Frostmarch - nowy dodatek do Talisman 4th Revised Edition
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Warlock nie jest pierwszym Poszukiwaczem do TMiM'a, który rozpoczyna grę w Krainie Środkowej. Zarówno niedawno opublikowani "Poszukiwacze Gieferga", jak i "Znajome Twarze" również zawierają postacie, które zaczynają w Środkowej, toteż każdy, kto drukuje sobie dodatki autorskie (a osób takich jest raczej niemało), miał już okazję przetestować takie rozwiązanie i, być może, się do niego przyzwyczaić.
A czy w oficjalnych dodatkach do starego MiM'a pojawiali się Poszukiwacze zaczynający w Krainie Środkowej?
A czy w oficjalnych dodatkach do starego MiM'a pojawiali się Poszukiwacze zaczynający w Krainie Środkowej?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Wiesz, w fanowskich zasadach, to bardzo wiele rzeczy się pojawiło
. Ja tutaj omawiam możliwości oryginału, nie fanowskich kart. A w oryginale, od Talisman 1st Edition, poprzez Talisman 3rd Edition do Talisman 4th Revised Edition nikt nigdy nie rozpoczynał gdzie indziej niźli w Zewnętrznej Krainie (wyjątkiem jest nasz Morlok, który zaczynał w Podziemiach, ale mówiąc o Talismanie, nie bierzemy Jaskini pod uwagę, gdyż dla Amerykanów ona nie istnieje).
BTW, zrobiłem sobie proxa Warlocka i zagrałem nim przeciwko Dark Cultist. Wygrał w pierwszej turze, zanim jeszcze Kultystka wykonała swój pierwszy ruch. Na wejściu otrzymał Zaklęcia Spowolnienia oraz Przypadku. Na początku tury rzucił Przypadek na Kultystkę, ta wyrzuciła 1 (zamiana w Żabę), więc przerzuciła na 5 (otrzymała 1 punkt Siły). Następnie wyrzucił 1 na ruch, poszedł na Runy, wyciągnął Ekora. Przegrał z nim walkę (9-8), rzucił kością za Reapera. Wyrzucił 6, więc Żniwiarz zawędrował na Cmentarz do Kultystki. Ta wyrzuciła na nim 1 oczko, co oznacza, iż zginęła..
^ To jest prawdziwa potęga Warlocka!
BTW, zrobiłem sobie proxa Warlocka i zagrałem nim przeciwko Dark Cultist. Wygrał w pierwszej turze, zanim jeszcze Kultystka wykonała swój pierwszy ruch. Na wejściu otrzymał Zaklęcia Spowolnienia oraz Przypadku. Na początku tury rzucił Przypadek na Kultystkę, ta wyrzuciła 1 (zamiana w Żabę), więc przerzuciła na 5 (otrzymała 1 punkt Siły). Następnie wyrzucił 1 na ruch, poszedł na Runy, wyciągnął Ekora. Przegrał z nim walkę (9-8), rzucił kością za Reapera. Wyrzucił 6, więc Żniwiarz zawędrował na Cmentarz do Kultystki. Ta wyrzuciła na nim 1 oczko, co oznacza, iż zginęła..
^ To jest prawdziwa potęga Warlocka!
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Grałem drugą partię Warlock vs. Dark Cultist. Kultystka w międzyczasie przegrała, zastąpił ją Merchant. Warlock zdecydował się pójść do Podziemi. Miał swoje 3 Zaklęcia, Djinna z 3 Zaklęciami oraz Mistyka z 2 Zaklęciami. W międzyczasie napotkał Battle Hulka (Siła 10), całe szczęście, że z nim zremisował (15-15), bo dzięki temu nie musiał się cofać do Jaskini Czarownika (bo z prawie początku gry miał zadanie, iż musi dostarczyć 5 punktów Trofeu na Siłę). LoDa pokonał na 17-26, czyli 9 punktów różnicy, czyli wyszedł na KW.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 70
- Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
- Lokalizacja: Radom
- Płeć:
- Wiek: 40
To że rozpoczyna w Jaskini Czarownika nie musi być wcale plusem.
Kraina środkowa jest trudniejsza niż zewnętrzna. Mamy 3 pola run, przeklętą polanę, 2 pustynie, czarnego rycerza, przepaść.
Zdolność z zadaniami bardzo ciekawa.
Zauważcie że ma tylko 1 punkt losu. Ma też tylko 2 punkty siły a więc bardzo, bardzo mało a nie ma zdolności że wybiera rodzaj walki!
