Rzycio-godziny spędzone nad rozkminianiem Logiki MiMa...
-
-
- Posty: 47
- Rejestracja: niedziela 01 kwie 2012, 01:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Rogo
-
- Posty: 6442
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
wg "mojej logiki" Jasnowidz nie dogoni w sile Trolla. Z resztą rzadko kiedy dobrnie się do 12 punktów siły, bo zazwyczaj już podbija się krainę wewnętrzną.
A wg Ciebie być trollem i nie zbierać pokonanych wrogów jest z sensem?
Większość przedmiotów i przyjaciół zwiększających siłę/moc zwiększa je tylko podczas walki (zwłaszcza te zwiększające siłę). Ciekaw jestem jak u Ciebie wygląda przebijanie się przez Kryptę/Kopalnię (zwłaszcza przez kryptę, gdzie wymagana jest siła), mając prawdopodobieństwo 10-30% na przejście (dla 6-8 siły)
Sztuczne przedłużanie gry, bo wg mnie lepiej szybko podbić statystyki niż liczyć na to, że znajdzie się przedmioty/przyjaciół dodających siłę/moc nie tylko podczas walki.
A wg Ciebie być trollem i nie zbierać pokonanych wrogów jest z sensem?
Większość przedmiotów i przyjaciół zwiększających siłę/moc zwiększa je tylko podczas walki (zwłaszcza te zwiększające siłę). Ciekaw jestem jak u Ciebie wygląda przebijanie się przez Kryptę/Kopalnię (zwłaszcza przez kryptę, gdzie wymagana jest siła), mając prawdopodobieństwo 10-30% na przejście (dla 6-8 siły)
Sztuczne przedłużanie gry, bo wg mnie lepiej szybko podbić statystyki niż liczyć na to, że znajdzie się przedmioty/przyjaciół dodających siłę/moc nie tylko podczas walki.
Ja nawet nie mam Talismana.
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 33
- Kontakt:
dms~, chyba lepiej od razu rozpisać nową grę, bo Magia i Miecz jest z reguły nielogiczna
Jakiś koleś bierze tam jakaś magiczną koronę, która jest za wiecznie płonąca doliną (co podsyca ten ogień? Czemu jakiś tam talizman ma chronić przed nim? Może jest to płaszcz azbestowy?) i może dowolnie zabijać postacie znajdujące się na drugim końcu kosmicznej otchłani...
To wszystko jest tylko magiczną grą planszową. Szukanie logiki na siłę może zepsuć balans gry i stanie się ona zwyczajnie nudna, bo trzeba będzie ogarniać za dużo rzeczy naraz. Trochę grywam w strategiczne gry Taktyki i Strategii. Owo wydawnictwo w pewnym momencie postanowiło, że jej bitwy będą w 100% realistyczne. Efekt jest taki, że ruch dowolną jednostką to czasem 2 minuty liczenia statystyk, pojedynczy atak jest regulowany przez 40 przepisów, które i tak nie ogarniają całości pola walki, bo to się nie da!
Dlatego moim zdaniem wprowadzanie limitów zepsuje grę. Pamiętajmy, że standardowa Siła Poszukiwacza operuje w granicach 1-6, do tego dochodzi kostka K6 i ew. jakieś przedmioty (też załóżmy +4). Zatem zakładając limity, maksymalna osiągalna Siła to 16... i w tej szesnastce musisz upchać wszystkie stworzenia i sytuacje od królika bojowego, po olbrzymy i smoki... by dało je się jakoś pokonać. Dość wąska skala...
To wszystko jest tylko magiczną grą planszową. Szukanie logiki na siłę może zepsuć balans gry i stanie się ona zwyczajnie nudna, bo trzeba będzie ogarniać za dużo rzeczy naraz. Trochę grywam w strategiczne gry Taktyki i Strategii. Owo wydawnictwo w pewnym momencie postanowiło, że jej bitwy będą w 100% realistyczne. Efekt jest taki, że ruch dowolną jednostką to czasem 2 minuty liczenia statystyk, pojedynczy atak jest regulowany przez 40 przepisów, które i tak nie ogarniają całości pola walki, bo to się nie da!
