Zasady w Magicznym Mieczu
- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
- Alan
-
- Posty: 288
- Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć:
Podrąże troszkę temat: dwa przykłady
1-analogiczna sytuacja jak poprzednio: Spotkanie i Nieznajomy.
Karta spotkania zmusza nas do stoczenia walki np Smoczy Gniew
Walkę przegrywamy, kontynuujemy turę czy nie?
2- Dwie karty:Wróg i Nieznajomy.Karta Nieznajomego jest jednorazowa (to znaczy po
rozpatrzeniu odkłada ją się)
Przegrywamy walkę:odkładamy kartę Nieznajomego czy zostaje na planszy?
1-analogiczna sytuacja jak poprzednio: Spotkanie i Nieznajomy.
Karta spotkania zmusza nas do stoczenia walki np Smoczy Gniew
Walkę przegrywamy, kontynuujemy turę czy nie?
2- Dwie karty:Wróg i Nieznajomy.Karta Nieznajomego jest jednorazowa (to znaczy po
rozpatrzeniu odkłada ją się)
Przegrywamy walkę:odkładamy kartę Nieznajomego czy zostaje na planszy?
- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Alan pisze:2- Dwie karty:Wróg i Nieznajomy.Karta Nieznajomego jest jednorazowa (to znaczy po rozpatrzeniu odkłada ją się)
Przegrywamy walkę:odkładamy kartę Nieznajomego czy zostaje na planszy?
A skoro Nieznajomego odkłada się po rozpatrzeniu, a Postać nie przystępuje do rozpatrzenia danej karty, to czemu szukasz problemu tam, gdzie instrukcja jest bardzo precyzyjna?Instrukcja pisze:16.4. Dopiero po rozpatrzeniu skutków wszystkich Spotkań i pokonaniu wszystkich Wrogów (17.1-5) znajdujących się na danym Obszarze, albo wymknięciu się tym Wrogom (19.1-2), Postać może przystąpić do rozpatrzenia pozostałych Kart Zdarzeń.
A w tym miejscu instrukcja ssie (zarówno ta od MM, jak i ta od MiM - są niemal identyczne).Alan pisze:1-analogiczna sytuacja jak poprzednio: Spotkanie i Nieznajomy.
Karta spotkania zmusza nas do stoczenia walki np Smoczy Gniew
Walkę przegrywamy, kontynuujemy turę czy nie?
Otóż instrukcja mówi, że jeśli przegrałeś walkę z wrogiem lub inną istotą, to tracisz punkt Życia i walka się kończy (nie ma mowy odnośnie końca tury).
Jeśli skuteczność jest równa, to następuje remis, a remis oznacza koniec walki i tury.
W przypadku walki między Postaciami koniec walki (zwycięstwo jednej ze stron lub remis) oznacza koniec walki i tury.
Rozsądnym zdawałoby się zakończenie tury również w przypadku przegranej z Wrogiem lub inną istotą, ale jeśli należysz do tych, dla których MM/MiM
A to ciekawe, że remis kończy turę, a przegrana nie :mrgreen:
Ja nawet nie mam Talismana.
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 526
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 40
Ja bym jednak obalił instrukcję i grał tak, że po przegranej walce z wrogiem/Postacią kończy się turę.
Jestem również na tym, żeby utrata punktu Życia skutkowała również zakończeniem tury bez względu na to, czy utrata wynikła z przegranej walki czy też w wyniku rozpatrzenia karty Zdarzenia/Przygody.
Jestem również na tym, żeby utrata punktu Życia skutkowała również zakończeniem tury bez względu na to, czy utrata wynikła z przegranej walki czy też w wyniku rozpatrzenia karty Zdarzenia/Przygody.
Tak też gramy ale... Sprawa wygląda inaczej, gdy Postać wyciągnie dwie karty Spotkania. Wówczas rozpatruje się w pierwszej kolejności kartę wyciągniętą jako pierwszą. Jeśli Spotkanie skutkuje przeniesieniem Postaci na inny Obszar (lub utratą Życia ; o) to druga karta pozostaje nierozpatrzona. Karta Spotkania nie zostaje na planszy (ta wyciągnięta jako druga). A może właśnie w takiej sytuacji powinna zostać?A skoro Nieznajomego odkłada się po rozpatrzeniu, a Postać nie przystępuje do rozpatrzenia danej karty, to czemu szukasz problemu tam, gdzie instrukcja jest bardzo precyzyjna?![]()
asd
- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Ja i pewnie wielu innych graczy też, dlatego napisałem, że instrukcja ssienick pisze:Ja bym jednak obalił instrukcję i grał tak, że po przegranej walce z wrogiem/Postacią kończy się turę.
