Kraina Czterech Koron
- LC
-
- Posty: 43
- Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
- Lokalizacja: Londyn
- Płeć:
Widzę, że Mutombo mnie trochę wyręczył z odpowiedzią. Jedno małe sprostowanie, wczoraj udostępniłem G3 nowe materiały do 3 wersji gry, z wyjątkiem instrukcji i kart z opisami pól.
Instrukcja i opisy pól pozostały niemal identyczne, poprawiłem jedynie wygląd instrukcji, czyli dodałem tło itd.
ThomasBittern z G3 podsunął mi pewną sugestię, czy całkowicie nie wyeliminować z gry żetonów i zastąpić je kartą postaci, na której byłyby wpisywane wszystkie niezbędne modyfikatory, cechy itd. Jestem ciekaw co o tym sądzicie.
Instrukcja i opisy pól pozostały niemal identyczne, poprawiłem jedynie wygląd instrukcji, czyli dodałem tło itd.
ThomasBittern z G3 podsunął mi pewną sugestię, czy całkowicie nie wyeliminować z gry żetonów i zastąpić je kartą postaci, na której byłyby wpisywane wszystkie niezbędne modyfikatory, cechy itd. Jestem ciekaw co o tym sądzicie.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Już teraz moge Ci powiedziec ze to kiepski pomysł.
Ludzie siegna po K4K ze wzgledu na przyzwyczajenia ze wzgledu na wspomnienia, ktore ida stad iz K4K do zludzenia przypomina Magie i Miecz.
Oczywiscie nowi zainteresowani tez siegna po gre ale beda oni stanowic zdecydowana mniejszosc.
Starzy wyjadacze gdy zobacze zetony od razu poczuja sie jak w raju, gdy ich nie bedzie czegos im bedzie napewno brakowac.
Pisanie statystyk na postaci ?
Jak znam zycie beda dwa warianty:
- gracze bede pisac te statystyki na osobnych przypadkowych kartach aby nie niszczyc kart postaci
- gracze bede pisac statystyki na postaciach a po pol roku intensywnej gry stwierdza ze te karty nie nadaja sie juz do niczego ze wzgledy na nadmierne zurzycie materialu.
Apeluje. Porzuc ten pomysl :!:
Ludzie siegna po K4K ze wzgledu na przyzwyczajenia ze wzgledu na wspomnienia, ktore ida stad iz K4K do zludzenia przypomina Magie i Miecz.
Oczywiscie nowi zainteresowani tez siegna po gre ale beda oni stanowic zdecydowana mniejszosc.
Starzy wyjadacze gdy zobacze zetony od razu poczuja sie jak w raju, gdy ich nie bedzie czegos im bedzie napewno brakowac.
Pisanie statystyk na postaci ?
Jak znam zycie beda dwa warianty:
- gracze bede pisac te statystyki na osobnych przypadkowych kartach aby nie niszczyc kart postaci
- gracze bede pisac statystyki na postaciach a po pol roku intensywnej gry stwierdza ze te karty nie nadaja sie juz do niczego ze wzgledy na nadmierne zurzycie materialu.
Apeluje. Porzuc ten pomysl :!:

- mutombo
-
- Posty: 146
- Rejestracja: sobota 14 maja 2005, 22:27
- Lokalizacja: Z krainy czterech koron
- Płeć:
- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 51
- Kontakt:
Niestety Kufir, jeśli Karta Postaci będzie wygladać jak ta z przepisów do K4K wydanych na pdf jesienią zeszłego roku - to nie mów tu o podobieństwach do MiM.
LC popraw mnie jesli to się zmieniło, ale karta postaci do K4K to ostatnio były dwa arkusze A4 tabelek do wpisywania punktów, współczynników, umiejętności itp.
Tak więc rzeczywiście byłoby sensowne wrzucenia do pudła po prostu bloczku takich kart (coś jak notes z wyrywanymi kartkami) zamiast tysiąca żetonów do wycięcia (bądź gotowych). I zezwolić na kserowanie.
Prawdę mówiąc taka karta postaci najbardziej mnie odstrasza. Bo, niestety, do takiej gry nie siądę z kumplami (i ich dziewczynami) przy piwku. Będę musiał umówić się z konkretnymi osobami, którym nie spuchnie głowa od komplikacji różnych kruczków i punktów. Prostota Panowie czyni MiM fajną.....
