Gamma pisze: ↑czwartek 08 mar 2018, 10:18
Osobiście korzystam ze sporej liczby małych zmian. Odkąd zacząłem grę doszlifowywać gra się nam dużo, dużo lepiej.
![slightly smiling face :)](./images/smilies/emojione/1f642.svg)
- Losujemy po 5 postaci na początku gry. Przy 70 bohaterach zmniejsza to szanse, że ktoś będzie niezadowolony z wyboru.
- Zmieniona wymiana trofeów: do 7 punktów siły i mocy trofea kosztują normalnie 7. Potem wzrastają o 1. Na 8 punkt potrzeba 8 punktów, na 9 potrzeba 9 i analogicznie na 12 - 12, na 15 - 15 itd. Zmniejsza to efekt "kuli śnieżnej".
- Zmniejszyłem talię mieszkańców z 40 kart do 30, wyrzucając zapychacze.
- Na początku gry po wybraniu zakończenia i postaci każdy losuje mieszkańców - 5 na głowę przy 2 graczach, po 4 na głowę przy 3 i 4 graczach. Każdy
może wybrać do 2 i umieścić na planszy. Przez to, że grę zaczyna się już z jakimiś mieszkańcami o wiele chętniej gracze tam wchodzą / jest ciekawiej. To zresztą kolejny, bardzo dobry pomysł Blu, który lekko zmodyfikowałem.
- Jeżeli ktoś wylosuje kartę przeznaczenia albo przedmiot, który zwiększa początkową wartość życia/losu, ten gracz od razu dostaje ten los/życie. (Nie musi go jeszcze odnawiać jak oryginalnie).
- Korekty postaci: Elf, Mintaur, Alchemik. Na małe korekty czekają kolejne postacie np. Góral.
- Nie można korzystać z konia w Podziemiach.
- Karty 3 listów gończych leżą odkryte od początku gry.
- Nie ma ograniczenia złota do 30 sztuk. Zresztą praktycznie i tak niesamowicie rzadko zdarzają się takie sytuacje, że przekraczamy taką wartość.
- Nie korzystam z mechaniki likantropa ani z Wilkołaka npc.
- Zmiany związane z talią Pozostałości.
Co się zmieni już wkrótce?
- Nowa plansza z minimalnymi zmianami na niej.
- Nowe zasady odnośnie Pana Ciemności - brak możliwości tele na KW. Losowanie (zamiast wybierania) skarbów.