3 czary to sporo ale i tak rzuca się max 1 czar co turę (nie pamiętam już czy tak jest w regułach czy sami wprowadziliśmy taki home rule).
Kraina środkowa jest trudniejsza niż zewnętrzna. Mamy 3 pola run, przeklętą polanę, 2 pustynie, czarnego rycerza, przepaść.
Zdolność z zadaniami bardzo ciekawa.
Zauważcie że ma tylko 1 punkt losu. Ma też tylko 2 punkty siły a więc bardzo, bardzo mało a nie ma zdolności że wybiera rodzaj walki!
3 czary to sporo ale i tak rzuca się max 1 czar co turę (nie pamiętam już czy tak jest w regułach czy sami wprowadziliśmy taki home rule).
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Nemezis85 pisze:To że rozpoczyna w Jaskini Czarownika nie musi być wcale plusem.
Kraina środkowa jest trudniejsza niż zewnętrzna. Mamy 3 pola run, przeklętą polanę, 2 pustynie, czarnego rycerza, przepaść.
Zdolność z zadaniami bardzo ciekawa.
Zauważcie że ma tylko 1 punkt losu. Ma też tylko 2 punkty siły a więc bardzo, bardzo mało a nie ma zdolności że wybiera rodzaj walki!
).3 czary to sporo ale i tak rzuca się max 1 czar co turę (nie pamiętam już czy tak jest w regułach czy sami wprowadziliśmy taki home rule
Zgadzam się, co do czarów gram tak od zawsze i jest OK

- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
W zasadach jest, iż może rzucić tyle Zaklęć na turę, z jaką liczbą rozpoczynał turę. Problemem jest, później zrobię temat, który efekt ma pierwszeństwo: czy to, że najpierw bierze Zaklęcia, czy też liczba Zaklęć, z jaką rozpoczyna grę. Raczej najpierw bierze Zaklęcia, potem bada się, ile może rzucić Zaklęć. W innym przypadku Sage mógłby rzucać 1 Zaklęcie raz na 2 tury.
A Środkowa Kraina może i jest trudniejsza, ale podczas mojej dzisiejszej gry, gdyby nie to, że miałem kaprys pójścia do Podziemi, to WoGóle bym z niej nie wyszedł.
A Środkowa Kraina może i jest trudniejsza, ale podczas mojej dzisiejszej gry, gdyby nie to, że miałem kaprys pójścia do Podziemi, to WoGóle bym z niej nie wyszedł.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 70
- Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
- Lokalizacja: Radom
- Płeć:
- Wiek: 40
Dlatego bo bliżej do Korony Władzy. Środkowa Kraina ma bardzo dobre pola:Nemomon pisze:A Środkowa Kraina może i jest trudniejsza, ale podczas mojej dzisiejszej gry, gdyby nie to, że miałem kaprys pójścia do Podziemi, to WoGóle bym z niej nie wyszedł.
- Świątynię [ale to jak się gra postacią co dodaje punkty do modlitwy, dla pozostałych owszem też jest dobra]
- oazę oraz ukrytą dolinę - ponieważ ciągnie się sporo kart przygód
- zamek - ponieważ można się uleczyć
- puszcza i ukryta dolina to typowe pole do wyciągania kart
- Jaskinia Czarownika w sumie też neutralne pole [dla Warlocka akurat dobre]
Pamiętam że w partiach w które grałem wejście do Środkowej Krainy na samym początku było dość ryzykowne. Sporo osób traciło punkty wytrzymałości na pustyni i u czarnego rycerza. Trafiali na potwory na runach z polepszonymi parametrami.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Generalnie na prawdę na samym początku gry ciężko jest przetrwać w samej środkowej krainie. Wyciąganie 2 czy 3 kart w Oazie/ Ukrytej Dolinie może dać tyle samego złego co dobrego. Runy, przeklęta polana, pustynia, czarny rycerz, przepaść, to te negatywy.
Prócz świetnej świątyni, zamku, wzgórz, puszczy, Tajemnych wrót mało tam przyjemnych miejsc.
Kraina środkowa nie da się ukryć jest trudna.
Prócz świetnej świątyni, zamku, wzgórz, puszczy, Tajemnych wrót mało tam przyjemnych miejsc.
Kraina środkowa nie da się ukryć jest trudna.

- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Nowe małe wieści. John uploadował grafiki przodu oraz tyłu pudełka w HQ.