Tu akurat mamy odmienne zdanie.nick pisze:Jestem również na tym, żeby utrata punktu Życia skutkowała również zakończeniem tury bez względu na to, czy utrata wynikła z przegranej walki czy też w wyniku rozpatrzenia karty Zdarzenia/Przygody.
Instrukcja chyba nic nie mówi na ten temat, więc jest to kwestia do ustalenia przez graczy. Ale raczej nierozpatrzone karty zostawia się na planszy (co w przypadku kart Spotkania jest dość absurdalne).nick pisze:A może właśnie w takiej sytuacji powinna zostać?
Ja nawet nie mam Talismana.
- Miszon
-
- Posty: 992
- Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 44
Ja takie jak Rogo. Spotkanie spowodowało stratę życia, ale już minęło i je odkładamy i karta nas "nie blokuje", także rozpatrujemy również Wroga, z którym również możemy przegrać i stracić drugie życie.Rogo pisze:Tu akurat mamy odmienne zdanie.
http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce 
- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Takie coś sprawiłoby beznadziejne karty jeszcze bardziej beznadziejnymi. Weźmy na przykład taką Zarazę z MiM (lub jej odpowiednik z MM - bo tam większość kart to odpowiedniki tych z MiM). Wszyscy gracze tracą punkt Życia. A gracz, który to wyciągnął straciłby dodatkowo resztę tury (reszta nie, bo stracili punkt Życia poza swoją turą). Nie podoba mi się to i już 
Ja nawet nie mam Talismana.
- Miszon
-
- Posty: 992
- Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 44
O to jest dobry przykład. 
http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce 
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: środa 11 sty 2017, 22:54
- Płeć:
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
Witam,
Od lat nie grałem w Magiczny miecz, ale postanowiłem odkurzyć i w ten weekend prawdopodobnie zagramy ze znajomymi. Przeczytałem cała instrukcję, zajrzałem i zarejestrowałem się nawet na tym forum i przyznam, że po lekturze kilku wątków czegoś nie rozumiem...
1) Poruszanie się po Grodzie - to jakaś loteria, sam decyduję gdzie idę? Nie muszę rzucać kośćmi? Nie ma żadnych konkretnych pól czy granic wyznaczających ścieżki, jak się w tym połapać? W którą stronę mam iść, skąd dokąd?
2) W jednej z relacji sprzed lat znalazłem coś takiego: "Najsilniejszy wylosowany przeciwnik miał Magię 18, ale szybko się schował... do stosu, gdyż nie mógł być wylosowany w Dolnym Kręgu. " Są jakieś ograniczenia, jakie potwory mogą być losowane w którym kręgu? Przeczytałem instrukcję i nic takiego nie znalazłem, może ktoś wyjaśnić lub wskazać konkretny punkt w instrukcji?
3) Zdobycie Magicznego Miecza - podobnie jak w punkcie 2., mignęło mi w kilku miejscach, że jest jakieś ograniczenie gdzie i jak można zdobyć Magiczny miecz (Tarczę też?), że nie można jej bodajże zdobyć w Dolnym Kręgu? Ktoś może to wyjaśnić lub zaprzeczyć? Może coś mi się pomyliło
Z góry dzięki za odpowiedź!
Od lat nie grałem w Magiczny miecz, ale postanowiłem odkurzyć i w ten weekend prawdopodobnie zagramy ze znajomymi. Przeczytałem cała instrukcję, zajrzałem i zarejestrowałem się nawet na tym forum i przyznam, że po lekturze kilku wątków czegoś nie rozumiem...
1) Poruszanie się po Grodzie - to jakaś loteria, sam decyduję gdzie idę? Nie muszę rzucać kośćmi? Nie ma żadnych konkretnych pól czy granic wyznaczających ścieżki, jak się w tym połapać? W którą stronę mam iść, skąd dokąd?
2) W jednej z relacji sprzed lat znalazłem coś takiego: "Najsilniejszy wylosowany przeciwnik miał Magię 18, ale szybko się schował... do stosu, gdyż nie mógł być wylosowany w Dolnym Kręgu. " Są jakieś ograniczenia, jakie potwory mogą być losowane w którym kręgu? Przeczytałem instrukcję i nic takiego nie znalazłem, może ktoś wyjaśnić lub wskazać konkretny punkt w instrukcji?
3) Zdobycie Magicznego Miecza - podobnie jak w punkcie 2., mignęło mi w kilku miejscach, że jest jakieś ograniczenie gdzie i jak można zdobyć Magiczny miecz (Tarczę też?), że nie można jej bodajże zdobyć w Dolnym Kręgu? Ktoś może to wyjaśnić lub zaprzeczyć? Może coś mi się pomyliło
Z góry dzięki za odpowiedź!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
Hej,
1. Po Grodzie to najpewniej sam autor Grodu nie wie, jak się po nim poruszać. Polecam nie grać w ten dodatek.
2. Możliwe, że na samej karcie istnieje taki zapis. Aczkolwiek nie przypominam sobie tak silnych wrogow, więc pewnie była to domowa karta.
3. Tak, Tarczę Tolimana można zdobyć wdzędzie; Magiczny Miecz wszędzie poza Dolnym Kręgiem. Na jego karcie jest to opisane.
1. Po Grodzie to najpewniej sam autor Grodu nie wie, jak się po nim poruszać. Polecam nie grać w ten dodatek.
2. Możliwe, że na samej karcie istnieje taki zapis. Aczkolwiek nie przypominam sobie tak silnych wrogow, więc pewnie była to domowa karta.
3. Tak, Tarczę Tolimana można zdobyć wdzędzie; Magiczny Miecz wszędzie poza Dolnym Kręgiem. Na jego karcie jest to opisane.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: środa 11 sty 2017, 22:54
- Płeć:
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
Nie grać w "Gród"...? A takie fajne postacie, Książe de Belial to wszak legenda! 
Jeszcze tylko jedno pytanie - jeśli już grać w "Gród", to czy nadklasy zastępują umiejętności pierwotnej postaci? Przykładowo, zdobywając tytuł Herszt złodziei posiadam umiejętności zarówno Herszta, jak i pierwotnej postaci czy tylko Herszta?
Dzięki za pozostałe odpowiedzi!
Jeszcze tylko jedno pytanie - jeśli już grać w "Gród", to czy nadklasy zastępują umiejętności pierwotnej postaci? Przykładowo, zdobywając tytuł Herszt złodziei posiadam umiejętności zarówno Herszta, jak i pierwotnej postaci czy tylko Herszta?
Dzięki za pozostałe odpowiedzi!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
Ksiaze moze zaczynac na Grodzie, zamiast placu solnego.
Te klasy dodaja zdolnosci do glownych postsci.
Te klasy dodaja zdolnosci do glownych postsci.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
Rzeczywiście, poruszanie się po Grodzie jest skomplikowane. Jeśli przyjrzysz się planszy to zauważysz, że chodzi o to, aby krążyć po ulicach, a z ulic wchodzić do sklepów. Są miejsca, w których nie wiadomo na jaki obszar dalej pójść, dlatego najlepiej przed grą od razu ustalić jaki jest prawidłowy szlak.
Ograniczenia, jakie potwory mogą być losowane w danym kręgu w MM nie istnieją. Jeśli są, to tak jak już wcześniej napisał Nemomon może to być napisane na karcie.
Karta, którą zapewne masz na myśli na pewno pochodzi z dodatku autorskiego. Czytałeś pewnie relację z gry, w trakcie której graliśmy właśnie z takimi kartami: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=66527#66527
Magicznego Miecza nie można wylosować z talii w wyniku badania obszaru w Dolnym Kręgu, ale można go zdobyć w każdy inny sposób, np. zabierając pokonanej postaci.
Czy umiejętności nadklasy zastępują umiejętności pierwotnej postaci? To pytanie nie raz było przerabiane. Nie wgłębiając się w wyjaśnienia - tak. Jeśli gra się np. Błędnym Rycerzem i zostanie się Mistrzem Czarnoksięskim, to z umiejętności Błędnego Rycerza już nie można korzystać. Najprościej: gdyby łączyć umiejętności to gra byłaby zbyt łatwa i niektóre umiejętności tworzyłyby kłopotliwe połączenia.
Ograniczenia, jakie potwory mogą być losowane w danym kręgu w MM nie istnieją. Jeśli są, to tak jak już wcześniej napisał Nemomon może to być napisane na karcie.
Karta, którą zapewne masz na myśli na pewno pochodzi z dodatku autorskiego. Czytałeś pewnie relację z gry, w trakcie której graliśmy właśnie z takimi kartami: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=66527#66527
Magicznego Miecza nie można wylosować z talii w wyniku badania obszaru w Dolnym Kręgu, ale można go zdobyć w każdy inny sposób, np. zabierając pokonanej postaci.
Czy umiejętności nadklasy zastępują umiejętności pierwotnej postaci? To pytanie nie raz było przerabiane. Nie wgłębiając się w wyjaśnienia - tak. Jeśli gra się np. Błędnym Rycerzem i zostanie się Mistrzem Czarnoksięskim, to z umiejętności Błędnego Rycerza już nie można korzystać. Najprościej: gdyby łączyć umiejętności to gra byłaby zbyt łatwa i niektóre umiejętności tworzyłyby kłopotliwe połączenia.
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
Wiktor. Lata nie grałem, ale wydaje mi się, że wprowadzasz w błąd.
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
W czym wprowadzam w błąd? Domyślam się, że chodzi Ci o "nadklasy".
Żeby rzetelnie odpowiedzieć na to pytanie (Czy umiejętności nadklasy zastępują umiejętności pierwotnej postaci?) powinniśmy sięgnąć do instrukcji Grodu i Krypty Upiorów, bo tam pojawiają się "nadklasy". Te w Krypcie i te w Grodzie mają (o ile dobrze pamiętam) nieco inne zasady, które ich dotyczą, np. rycerze z Krypty Upiorów, po "śmierci", wracają do poprzedniej postaci.
Żeby rzetelnie odpowiedzieć na to pytanie (Czy umiejętności nadklasy zastępują umiejętności pierwotnej postaci?) powinniśmy sięgnąć do instrukcji Grodu i Krypty Upiorów, bo tam pojawiają się "nadklasy". Te w Krypcie i te w Grodzie mają (o ile dobrze pamiętam) nieco inne zasady, które ich dotyczą, np. rycerze z Krypty Upiorów, po "śmierci", wracają do poprzedniej postaci.
-
-
- Posty: 1
- Rejestracja: poniedziałek 08 sty 2018, 14:30
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
Cześć. Czy przeniesienie do dowolnego miejsca w Kręgu daje możliwość ponownego badania Obszaru?
Gdybym tylko...
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
Tak.
Jeśli np. wyruszysz z Karczmy i na Mokradłach spotkasz nieznajomego, który zaproponuje Ci podróż,teleportację lub przeniesienie do dowolnego miejsca w Kręgu to od razu kiedy trafisz na nowy obszar badasz go (i np. rozpatrujesz lub ciągniesz karty lub rzucasz kostką).
Jeśli np. wyruszysz z Karczmy i na Mokradłach spotkasz nieznajomego, który zaproponuje Ci podróż,teleportację lub przeniesienie do dowolnego miejsca w Kręgu to od razu kiedy trafisz na nowy obszar badasz go (i np. rozpatrujesz lub ciągniesz karty lub rzucasz kostką).
-
-
- Posty: 1
- Rejestracja: sobota 02 cze 2018, 22:14
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
Czołem wszystkim! 
Ostatnio odnalazłem w rodzinnym domu "Magiczny Miecz" wraz z trzema dodatkami. Gra zachowała się w nadzwyczaj kompletnym stanie, więc po ponad 20 latach od czasu, gdy zagrywałem się w nią jako dziecko, postanowiłem odświeżyć nieco wspomnienia. Już po pierwszej rozgrywce nagromadziło się jednak sporo wątpliwości, na które instrukcje nie dają odpowiedzi, więc zwracam się do Was jako osób bardziej z grą obeznanych z prośbą o ich rozwianie.
1. Pierwsza kwestia dotyczy planszy podstawowej i zasad przechodzenia pomiędzy kręgami. Czy w sytuacji, w której ruch kończy się zgodnie z wynikiem rzutu kostką na Uroczysku lub Przełęczy Wichrów można przeprawić się do kolejnego Kręgu, czy taka możliwość istnieje wyłącznie wówczas, gdy ruch może być kontynuowany po nowym kręgu (analogicznie jak przy wejściu na Kamienny Most, gdzie ruch zakończony w Wymarłym Mieście lub Ruinach Twierdzy nie daje możliwości wejścia na Most)?
2. Czy posiadany Muł (Rumak itd.) wlicza się do limitu 4 przedmiotów, które może posiadać dana postać?
3. Wcześniej w tym wątku była mowa o tym, że umiejętności "nadklasy" z "Grodu" zastępują umiejętności pierwotnej postaci. Jeśli dobrze rozumiem, dotyczy to również ograniczeń wynikających z kart dotychczasowych postaci? Np. Pustelnik który staje się Mistrzem Czarnoksięskim, może od tej pory używać Miecza?
4. Czy można łączyć specjalne karty postaci ("nadklasy") z "Grodu" z postaciami z "Krypty Upiorów"? Czy postać, która uzyskała np. status Książęcego Wysłannika może stać się Rycerzem Nemed (lub odwrotnie), a jeśli tak to czy sumują się dodatkowe punkty Magii i Miecza wynikające z kart każdej z postaci specjalnych (na kartach "nadklas" mowa jest o tym, że zachowane są parametry dotychczasowej postaci)? Jeżeli można łączyć te "nadklasy" to czy nowa "nadklasa" wyłącza umiejętności poprzedniej "nadklasy" (podobnie jak "nadklasa" wyłącza umiejętności zwykłej postaci)?
5. Czy kupno sprzętu w Warsztacie Płatnerskim lub Wierzchowca w Stajniach (dodatek "Gród") również jest traktowane jako zakazany handel w świetle edyktu "O tym, czego nie wolno" i powoduje konieczność ciągnięcia karty Grodu celem ustalenia ewentualnej reakcji stróżów prawa?
6. Czy Żelazny List (który pozwala m. in. na ignorowanie kart "Wyjęty spod Prawa") chroni również w sytuacji, w której gracz posiada Przyjaciela w osobie Skazańca, przy którym sam gracz "natychmiast staje się Wyjętym spod Prawa" (dodatek "Gród")? Czy w ogóle jest dopuszczalne jednoczesne posiadanie tych dwóch kart?
7. Czy karta Upiora w "Krypcie Upiorów" może być przemieszczona przed wykonaniem ruchu również przez gracza, który nie znajduje się w danym momencie w Krypcie?
8. Czy nakaz pozostawienia wszystkich Kart przy opuszczaniu Krypty Upiorów (kart Wrogów, Przedmiotów, Przyjaciół itd.) dotyczy tylko kart z talii "Krypty" czy również kart pochodzących z talii gry podstawowej lub innych dodatków?
9. Czy w przypadku, w którym gracz zostaje zaklęty w Bestię (karta Alternatywnego Zakończenia Gry "Bestia" z "Labiryntu Magów") i przyzywa do Zamku Bestii innego gracza, przyzwany gracz może stoczyć walkę z graczem-Bestią nie posiadając Magicznego Miecza lub Tarczy Tolimana? Jeżeli tak, to czy może nie posiadając tych przedmiotów stoczyć walkę z prawdziwą Bestią po pokonaniu zaklętego gracza?
Z góry dziękuję za wszelkie porady!
Ostatnio odnalazłem w rodzinnym domu "Magiczny Miecz" wraz z trzema dodatkami. Gra zachowała się w nadzwyczaj kompletnym stanie, więc po ponad 20 latach od czasu, gdy zagrywałem się w nią jako dziecko, postanowiłem odświeżyć nieco wspomnienia. Już po pierwszej rozgrywce nagromadziło się jednak sporo wątpliwości, na które instrukcje nie dają odpowiedzi, więc zwracam się do Was jako osób bardziej z grą obeznanych z prośbą o ich rozwianie.
1. Pierwsza kwestia dotyczy planszy podstawowej i zasad przechodzenia pomiędzy kręgami. Czy w sytuacji, w której ruch kończy się zgodnie z wynikiem rzutu kostką na Uroczysku lub Przełęczy Wichrów można przeprawić się do kolejnego Kręgu, czy taka możliwość istnieje wyłącznie wówczas, gdy ruch może być kontynuowany po nowym kręgu (analogicznie jak przy wejściu na Kamienny Most, gdzie ruch zakończony w Wymarłym Mieście lub Ruinach Twierdzy nie daje możliwości wejścia na Most)?
2. Czy posiadany Muł (Rumak itd.) wlicza się do limitu 4 przedmiotów, które może posiadać dana postać?
3. Wcześniej w tym wątku była mowa o tym, że umiejętności "nadklasy" z "Grodu" zastępują umiejętności pierwotnej postaci. Jeśli dobrze rozumiem, dotyczy to również ograniczeń wynikających z kart dotychczasowych postaci? Np. Pustelnik który staje się Mistrzem Czarnoksięskim, może od tej pory używać Miecza?
4. Czy można łączyć specjalne karty postaci ("nadklasy") z "Grodu" z postaciami z "Krypty Upiorów"? Czy postać, która uzyskała np. status Książęcego Wysłannika może stać się Rycerzem Nemed (lub odwrotnie), a jeśli tak to czy sumują się dodatkowe punkty Magii i Miecza wynikające z kart każdej z postaci specjalnych (na kartach "nadklas" mowa jest o tym, że zachowane są parametry dotychczasowej postaci)? Jeżeli można łączyć te "nadklasy" to czy nowa "nadklasa" wyłącza umiejętności poprzedniej "nadklasy" (podobnie jak "nadklasa" wyłącza umiejętności zwykłej postaci)?
5. Czy kupno sprzętu w Warsztacie Płatnerskim lub Wierzchowca w Stajniach (dodatek "Gród") również jest traktowane jako zakazany handel w świetle edyktu "O tym, czego nie wolno" i powoduje konieczność ciągnięcia karty Grodu celem ustalenia ewentualnej reakcji stróżów prawa?
6. Czy Żelazny List (który pozwala m. in. na ignorowanie kart "Wyjęty spod Prawa") chroni również w sytuacji, w której gracz posiada Przyjaciela w osobie Skazańca, przy którym sam gracz "natychmiast staje się Wyjętym spod Prawa" (dodatek "Gród")? Czy w ogóle jest dopuszczalne jednoczesne posiadanie tych dwóch kart?
7. Czy karta Upiora w "Krypcie Upiorów" może być przemieszczona przed wykonaniem ruchu również przez gracza, który nie znajduje się w danym momencie w Krypcie?
8. Czy nakaz pozostawienia wszystkich Kart przy opuszczaniu Krypty Upiorów (kart Wrogów, Przedmiotów, Przyjaciół itd.) dotyczy tylko kart z talii "Krypty" czy również kart pochodzących z talii gry podstawowej lub innych dodatków?
9. Czy w przypadku, w którym gracz zostaje zaklęty w Bestię (karta Alternatywnego Zakończenia Gry "Bestia" z "Labiryntu Magów") i przyzywa do Zamku Bestii innego gracza, przyzwany gracz może stoczyć walkę z graczem-Bestią nie posiadając Magicznego Miecza lub Tarczy Tolimana? Jeżeli tak, to czy może nie posiadając tych przedmiotów stoczyć walkę z prawdziwą Bestią po pokonaniu zaklętego gracza?
Z góry dziękuję za wszelkie porady!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
Hej,BoldSnake pisze: ↑sobota 02 cze 2018, 22:19 Czołem wszystkim!
Ostatnio odnalazłem w rodzinnym domu "Magiczny Miecz" wraz z trzema dodatkami. Gra zachowała się w nadzwyczaj kompletnym stanie, więc po ponad 20 latach od czasu, gdy zagrywałem się w nią jako dziecko, postanowiłem odświeżyć nieco wspomnienia. Już po pierwszej rozgrywce nagromadziło się jednak sporo wątpliwości, na które instrukcje nie dają odpowiedzi, więc zwracam się do Was jako osób bardziej z grą obeznanych z prośbą o ich rozwianie.
1. Pierwsza kwestia dotyczy planszy podstawowej i zasad przechodzenia pomiędzy kręgami. Czy w sytuacji, w której ruch kończy się zgodnie z wynikiem rzutu kostką na Uroczysku lub Przełęczy Wichrów można przeprawić się do kolejnego Kręgu, czy taka możliwość istnieje wyłącznie wówczas, gdy ruch może być kontynuowany po nowym kręgu (analogicznie jak przy wejściu na Kamienny Most, gdzie ruch zakończony w Wymarłym Mieście lub Ruinach Twierdzy nie daje możliwości wejścia na Most)?
2. Czy posiadany Muł (Rumak itd.) wlicza się do limitu 4 przedmiotów, które może posiadać dana postać?
3. Wcześniej w tym wątku była mowa o tym, że umiejętności "nadklasy" z "Grodu" zastępują umiejętności pierwotnej postaci. Jeśli dobrze rozumiem, dotyczy to również ograniczeń wynikających z kart dotychczasowych postaci? Np. Pustelnik który staje się Mistrzem Czarnoksięskim, może od tej pory używać Miecza?
4. Czy można łączyć specjalne karty postaci ("nadklasy") z "Grodu" z postaciami z "Krypty Upiorów"? Czy postać, która uzyskała np. status Książęcego Wysłannika może stać się Rycerzem Nemed (lub odwrotnie), a jeśli tak to czy sumują się dodatkowe punkty Magii i Miecza wynikające z kart każdej z postaci specjalnych (na kartach "nadklas" mowa jest o tym, że zachowane są parametry dotychczasowej postaci)? Jeżeli można łączyć te "nadklasy" to czy nowa "nadklasa" wyłącza umiejętności poprzedniej "nadklasy" (podobnie jak "nadklasa" wyłącza umiejętności zwykłej postaci)?
5. Czy kupno sprzętu w Warsztacie Płatnerskim lub Wierzchowca w Stajniach (dodatek "Gród") również jest traktowane jako zakazany handel w świetle edyktu "O tym, czego nie wolno" i powoduje konieczność ciągnięcia karty Grodu celem ustalenia ewentualnej reakcji stróżów prawa?
6. Czy Żelazny List (który pozwala m. in. na ignorowanie kart "Wyjęty spod Prawa") chroni również w sytuacji, w której gracz posiada Przyjaciela w osobie Skazańca, przy którym sam gracz "natychmiast staje się Wyjętym spod Prawa" (dodatek "Gród")? Czy w ogóle jest dopuszczalne jednoczesne posiadanie tych dwóch kart?
7. Czy karta Upiora w "Krypcie Upiorów" może być przemieszczona przed wykonaniem ruchu również przez gracza, który nie znajduje się w danym momencie w Krypcie?
8. Czy nakaz pozostawienia wszystkich Kart przy opuszczaniu Krypty Upiorów (kart Wrogów, Przedmiotów, Przyjaciół itd.) dotyczy tylko kart z talii "Krypty" czy również kart pochodzących z talii gry podstawowej lub innych dodatków?
9. Czy w przypadku, w którym gracz zostaje zaklęty w Bestię (karta Alternatywnego Zakończenia Gry "Bestia" z "Labiryntu Magów") i przyzywa do Zamku Bestii innego gracza, przyzwany gracz może stoczyć walkę z graczem-Bestią nie posiadając Magicznego Miecza lub Tarczy Tolimana? Jeżeli tak, to czy może nie posiadając tych przedmiotów stoczyć walkę z prawdziwą Bestią po pokonaniu zaklętego gracza?
Z góry dziękuję za wszelkie porady!
Troche czasu minelo odkad po raz ostatni gralem w MM, a teraz tej gry nie mam nawet przy sobie, wiec moje odpowiedzi moga byc niepelne.
1. O ile pamietam, ja gralem iz przejsc przez Kregi mozna jedynie po zatrzymaniu sie na tych obszarach w ramach badania obszaru.
2. Tak, wliczaja sie. To w koncu Przedmioty
3. Na dwoje babcia wrozyla. Ja zawsze gralem, ze te karty po prostu dodaja swoje zdolnosci zamiast je zastepowac. W koncu "zachowujesz wszystkie swoje cechy, karty etc." i generalnie uznawalo sie, iz w tym "etc." znajduja sie zdolnosci.
4. W instrukcji zdaje sie nic o tym nie ma, ale ja zawsze gralem, iz mozna laczyc. To ze jestes wyslannikiem ksiazecym nie oznacza, iz jednoczesnie nie mozesz byc hersztem zlodziei
5. Chyba nie, ten edykt zdaje sie dotyczyl jedynie handlu miedzy postaciami (i moze handlu wynikajacego z badanych kart). Ale znow, ten edykt byl tak pojechany (choc dosyc zabawny do czytania), ze bym sie nie zdziwil, iz wszelki handel jest zakazany. Nawet miedzy miejscami, ktore zyja z handlu...
6. Tak. Po mojemu zelazny list jest nadrzedny w stosunku do skszanca.
7. Nie pamietam... U mnie w grach generalnie malo kto nimi poruszal i tylko wtedy, gdy sami bylismy w KU, ale jesli instrukcja tego nie precyzuje, to chyba mozna.
8. Tylko Krypty. Za wyjatkiem tych 2 kart upiorow.
9. Hmm.. a przypadkiem pokonanie zamienionej Bestii nie konczylo gry? Wydaje mi sie, iz przyzwana postac moze walczyc z prawdziwa Bestia, gdyz te karty sa potrzebne, by samemu wejsc na obszar Zamku Bestii, a Ty tam zostales przyzwany i juz sie na nim znajdujesz, wiec tych kart juz nie potrzebujesz.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 2
- Rejestracja: piątek 04 sty 2019, 20:51
- Płeć:
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
Witam
Potrzebuję instrukcję do Magicznego Miecza, Grodu i Labiryntu Magów. Czy ktoś może posiada? I czy znajdzie się taka dobra duszyczka, która wyśle mi skany instrukcji na meila? - kamilla.kowalska@o2.pl
Z góry bardzo dziękuję i Pozdrawiam
Potrzebuję instrukcję do Magicznego Miecza, Grodu i Labiryntu Magów. Czy ktoś może posiada? I czy znajdzie się taka dobra duszyczka, która wyśle mi skany instrukcji na meila? - kamilla.kowalska@o2.pl
Z góry bardzo dziękuję i Pozdrawiam
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 2
- Rejestracja: piątek 04 sty 2019, 20:51
- Płeć:
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
Dziękuję 
-
-
- Posty: 10
- Rejestracja: wtorek 23 maja 2017, 22:45
- Płeć:
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
1. Nie można. Przeprawa to przejście z jednego obszaru do drugiego.BoldSnake pisze: ↑sobota 02 cze 2018, 22:19 Czołem wszystkim!
Ostatnio odnalazłem w rodzinnym domu "Magiczny Miecz" wraz z trzema dodatkami. Gra zachowała się w nadzwyczaj kompletnym stanie, więc po ponad 20 latach od czasu, gdy zagrywałem się w nią jako dziecko, postanowiłem odświeżyć nieco wspomnienia. Już po pierwszej rozgrywce nagromadziło się jednak sporo wątpliwości, na które instrukcje nie dają odpowiedzi, więc zwracam się do Was jako osób bardziej z grą obeznanych z prośbą o ich rozwianie.
1. Pierwsza kwestia dotyczy planszy podstawowej i zasad przechodzenia pomiędzy kręgami. Czy w sytuacji, w której ruch kończy się zgodnie z wynikiem rzutu kostką na Uroczysku lub Przełęczy Wichrów można przeprawić się do kolejnego Kręgu, czy taka możliwość istnieje wyłącznie wówczas, gdy ruch może być kontynuowany po nowym kręgu (analogicznie jak przy wejściu na Kamienny Most, gdzie ruch zakończony w Wymarłym Mieście lub Ruinach Twierdzy nie daje możliwości wejścia na Most)?
2. Czy posiadany Muł (Rumak itd.) wlicza się do limitu 4 przedmiotów, które może posiadać dana postać?
3. Wcześniej w tym wątku była mowa o tym, że umiejętności "nadklasy" z "Grodu" zastępują umiejętności pierwotnej postaci. Jeśli dobrze rozumiem, dotyczy to również ograniczeń wynikających z kart dotychczasowych postaci? Np. Pustelnik który staje się Mistrzem Czarnoksięskim, może od tej pory używać Miecza?
4. Czy można łączyć specjalne karty postaci ("nadklasy") z "Grodu" z postaciami z "Krypty Upiorów"? Czy postać, która uzyskała np. status Książęcego Wysłannika może stać się Rycerzem Nemed (lub odwrotnie), a jeśli tak to czy sumują się dodatkowe punkty Magii i Miecza wynikające z kart każdej z postaci specjalnych (na kartach "nadklas" mowa jest o tym, że zachowane są parametry dotychczasowej postaci)? Jeżeli można łączyć te "nadklasy" to czy nowa "nadklasa" wyłącza umiejętności poprzedniej "nadklasy" (podobnie jak "nadklasa" wyłącza umiejętności zwykłej postaci)?
5. Czy kupno sprzętu w Warsztacie Płatnerskim lub Wierzchowca w Stajniach (dodatek "Gród") również jest traktowane jako zakazany handel w świetle edyktu "O tym, czego nie wolno" i powoduje konieczność ciągnięcia karty Grodu celem ustalenia ewentualnej reakcji stróżów prawa?
6. Czy Żelazny List (który pozwala m. in. na ignorowanie kart "Wyjęty spod Prawa") chroni również w sytuacji, w której gracz posiada Przyjaciela w osobie Skazańca, przy którym sam gracz "natychmiast staje się Wyjętym spod Prawa" (dodatek "Gród")? Czy w ogóle jest dopuszczalne jednoczesne posiadanie tych dwóch kart?
7. Czy karta Upiora w "Krypcie Upiorów" może być przemieszczona przed wykonaniem ruchu również przez gracza, który nie znajduje się w danym momencie w Krypcie?
8. Czy nakaz pozostawienia wszystkich Kart przy opuszczaniu Krypty Upiorów (kart Wrogów, Przedmiotów, Przyjaciół itd.) dotyczy tylko kart z talii "Krypty" czy również kart pochodzących z talii gry podstawowej lub innych dodatków?
9. Czy w przypadku, w którym gracz zostaje zaklęty w Bestię (karta Alternatywnego Zakończenia Gry "Bestia" z "Labiryntu Magów") i przyzywa do Zamku Bestii innego gracza, przyzwany gracz może stoczyć walkę z graczem-Bestią nie posiadając Magicznego Miecza lub Tarczy Tolimana? Jeżeli tak, to czy może nie posiadając tych przedmiotów stoczyć walkę z prawdziwą Bestią po pokonaniu zaklętego gracza?
Z góry dziękuję za wszelkie porady!
2. Oczywiście, że tak
3. Postać zachowuje parametry i stan posiadania, nie zachowuje zdolności, czyli umiejętności nowej postać nadpisują te z pierwotnej.
4. Nie. Można mieć tylko jedną nadklasę.
5. Tak
6. Nie wiem
7. Nie
8. Tylko karty Krypty
9. Nie potrzebuje MM i TT. Pokonanie gracza-bestii kończy grę.