Dlatego moim zdaniem wprowadzanie limitów zepsuje grę. Pamiętajmy, że standardowa Siła Poszukiwacza operuje w granicach 1-6, do tego dochodzi kostka K6 i ew. jakieś przedmioty (też załóżmy +4). Zatem zakładając limity, maksymalna osiągalna Siła to 16... i w tej szesnastce musisz upchać wszystkie stworzenia i sytuacje od królika bojowego, po olbrzymy i smoki... by dało je się jakoś pokonać. Dość wąska skala...
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
-
-
- Posty: 47
- Rejestracja: niedziela 01 kwie 2012, 01:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Jest to gra fantasy, więc nie mówimy o logice magicznych przedmiotów itp.
W/g Ciebie lepiej jest nabić siłę 10, dodać przedmioty i po prostu odkładać karty wyciągniętych wrogów na stos kart zużytych?
W kopalni czy w krypcie mamy laser górniczy, łopatę itp.
Gra bez ograniczeń jest za prosta. Ja gram, że trzeba pokonać pozostałych poszukiwaczy + alternatywne zakończenia.
A mówisz o logice siły Jasnowidza w stosunku do Trolla, a Ja mówie o balansie i trudności/ciekawości rozgrywki. Jest to jak mówiłem fantasy, więc liogiki życiowej nie ma, ale może byc rozgrywkowa. I tak jest o wiele ciekawiej.
Dla przykładu (tak gram): straż miejska ktorą każdy pokonuje to bezsens. W czasie walki z nią rzucamy kostką 2 razy dla określenia ich siły. I chodzić nielegalnie po mieście nie jest już takie proste...
Wy gracie z zasadami które ułatwiają grę. Ponieważ zasady wymyślone były dla planszy podstawowej i bez dodatków bez których jest trudniej. Moja logika ma zaprowadzić balans w grę.
I apropo zbierania pokonanych wrogów, to nie zbieramy ich. Na planszach jest tyle miesc w których można nabić siłę/moc że zbieranie można Sobie odpuścić...
W/g Ciebie lepiej jest nabić siłę 10, dodać przedmioty i po prostu odkładać karty wyciągniętych wrogów na stos kart zużytych?
W kopalni czy w krypcie mamy laser górniczy, łopatę itp.
Gra bez ograniczeń jest za prosta. Ja gram, że trzeba pokonać pozostałych poszukiwaczy + alternatywne zakończenia.
A mówisz o logice siły Jasnowidza w stosunku do Trolla, a Ja mówie o balansie i trudności/ciekawości rozgrywki. Jest to jak mówiłem fantasy, więc liogiki życiowej nie ma, ale może byc rozgrywkowa. I tak jest o wiele ciekawiej.
Dla przykładu (tak gram): straż miejska ktorą każdy pokonuje to bezsens. W czasie walki z nią rzucamy kostką 2 razy dla określenia ich siły. I chodzić nielegalnie po mieście nie jest już takie proste...
Wy gracie z zasadami które ułatwiają grę. Ponieważ zasady wymyślone były dla planszy podstawowej i bez dodatków bez których jest trudniej. Moja logika ma zaprowadzić balans w grę.
I apropo zbierania pokonanych wrogów, to nie zbieramy ich. Na planszach jest tyle miesc w których można nabić siłę/moc że zbieranie można Sobie odpuścić...
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Tak ma być -> dupo-godziny to jednostka czasu, w której się np rozlicza w pracyInsertCoin pisze:Tak na marginesie poprawcie temat bo "rzyć" to raczej z tyłkiem się kojarzy a nie z życiem. Tyłko-godziny spędzone nad mimem?.