LC popraw mnie jesli to się zmieniło, ale karta postaci do K4K to ostatnio były dwa arkusze A4 tabelek do wpisywania punktów, współczynników, umiejętności itp.
Tak więc rzeczywiście byłoby sensowne wrzucenia do pudła po prostu bloczku takich kart (coś jak notes z wyrywanymi kartkami) zamiast tysiąca żetonów do wycięcia (bądź gotowych). I zezwolić na kserowanie.
Prawdę mówiąc taka karta postaci najbardziej mnie odstrasza. Bo, niestety, do takiej gry nie siądę z kumplami (i ich dziewczynami) przy piwku. Będę musiał umówić się z konkretnymi osobami, którym nie spuchnie głowa od komplikacji różnych kruczków i punktów. Prostota Panowie czyni MiM fajną.....
Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
- LC
-
- Posty: 43
- Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
- Lokalizacja: Londyn
- Płeć:
Wiesz Wilczy chodzi mi bardziej o zastąpienie samych żetonów, nie tak jak to było w karcie (jedna strona a4) zamieszczonej w instrukcji, tam faktycznie się rozpedziłem :oops:wilczy pisze:LC popraw mnie jesli to się zmieniło, ale karta postaci do K4K to ostatnio były dwa arkusze A4
Zresztą postaram się coś w najbliższym czasie sklecić i Wam pokażę o co mi dokładnie chodzi, w sumie to chyba zrobię tak, że takie gadżety jak karta postaci będą do pobrania ze strony, kto będzie chciał ten będzie ich używał
Dzięki za podpowiedzi.
- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 51
- Kontakt:
Ups, sorry, rzeczywiście - jeden arkusz. Drugi to wskazówki jak wypisywać i co oznaczają poszczególne pola. Cóż, rzeczywiście zagalopowałeś się, he he... daj nam zobaczyć najnowszą wersję.
Co do żetonów lub notatek - bo ja wiem? Nadmiar żetonów to tragedia, z kolei jeśli miałoby ich być zaledwie kilka, to może tak jak w MiM?
Grywało się onegdaj w Labirynt Śmierci i tam wszystko było na kartce ołówkiem bazgrane - i było fajnie. Nawet planszę po jakimś czasie już tylko dorysowywałem, bo irytowało mnie, gdy przez nieuwagę wszystkie te żetony się przesuwały lub nawet gorzej.
A co powiesz LC na rozwiązanie hybrydowe? Czyli generalnie karta postaci z notatkami, a gdyby nagle dopadało gracza coś dodatkowego (nie wiem, są jakies wilkołaki i wampiry - z tego co widziałem) to taką zmianę zaznaczałoby sie żetonem czy innym oznaczeniem. Tak jak w MiM zmiana charakteru.
P.S: sam fakt, że karta postaci wymaga ściągi z opisem jak to jeść - to już jest niepokojące.....
Co do żetonów lub notatek - bo ja wiem? Nadmiar żetonów to tragedia, z kolei jeśli miałoby ich być zaledwie kilka, to może tak jak w MiM?
Grywało się onegdaj w Labirynt Śmierci i tam wszystko było na kartce ołówkiem bazgrane - i było fajnie. Nawet planszę po jakimś czasie już tylko dorysowywałem, bo irytowało mnie, gdy przez nieuwagę wszystkie te żetony się przesuwały lub nawet gorzej.
A co powiesz LC na rozwiązanie hybrydowe? Czyli generalnie karta postaci z notatkami, a gdyby nagle dopadało gracza coś dodatkowego (nie wiem, są jakies wilkołaki i wampiry - z tego co widziałem) to taką zmianę zaznaczałoby sie żetonem czy innym oznaczeniem. Tak jak w MiM zmiana charakteru.
P.S: sam fakt, że karta postaci wymaga ściągi z opisem jak to jeść - to już jest niepokojące.....
Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
- LC
-
- Posty: 43
- Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
- Lokalizacja: Londyn
- Płeć:
Co dokładniej masz na myślidaj nam zobaczyć najnowszą wersję.
Grywało się onegdaj w Labirynt Śmierci
Chmmm, pierwsza planszówka jaką kupiłem. Ale oczywiście w K4K jest dużo mniej żetonów. Podobna ilość jak w MiM + kilka dodatkowych.
A co powiesz LC na rozwiązanie hybrydowe?
Właśnie myślałem o takim rozwiązaniu, karta bohatera byłaby umieszczana na 'karcie postaci', na której gracz mógłby zapisywać aktualny stan siły, mocy, życia, doświadczenia itd. a karty drużyny, przedmiotów i wspomniane przez Ciebie żetony zmiany w Wilkołaka (itp) byłyby ustawiane w tradycyjny sposób.
Wiem, zwłaszcza, że wprowadziłem ją do instrukcji trochę na siłę, wcześniej używałem jej po prostu przy testowaniu gry, tak by nie używać żadnych żetonów.P.S: sam fakt, że karta postaci wymaga ściągi z opisem jak to jeść - to już jest niepokojące.....
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Kozystajac z okazji chcialbym zadac pytania z innej beczki.
1) Jak bedzie wygladac finalna plansza do gry ? Musze niestety powiedziec ze na podstawie zdjec jakie widzialem to najbardziej kulejacy element K4K
Mozesz cos wiecej powiedziec e tej sprawie ?
2) Masz juz moze w planie kolejne dodatki do Gry ?
Dzieki z góry za odpowiedzi
1) Jak bedzie wygladac finalna plansza do gry ? Musze niestety powiedziec ze na podstawie zdjec jakie widzialem to najbardziej kulejacy element K4K
2) Masz juz moze w planie kolejne dodatki do Gry ?
Dzieki z góry za odpowiedzi

- LC
-
- Posty: 43
- Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
- Lokalizacja: Londyn
- Płeć:
Chmmm, sądziłem że plansza jest ok. Choć nie zmienia to faktu że trochę ją podrasowałem. Zmieniłem też czcionki itd. ale ogólnie są to zmiany czysto kosmetyczne. Nie wiem dokładnie co masz na myśli pisząc, że coś nie tak z planszą, jeżeli możesz to sprecyzuj o co chodzi (czy w ogóle jest do niczego czy chodzi tylko o jakieś elementy). Bo w całości na papierze wygląda ok.Jak bedzie wygladac finalna plansza do gry ?
Rozumiem, że chodzi Ci o inne dodatki niż wspomniany przeze mnie 'K4K-Armia Chaosu'.Masz juz moze w planie kolejne dodatki do Gry ?
Więc tak, ale są one na razie w fazie 'kilka luźnych założeń w notesie'
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Piszac o planszy powolywalem sie tylko i wylacznie na screeny, ktore widzialem gdzies w sieci. Nie specjalnie mnie one ruszyly, plansza wydawala mi sie jakas taka malo czytelna, bez klimatu, bez jasno zarysowanych krain. Slowem nie podobala mi sie ... Ale moze to byc mylne odczucie. Mozesz zaprezentowac owa plansze na forum i napisac o niej cos wiecej ?
Odnosnie dodatków.
Sila gry Magia i Miecz ktora naprawde ciezko nie brac jako inspiracje powstania K4K byla duza ilosc kart. Niestety w Twojej grze ich liczba jest skromna, stad pytanie o dodatkowe karty czy tez inne plansze , postacie itp itd.
Odnosnie dodatków.
Sila gry Magia i Miecz ktora naprawde ciezko nie brac jako inspiracje powstania K4K byla duza ilosc kart. Niestety w Twojej grze ich liczba jest skromna, stad pytanie o dodatkowe karty czy tez inne plansze , postacie itp itd.

- mutombo
-
- Posty: 146
- Rejestracja: sobota 14 maja 2005, 22:27
- Lokalizacja: Z krainy czterech koron
- Płeć:
wiesz...gdybyśmy wiedzieli i widzeli więcej o K4K to napewno bysmy ci pomogli (tak mi sie wydaje) poniewaz te forum ma wieleczłonkow którzy mają wiele ciekawych pomysłów na karty. Przykładem jest lukas.Zrobił wiele swietnych kart i dodatków. Jest jeszcze wiele takich członków forum a mysle ze zdanie zapalenca mima jest dla ciebie wazne.Pmogli bysmy rowniez z pewnoscią ci w dodatkach. Jakby sie dało uchylic troszke tajemnicy K4K to mysle ze ci pomozemy i bedzie to kolejna wysmienita planszówka.
"...ciało puszczone raz, puszcza sie cały czas..."