Przód: http://images.boardgamegeek.com/images/pic544607.jpg
Tył: http://images.boardgamegeek.com/images/pic544611.jpg
Z tyłu, możemy (z nowości) się dowiedzieć, iż jakieś Zaklęcie będzie się zaczynać od wyrazu "Brain". Ponadto, po wykonaniu zadania z Warlock Quest, nie odrzucamy go (tylko zatrzymujemy jako zakrytą kartę), ani również nie otrzymujemy żadnej nagrody, ni również teleportacji do Jaskini.
Przód: http://images.boardgamegeek.com/images/pic544607.jpg
Tył: http://images.boardgamegeek.com/images/pic544611.jpg
Z tyłu, możemy (z nowości) się dowiedzieć, iż jakieś Zaklęcie będzie się zaczynać od wyrazu "Brain". Ponadto, po wykonaniu zadania z Warlock Quest, nie odrzucamy go (tylko zatrzymujemy jako zakrytą kartę), ani również nie otrzymujemy żadnej nagrody, ni również teleportacji do Jaskini.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
No, no. Ciekawie że odświeżają Talismana, ciekawe w jakim kierunku to pójdzie. Mogli dać więcej alternatywnych zakończeń. Pewnie dojdą z innymi dodatkami. Faktycznie Ice Queen będzie na zasadzie Króla Smoków. Bardzo ciekaw jestem kiedy wyjdzie ten dodatek. Mam nadzieję że moje dzieci go doczekają ;p
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Zależy, czy masz już dzieci, czy nie. Jeżeli jeszcze nie masz, to trudno im będzie doczekać go zważywszy, iż myślę za dwa, max trzy miesiące się on pojawi (chyba, że Twoja luba aktualnie niedługo będzie rodzićHellhound pisze:Bardzo ciekaw jestem kiedy wyjdzie ten dodatek. Mam nadzieję że moje dzieci go doczekają ;p
Anyway, tym Brain Zaklęćiem najprawdopodobniej będzie Fala Mózgowa / Brainwave:
You may cast this spell on yourself or on another character as required. It will increase the recipient’s craft by their starting craft for the duration of that turn only.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Hellhound pisze:No, no. Ciekawie że odświeżają Talismana, ciekawe w jakim kierunku to pójdzie. Mogli dać więcej alternatywnych zakończeń. Pewnie dojdą z innymi dodatkami. Faktycznie Ice Queen będzie na zasadzie Króla Smoków. Bardzo ciekaw jestem kiedy wyjdzie ten dodatek. Mam nadzieję że moje dzieci go doczekają ;p
Jeżeli cały dodatek będzie bazować na tym samym co dodatek Smoki to nie będę zbytnio zadowolony.
Po pierwsze Ice Queen jakoś średnio pasuje mi klimatem do świata Magii i Miecz a już szczególnie do głównej planszy.
Po drugie, obawiam się że w talii kart przygód z tego dodatku może pojawić się góra 1-2 smoki i tutaj święta lanca niestety nie dostanie takiej dużej mocy jak to miało miejsce z dodatkiem Smoki w starszych wersjach.

- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Nie do końca rozumiem idee tego dodatku.
Znaczy się że w tym dodatku będą głownie "mroźne"/ "lodowe" karty wmieszane do talii kart przygód.
Po czym będzie się okazywało że na pustyni będzie leżała jakaś karta z lodowym potworem itp. a tuż obok w oazie już normalna karta.
Mieszanina pogody, klimatu, skrajnych temperatur itp.
Nie podoba mi się takie coś, dlatego chciałbym poznać założenia tego dodatku.
W wersji podstawowej mamy np. Zamieć, która wprowadza fajny klimat ale rozsądnie oddziałuje na całą planszę, tutaj ponownie chyba mamy do czynienia z nie przymyślanym pomysłem autorów.
Znaczy się że w tym dodatku będą głownie "mroźne"/ "lodowe" karty wmieszane do talii kart przygód.
Po czym będzie się okazywało że na pustyni będzie leżała jakaś karta z lodowym potworem itp. a tuż obok w oazie już normalna karta.
Mieszanina pogody, klimatu, skrajnych temperatur itp.
Nie podoba mi się takie coś, dlatego chciałbym poznać założenia tego dodatku.
W wersji podstawowej mamy np. Zamieć, która wprowadza fajny klimat ale rozsądnie oddziałuje na całą planszę, tutaj ponownie chyba mamy do czynienia z nie przymyślanym pomysłem autorów.

-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Nie nie mam, to był po prostu wyraz mojej rozpaczy że dodatki u nas tak wolno wychodzą.Nemomon pisze:Zależy, czy masz już dzieci, czy nie.Hellhound pisze:Bardzo ciekaw jestem kiedy wyjdzie ten dodatek. Mam nadzieję że moje dzieci go doczekają ;p
Mówiłem oczywiście o wyjściu dodatku w Polsce.Nemomon pisze:Za dwa, max trzy miesiące się on pojawi
- killy9999
-
- Posty: 34
- Rejestracja: wtorek 11 sie 2009, 12:32
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Kontakt:
Ja też jestem ciekaw. To co mnie razi w MiMie to duża niespójność świata gry. Z jednej strony smoki, elfy itp. a z drugiej cyborgi i zulusi. Liczę na to, że w TMiM zostanie to naprawione, kolejne dodatki będą ze sobą dobrze współgrać i nie będą się wykluczać wzajemnie. Mówiąc krótko - chcę spójnego, dobrze przemyślanego świata gry a nie pakowania do niego czego tylko popadnie. Oczywiście to nie jest krytyka pod adresem Frostmarch, który jeszcze nawet nie wyszedł. To tylko pewne moje obawy.Kufir pisze: Po czym będzie się okazywało że na pustyni będzie leżała jakaś karta z lodowym potworem itp. a tuż obok w oazie już normalna karta.
Mieszanina pogody, klimatu, skrajnych temperatur itp.
Nie podoba mi się takie coś, dlatego chciałbym poznać założenia tego dodatku.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Ja również lubię spójne światy, ale Talisman nie jest poważną grą, w której dominującym aspetkem byłby klimat czy fabuła, a jedynie (lub aż) dobra zabawa i godziwa rozrywka. Dlatego ewentualnego Lodowego Olbrzyma mieszkającego na Pustyni zamierzam traktować jako jeszcze sposób na czerpanie radości z gry (podobnie jak Dobrego Demona Zła uzbrojonego w Świętą Lancę i modlącego się w Kapliczce) zamiast jako powód do zmartwień... 
A zresztą, może twórcy jednak również dostrzegli tę sprzeczność i w instrukcji zamieścili jakiś sposób na wybrnięcie z niej?
A zresztą, może twórcy jednak również dostrzegli tę sprzeczność i w instrukcji zamieścili jakiś sposób na wybrnięcie z niej?
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
killy9999 pisze:Ja też jestem ciekaw. To co mnie razi w MiMie to duża niespójność świata gry. Z jednej strony smoki, elfy itp. a z drugiej cyborgi i zulusi. Liczę na to, że w TMiM zostanie to naprawione, kolejne dodatki będą ze sobą dobrze współgrać i nie będą się wykluczać wzajemnie. Mówiąc krótko - chcę spójnego, dobrze przemyślanego świata gry a nie pakowania do niego czego tylko popadnie. Oczywiście to nie jest krytyka pod adresem Frostmarch, który jeszcze nawet nie wyszedł. To tylko pewne moje obawy.Kufir pisze: Po czym będzie się okazywało że na pustyni będzie leżała jakaś karta z lodowym potworem itp. a tuż obok w oazie już normalna karta.
Mieszanina pogody, klimatu, skrajnych temperatur itp.
Nie podoba mi się takie coś, dlatego chciałbym poznać założenia tego dodatku.
Dokładnie we mnie siedzi to samo

- killy9999
-
- Posty: 34
- Rejestracja: wtorek 11 sie 2009, 12:32
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Kontakt:
Grywalność grywalnością - ta może być wysoka bez względu na spójność świata, ale mimo wszystko wolę jak gra pod względem klimatu trzyma się kupy. Jak mamy grę fantasy, to nie pakujmy do niej ufoludków. Lodowe potwory na pustyni przeżyję, nie widzę problemu. W końcu to nie gra komputerowa i ciężko wyeliminować takie "kwiatki".Draugnimir pisze:Ja również lubię spójne światy, ale Talisman nie jest poważną grą, w której dominującym aspetkem byłby klimat czy fabuła, a jedynie (lub aż) dobra zabawa i godziwa rozrywka. Dlatego ewentualnego Lodowego Olbrzyma mieszkającego na Pustyni zamierzam traktować jako jeszcze sposób na czerpanie radości z gry (podobnie jak Dobrego Demona Zła uzbrojonego w Świętą Lancę i modlącego się w Kapliczce) zamiast jako powód do zmartwień...