Zasady Turniejowe
- Mathim
-
- Posty: 49
- Rejestracja: czwartek 31 mar 2005, 00:30
- Lokalizacja: Wrocław
Podsumowanie Liczenia PZ
• (SPZ 49) W tabeli 9 podsumowuje się skrótowo kryteria mające wpływ na obliczanie PZ.
tabela 9
Element oceniany
Aspekt Militarny
Dodatnio:
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Głównej (dotyczy tylko wrogów z kart przygód);
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Miasta (dotyczy tylko wrogów z kart miasta) pomnożona przez współczynnik 0,5;
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Podziemi (dotyczy tylko wrogów z kart podziemi) pomnożona przez współczynnik 1,5;
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Jaskini (dotyczy tylko wrogów z kart podziemi) pomnożona przez współczynnik 2,0;
• Suma siły i mocy wyeliminowanego Poszukiwacza (tylko siła i moc oznaczona żetonami obok karty Poszukiwacza);
• Premia za zebranie pokonanych wrogów z każdej z plansz;
• Premia za pokonanie wroga o sile lub mocy > 6
Ujemnie:
• Za pokonanie zbyt małych ilości wrogów z Kart Przygód (ich suma siły i mocy <10);
Aspekt Majątkowy
Dodatnio:
• Posiadane sztuki złota;
• Posiadane przedmioty wg wartości tych przedmiotów w sztukach złota – szczegółowa tabela wartości przedmiotów jest dostępna u Sędziów;
• Drugi identyczny przedmiot jest o połowę mniej warty, niż pierwszy;
• Trzeci identyczny przedmiot jest o połowę mniej warty niż drugi;
Ujemnie:
• Niespłacona w Banku Miasta Pożyczka – kary za każdy niespłacony mieszek złota;
• Posiadanie Usypiającego Nektaru;
Aspekt Społeczny
Dodatnio:
• Oceniany jest poziom wpływów posiadanych Przyjaciół. Na ocenę Przyjaciół wpływa ich pozycja społeczna i zdolności. Szczegółowe zestawienie poziomu wpływów każdego z możliwych Przyjaciół jest dostępne u Sędziów;
• Dodatnio ocenianie są też posiadani zwerbowani Przyjaciele - Wrogowie
Ujemnie:
• Ujemny poziom wpływów ma Wiedźma i Poltergeist;
• Ujemne Punkty Zwycięstwa przyznaje się za pobyt w Więzieniu Miasta przy zakończeniu Rundy;
• Ujemne Punkty Zwycięstwa są za posiadanie Listu Gończego przy zakończeniu Rozgrywki;
Aspekt witalny
Dodatnio:
• Za posiadanie Punktów Siły ponad poziom bazowy, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Mocy ponad poziom bazowy, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Wytrzymałości ponad poziom bazowy, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
Ujemnie:
• Za posiadanie Punktów Siły poniżej poziomu bazowego, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Mocy poniżej poziomu bazowego, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Wytrzymałości poniżej poziomu bazowego, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• W przypadku, jeżeli Poszukiwacz został zamieniony w Ropuchę przy końcu Gry, liczy się jakby utracił Punkty Siły i Mocy do poziomu Ropuchy;
Odwaga
Dodatnio:
• Za zdobycie Korony Władzy – bardzo duża ilość punktów;
• Za przebywanie na polu Korony Władzy – duża ilość punktów;
• Pewna ilość Punktów za przebywanie w Wewnętrznej Krainie – w zależności od Pola (im bliżej Korony Władzy, tym więcej);
• Mała ilość Punktów za przebywanie w Środkowej Krainie;
• Mała ilość Punktów za przebywanie w Podziemiach;
• Pewna ilość Punktów za przebywanie w Jaskini w Komnacie Magicznego Kryształu;
• Mała ilość punktów za przebywanie w Jaskini;
Ujemnie:
• Za przebywanie w Mieście im dalej od Bramy na zewnątrz tym gorzej – utrata pewnej ilości punktów;
• (SPZ 49) W tabeli 9 podsumowuje się skrótowo kryteria mające wpływ na obliczanie PZ.
tabela 9
Element oceniany
Aspekt Militarny
Dodatnio:
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Głównej (dotyczy tylko wrogów z kart przygód);
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Miasta (dotyczy tylko wrogów z kart miasta) pomnożona przez współczynnik 0,5;
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Podziemi (dotyczy tylko wrogów z kart podziemi) pomnożona przez współczynnik 1,5;
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Jaskini (dotyczy tylko wrogów z kart podziemi) pomnożona przez współczynnik 2,0;
• Suma siły i mocy wyeliminowanego Poszukiwacza (tylko siła i moc oznaczona żetonami obok karty Poszukiwacza);
• Premia za zebranie pokonanych wrogów z każdej z plansz;
• Premia za pokonanie wroga o sile lub mocy > 6
Ujemnie:
• Za pokonanie zbyt małych ilości wrogów z Kart Przygód (ich suma siły i mocy <10);
Aspekt Majątkowy
Dodatnio:
• Posiadane sztuki złota;
• Posiadane przedmioty wg wartości tych przedmiotów w sztukach złota – szczegółowa tabela wartości przedmiotów jest dostępna u Sędziów;
• Drugi identyczny przedmiot jest o połowę mniej warty, niż pierwszy;
• Trzeci identyczny przedmiot jest o połowę mniej warty niż drugi;
Ujemnie:
• Niespłacona w Banku Miasta Pożyczka – kary za każdy niespłacony mieszek złota;
• Posiadanie Usypiającego Nektaru;
Aspekt Społeczny
Dodatnio:
• Oceniany jest poziom wpływów posiadanych Przyjaciół. Na ocenę Przyjaciół wpływa ich pozycja społeczna i zdolności. Szczegółowe zestawienie poziomu wpływów każdego z możliwych Przyjaciół jest dostępne u Sędziów;
• Dodatnio ocenianie są też posiadani zwerbowani Przyjaciele - Wrogowie
Ujemnie:
• Ujemny poziom wpływów ma Wiedźma i Poltergeist;
• Ujemne Punkty Zwycięstwa przyznaje się za pobyt w Więzieniu Miasta przy zakończeniu Rundy;
• Ujemne Punkty Zwycięstwa są za posiadanie Listu Gończego przy zakończeniu Rozgrywki;
Aspekt witalny
Dodatnio:
• Za posiadanie Punktów Siły ponad poziom bazowy, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Mocy ponad poziom bazowy, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Wytrzymałości ponad poziom bazowy, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
Ujemnie:
• Za posiadanie Punktów Siły poniżej poziomu bazowego, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Mocy poniżej poziomu bazowego, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Wytrzymałości poniżej poziomu bazowego, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• W przypadku, jeżeli Poszukiwacz został zamieniony w Ropuchę przy końcu Gry, liczy się jakby utracił Punkty Siły i Mocy do poziomu Ropuchy;
Odwaga
Dodatnio:
• Za zdobycie Korony Władzy – bardzo duża ilość punktów;
• Za przebywanie na polu Korony Władzy – duża ilość punktów;
• Pewna ilość Punktów za przebywanie w Wewnętrznej Krainie – w zależności od Pola (im bliżej Korony Władzy, tym więcej);
• Mała ilość Punktów za przebywanie w Środkowej Krainie;
• Mała ilość Punktów za przebywanie w Podziemiach;
• Pewna ilość Punktów za przebywanie w Jaskini w Komnacie Magicznego Kryształu;
• Mała ilość punktów za przebywanie w Jaskini;
Ujemnie:
• Za przebywanie w Mieście im dalej od Bramy na zewnątrz tym gorzej – utrata pewnej ilości punktów;
- Mathim
-
- Posty: 49
- Rejestracja: czwartek 31 mar 2005, 00:30
- Lokalizacja: Wrocław
XI. Zasady końcowe i rozdawanie nagród
• (ZKRN 1) Po zakończeniu III Rundy, czyli Finału Turnieju, ustalana jest, zgodnie z zasadami kolejność Graczy. Ma ona wpływ na triumf dla niektórych z nich. Obok triumfu należą się też nagrody
• (ZKRN 4) Po zakończeniu Turnieju i rozdaniu nagród należy jeszcze wszystkim podziękować i zaprosić na następną edycję .