- LC
-
- Posty: 43
- Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
- Lokalizacja: Londyn
- Płeć:
Ilustracja planszy: http://www.unicornboardgames.co.uk/plansza.jpg
Kufir wiem zrozumiałem za pierwszym razem, że swoją opinię oparłeś na screenach. Zastanawiałem się co dokładnie Twoim zdaniem nie pasowało w tej ilustracji i dzięki za odpowiedź.
Nie zaprzeczam, że inspiracją dla mnie była MiM, i zdaje sobie sprawę że dodatki, dużo kart itp. to podstawa - chcę żeby dodatki do K4K były jednocześnie samodzielnymi grami.
Mutombo, jeżeli chodzi o Twoją propozycję... chmmm. Siedzę nad K4K (z kilkoma dłuższymi przerwami) od 1998 roku
i szczerze mówiąc mam już troszkę dosyć poprawiania tej gry. Chciałbym się raczej skupić na dodatkach i kilku innych grach, które zacząłem już robić.
Co nie znaczy, że odrzucam propozycję pomocy, biorę każdą opinie pod uwagę. Jeżeli byłoby inaczej to nie szukałbym tego forum, tylko dłubałbym sobie gierki w domu i szukał wydawcy.
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z ‘uchyleniem tajemnicy K4K’… czy chodzi o udostępnienie całości gry (bo instrukcja udostępniona, plansza w mini ale zawsze, część kart także), czy chodzi Ci o opisy świata K4K, ras, religii itd., które przygotowałem sobie na początku prac nad K4K... :?:
Kufir wiem zrozumiałem za pierwszym razem, że swoją opinię oparłeś na screenach. Zastanawiałem się co dokładnie Twoim zdaniem nie pasowało w tej ilustracji i dzięki za odpowiedź.
Nie zaprzeczam, że inspiracją dla mnie była MiM, i zdaje sobie sprawę że dodatki, dużo kart itp. to podstawa - chcę żeby dodatki do K4K były jednocześnie samodzielnymi grami.
Mutombo, jeżeli chodzi o Twoją propozycję... chmmm. Siedzę nad K4K (z kilkoma dłuższymi przerwami) od 1998 roku
Co nie znaczy, że odrzucam propozycję pomocy, biorę każdą opinie pod uwagę. Jeżeli byłoby inaczej to nie szukałbym tego forum, tylko dłubałbym sobie gierki w domu i szukał wydawcy.
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z ‘uchyleniem tajemnicy K4K’… czy chodzi o udostępnienie całości gry (bo instrukcja udostępniona, plansza w mini ale zawsze, część kart także), czy chodzi Ci o opisy świata K4K, ras, religii itd., które przygotowałem sobie na początku prac nad K4K... :?:
- mutombo
-
- Posty: 146
- Rejestracja: sobota 14 maja 2005, 22:27
- Lokalizacja: Z krainy czterech koron
- Płeć:
- LC
-
- Posty: 43
- Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
- Lokalizacja: Londyn
- Płeć:
Ok, postaram się za jakiś czas, wyszukać wszystko na temat K4K w backupach i udostępnię to na tym forum. 
A jeżeli chodzi o planszę, to takie było założenie, nie chciałem wprowadzać żadnych kolorów dla odcięcia jednej korony od drugiej, chciałem, żeby plansza była bardziej spójna (tylko opis w prawym górnym rogu obszaru wskazuje na to która to korona). Ale oczywiście jeżeli to przeszkadza, mogę to poprawić..
A jeżeli chodzi o planszę, to takie było założenie, nie chciałem wprowadzać żadnych kolorów dla odcięcia jednej korony od drugiej, chciałem, żeby plansza była bardziej spójna (tylko opis w prawym górnym rogu obszaru wskazuje na to która to korona). Ale oczywiście jeżeli to przeszkadza, mogę to poprawić..
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Dzieki za jpg-a planszy !!!
Mysle ze nie prezentuje sie jednak az tak zle jak sadzilem
Niepokoii mnie jedna rzecz:
Mało pól - nie można rozbudowac troszke tej planszy ?
Dodać kilka lokacji niezaleznych typu tej Wrózki, cmentarza miasta itp itd ?
Wszystko niby jest ale czym wieksza plansza tym wieksza frajda, wkoncu swiat powinien byc duzy
Troszke tez przeszkadzaja mi ilustaracje.
Np. pole "Góra Czterech Koron" :?
Mysle ze nie prezentuje sie jednak az tak zle jak sadzilem
Niepokoii mnie jedna rzecz:
Mało pól - nie można rozbudowac troszke tej planszy ?
Dodać kilka lokacji niezaleznych typu tej Wrózki, cmentarza miasta itp itd ?
Wszystko niby jest ale czym wieksza plansza tym wieksza frajda, wkoncu swiat powinien byc duzy
Np. pole "Góra Czterech Koron" :?

- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 51
- Kontakt:
Jak dla mnie wygląd planszy jest ok. Bardzo klimatyczny - działa na wyobraźnię. Jeden minus jaki wymienię to fakt, że krainy są rozrysowane w dwóch grupach, które są wobec siebie odwrócone o 180'. Wolałbym, żeby krajobrazy obracały się wokół centrum lub by wszystkie krainy były zorientowane w tym samym kierunku. Ale jak sądzę to już nie ulegnie zmianie. Ok, plansza jest fajna.
Przeanalizowałem mapę pod względem dróg, jakimi można się poruszać i wyszła mi taka jakby spirala - czy się mylę? Zaznaczyłem to na miniaturce:
http://wilczy.webpark.pl/k4k.plansza.ruch.jpg
Jeśli to prawda, to sugeruję, żeby linie oznaczające brak możliwości przejścia między polami (te, które ja pociągnąłem czerwienią) były na planszy wyraźnie zaznaczone, powiedzmy trzykrotnie grubszą linią.
Wiem, że plansza zawiera małe czerwone strzałeczki informujące o możliwości ruchu, ale zanim nie rozrysowałem sobie tego "czarno na białym" to nie widziałem tego dokładniej, a przecież w grze bedzie to miało decydujące znaczenie. Dla nowych osób przy stole gry to może być masakra. Co o tym sądzisz LC?
Przeanalizowałem mapę pod względem dróg, jakimi można się poruszać i wyszła mi taka jakby spirala - czy się mylę? Zaznaczyłem to na miniaturce:
http://wilczy.webpark.pl/k4k.plansza.ruch.jpg
Jeśli to prawda, to sugeruję, żeby linie oznaczające brak możliwości przejścia między polami (te, które ja pociągnąłem czerwienią) były na planszy wyraźnie zaznaczone, powiedzmy trzykrotnie grubszą linią.
Wiem, że plansza zawiera małe czerwone strzałeczki informujące o możliwości ruchu, ale zanim nie rozrysowałem sobie tego "czarno na białym" to nie widziałem tego dokładniej, a przecież w grze bedzie to miało decydujące znaczenie. Dla nowych osób przy stole gry to może być masakra. Co o tym sądzisz LC?
Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
- LC
-
- Posty: 43
- Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
- Lokalizacja: Londyn
- Płeć:
Chmmm, aż zajrzałem do szafy, żeby policzyć na szybko obszary w MiM, wyszło mi 48 (o ile się nie mylę) łącznie z Koroną Władzy. W K4K jest 57 poza tym plansza ma rozmiar dokładnie 73,45x57,88cm.Kufir pisze:Mało pól - nie można rozbudowac troszke tej planszy ?
Karty w grze ilościowo prezentują się następująco:
Czary - 13
Miejsca - 18
Wydarzenia - 17
Wróg - 31
Przedmioty - 39
Przyjaciele - 18
Nieznajomi - 17
Karty Specjalne - 10
Przedmioty Magiczne - 15
Pradawne Pergaminy - 12
Zwierze - 1
Wilczy to z grubszymi liniami to dobry pomysł (chyba je nieznacznie rozświetlę), jutro nad tym popracuje.
Nie wiem czy tylko ja mam ten problem ale link który podałeś prowadzi mnie do błędu 404 - brak strony
- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 51
- Kontakt:
He he. Co za porażka. Sprawdziłem - pod Operą wszystko jest ok, pod IE kaszana............ Więc dla użytkowników IE dodatkowy link, bez kropek w nazwie pliku:
http://wilczy.webpark.pl/k4k-plansza-ruch.jpg
P.S: Gdy we wcześniejszym poście napisałem "daj nam zobaczyć najnowszą wersję" chodziło mi o planszę/kartę postaci. Co by na nią popatrzeć sobie, he he.
http://wilczy.webpark.pl/k4k-plansza-ruch.jpg
P.S: Gdy we wcześniejszym poście napisałem "daj nam zobaczyć najnowszą wersję" chodziło mi o planszę/kartę postaci. Co by na nią popatrzeć sobie, he he.
Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
- LC
-
- Posty: 43
- Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
- Lokalizacja: Londyn
- Płeć:
Z kartą postaci chodzi mi mniej więcej o coś takiego, nie jest to gotowy projekt oczywiście a jedynie na szybko sklecony szkic.
http://www.unicornboardgames.co.uk/karta.jpg
Chciałbym tylko za jej pomocą wyeliminować używanie niektórych rodzajów żetonów - siły, mocy, życia, punktów doświadczenia i złotych monet.
Ale tak jak wspomniałem wcześniej o ile gra ukaże się na rynku umieszczę karty postaci na stronie do pobrania, dla zainteresowanych
takim rozwiązaniem.
http://www.unicornboardgames.co.uk/karta.jpg
Chciałbym tylko za jej pomocą wyeliminować używanie niektórych rodzajów żetonów - siły, mocy, życia, punktów doświadczenia i złotych monet.
Ale tak jak wspomniałem wcześniej o ile gra ukaże się na rynku umieszczę karty postaci na stronie do pobrania, dla zainteresowanych
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
Po tym co zobaczyłem na oficjalnej stronce powiem Ci jedno LC: Jestem pod wielkim wrażeniem
Grafiki na kartach są przepiękne i aż chce się grać
Mam jednak trzy zastrzeżenia:
Po pierwsze plansza. Ogólnie jest niezła ale pasowałoby jakoś wyróżnić obszary. Poza tym na planszy dominują tylko ciemnie kolory (poza plażą). Moim zdaniem lepiej byłoby gdyby dodać więcej jaskrawych barw. Oczywiście bez przesady, bo ciemne kolorki budują klimat ale jednak przydałoby się jakieś zróżnicowanie. Poza tym ok.
Po drugie mam pytanie co do karty-czaru Niewidzialność. O co chodzi z tym że skuteczność jest + 25? Czy to jest dodatek do skuteczności podczas walki wręcz gdyby ktoś po rzuceniu tego czaru postanowił jednak zaatakować czy jest to jakaś czysto-rpgowa statystyka określająca zdolność do ucieczki? Jeśli to pierwsze to ok. Jeśli to drugie to nie podoba mi się bo robi się to zbyt rpgowe a choć lubię rpg to grając w planszówkę w stylu MiMa ceniłem prostotę i małą ilość statystyk.
Po trzecie i najważniejsze. Kiedy ta gra się wreszcie pojawi na rynku?! Tak bardzo mi się spodobała że ciągle myśle o tym kiedy w (i czy wogóle) w nią zagram.
Poza tym mam też pytanko w sprawie tych planowanych dodatków. Narazie wspomniałeś o jednym (Armia Chaosu) ale co będzie wchodziło w skład takich dodatków? Czy to będą tylko nowe postacie, karty losu itd. czy też nowa plansza rozszerzająca świat i nowa fabuła?
Mam jednak trzy zastrzeżenia:
Po pierwsze plansza. Ogólnie jest niezła ale pasowałoby jakoś wyróżnić obszary. Poza tym na planszy dominują tylko ciemnie kolory (poza plażą). Moim zdaniem lepiej byłoby gdyby dodać więcej jaskrawych barw. Oczywiście bez przesady, bo ciemne kolorki budują klimat ale jednak przydałoby się jakieś zróżnicowanie. Poza tym ok.
Po drugie mam pytanie co do karty-czaru Niewidzialność. O co chodzi z tym że skuteczność jest + 25? Czy to jest dodatek do skuteczności podczas walki wręcz gdyby ktoś po rzuceniu tego czaru postanowił jednak zaatakować czy jest to jakaś czysto-rpgowa statystyka określająca zdolność do ucieczki? Jeśli to pierwsze to ok. Jeśli to drugie to nie podoba mi się bo robi się to zbyt rpgowe a choć lubię rpg to grając w planszówkę w stylu MiMa ceniłem prostotę i małą ilość statystyk.
Po trzecie i najważniejsze. Kiedy ta gra się wreszcie pojawi na rynku?! Tak bardzo mi się spodobała że ciągle myśle o tym kiedy w (i czy wogóle) w nią zagram.
Poza tym mam też pytanko w sprawie tych planowanych dodatków. Narazie wspomniałeś o jednym (Armia Chaosu) ale co będzie wchodziło w skład takich dodatków? Czy to będą tylko nowe postacie, karty losu itd. czy też nowa plansza rozszerzająca świat i nowa fabuła?
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- LC
-
- Posty: 43
- Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
- Lokalizacja: Londyn
- Płeć:
Wyróżniłem już obszary 'rozświtliłem' troszkę granice obszarów i oznaczyłem innym kolorem granice, których gracze nie mogą przekroczyć. Zgodnie z sugestią Wilczego.
Kolory planszy powiadasz... zobacze co da się z tym zrobić i wrzuce w najbliższym czasie link do poprawionej planszy.
Czar niewidzialnośc dodaje 25 punktów do skuteczności ucieczki. Widzę , że muszę na karcie to dopisać. Bardzo się przydaje zwłaszcza podczas walki z grupą wrogów lub z napakowanym bohaterem
Chcę innaczej rozwiązać sprawę dodatków niż było to w MiM. Armia Chaosu wprowadzi do gry elementy strategiczne i nie tylko. Oczywiście będą również nowi bohaterowie, kart losu, nowe przygody, plansza itd. Jednak gównie będzie chodziło o zbudowanie armii podczas podrózy przez K4K, gracze będą mieli do dyspozycji cztery rózne armie...
- Armia Chaosu
- Elfy
- Ludzie
- Krasnoludy
oraz kilka jednostek dodatkowych dla bohaterów o charakterze Dobry.
To jaką armią bedą gracze moglii dowodzić w ostatecznej rozgrywce zależeć będzie od charakteru oraz od 'dowódcy' jakiego będą posiadać.
Dokładniej opisze wszystko jak tylko zakończe prace nad konspektem do tego dodatku.
Poza tym K4K - czyli Kuragej to tylko jeden z trzech kontynentów jakie znajdują się w tym świecie. Kolejny to Arka-Dawah... jakiś czas temu opracowałem wstępny konspekt tej gry Arka-Dawah i mam zamiar połączyć z czasem te gry w jedną wielką całość.
Zastanawiasz się kiedy gra znajdzie się na rynku. Ja też :lol: się nad tym zastanawiam. Niestety nie moge w tej kwestii nic powiedzieć. Ze względu na brak jakiego kolwiek sygnału ze strony G3
wciąż cierpliwie czekam.
Kolory planszy powiadasz... zobacze co da się z tym zrobić i wrzuce w najbliższym czasie link do poprawionej planszy.
Czar niewidzialnośc dodaje 25 punktów do skuteczności ucieczki. Widzę , że muszę na karcie to dopisać. Bardzo się przydaje zwłaszcza podczas walki z grupą wrogów lub z napakowanym bohaterem
Chcę innaczej rozwiązać sprawę dodatków niż było to w MiM. Armia Chaosu wprowadzi do gry elementy strategiczne i nie tylko. Oczywiście będą również nowi bohaterowie, kart losu, nowe przygody, plansza itd. Jednak gównie będzie chodziło o zbudowanie armii podczas podrózy przez K4K, gracze będą mieli do dyspozycji cztery rózne armie...
- Armia Chaosu
- Elfy
- Ludzie
- Krasnoludy
oraz kilka jednostek dodatkowych dla bohaterów o charakterze Dobry.
To jaką armią bedą gracze moglii dowodzić w ostatecznej rozgrywce zależeć będzie od charakteru oraz od 'dowódcy' jakiego będą posiadać.
Dokładniej opisze wszystko jak tylko zakończe prace nad konspektem do tego dodatku.
Poza tym K4K - czyli Kuragej to tylko jeden z trzech kontynentów jakie znajdują się w tym świecie. Kolejny to Arka-Dawah... jakiś czas temu opracowałem wstępny konspekt tej gry Arka-Dawah i mam zamiar połączyć z czasem te gry w jedną wielką całość.
Zastanawiasz się kiedy gra znajdzie się na rynku. Ja też :lol: się nad tym zastanawiam. Niestety nie moge w tej kwestii nic powiedzieć. Ze względu na brak jakiego kolwiek sygnału ze strony G3