Tym bardziej nie rozumiem Twoich ograniczeń - zamiast z czasem zmniejszać losowość spotkań utrzymujesz je na stałym poziomie. Rozwój postaci traci sens -> przypomina to level scaling w grach cRPG....dms~ pisze:Ja gram, że trzeba pokonać pozostałych poszukiwaczy + alternatywne zakończenia.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- HRABIA GENERAŁ LORD
-
- Posty: 302
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
Po to się tę siłę nabijało. Rozwój postaci jest moim zdaniem potrzebny. Po co się ograniczać?dms~ pisze:W/g Ciebie lepiej jest nabić siłę 10, dodać przedmioty i po prostu odkładać karty wyciągniętych wrogów na stos kart zużytych?
Ostatnio na forum we wszystkich przypadkach odmieniane są słowa logika i balans. Ja tam od logiki i balansu wolę dobrą zabawę i grywalność
Tyle miałem do powiedzenia.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6315
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Amen. O ile równowaga (słowo balans oznacza regulator chodu w zegarach i zegarkach mechanicznych, nie wiem czy wiecieHRABIA GENERAŁ LORD pisze: Ostatnio na forum we wszystkich przypadkach odmieniane są słowa logika i balans. Ja tam od logiki i balansu wolę dobrą zabawę i grywalność
To jest gra, więc nie mówmy o logice.Jest to gra fantasy, więc nie mówimy o logice magicznych przedmiotów itp.
What a view.
- Chaos
-
-
Spis dodatków autora:
• MiM na ZunTzu - Posty: 479
- Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
- Lokalizacja: Bajlandia
- Płeć:
- Kontakt:
Podczas gry stosowaliśmy zasadę "równych szans " podczas walki z wrogiem:
1. Odkrywając kartę Wroga rzucamy za niego kostką określając atak z zaskoczenia np. rzucając k10 - na 10 wróg wygrywa automatycznie walkę.
2. Wchodząc na odkrytą kartę wroga który ma Siłę np. 3 a my mamy powiedzmy 12 licząc z przedmiotami bonusami itd. wygralibyśmy walkę automatycznie - sposób utrudnienia jest taki : gdybyśmy rzucili 6 nasz atak wyniósłby 18, rzucamy za wroga kostką k15 aby miał teoretycznie szansę na zwycięstwo. Dzięki takiemu rozwiązaniu nawet słaby dzik ma szanse zabić koksa i do końca gry towarzyszy nam ten dreszczyk emocji podczas walki.
1. Odkrywając kartę Wroga rzucamy za niego kostką określając atak z zaskoczenia np. rzucając k10 - na 10 wróg wygrywa automatycznie walkę.
2. Wchodząc na odkrytą kartę wroga który ma Siłę np. 3 a my mamy powiedzmy 12 licząc z przedmiotami bonusami itd. wygralibyśmy walkę automatycznie - sposób utrudnienia jest taki : gdybyśmy rzucili 6 nasz atak wyniósłby 18, rzucamy za wroga kostką k15 aby miał teoretycznie szansę na zwycięstwo. Dzięki takiemu rozwiązaniu nawet słaby dzik ma szanse zabić koksa i do końca gry towarzyszy nam ten dreszczyk emocji podczas walki.
WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6315
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Nie, nie bawi. Nigdy grając nie miałem takiej sytuacji.dms~ pisze:To bawi was bieganie po mapie i po prostu wyciąganie karty przygód i nie walczenie z żadnymi wrogami bo nawet król smoków to pikuś bo przecież jesteśmy potężni!
Faktycznie fajna zabawa!
Nie popadaj w skrajności.
Chaos, skąd braliście te kostki? Wydaje mi się więcej roboty z tym generowaniem wyników niż to jest warte zachodu. To już prościej dorobić taką zasadę że przy każdej walce gracz rzuca dodatkowo (np) k20. Przy 1 automatycznie przegrywa a przy 20 automatycznie wygrywa.
Ostatnio zmieniony sobota 07 kwie 2012, 11:48 przez Bludgeon, łącznie zmieniany 1 raz.
What a view.
