia obszaru, na inny obszar to odbywa spotkanie wynikajace z jego nowego obszaru ewentualnie atakuje Poszukiwacza na nowym obszarze? Czyli po przeniesieniu, teleporcie bada nowy obszar? Nie jest potrzebny tam zapis o badaniu "nowego obszaru " bo za każdym razem bada się nowy obszar? Tak jak w Wędrowcu?
Co jeśli jakaś karta pojawi się na naszym obszarze (np. ww. Wędrowiec przeniósł się na nasz obszar) nie w naszej turze, nie badamy takiej karty chyba, że jej opis wyraźnie na to wskazuje?
Co jeśli jakaś karta pojawi się na naszym obszarze (np. ww. Wędrowiec przeniósł się na nasz obszar) nie w naszej turze, nie badamy takiej karty chyba, że jej opis wyraźnie na to wskazuje?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Za dużo znaków zapytania i nie wiem, czy pytasz, czy stwierdzasz... ale jak się teleportujesz, to możesz wybrać, kogo tam zbadasz, a biegająca karta na Ciebie nie wpływa, chyba że jest na niej napisane, iż jednak wpływa.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Instrukcja, strona 9:Pablo pisze: ↑sobota 18 maja 2019, 13:50 Za każdym razem, gdy Poszukiwacz zostanie przeniesiony/teleportowany, czy to na wskutek działania karty, czy polecenia obszaru, na inny obszar to odbywa spotkanie wynikajace z jego nowego obszaru ewentualnie atakuje Poszukiwacza na nowym obszarze? Czyli po przeniesieniu, teleporcie bada nowy obszar? Nie jest potrzebny tam zapis o badaniu "nowego obszaru " bo za każdym razem bada się nowy obszar? Tak jak w Wędrowcu?
Co jeśli jakaś karta pojawi się na naszym obszarze (np. ww. Wędrowiec przeniósł się na nasz obszar) nie w naszej turze, nie badamy takiej karty chyba, że jej opis wyraźnie na to wskazuje?
Spotkania w Krainie Zewnętrznej i Środkowej
oraz
Przykład spotkania
Ja nawet nie mam Talismana.
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3160
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 43
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Nie mam jej teraz w rękach, a jestem wyjechany.
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
A ja jej w ogóle nie mam, a dałem radę
http://galakta.pl/download/talissman_instrukcja.pdf
Znalezienie tego w googlach nie trwa długo
Ja nawet nie mam Talismana.
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3160
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 43
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Thx
Dodano po 11 minutach 9 sekundach:
Czyli zapis o np. badaniu nowego obszaru po przeniesieniu, nie jest potrzebny bo obligatoryjnie odbywasz tam spotkanie,
a
zapis o tym, że musisz zbadać kartę, która zostanie przeniesiona na twój obszar jest potrzebny bo normalnie jej nie badasz.
Dodano po 11 minutach 9 sekundach:
Czyli zapis o np. badaniu nowego obszaru po przeniesieniu, nie jest potrzebny bo obligatoryjnie odbywasz tam spotkanie,
a
zapis o tym, że musisz zbadać kartę, która zostanie przeniesiona na twój obszar jest potrzebny bo normalnie jej nie badasz.
- As_Kier
-
- Posty: 9
- Rejestracja: niedziela 14 kwie 2019, 23:43
- Płeć:
- Wiek: 24
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Tak, poza sytuacją gdzie zostajesz przeniesiony na skutek przegranej czy remisu w jakiejkolwiek walce. Wtedy twoja tura się kończy, więc nie odbywasz spotkania.Pablo pisze: ↑sobota 18 maja 2019, 15:27 Thx
Dodano po 11 minutach 9 sekundach:
Czyli zapis o np. badaniu nowego obszaru po przeniesieniu, nie jest potrzebny bo obligatoryjnie odbywasz tam spotkanie,
a
zapis o tym, że musisz zbadać kartę, która zostanie przeniesiona na twój obszar jest potrzebny bo normalnie jej nie badasz.
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4059
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Nie dawało mi to spokoju, więc skorygowałem tę tabelę.
viewtopic.php?t=8809
Ostatnio dużo gramy w jednej grupie, nabieramy skilu i nagle stały się istotne takie rzeczy jak kolejność działań (nie ma litości). Takie też jak dowolny moment, początek tury, przebieg walki i in.
- fallenmk
-
-
Spis dodatków autora:
• Krainy Wschodu
• Miecze Czarnoksiężnika
• Poszukiwacze z DnD
• Powrót Kruczej Wiedźmy
• Purpurowy Czerw
• Pułapki w Podziemiach - Posty: 2321
- Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Mam pytanie o zapis - na większości wrogów jest: "jeśli go pokonasz, to..." natomiast na Harpagońskim smoku jest "jeśli ją (bestię) zabijesz". Czy jest różnica w działaniu pomiędzy pokonaniem a zabiciem? Czy np. za zniszczenie harpagońskiego smoka zaklęciem też się dostaje jego złoto, czy też pokonanie i zabicie to tylko synonim? A jeśli synonim, a robię obecnie parę kart, czy zapis "jeśli zabijesz lub zniszczysz, to" będzie poprawny zapis, jako rozszerzenie okoliczności przy których odpala się efekt?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
To flavour text.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- fallenmk
-
-
Spis dodatków autora:
• Krainy Wschodu
• Miecze Czarnoksiężnika
• Poszukiwacze z DnD
• Powrót Kruczej Wiedźmy
• Purpurowy Czerw
• Pułapki w Podziemiach - Posty: 2321
- Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Przy przemianie w ropuche porzuca się dobytek, ale nigdzie nie widzę informacji, że płaz nie może zdobywać przedmiotów i przyjaciół. Jak to więc jest w trakcie bycia ropuchą?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Musisz uwierzyć ludziom na słowo . Wiem, że na początku jest ciężko, ale z czasem się nauczysz i przyzwyczaisz .
Na karcie Ropuchy nie ma zaznaczonych miejsc, pod które mogłaby kłaść karty Przedmiotów i Przyjaciół, więc nie może ich otrzymywać.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- fallenmk
-
-
Spis dodatków autora:
• Krainy Wschodu
• Miecze Czarnoksiężnika
• Poszukiwacze z DnD
• Powrót Kruczej Wiedźmy
• Purpurowy Czerw
• Pułapki w Podziemiach - Posty: 2321
- Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Faktycznie, dzięki wielkie.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
W nowej edycji zachowanie ropuchy pewnie jest idiotycznie wyjaśnione (jak i spora część innych rzeczy), ale większość z nas grała w starą edycję MiM i tam takie rzeczy były o wiele lepiej wyjaśnione (punkt 19:2):
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4059
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Stare, ale jare.
Zestaw odruchów z lat pacholęcych, których nie sposób zapomnieć. Dziś mnie porusza, gdy tniemy w TMiM i @Arknel „rzuca Czar” albo „traci punkt Wytrzymałości”
Ostatnio zmieniony wtorek 13 sie 2019, 13:17 przez Budowniczy Mostów, łącznie zmieniany 1 raz.
- fallenmk
-
-
Spis dodatków autora:
• Krainy Wschodu
• Miecze Czarnoksiężnika
• Poszukiwacze z DnD
• Powrót Kruczej Wiedźmy
• Purpurowy Czerw
• Pułapki w Podziemiach - Posty: 2321
- Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Ano ze starej MiM pamiętałem, że tak było właśnie.
Z innej beczki: Czy przykładowy Skowyt Wendigo i inne zdarzenia o działaniu dłuższym, niż natychmiastowe, po rozpatrzeniu pozostają na obszarze, zmniejszając ilość losowanych kart, czy idą do strefy gry (by pamiętać o ich działaniu) czy też lądują na stosie kart odrzuconych?
Z innej beczki: Czy przykładowy Skowyt Wendigo i inne zdarzenia o działaniu dłuższym, niż natychmiastowe, po rozpatrzeniu pozostają na obszarze, zmniejszając ilość losowanych kart, czy idą do strefy gry (by pamiętać o ich działaniu) czy też lądują na stosie kart odrzuconych?
- Arthan
-
-
Spis dodatków autora:
• Generator Kart - Posty: 2220
- Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Zdarzenia zawsze trafiają na stos kart odrzuconych. Chociaż dobrą praktyką może być pozostawienie karty zdarzenia widocznej gdzieś w obszarze gry dopóki działa jej efekt, np. 3 tury itp. Skowyt Wendigo i większość kart Zdarzeń mają zapisy by je odrzucić.fallenmk pisze: ↑wtorek 13 sie 2019, 08:47 Z innej beczki: Czy przykładowy Skowyt Wendigo i inne zdarzenia o działaniu dłuższym, niż natychmiastowe, po rozpatrzeniu pozostają na obszarze, zmniejszając ilość losowanych kart, czy idą do strefy gry (by pamiętać o ich działaniu) czy też lądują na stosie kart odrzuconych?
Zdarzenie może pozostać na planszy chyba jedynie wtedy gdy zostanie wylosowane, ale nie rozpatrzone np. po wylosowaniu dwóch Zdarzeń i jeżeli pierwsze z nich każe nam zakończyć turę, albo się gdzieś przenieść, to drugie bym zostawił na tym obszarze.
- fallenmk
-
-
Spis dodatków autora:
• Krainy Wschodu
• Miecze Czarnoksiężnika
• Poszukiwacze z DnD
• Powrót Kruczej Wiedźmy
• Purpurowy Czerw
• Pułapki w Podziemiach - Posty: 2321
- Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Ja właśnie tak robię, że dłużej działające zdarzenia zostawiam w strefie gry, by nie zapomnieć o efekcie, czasem z kością, jeśli działanie trwa konkretną ilość tur. Ale nie widziałem w zasadach konkretnych przepisów w tej materii.
- Arthan
-
-
Spis dodatków autora:
• Generator Kart - Posty: 2220
- Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Przepisy tego nie regulują Np. w Digital Edition też tak zrobili, że u dołu ekranu widnieje karta zdarzenia, które trwa np. Zamieć.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6300
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Możesz przypomnieć na której stronie instrukcji jest ten zapis?
Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
To źle robisz, bo zdarzenia leżą na obszarze i liczą się do limitu kart na nim.
What a view.
- Arthan
-
-
Spis dodatków autora:
• Generator Kart - Posty: 2220
- Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
ehh całe życie w błędzie Nienawidzę tej gry, nienawidzę Blu, w ogóle zaraz się zbanuje i tu nie wchodzę załamany
http://galakta.pl/download/Talisman_FAQ.pdf strona 2 - Kolejność działań