"To tyle jeśli chodzi o instrukcję Turnieju. Tak jak wspominałem, możemy zmienić co najwyżej szczegóły. Większość przedstawionych zasad musi być znana wyłącznie Sędziom, dlatego radzę tym osobom, które chcą tylko grać, nie zaprzątać sobie tymi nimi głowy
.
Jeśli ktoś doczytał do tego momentu, to szczerze gratuluję
"
Aha, jeszcze dodam, że wartości przedmiotów i poziom wpływów przyjaciół zostały ustalone przez część Graczy w czasie poprzedniej edycji Turnieju, oczywiście mogą być zmienione jeszcze
.
Przyjęto zasadę, że minimalna wartość przedmiotu to 2 MZ i tego będziemy się trzymać.
• (ZKRN 1) Po zakończeniu III Rundy, czyli Finału Turnieju, ustalana jest, zgodnie z zasadami kolejność Graczy. Ma ona wpływ na triumf dla niektórych z nich. Obok triumfu należą się też nagrody
• (ZKRN 4) Po zakończeniu Turnieju i rozdaniu nagród należy jeszcze wszystkim podziękować i zaprosić na następną edycję .
"To tyle jeśli chodzi o instrukcję Turnieju. Tak jak wspominałem, możemy zmienić co najwyżej szczegóły. Większość przedstawionych zasad musi być znana wyłącznie Sędziom, dlatego radzę tym osobom, które chcą tylko grać, nie zaprzątać sobie tymi nimi głowy
Jeśli ktoś doczytał do tego momentu, to szczerze gratuluję
Aha, jeszcze dodam, że wartości przedmiotów i poziom wpływów przyjaciół zostały ustalone przez część Graczy w czasie poprzedniej edycji Turnieju, oczywiście mogą być zmienione jeszcze
Przyjęto zasadę, że minimalna wartość przedmiotu to 2 MZ i tego będziemy się trzymać.
Ostatnio zmieniony niedziela 18 lut 2007, 01:20 przez Mathim, łącznie zmieniany 1 raz.
- chmiel
-
- Posty: 111
- Rejestracja: wtorek 05 wrz 2006, 17:19
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
Czemu ma służyc taka zasada, moim zdaniem to totalna głupota, jakoś zawsze się grało, że kirunek ruchu wybiera się po rzucie kostką, nawet nigdy nie słyszałem żeby ktoś tak wogule grał.Nawet nie mam nic przciwko punktom zwycięstwa ale jak słysze o takiej zasadzie to odechciewa mi się jechac na ten turniej.Mathim pisze:
• (MMIM 1) Przed swoim ruchem, każdy z Graczy musi zadeklarować, w jakim kierunku prowadzony przez niego Poszukiwacz ma zamiar zmierzać. Po rzucie kostką ma obowiązek przesunąć swoją postać we wskazanym kierunku.
• (MMIM 2) W przypadku, gdy Gracz zapomni zadeklarować kierunku ruchu własnego Poszukiwacza, inny Gracz, którego Postać stoi najbliżej Poszukiwacza, który „nie wie gdzie iść”, ma prawo zdecydować o kierunku ruchu jego postaci.
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
- kilof
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Runy - Posty: 242
- Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
- Lokalizacja: Spytkowice
- Płeć:
Przeczytałem całość regulaminu i mam trochę mieszane uczucia...
Liczenie PZ jest chyba trochę zbyt skomplikowane, ale nie ja będę liczył 8-[ , więc to nie jest takie straszne. Zasadnicza sprawa jest taka, że im więcej będzie się miało wszystkiego, tym więcej się będzie miało PZ, więc nie ma sensu się tego czepiać.
Najbardziej nie podoba mi się zmiana podstawowej zasady wykonywania Ruchu (określenie kierunku przed rzutem) i włączenie Jaskini w całości do Turnieju. Zachęcałbym do przemyślenia tych dwóch kwestii, przy czym tej pierwszej szczególnie.
Z resztą da się żyć :neutral: .
Liczenie PZ jest chyba trochę zbyt skomplikowane, ale nie ja będę liczył 8-[ , więc to nie jest takie straszne. Zasadnicza sprawa jest taka, że im więcej będzie się miało wszystkiego, tym więcej się będzie miało PZ, więc nie ma sensu się tego czepiać.
Najbardziej nie podoba mi się zmiana podstawowej zasady wykonywania Ruchu (określenie kierunku przed rzutem) i włączenie Jaskini w całości do Turnieju. Zachęcałbym do przemyślenia tych dwóch kwestii, przy czym tej pierwszej szczególnie.
Z resztą da się żyć :neutral: .
- pretorianstalker
-
- Posty: 758
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Płeć:
Nie trochę dużo, tylko kilkanaście razy za dużo, co powoduje wiele nowych kwestii spornych. Ale skoro ktoś tyle zasad wymyślił, to niech sam je teraz dopracowuje - ja nie mam zamiaru pomagaćZasad jest trochę dużo
A jak zbierze się 15 to mogą uchwalić zasady na nowo. :-kDecyzją trzech Sędziów można lekko zmodyfikować punkt regulaminu
Po co komu 3 sędziów?? Przecież jeden spisujący wszystkie sporne kwestie i o nich rozstrzygający by w zupełności wystarczył. Nie sądzę abyście skompletowali więcej niż 3 stoły na raz, więc nie wiem po co więcej niż 1 sędzia. Co więcej może to tylko powodować problemy.
Podpowiem wamJeśli w I Rundzie weźmie udział liczba Graczy < = 30, to Sędziowie mogą podjąć decyzję o skróceniu Turnieju do dwóch Rund. W takiej sytuacji to II Runda będzie Rundą Finałową z jedną tylko Rozgrywką.
To co opisaliście to niestety nie system pucharowySystem Pucharowy w Magii i Mieczu oznacza awans do dalszych rozgrywek (do dalszych poszukiwań Korony Władzy) przez określoną liczbę zawodników (Poszukiwaczy) z ogólnej liczby startujących.
Ja limit trzech poszukiwaczy zastąpiłbym standardową zasadą o tym, że nie losujemy gdy ktoś jest na koronie. Czemu? Bo jaki sens ma wogóle wtedy losować nową postać? Zasada ta nei była wymyślona dla żartu, tylko żeby można było zgodnie z zasadami przyznać zwycięstwo komuś innemu.Gracz nie może zdecydować się na powtórne losowanie Poszukiwacza. Dopiero jak utraci na planszy wylosowaną postać, może wylosować następną, jeżeli jeszcze nie wykorzystał limitu trzech Poszukiwaczy.
I co niby to daje? :-sGracz, który wygrał losowanie wybiera jako pierwszy miejsce przy Stole Gry.
Jak już chcieliście jakiś bonus za wygranie losowania dać, to powinien wybrać ostatni, żeby mógł wybrać po kim i przed kim chce się poruszać
Ciekawa zmiana zasadMieszek Złota to też przedmiot.
1.Nie przedmiot
2.Nie jest to karta blokująca ciągnięcie kart na danym polu. Zasady są jasne - nie ciągniesz karty jeżeli jakaś już tu leży. Na mieszku złota pisze jasno, że zamieniasz kartę na żeton
Zapomnieliście zbanować WskrzeszeniePo pokonaniu na planszy napotkanego poprzez kartę przygody danej planszy przeciwnika, Gracz odkłada reprezentującą go kartę do przydzielonego mu papierowego pojemnika.
Co do limitu postaci - ten kto wylosuje na początku np Trola, będzie ganiał innych żeby ich szybko pozabijać. Zamiast walka o koronę władzę, będą jakieś Fragi
Ktoś jednak postanowił być hardcorowy(POB 11) W I Rundzie Rozgrywek stosujemy oprócz planszy głównej następujące rozszerzenia:
o Podziemia (w pełni)
o Miasto (w pełni)
o Jaskinię (w pełni)
o Smoki (w pełni).
Po wypowiedziach ludzi związanych z organizacją mogłem się tego obawiaćPrzed swoim ruchem, każdy z Graczy musi zadeklarować, w jakim kierunku prowadzony przez niego Poszukiwacz ma zamiar zmierzać. Po rzucie kostką ma obowiązek przesunąć swoją postać we wskazanym kierunku.
To jest już wogóle żenujące. Po pierwsze takie zasady w stylu "za niebicie tracisz życie" to cecha charakterystyczna gier, gdzie wiele myśleć nie trzeba. Po drugie widać tu lata doświadczeń organizatora - nie pomyślał, że jeżeli na jednej planszy będzie tylko jeden poszukiwacz, to sprawdzenie, które z innych jest najbliżej może zająć pare minut liczeniaW przypadku, gdy Gracz zapomni zadeklarować kierunku ruchu własnego Poszukiwacza, inny Gracz, którego Postać stoi najbliżej Poszukiwacza, który „nie wie gdzie iść”, ma prawo zdecydować o kierunku ruchu jego postaci.
PorażkaW Mieście Gracz musi zadeklarować, do/obok jakiego miejsca zamierza iść i jaką drogą.
A czemu tu nie trzeba deklarować dokąd się podąża? :-sW Jaskini i w Podziemiach obowiązują oryginalne zasady poruszania.
Sztuka dla sztuki. Po co takie zmiany? Żeby więcej trzeba było spamiętać? Przecież to będzie powodowało tylko niepotrzebne zamieszanie.3 pkt mocy = 1 czar, 5 pkt mocy = 2 czary, 7 pkt mocy = 3 czary.
Kolejna bzdura - nowa zasada tylko po to by tyłumaczyć inną głupią zasadęJeżeli w Specjalnych Zdolnościach jest napisane, że Poszukiwacz zawsze musi posiadać co najmniej 1 Czar to posiada nawet wtedy gdy moc mu już na to nie pozwala.
:-s Zamiast zakazać Jaskini, lepiej wrzucić dziesięć pkt do regulaminu, żeby uregulować pewne zasady i 4 pkt dla jednej zdolności wojownika z zaświatów :biggrin:(MMIM 15) Wojownik z Zaświatów ma prawo wylosować magiczny przedmiot – ustalamy, że nie może wylosować Talizmanu i Magicznego Kryształu. Wojownika z Zaświatów dotyczą też następujące punkty regulaminu: (MMIM 16), (MMIM 17) i (MMIM 18).
• (MMIM 16) Ponadto losowanie magicznego przedmiotu dla Wojownika z Zaświatów odbywa się nie z ekwipunku, ale z kart przygód. Na początek gracz kierujący Wojownikiem z Zaświatów losuje, z którego stosu kart wybierze magiczny przedmiot (do wyboru: rzut K6=1-5 Karty Przygód, 6 Jaskini i Podziemi (łącznie)), a następnie przegląda wybrany stos kart i pierwszy magiczny przedmiot, którego zobaczy, będzie jego.
• (MMIM 17) Po wyszukaniu magicznego przedmiotu dla Wojownika z Zaświatów należy ponownie dokładnie potasować odpowiedni stos kart.
• (MMIM 18) Losowanie magicznego przedmiotu musi odbyć się w obecności Sędziego.
TO już gdzieś komentowałem.Siła i Moc mogą spaść poniżej poziomu startowego, a spadek do zera którejkolwiek z tych cech powoduje śmierć Poszukiwacza. Obniżenie współczynnika siły powoduje obniżenie progu na zdobycie kolejnego punktu siły z siły pokonanych wrogów.
Widzę, że twórca zasad wykazał się niesamowitą empatią względem księżniczek i innych tego typu kartW sytuacji, gdy Ninja lub Poszukiwacz z przekleństwem itd. spotkają Przyjaciela, który ze zrozumiałych względów się do nich nie przyłączy, karta Przyjaciela idzie na stos kart zużytych, ale dopiero w czasie następnego ruchu Gracza, którego Poszukiwacz owych Przyjaciół spotkał, a nie pozostaje na obszarze, na którym została wyciągnięta, bo trudno sobie wyobrazić Księżniczkę czy kogoś innego, co by warowało w jednym miejscu na świecie, by się z kimś zaprzyjaźnić. Niemniej w czasie jednej tury taki Przyjaciel pozostaje na tym obszarze i może go „przejąć” w tym czasie inny Poszukiwacz. Wyjątki – patrz (MMIM 21) i
Zamiast tworzyć nowe problemy to na podstawie doświadczenia mogliście zagrać tak jak gra większość - stare zasady się tracą i tyle. Ale oczywiście motto turnieju to "nowe zasady is fun".W przypadku Awansu, Poszukiwacz zatrzymuje wszystkie Specjalne Zdolności, jakie miał do tej pory, chyba, że wykluczają się z nowo nabytymi (decyzja Sędziego).
A co z talizmaniami w puli talizmanów?W puli kart Przygód są 2* Talizmany na stolik.
1.Jeżeli są dostępne, to nie ma znaczenia ile jest w puli przygód, bo i tak nigdy nikomu nie zabraknie talizmanów.
2.Jeżeli nie są dostępne, to macie puste pole - Jaskinia Czarownika - nic tam się nie robi :-s
Ciekawe czemuNie jest w ogóle używany dodatek Magii i Miecza „W kosmicznej otchłani”.
Tożto miniaturaMiniatura Piramidy
Rozumiem, że ktoś chciał żeby było logiczniePrzedmiot „Ukryta Kieszeń” – do Ukrytej Kieszeni nie może być schowany Koń, Koń i Wóz, Muł, Rumak, Tratwa.
I znowu logika?Muł nie może nieść następujących Przedmiotów: Konia, Konia i Wóz, Rumaka, Tratwy.
A jak niby poszukiwacz nosi muła? Na plecach?
? No i znowuTragarz nie może nieść następujących Przedmiotów: Konia, Konia i Wóz, Rumaka, Tratwy.
To też pomine :mrgreen: (emota mi nawet brakło, żeby wyraźić co czujęLegionista – Przyjaciel – jeśli będzie użyty w Grze – to siła pokonanych przez niego Wrogów również liczy się do puli punktów siły i mocy pokonanych Wrogów służących do zamiany na punkt siły lub punkt mocy, jak również do liczenia Punktów Zwycięstwa.
A kiedy jest jakieś walne zgromadzenie sędziów i będą głosowane poprawki?Następujący Poszukiwacze mogą zostać przez decyzję minimum trzech Sędziów (poprzez głosowanie) usunięci z rozgrywki (albo mogą mieć anulowaną jedną ze Specjalnych zdolności):
o Wędrujący Pustelnik
o Jasnowidz
o Rycerz.
o Ninja
A czy przypadkiem nie poziom siły wrogów odzwierciedla stopień trudności ich pokonania? :-s Czemu goblin z podziemi jest lepiej punktowany niż ten z planszy podstawowej?Zgodnie z tabelą 5, siła i moc wszystkich Wrogów pokonanych w Podziemiach jest, dla potrzeb liczenia Punktów Zwycięstwa, mnożona * 1,5. Ma to na celu uwzględnienie stopnia trudności tego dodatku. Mnożenie to należy odbyć przed przeliczeniem tych punktów siły na Punkty Zwycięstwa.
Z moich doświadczeń wynika jednak, że trudnośc podziemi napewno nie jest wyższa niż planszy podstawowej ze smokami. Ale dwa lata doświadczeń organizatora robią swoje
O kur... #-o To jest boks czy MiM? Najlepsze jest to, że spokojnie można podnosić współczynniki poza walką i czemu taki ktoś ma być gorszy niż inni skoro ma lepsze statsty na koniec? A co z Jasnowidzem co nie da rady nawet Goblinowi? Ma szarżować na smoki bo dostanie kartkę od sędziego? Panowie - według waszych zasad nie liczy się ani strategia ani myślenie - podstawa to rzucanie kostką i łamanie wrogów.otrzymuje karę za unikanie walki -10
A co jak ktoś w związku z nowatorskimi zasadami poruszania nie będze mógł na wroga trafić? :> A sam nie spotka więcej niż np 8??
To jest gra o koronę czy Milionerzy?Za każdy mieszek złota (MZ) przysługuje 3 PZ.
A miało być tak pięknie. Wartość przedmiotów miała być określana intuicyjnie... tak więc:
:-s Nie wiem jak ktoś chce to do końca rozgrywki utrzymać.Mapa Podziemi 3
Miecz oburęczny 4
Amulet 4
Kryształ Mocy 5
Łopata 5
Magiczny Pas 5
Tutaj tylko kilka ciekawych zależności - szukać można nadal i dla nikogo nowych absurdów nie braknie
Intuicyjnie wolę mieć dwuręczny miecz niż Amulet, który chroni przed Ocaleniem
Kryształ mocy - niejako broń do walki psychicznej - daje podczas walki tylko 1pkt mocy. Miecz oburęczny dwaje 2 siły podczas walki, a magiczny pas daje 1pkt siły zawsze, ale to nie zmienia faktu, że oceniono te przedmioty tak jak wyżej
Kupując dwuręczny miecz zamieniamy 12PZ za 4MZ na 4PZ z Miecza - żałosne. Najlepiej nic nie robić tylko kase gromadzic, bo jak coś kupisz to zamiast zwiększać swoje szanse, szanse maleją.
Może ktoś zauważył, ze mieszki złota same w sobie nic nie dają?
Skarb Zbójców 2K6
Skrzynia 12
Skrzynia Skarbów 1K6
Topór 4
Tratwa 3
Usypiający Nektar -2
?
CO znaczy, że skarb zbójców jest wart 2k6? Ja myślałem, że to się zamienia na mieszko złota i wtedy już jest 3*2k6. Czy się mylę? Podobnie ze skrzynią itp.
Jak niby chcecie nosić tratwę i usypiający nektar?
Połamane sprzęty powinny być nic nie warte.
Jednym słowem kabaret aż miło
- chmiel
-
- Posty: 111
- Rejestracja: wtorek 05 wrz 2006, 17:19
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
Pretorianstalker ja po przeczytaniu tych bardzo zabawnych zasad stwierdziłem, że nie warto wydawac kase na pociąg ze Szczecina do Wrocławia bo to się mija z celem.
Czemu wrogowie z Podziemi i Jaskini są bardziej "wartościowi" od tych z Miasta i Planszy podstawowej - Śmiech na sali.
Mam pytanie - jak można nosi usypiający nektar ? Z tego co wiem to jego działanie jest natychmiastowe i działa na poszukiwacza, który wyciągnie tą kartę.
Czy wy w ogóle kiedyś graliście w tą grę ?
Czemu wrogowie z Podziemi i Jaskini są bardziej "wartościowi" od tych z Miasta i Planszy podstawowej - Śmiech na sali.
Mam pytanie - jak można nosi usypiający nektar ? Z tego co wiem to jego działanie jest natychmiastowe i działa na poszukiwacza, który wyciągnie tą kartę.
Czy wy w ogóle kiedyś graliście w tą grę ?
Ostatnio zmieniony niedziela 18 lut 2007, 17:53 przez chmiel, łącznie zmieniany 1 raz.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Przebrnąłem przez wszystkoJeśli ktoś doczytał do tego momentu, to szczerze gratuluję"
Cóż. Niektóre zasady są dla mnie dziwne.
Też nie mogę zrozumieć tej zmiany w systemie poruszania się. Wg mnie to zupełnie nie potrzebna zmiana dla samej zmiany.
Tu chyba zapomnieliście dopisać Muła(MMIM 38) Tragarz nie może nieść następujących Przedmiotów: Konia, Konia i Wóz, Rumaka, Tratwy.
• (MMIM 45) Legionista – Przyjaciel – jeśli będzie użyty w Grze – to siła pokonanych przez niego Wrogów również liczy się do puli punktów siły i mocy pokonanych Wrogów służących do zamiany na punkt siły lub punkt mocy, jak również do liczenia Punktów Zwycięstwa.
To jest bez sensu zasada. Generalnie Legionista powinien zostać zakazany, ale jeżeli już jest to niech przynajmniej wrogowie przez niego pokonani nie liczą się od PZ....
Zauważcie, że również Krzyż po wprowadzeniu przez Was zasady rozwijania Mocy za pokonanych wrogów, staje się przedmiotem przegiętym tak samo jak legionista. Powinniście go wyrzucić z gry lub zastosować zaproponowaną przeze mnie zasadę odnośnie nie liczenia PZ za Moc'arnych wrogów. A już na 100% powinniście dopisać krzyż do listy kart opcjonalnie do wyrzucenia przez sędziów!!
Szczególnie mierzi mnie ta zasada. To jest robienie z MiMa sieczki w stylu Diablo...• (SPZ 18) Jeśli Poszukiwacz w czasie całej Rozgrywki pokona mało wrogów, czyli gdy suma siły i mocy tych wrogów będzie < 10, (chodzi o Wrogów nieodnawialnych spotkanych poprzez kartę przygody dla danej planszy), otrzymuje karę za unikanie walki -10 PZ. Naliczenie tej kary odbywa się dopiero po przeliczeniu siły i mocy pokonanych Wrogów na Punkty Zwycięstwa.
Dlaczego identyczne przedmioty mają być cokolwiek warte? Co to daje?• (SPZ 17) Jeśli dany Poszukiwacz posiada trzy identyczne przedmioty, to zgodnie z zasadą inflacji trzeci z nich jest warty o połowę mniej, niż drugi. Ułamki zaokrąglane są w dół. Jeśli po takim działaniu wyjdzie dla przedmiotu wartość 0 MZ, to Poszukiwacz dostaje za posiadanie takiego przedmiotu tylko 1 PZ.
No bo to nie jest zwykły system pucharowyCytat:To co opisaliście to niestety nie system pucharowySystem Pucharowy w Magii i Mieczu oznacza awans do dalszych rozgrywek (do dalszych poszukiwań Korony Władzy) przez określoną liczbę zawodników (Poszukiwaczy) z ogólnej liczby startujących.![]()
EDIT:System Pucharowy - W przypadku Magii i Miecza oznacza, że każdy uczestnik Turnieju będzie mógł awansować do dalszych gier, albo odpaść z Mistrzostw po przeprowadzeniu jednej Rozgrywki w danej Rundzie. Konsekwencją tego jest to, że Gracz w czasie Turnieju nie zmierzy się z wszystkimi Graczami, tylko z wybranymi przez losowanie (lub przez Sędziego)
Pokrak spuść z tonu proszę...
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
Zmiana w systemie poruszania się podoba się chyba wyącznie organizatorom
Więc nie jest wcale taki mocny
Nie bardzo. Krzyż zabija tylko kilka duchów (2 strzygonie, południcę, widmo i demona).Zauważcie, że również Krzyż po wprowadzeniu przez Was zasady rozwijania Mocy za pokonanych wrogów, staje się przedmiotem przegiętym tak samo jak legionista.
Więc nie jest wcale taki mocny
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
- Oley
-
- Posty: 249
- Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
- Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
- Płeć:
- Kontakt:
zasad wydaje sie duzo, ale ich nie jest tyle
nie watpie w wasze mozliwosci umyslowe i nie sadze bysciem ieli problemy z gra jesli rok i 2 lata temu gracze ich nie mieli
optycznie jest tego duzo, zwlaszcza ze wiekszosc to zasady dotyczace organizacji turnieju i omawiajace kwestie awansu i punktacji, a te zasady i problematyke zliczania tego wszystkiego ogarniaja sedziowie a nie gracze, wiec 75% zasad dotyczy graczy tylko posrednio (w pewnym sensie)
zmian w samych zasadach duzo nie ma tak naprawde - oczywiscie jesli ktos gra totalnie olschoolowo to kazda zasada ponad stan to za duzo.
co do poruszania sie to jest taka kwestie, ze uznalismy iz jak sie idzie gdzies to sie wie gdzie sie idzie lub przynajmniej w jakims kierunku. Eliminujemy tchorzy i pseudokozactwo w stylu .. ode na pola kolo Miasta do Fontanny Madrosci .. ojejku wyrzucilem 3 i w tamtym kierunku mam Demona wiec moze jednak pojde w przeciwnym kierunku
jestes 'chicken' to nie graj
trzeba byc odpowiedzialnym za to co sie robi w zyciu
idziesz za winkiel to nie wiesz co tam jest i jak sie okazuje ze banda skinow to nie dajesz "load game" - zreszta w turnieju poza problemami z przyzwyczajeniem sie do tej zasady, wszyscy sobie chwalili owe rozwiazanie
zreszta nieco czasu jeszcze jest wiec posiedze w wolnej chwili nad tymi zasadami bo w tym roku glownie mathim sie nimi zajmuje z racji na to ze ja mam na glowie caly konwent (w pewnym sensie), co oczywiscie nie zmienia faktu, ze sie pod nimi podpisuje
raz sie zyje - najwyzej za rok zrobi sie inne zasady (w oparciu o uwagi graczy turniejowych a nie o dyskusje akademicka)
nie watpie w wasze mozliwosci umyslowe i nie sadze bysciem ieli problemy z gra jesli rok i 2 lata temu gracze ich nie mieli
optycznie jest tego duzo, zwlaszcza ze wiekszosc to zasady dotyczace organizacji turnieju i omawiajace kwestie awansu i punktacji, a te zasady i problematyke zliczania tego wszystkiego ogarniaja sedziowie a nie gracze, wiec 75% zasad dotyczy graczy tylko posrednio (w pewnym sensie)
zmian w samych zasadach duzo nie ma tak naprawde - oczywiscie jesli ktos gra totalnie olschoolowo to kazda zasada ponad stan to za duzo.
co do poruszania sie to jest taka kwestie, ze uznalismy iz jak sie idzie gdzies to sie wie gdzie sie idzie lub przynajmniej w jakims kierunku. Eliminujemy tchorzy i pseudokozactwo w stylu .. ode na pola kolo Miasta do Fontanny Madrosci .. ojejku wyrzucilem 3 i w tamtym kierunku mam Demona wiec moze jednak pojde w przeciwnym kierunku
jestes 'chicken' to nie graj
idziesz za winkiel to nie wiesz co tam jest i jak sie okazuje ze banda skinow to nie dajesz "load game" - zreszta w turnieju poza problemami z przyzwyczajeniem sie do tej zasady, wszyscy sobie chwalili owe rozwiazanie
zreszta nieco czasu jeszcze jest wiec posiedze w wolnej chwili nad tymi zasadami bo w tym roku glownie mathim sie nimi zajmuje z racji na to ze ja mam na glowie caly konwent (w pewnym sensie), co oczywiscie nie zmienia faktu, ze sie pod nimi podpisuje
raz sie zyje - najwyzej za rok zrobi sie inne zasady (w oparciu o uwagi graczy turniejowych a nie o dyskusje akademicka)
- Egon
-
- Posty: 119
- Rejestracja: wtorek 10 sty 2006, 11:59
- Płeć:
Myślałem że uzasadnienie będzie w stylu "żeby gra toczyła się szybciej", albo coś w tym stylu, ale to? Suchar na maxa. Zasada ta eliminuje jeden z nielicznych elementów wymagających myślenia w tej grze, na rzecz.. czego? "Eliminowania tchórzy"?Oley pisze:co do poruszania sie to jest taka kwestie, ze uznalismy iz jak sie idzie gdzies to sie wie gdzie sie idzie lub przynajmniej w jakims kierunku. Eliminujemy tchorzy i pseudokozactwo w stylu .. ode na pola kolo Miasta do Fontanny Madrosci .. ojejku wyrzucilem 3 i w tamtym kierunku mam Demona wiec moze jednak pojde w przeciwnym kierunku
jestes 'chicken' to nie grajtrzeba byc odpowiedzialnym za to co sie robi w zyciu
Kurcze, już wytłumaczenie pt. "by czar pułapka był skuteczniejszy" bym przełknął.
- pretorianstalker
-
- Posty: 758
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Płeć:
TO kolejna zasada przeciwko "tchórzom"
Wcześniej były już kary za unikanie walki. Przecież to jest gra planszowa, w której walka jest tylko jedną z taktyk. A tutaj niespodzianka - jak nie walczysz to masz problem. Oczywiście w takich warunkach wojownicy mają przewagę nad tzw magami, a miały być zasady promoujące pozostawanie przy tym co mieliśmy na początku
Gdzie sens i gdzie logika? Jak ktoś gra Jasnowidzem, to ne może stchórzyć przed smokiem? Bo co, inni go zniszczą, że chicken jest? To znaczy, że z limitem 3 poszukiwaczy wszyscy mają być samobójcami?
To może jeszcze wprowadzić zasadę, że chodzi się tylko zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a wszystkich wyborów dokonuje się losowo. Taki będzie tego plus, że jeden gracz będzie mógł obsłużyć cały stół bo wyeliminuje się czynnik ludzki :mrgreen:
Gdzie sens i gdzie logika? Jak ktoś gra Jasnowidzem, to ne może stchórzyć przed smokiem? Bo co, inni go zniszczą, że chicken jest? To znaczy, że z limitem 3 poszukiwaczy wszyscy mają być samobójcami?
To może jeszcze wprowadzić zasadę, że chodzi się tylko zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a wszystkich wyborów dokonuje się losowo. Taki będzie tego plus, że jeden gracz będzie mógł obsłużyć cały stół bo wyeliminuje się czynnik ludzki :mrgreen:
- kilof
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Runy - Posty: 242
- Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
- Lokalizacja: Spytkowice
- Płeć:
Postanowiłem nieco szerzej i szczegółowej wypowiedzieć się na temat Zasad Turniejowych. No więc:
P.S. Czy nie lepiej napisać, że pokonani przez następujących Przyjaciół Wrogowie liczą się do Siły i PZ: i tu można ich wymienić. Oszczędziło by to miejsca i byłoby bardziej przejrzyste. Po co kopiować tą sama zasadę?
Radziłbym organizatorom jeszcze raz zastanowić się nad przytoczonymi przeze mnie zasadami. Niektóre proponowane przez Was zmiany chyba zbyt daleko odbiegają od 'standardów' MiMowskich.
Czy jeśli dobrze rozumiem, można mieć tylko 3 postacie na cały Turniej i jeśli ktoś straci 3-ią postać w 1 Rundzie, to już nie może startować w Turnieju? Na ostatnim Turnieju były maksymalnie 3 losowania na Rundę.(ZRR6) Gracz w trakcie rozgrywki może grać 3 postaciami, przy czym na początku losuje tylko jedną
Przecież zabici Wrogowie są zamieniani na dodatkowe punkty Siły, za które otrzymuje się PZ, a po zabitym Poszukiwaczu ma się jego Przedmioty, za które także liczy się PZ, a do tego zabity Poszukiwacz traci PZ, które do tej pory zgromadził. Po co więc naliczać PZ dwa razy za to samo? Poza tym stwarza to dodatkowy problem organizacyjny. A co jeśli zostanie przebrana cała talia? Wtedy w drugiej talii nie będzie żadnego Wroga. A czy może graczowi będą się liczyć PZ nawet za tych Poszukiwaczy, których stracił wcześniej? Może wtedy dojść do sytuacji, że gracz mający na planszy swojego trzeciego Poszukiwacza łącznie będzie miał więcej PZ, niż inny gracz, który ma rozbudowanego Poszukiwacza, ale pierwszego w kolejności. Chyba jednak powinno być to tak zorganizowane, że jak straci się Poszukiwacza, to PZ trzeba zbierać od nowa. I Przedmioty po zabitym Poszukiwaczu będą wystarczającą nagrodą dla zwycięskiego gracza, a konieczność zbierania PZ od nowa będzie wystarczającą 'karą' dla gracza przegranego.• (POB 8) Po pokonaniu na planszy napotkanego poprzez kartę przygody danej planszy przeciwnika, Gracz odkłada reprezentującą go kartę do przydzielonego mu papierowego pojemnika. Cel opisany w (POB 10).
• (POB 9) W przypadku pokonania Poszukiwacza (czyli zabrania mu ostatniego punktu wytrzymałości) reprezentująca go karta również trafia do papierowego pudełka na pokonanych przeciwników, wraz z żetonami Siły i Mocy tej Postaci. Cel opisany w (POB 10).
• (POB 10) Odłożeni w papierowych pojemnikach pokonani wrogowie, wraz z żetonami punktów siły i mocy pokonanych Poszukiwaczy, posłużą do obliczania dodatków siły i mocy oraz do liczenia Punktów Zwycięstwa po zakończeniu Rozgrywki. "Papierowe pudełka mają być jedynie ułatwieniem :) "
Wg mnie poważny błąd, który będzie zaburzał rozgrywkę i stwarzał problemy. Na ostatnim Turnieju nikt nie zaglądnął do Jaskini i nie sądzę, żeby ktoś na tym Turnieju tam się wybrał. Jeśli zostanie ona usunięta, będzie można usunąć części regulaminu, tyczące się kart z tego dodatku, więc nie będę się już odnosił do dodatkowych zasad do Jaskini.Stosujemy oprócz planszy głównej następujące rozszerzenia:
o Jaskinię (w pełni)
Wg mnie drugi poważny błąd zmieniający całkowicie sposób gry. Można go może zastosować w 'Otwartym' Turnieju, w którym będą wykorzystywane dodatki autorskie i modyfikacje zasad, ale nie w klasycznym MiMie. Oley jest w błędzie, ponieważ na ostatnim Turnieju nie przeszła ta propozycja zmiany zasad i graliśmy 'normalnie', a jego argumentacja do zmiany tej zasady jest delikatnie rzecz biorąc nieprzekonywająca.• (MMIM 1) Przed swoim ruchem, każdy z Graczy musi zadeklarować, w jakim kierunku prowadzony przez niego Poszukiwacz ma zamiar zmierzać. Po rzucie kostką ma obowiązek przesunąć swoją postać we wskazanym kierunku.
• (MMIM 2) W przypadku, gdy Gracz zapomni zadeklarować kierunku ruchu własnego Poszukiwacza, inny Gracz, którego Postać stoi najbliżej Poszukiwacza, który „nie wie gdzie iść”, ma prawo zdecydować o kierunku ruchu jego postaci.
• (MMIM 3) W Mieście Gracz musi zadeklarować, do/obok jakiego miejsca zamierza iść i jaką drogą.
Już pisałem w innym poście, że 'zabraknie' w Talii Wrogów, żeby 6-iu Poszukiwaczy miało szanse uzbierać tyle punktów Siły, żeby z nadzieją na sukces wybrać się do Korony Władzy. Poza tym jeśli Rundy mają ograniczenie czasowe, to nikt nie zdąrzy się dostatecznie rozwinąć.• (MMIM 5) Koszt podniesienia siły za pomocą sumy siły pokonanych wrogów (z Kart przygód, Wrogowie Nieodnawialni) obliczany jest wg. zasady:
o SumaSiłyPokonanychWrogów=OczekiwanyPoziomSiły+3
Nigdy nie rozumiałem, co w Szamanie jest takiego szczególnego...• (MMIM 8) UWAGA: Szaman wymienia Moc za 7 pkt.
Niepotrzebna zmiana, która będzie generować pomyłki.• (MMIM 12) 3 pkt mocy = 1 czar, 5 pkt mocy = 2 czary, 7 pkt mocy = 3 czary.
Chciałbym poznać uzasadnienie tej zmiany...• (MMIM 14) Jeżeli w Specjalnych Zdolnościach jest napisane, że Poszukiwacz zawsze musi posiadać co najmniej 1 Czar to posiada nawet wtedy gdy moc mu już na to nie pozwala.
Dyskutowaliśmy o tej zmianie, ale z perspektywy czasu wydaje mi się nietrafna, a argumentacja też jest bardziej 'RPGowska' niż 'Planszowa'.• (MMIM 20) W sytuacji, gdy Ninja lub Poszukiwacz z przekleństwem itd. spotkają Przyjaciela, który ze zrozumiałych względów się do nich nie przyłączy, karta Przyjaciela idzie na stos kart zużytych, ale dopiero w czasie następnego ruchu Gracza, którego Poszukiwacz owych Przyjaciół spotkał, a nie pozostaje na obszarze, na którym została wyciągnięta, bo trudno sobie wyobrazić Księżniczkę czy kogoś innego, co by warowało w jednym miejscu na świecie, by się z kimś zaprzyjaźnić. Niemniej w czasie jednej tury taki Przyjaciel pozostaje na tym obszarze i może go „przejąć” w tym czasie inny Poszukiwacz. Wyjątki – patrz (MMIM 21) i (MMIM 22).
Były przeciwne głosy co do tej zasady, ale ja się z nią zgadzam. Poszukiwacze z Miasta są jak gdyby dodatkowymi Profesjami i nie widzę przyczyny, dla której Poszukiwacze mieli by tracić Zdolności postaci 'bazowej'. Zdobycie tych profesji to nie to samo co Przeistoczenie czy Hinduski Mag.(MMIM 24) W przypadku Awansu, Poszukiwacz zatrzymuje wszystkie Specjalne Zdolności, jakie miał do tej pory, chyba, że wykluczają się z nowo nabytymi (decyzja Sędziego).
Tratwa to Przedmiot 'jednoturowy' więc nie trzeba się nad nim roztkliwiać, bo nawet jak ja ktoś schowa do Ukrytej Kieszeni, to za 1 Turę i tak zgnije. Koń i Wóz także nie powinien wieźć innego Konia z Wozem oraz Muła itd. Proponuje więc wprowadzić zasady: 1. Koń, Muł, Koń i Wóz, Pies oraz Rumak to Przedmiot-Zwierzę. 2. Przedmioty-Zwierzęta nie mogą być niesione, nie mogą być wkładane do innych Przedmiotów i nie liczy się ich do limitu Przedmiotów. Te dwie powinny załatwić całą kwestię tych Przedmiotów. Ktoś napisał, że Dwuręczny Miecz też nie wejdzie do kieszeni, ale to już jest czepianie się i kolejne rozpatrywanie MiMa bardziej 'rpgowsko' niż 'planszowo'. Chyba każdy jest bardziej skłonny przełknąć Dwuręczny Miecz w Kieszeni niz Konia i Wóz w Kieszeni.• (MMIM 34) Przedmiot „Ukryta Kieszeń” – do Ukrytej Kieszeni nie może być schowany Koń, Koń i Wóz, Muł, Rumak, Tratwa.
• (MMIM 37) Muł nie może nieść następujących Przedmiotów: Konia, Konia i Wóz, Rumaka, Tratwy.
• (MMIM 38) Tragarz nie może nieść następujących Przedmiotów: Konia, Konia i Wóz, Rumaka, Tratwy.
I podobnie dla innych tego typu Przyjaciół i Przedmiotów. Sprawa dyskusyjna. Wg mnie możliwość skorzystania ze zdolności takiego Przyjaciela lub Przedmiotu jest już wystarczającą 'nagrodą' dla Poszukiwacza. Dodawanie punktów Siły za pokonanych przez Przyjaciół lub za pomocą specjalnych Przedmiotów Wrogów i liczenie za to PZ to już nadmierna gratyfikacja. Analogicznie trzeba by było dawać PZ za Wymykanie się Wrogom, dzięki zdolnościom Przyjaciół itd.• (MMIM 40) Krzyż – moc Duchów pokonanych za pomocą Krzyża również liczy się do puli punktów mocy pokonanych Wrogów służącej do zamiany na punkt siły, jak również do liczenia Punktów Zwycięstwa.
• (MMIM 41) Wojownik – Przyjaciel – siła i moc pokonanych przez niego Wrogów również liczy się do puli punktów siły i mocy pokonanych Wrogów służących do zamiany na punkt siły lub punkt mocy, jak również do liczenia Punktów Zwycięstwa.
P.S. Czy nie lepiej napisać, że pokonani przez następujących Przyjaciół Wrogowie liczą się do Siły i PZ: i tu można ich wymienić. Oszczędziło by to miejsca i byłoby bardziej przejrzyste. Po co kopiować tą sama zasadę?
Radziłbym organizatorom jeszcze raz zastanowić się nad przytoczonymi przeze mnie zasadami. Niektóre proponowane przez Was zmiany chyba zbyt daleko odbiegają od 'standardów' MiMowskich.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 19 lut 2007, 13:35 przez kilof, łącznie zmieniany 1 raz.
- pretorianstalker
-
- Posty: 758
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Płeć:
Jego zdolność o podnoszeniu mocyNigdy nie rozumiałem, co w Szamanie jest takiego szczególnego...
Ja napisałem - problem polega na tym, że każdy z tych pomysłów, który ma ograniczyć wsadzanie muła na muła, jest rozpatrywany RPG'owsko a nie planszowo. Jak dla mnie jest to jasne zarówno w kwestii zasad podstawowych jak i ma swoje fabularne wytłumaczenie. Tak samo jak Poszukiwacz na plecach nie nosi Konia i wozu ani Muła, tak i inny Muł nie nosi koljnego na grzbiecie. Po prostu łączysz je sznurkiem i maszerująKtoś napisał, że Dwuręczny Miecz też nie wejdzie do kieszeni, ale to już jest czepianie się i kolejne rozpatrywanie MiMa bardziej 'rpgowsko' niż 'planszowo'.
Co do sensu kieszeni - jak więc wytłumaczyć zbroję w kieszeni, w której to również znajduje się poszukiwacz? Jak dla mnie bardziej prawdopodobne jest niesienie Konia z wozem na plecach niż władowanie się do własnej kieszeni w płytówce i do tego w taki sposób aby kieszeń była niewidoczna
Nie ma sensu moim zdaniem rozpatrywać tej sytuacji i zastanawiać się jak to możliwe, a po prostu zastosować zasady o tyle o ile są w tej kwestii jasne.
- kilof
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Runy - Posty: 242
- Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
- Lokalizacja: Spytkowice
- Płeć:
Przecież wprowadzenie rozwoju Mocy za punkty pokonanych Wrogów tak zmienia rozgrywkę dla innych Poszukiwaczy również, że nie ma co roztkliwiać się nad Szamanem.pretorianstalker pisze:Jego zdolność o podnoszeniu mocyNigdy nie rozumiałem, co w Szamanie jest takiego szczególnego...Nie można zmieniać zasad dotyczących podnoszenia mocy, tak aby postać, któa mogła to robić jako jedyna, nagle robiła to najmniej skutecznie - znaczy niby można, ale to bzdura
Jak ja wkładam Zbroję do Kieszeni, to nie mam jej na sobie. Gram z Kartą Poszukiwacza. Nie miałbym nic przeciwko temu, jeśli zostałaby ona zastosowana w Turnieju.pretorianstalker pisze:Co do sensu kieszeni - jak więc wytłumaczyć zbroję w kieszeni, w której to również znajduje się poszukiwacz?
I tu przypomniała mi się jeszcze jedna kwestia. Nie ma w zasadach wyszczególnione, czy w przypadku straty Wytrzymałości na obronę rzuca się dla całego zgromadzonego opancerzenia, czy tylko dla jednego Przedmiotu. Ja oczywiście gram zgodnie z wytycznymi Games Workshop i rzucam tylko dla jednego Przedmiotu. Karta Poszukiwacza jest wg mnie bardzo atrakcyjnym kompromisem pomiędzy tymi dwoma skrajnymi rozwiązaniami.
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
Oley pisał gdzieś, że jest rzut za każdy przedmiot i tu się z nim akurat wyjątkowo zgodzę, bo to jedyne logiczne rozwiazanie. Karta postaci niczego nie rozwiązuje, a poza tym robi z MiMa RPG > dodaje tylko koniecznośc dodatkowego rzutu, a poza tym traktuje całą walkę jako jeden cios co nie ma żadnego sensu. Poza tym - hełm broni tylko jak rzucisz 6 ponieważ chroni tylko głowę, więc jak rzucasz 6 to znaczy że akurat dostałeś w to miejsce, przy karcie postaci określasz gdzie dostałeś, a potem hełm broni tylko przy wyniku 6? to już zupełnie beznadziejny byłby taki hełm, który nawet gdy trafisz w niego chroni cię tylko raz na sześć przypadków. Wprowadzenie karty postaci wymusza wprowadzenie szergu nowych zasad (np co z tarczą, chroni tylk rękę? absurd, ale jeśli nei musisz dla niej ymyslić nową zasadę) co z kolei zmienia MiMa w jakieś pseudoRPG które i tak jest RPG niedorobionym i z realizmem nie mającym nic wspólnego. Dlatego jak dla mnie karta postaci to pomysł poroniony.
Zaczepiłem Jona z Talismanisland i spytałem o to: stwierdził że w oficjalnych erratach jest że rzuca się raz, ale przyznał że zasada z rzucaniam za każdy przedmiot jest lepsza i sensowniejsza.
Tak więc ja bym tam wytycznych GW nie traktował jak biblii, bo akurat w tym miejscu dali plamę.
Zaczepiłem Jona z Talismanisland i spytałem o to: stwierdził że w oficjalnych erratach jest że rzuca się raz, ale przyznał że zasada z rzucaniam za każdy przedmiot jest lepsza i sensowniejsza.
Tak więc ja bym tam wytycznych GW nie traktował jak biblii, bo akurat w tym miejscu dali plamę.
- kilof
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Runy - Posty: 242
- Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
- Lokalizacja: Spytkowice
- Płeć:
Całkowicie się nie zgadzam.PoKrAk pisze:Oley pisał gdzieś, że jest rzut za każdy przedmiot i tu się z nim akurat wyjątkowo zgodzę, bo to jedyne logiczne rozwiazanie.
Jak jest Karta Poszukiwacza to robisz tylko 2 rzuty. Raz czym się bronisz, dwa czy ci się udało. Jak masz Hełm, Tarcze i Zbroję (i Pole Siłowe - ktoś dodał) to rzucasz 3 razy (4 razy z Polem Siłowym).PoKrAk pisze:Karta postaci niczego nie rozwiązuje, a poza tym robi z MiMa RPG > dodaje tylko koniecznośc dodatkowego rzutu,
Całkowicie się nie zgadzam.PoKrAk pisze:Jon ... przyznał że zasada z rzucaniam za każdy przedmiot jest lepsza i sensowniejsza. Tak więc ja bym tam wytycznych GW nie traktował jak biblii, bo akurat w tym miejscu dali plamę.
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
Czyli wychodzi absurd, że lepiej mieć samą zbroję niż zbroję, hełm i tarczę bo masz wtedy większe szanse się obronić \:D/ widzisz w tym sens? Ewentualnie, jeśli rzucamy w które miejsce oberwaliśmy absurd o którym dopisałem w poprzednim poście rzuć okiem bo edytowałem).Jak jest Karta Poszukiwacza to robisz tylko 2 rzuty. Raz czym się bronisz, dwa czy ci się udało. Jak masz Hełm, Tarcze i Zbroję (i Pole Siłowe - ktoś dodał) to rzucasz 3 razy (4 razy z Polem Siłowym).
jednak żeby było co dyskutowac musisz być w stanie powiedzieć coś więcej niż "całkowicie się nei zgadzam".
- kilof
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Runy - Posty: 242
- Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
- Lokalizacja: Spytkowice
- Płeć:
Musisz mi wytłumaczyć, jak ty to widzisz, bo z moich propozycji nic takiego nie wynika.PoKrAk pisze:Czyli wychodzi absurd, że lepiej mieć samą zbroję niż zbroję, hełm i tarczę bo masz wtedy większe szanse się obronić \:D/ widzisz w tym sens?
Nie widzę po prostu sensu przytaczania po raz kolejny argumentów, o których pisałem gdzie indziej. Wiem też, że masz własne poglądy na ten temat i pod wpływem moich argumentów ich nie zmienisz. Analogicznie przytoczone przez ciebie argumenty mnie nie przekonują, więc pisze tylko, że się z tobą nie zgadzam i tyle.PoKrAk pisze:Ale żeby było co dyskutowac musisz być w stanie powiedzieć coś więcej niż "całkowicie się nei zgadzam".
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
Jeśli sprawdzasz lokację trafienia, to:Musisz mi wytłumaczyć, jak ty to widzisz, bo z moich propozycji nic takiego nie wynika.
1) co robisz z tarczą? chroni tylko rękę? bzdura
2) dlaczego hełm chroni trafionego już w głowę tylko przy wyrzuceniu 6, skoro jego tak niska skutecznośc wynikała własnie z tego, że chroni tylko głowę (i dlatego rzut sprawdzający czy hełm nas ochroni zarazem sprawdzal czy oberwaliśmy w głowę, czego jak widzę nie rozumiesz), więc jeśli wiemy że cios wszedł w głowę to skuteczność hełmu powinna być zdecydowanie większa, taka sama jak zbroi gdy trafiono w korpus.
Zapewne dlaetgo że się nad nimi nei zastanawiasz tylko z miejsca odrzucasz. Albo po prostu lubisz absurdalne rozwiazania.Analogicznie przytoczone przez ciebie argumenty mnie nie przekonują
Sorry, ale twoj poglądy na to zagadnienie opierają się na niezrozumieniu na czym polega rozstrzyganie całej walki jednym rzutem. TO NIE JEST JEDEN CIOS.
- kilof
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Runy - Posty: 242
- Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
- Lokalizacja: Spytkowice
- Płeć:
PoKrAk tu nie o to chodzi czy rozumiem, albo czy się nad tym zastanawiam. Po prostu nie widzę potrzeby, aż tak szczegółowego podejścia do tej sprawy.
Zgodził bym się z twoimi argumentami, jeśli dyskutowalibyśmy nad systemem zadawania obrażeń dla jakiejś gry RPG.
Przyjedź na Turniej, to pogadamy. W 5 minut dojdziemy do porozumienia (albo i nie). To pisanie jest męczące. :mrgreen:
Zgodził bym się z twoimi argumentami, jeśli dyskutowalibyśmy nad systemem zadawania obrażeń dla jakiejś gry RPG.
Przyjedź na Turniej, to pogadamy. W 5 minut dojdziemy do porozumienia (albo i nie). To pisanie jest męczące. :mrgreen:
- Oley
-
- Posty: 249
- Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
- Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
- Płeć:
- Kontakt:
co prawda to prawda
na pierwszym turnieju zrobilismy errate do zasad w jakeis 10 minut i wszystko hulalo
proponuje kilofie bysmy usiedli przed Turniejem we 3-4 osoby i wycenili przedmioty jeszcze raz. Dyskusja na forum w tej kwestii nie ma sensu bo zawsze sie znajdzie ktos kto uzna jeden przedmiot za wazniejszy niz inny, a w 4/8 oczy zrobimy to szybciej.
poza tym nie widze powodow do paniki - lepiej nawalic zbyt wiele zasad i wiedziec (nawet przed nastepna runda) ktore sa do d4 niz nie zrobic i sie uzerac po raz 1000 z tymi samymi problemami
Kilof:
3 postacie na runde nie turniej - jak giniesz 3 postaciami to odpadasz
Szaman dlatego ma taniej Moc, bo jest w pewnym sensie pokrzywdzony
kierunek ruchu wprowadza koniecznosc decydowania przd ruchem gdzie sie idzie i nie to nie jest zasada "na tchorzy" i to jest wybieranie z moje wypowiedzi takich tresci by bylo latwiej sie przywalic.
Prosta zasada, najpierw myslisz gdzie idziesz, pozniej idziesz.
Rok temu zostalo to odrzucone? Mozliwe .. niewiele pamietam z zeszlego roku
na pierwszym turnieju zrobilismy errate do zasad w jakeis 10 minut i wszystko hulalo
proponuje kilofie bysmy usiedli przed Turniejem we 3-4 osoby i wycenili przedmioty jeszcze raz. Dyskusja na forum w tej kwestii nie ma sensu bo zawsze sie znajdzie ktos kto uzna jeden przedmiot za wazniejszy niz inny, a w 4/8 oczy zrobimy to szybciej.
poza tym nie widze powodow do paniki - lepiej nawalic zbyt wiele zasad i wiedziec (nawet przed nastepna runda) ktore sa do d4 niz nie zrobic i sie uzerac po raz 1000 z tymi samymi problemami
Kilof:
3 postacie na runde nie turniej - jak giniesz 3 postaciami to odpadasz
Szaman dlatego ma taniej Moc, bo jest w pewnym sensie pokrzywdzony
kierunek ruchu wprowadza koniecznosc decydowania przd ruchem gdzie sie idzie i nie to nie jest zasada "na tchorzy" i to jest wybieranie z moje wypowiedzi takich tresci by bylo latwiej sie przywalic.
Prosta zasada, najpierw myslisz gdzie idziesz, pozniej idziesz.
Rok temu zostalo to odrzucone? Mozliwe .. niewiele pamietam z zeszlego roku