- Rogo
-
- Posty: 6442
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Innym sposobem jest spowolnienie rozwoju Poszukiwacza poprzez zastosowanie przelicznika "Siła/Moc z trofeów potrzebna do rozwinięcia = aktualna Siła/Moc Poszukiwacza x2" albo stosowanie dwóch kostek w rzutach ataku i "krytyczne" przerzuty szóstek (znaczy: jeśli wyrzucimy 6, dorzucamy jeszcze jedną kość; jeśli to też 6, rzucamy jeszcze jedną - i tak dopóki nie wypadnie coś innego niż 6).
A poza tym dyskusja o tym, co jest dla kogo dobrą zabawą i dlaczego być zabawą ze święcie obiektywnych powodów, którym na imię Balans i Logika, nie powinno, jest ździebko bezcelowa, wydaje mi się
To coś jak "o gustach się nie dyskutuje, szkoda tylko, że twój jest zje**ny", jak to się kiedyś wyraził mistrz Rogo :mrgreen:
A poza tym dyskusja o tym, co jest dla kogo dobrą zabawą i dlaczego być zabawą ze święcie obiektywnych powodów, którym na imię Balans i Logika, nie powinno, jest ździebko bezcelowa, wydaje mi się
- Chaos
-
-
Spis dodatków autora:
• MiM na ZunTzu - Posty: 479
- Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
- Lokalizacja: Bajlandia
- Płeć:
- Kontakt:
Graliśmy online na ZunTzu kumpel napisał program który symulował rzut dowolną kostką, a w zasadzie generator walki :Bludgeon pisze: Chaos, skąd braliście te kostki? Wydaje mi się więcej roboty z tym generowaniem wyników niż to jest warte zachodu. To już prościej dorobić taką zasadę że przy każdej walce gracz rzuca dodatkowo (np) k20. Przy 1 automatycznie przegrywa a przy 20 automatycznie wygrywa.
Wróg: (6) - nie udało mu się zaskoczyć gracza
Różnica między parametrami postaci wynosi 4, wróg używa kości 14
Wróg: (10) + 3 = 13
Gracz: (6) + 8 = 14
Gracz: zwiększa szanse na zadanie ciosu krytycznego poprzez dużą różnice parametrów
Gracz: (4) - nie udało się zadać trafienia krytycznego
Wróg: otrzymał cios w głowę (1)
KONIEC WALKI - WYGRYWA GRACZ
( w nawiasie wyniki rzutu kostką )
Gdybyśmy zawsze rzucali za siebie i wroga k20 balans byłby całkowicie zachwiany, a tak gracz posiadający siłę o wiele większą od wroga zwiększa swoje szanse ponieważ wróg musi rzucać kostką z coraz większą liczbą oczek.
WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 33
- Kontakt:
Generalnie, to aby dojść do tak potężnego Poszukiwacza, to z dwie godzinki trzeba pograć... a wtedy to już przeciętny gracz ma ochotę na Koronę Władzy, do której dostępu mają już bronić nie tyle potworki, a inni, równie rozwinięci gracze. Przynajmniej w trakcie swojego 16,8 letniego zdobywania doświadczenia w MiMie, zazwyczaj na tym etapie 40-60% postaci była potężna, więc istniała konkurencja.dms~ pisze:To bawi was bieganie po mapie i po prostu wyciąganie karty przygód i nie walczenie z żadnymi wrogami bo nawet król smoków to pikuś bo przecież jesteśmy potężni!
Faktycznie fajna zabawa!
Nie wiem czemu dms tak się bulwersujesz, że lubimy grac inaczej niż Ty
-
-
- Posty: 47
- Rejestracja: niedziela 01 kwie 2012, 01:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Ja się nie bulwersuję, każdy gra jak mu pasuje 
A czy ktoś robił kiedyś wyprawę po Magiczny Kryształ? To jest dopiero trudne, korona to pikuś...
Tak, ale Ja lubię balans z wrogami również. Inaczej po co oni są w kartach przygody? Jak mamy siłę 12 po godzinie gry, to usuńmy wrogów z przygody i zostawmy miejsca tylko i przedmioty...Generalnie, to aby dojść do tak potężnego Poszukiwacza, to z dwie godzinki trzeba pograć... a wtedy to już przeciętny gracz ma ochotę na Koronę Władzy, do której dostępu mają już bronić nie tyle potworki, a inni, równie rozwinięci gracze. Przynajmniej w trakcie swojego 16,8 letniego zdobywania doświadczenia w MiMie, zazwyczaj na tym etapie 40-60% postaci była potężna, więc istniała konkurencja.
A czy ktoś robił kiedyś wyprawę po Magiczny Kryształ? To jest dopiero trudne, korona to pikuś...
A zeszyt miał na celu niwelację błędów gry i wprowadzenie sensu i poprawek...Same instrukcje z wszystkich dodatków zapamiętać ciężko, tak aby grać co do joty z przepisami. Czasem to i owo wypadnie z głowy, a tu jeszcze zeszyt dodatkowo.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Tu się zgodzę, w moich grach Magiczny Kryształ (dzięki temu że miał rewers identyczny z innymi kartami z Jaskini) był wtasowywany do kart Jaskini. Jaskinia sama z siebie dawała czasem ciekawe karty, więc taki był cel wędrowania do niej. Komnaty były jedynie przeszkadzajką.dms~ pisze:A czy ktoś robił kiedyś wyprawę po Magiczny Kryształ? To jest dopiero trudne, korona to pikuś...
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 43
Czytam i czytam ten temat i ciągle nie rozumiem o czym jest właściwie mowa.
Kłócicie się tu wszyscy o słowa takie jak "logika" i "balans w grze", ale nie widzę tu tak naprawdę żadnych konkretów.
Zachwalasz dms~ jakiś swój zestaw poprawek, wypisując gdzieniegdzie po jakimś przykładzie.
Jeśli uważasz, że dopracowałeś rozgrywkę w MiM, to śmiało podziel się tym wszystkim. Jest spora szansa, że ktoś skorzysta.
Jeśli szukasz rzetelnej oceny tych zmian, to także musisz je udostępnić.
Na chwilę obecną to nie rozumiem czego właściwie oczekujesz? Że ktoś tu w ciemno powie:
"Łał, jakie genialne poprawki. Widziałem co prawda tylko kilka rozrzuconych zupełnie bez ładu i składu, no ale całość musi być po prostu rewelacyjna.
Bez obrazy, ale nie potrafiłbym nawet komuś zrelacjonować o czym jest ten temat. Dyskusja leci na poziomie ShoutBoxa.
Kłócicie się tu wszyscy o słowa takie jak "logika" i "balans w grze", ale nie widzę tu tak naprawdę żadnych konkretów.
Zachwalasz dms~ jakiś swój zestaw poprawek, wypisując gdzieniegdzie po jakimś przykładzie.
Jeśli uważasz, że dopracowałeś rozgrywkę w MiM, to śmiało podziel się tym wszystkim. Jest spora szansa, że ktoś skorzysta.
Jeśli szukasz rzetelnej oceny tych zmian, to także musisz je udostępnić.
Na chwilę obecną to nie rozumiem czego właściwie oczekujesz? Że ktoś tu w ciemno powie:
"Łał, jakie genialne poprawki. Widziałem co prawda tylko kilka rozrzuconych zupełnie bez ładu i składu, no ale całość musi być po prostu rewelacyjna.
Bez obrazy, ale nie potrafiłbym nawet komuś zrelacjonować o czym jest ten temat. Dyskusja leci na poziomie ShoutBoxa.
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3086
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 46
- Kontakt:
i niedługo zostanie zamknięta bo jak na razie zaczyna nadawać się do Karczmy :mrgreen: i powoli zaśmieca ten dział.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- HRABIA GENERAŁ LORD
-
- Posty: 302
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć: