Fallout na zasadach Magii i Miecza

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 757
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Dziś, zgodnie z wcześniejszymi założeniami (bez żadnych opóźnień), umieszczam plansze WERSJĘ ALFA do waszego wglądu. Nie jest to może, wymarzona plansza, ale na początek może być i stanowi jakiś punkt zaczepienia do przyszłych kart. Pewnie przydało by się teraz opisać jak widzę poszczególne pola specjalne, ale w tej chwili jestem zbyt pochłonięty robotą życia codziennego i nie mam czasu na pisanie długich postów.

Tak czy inaczej. TUTAJ macie planszę. Jakby ktoś mógł ją jeszcze zamieścić na jakimś rapidzie czy coś w tym rodzaju, to by było fajnie, bo nie wiem jak długo friko będzie działać :)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23587
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Próbowałem zamieścić na mym serwerze, ale plik za duży i nie chciał się uploadować, gdybyś go podzielił na połowę, to powinien pójść. Anyway, uploadowałem go na SS:

http://www.sendspace.com/file/hr5zmx

[ Dodano: Wto Mar 31, 2009 2:35 pm ]
Kantem oka przejrzałem tę planszę i brakuje mi paru obszarów, jak np. którejkolwiek z baz jak Military Base, czy też Sierra Army Depot. Można by było poświęcić ileś tur na exploatację basy, w każdej turze by się rzucało kością, czy się przeżyło expoloatację, czy nie, ewentualnie by się walczyło z coraz to silniejszym przeciwnikiem, a na końcu można by coś lepszego otrzymać. Pierwej osoba która przeszuka bazę otrzymuje przedmiocik, potem na tym obszarze by się ciągnęło już tylko karty.


Mogłoby być coś fikuśnego, jak np. Cafe of Broken Dream, czy też Guardian of Forever, który pozwalałby nam cofnąć się do którejś tury wstecz (max 3) i podjąć jakąś inną decyzję (znaczy, zapobiec utracie dowolnej karty czy punktu &c), za każdym razem po użyciu, by się kładło jakiś znacznik czy coś, potem Guardian jest bezużyteczny i tylko ciągniemy karty. Eventualnie tuż przed ostatnim wykorzystaniem, Poszukiwacz jest zmuszony wejść na ten obszar, jeżeli rzut na ruch wskazuje, że może na niego wejść, skorzystać z efektu portalu, następnie on exploduje - Poszukiwacz traci 2 punkty Wytrzymałości, następnie ciągnie się karty na tym obszarze. Daj jeszcze Big Head może, czy coś...


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6238
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

No to zacznę od krytyki :D
Od środka poczynając: Krypta X wygląda słabo - ani wkomponowana w ten lej, grafika jakiegoś sejfu też się marnie prezentuje... :P
Lej - też pięknością nie grzeszy. Wiem, leje po bombie atomowej nie mogą być piękne, ale chyba wiadomo o co chodzi... No i kolorystycznie nie pasuje...
Kraina - Szczyty Gór - ładnie się prezentuje (i nie piszę tego, żeby Ci przykrości samą krytyką nie robić, tylko poważnie tak myślę :D). Jedynym mankamentem jest tutaj Wieża Enklawy - po pierwsze Enklawy z taką architekturą bym nie kojarzył (zwłaszcza w epoce niekończących się wojen taka strzelista i łatwa do strącenia budowla nie powinna istnieć w rękach najpotężniejszej organizacji), po drugie zdjęcie wieży robione od dołu sprawia wrażenie jakby ta wieża się przewracała (zwłaszcza, że inne zdjęcia są robione od przodu a niektóre nawet lekko z góry)
No i korzystając jeszcze z mojej chwili n narzekanie - niebo zrób ciemniejsze - tzn te jasne przebłyski zrób ciemniejsze (mam nadzieję, że rozumiesz o co chodzi) i skoro w pozostałych krainach masz efekt chmur, to w zewnętrznym kręgu może też choćby takie mało widoczne zrobić? :P

No ale ogólny efekt ładny (tylko centrum trochę straszy xD), tylko gratulować :D


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

HunteR pisze:Myślę że można by tego więcej dorobić żeby gracze mogli w trakcie gry też zdobywać nowe, albo za wykonane zadania albo kupować (czyt: wyszkolić się za kasę w odpowiednim przybytku).
Jasne!

Kto to są złomiarze??

Co do zadań - MackaN ściągnij sobie Drogę do Chwały (dod. do MM) i Karczemne Historie, może coś wykorzystamy?
Nemomon pisze:Mogłoby być coś fikuśnego, jak np. Cafe of Broken Dream, czy też Guardian of Forever
Myślę, że takie rzeczy to w kartach.

[ Dodano: Wto Mar 31, 2009 3:02 pm ]
Całość planszy wygląda na pomniejszeniu ładnie ale niestety jak się przyjrzeć to jakość jest strasznie kiepska.
A jeszcze Corel mówi mi, że plansza ma ponad 4 metry szerokości... :-k


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6238
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Isztwan pisze:A jeszcze Corel mówi mi, że plansza ma ponad 4 metry szerokości...
Będzie na czym grać :mrgreen: Pewnie MackaN ma jakąś dziwną rozdzielczość ustawioną :P
Wejście do Krypty: http://i292.photobucket.com/albums/mm34 ... 1238504390 - tylko to na środku wymazać i jakiegoś X tam wcisnąć :D
Zamiast tej wieży Enklawy może jakiś teren wojskowy zrobić? Coś w stylu Navaro :D


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

No no, nie sądziłem, że ten temat zajdzie aż tak daleko ;) Jestem pod wrażeniem. Po marudzę jednak dla dobra sprawy :P
1. Krypta X na środku jest wyrwana totalnie z kontekstu jeżeli chodzi o styl grafiki. Do poprawy ;) Przede wszystkim przydałaby się grafika "prawdziwych" drzwi do valuta z Fallouta a nie do skarbca w banku ;)
2. Generalnie średnio mi się podoba pociągnięcie wszystkiego filtrem. Ja rozumiem, że to ma dawać klimat, ale jak dla mnie jest po prostu brzydkie.
3. Ruiny Metropolii (btw brakuje jednego "i" tam :P) zmieniłbym na Nekropolis i dorobił do tego odpowiednią fabułę i opis pól.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 757
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Kwestia jest tego, że planszę dokańczałem na szybko, żeby była jakakolwiek (i żeby z braku planszy, która, prawdę powiedziawszy, jest najtrudniejszym elementem w realizacji projektu, MiMowy odpad nie zakończył się na samej koncepcji i kartach) i umieszczona z godnie z terminarzem. Więc lej i krypta, to były pierwsze z brzegu zdjęcia jakie mi google wywaliło na zapytanie "valut" i zapytanie "hole in ground" :) Zgadzam się, że wygląda to beznadziejnie, ale cóż... takie życie :) Tak czy inaczej plansze się zrobi na nowo od strony graficznej później, lub po prostu dopracuje niektóre elementy tej alfy. Ja w tej chwili mam dość dłubania w Photoshopie i mam ochotę się zająć bardziej merytorycznymi sprawami.. Jak choćby kolejna żelazna decyzja czy:

CHARAKTER I RASA? czy TYLKO RASA? u Poszukiwaczy?


I czy pomysł z najlepszym młotkiem w grze jest dobry, to jest:
SUPER SLAGE HAMMER
żeby oddać jego ogłuszającą moc, napisać, ze jeśli używając go w walce wygra się lub zremisuje w pierwszej rudndzie, walka JEST AUTOMATYCZNIE WYGRANA.

Statsów jeszcze nie określam, bo do tego trzeba by z grubsza wszystkie pancerze i bronie wypisać, albo przynajmniej większość jaka występuje w Falloucie, i przydzielić im statsy. Przydała by się w sumie teraz taka lista, samych nazw broni i pancerzy na forum, a potem rozpisania ich na statsy.

A co do pytania o złomiarzy:
Złomiarze - mieszkańcy złomowiska :)

PS: Wieczorkiem postaram się wrzucić tutaj opis planszy.


--EDIT--
Rogo, dzięki za linka, szukałem takiego czegoś, ale nie znalazłem (chodzi o kryptę)

Jak ktoś ma jakiś lej w zanadrzu, to niech również podrzuci linka...

Tę enklawę też mogę poprawić.

Ale to już później, na razie są rzeczy ważniejsze niż plansza. Karty, questy, bronie itp.

PS: Mi się filtr podoba. Chociaż troszkę imituje rysowaną planszę. A takie lubię najbardziej. Inna sprawa, że nie przyzwyczajam się do tej planszy, bo jak już karty i inne sprawy będą zamknięte i gotowe, to można pomyśleć o narysowaniu lepszej.

PSPS: Nie wiem o co chodzi z tymi 2m :) U mnie w PS jest normalnie. Co do jakości przy przyjrzeniu się, pewnie nie podoba ci się jak SeSimowi Filtr :) A mi się takie rozmazanie akurat podoba :)


Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

SeSim pisze:zmieniłbym na Nekropolis
Nie. To sie kojarzy z miastem umarłych z klimatu fantasy. Nazwa Ruiny metropolii jest w porządku.
the MackaN pisze:CHARAKTER I RASA? czy TYLKO RASA? u Poszukiwaczy?
Charakter zawsze się przyda (np. do zadań). Jestem za tym żeby był, nawet jesli nie będzie się go często wykorzystywać.
the MackaN pisze:Statsów jeszcze nie określam, bo do tego trzeba by z grubsza wszystkie pancerze i bronie wypisać, albo przynajmniej większość jaka występuje w Falloucie, i przydzielić im statsy. Przydała by się w sumie teraz taka lista, samych nazw broni i pancerzy na forum, a potem rozpisania ich na statsy.
Wcześniej coś o tym ja i Rogo pisaliśmy.

To podaj mi wymiary jakie ma plansza.

Tak się zastanawiałem nad ochroną pancerzy. czy rzeczywiście musi byc aż k20? Nie ma tych pancerzy przecież za wiele i k12 chyba wystarczy?


Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 757
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Do pancerzy dolicz to że w niektórych broniach czy przy niektórych wrogach będzie obniżanie pancerza o 1-5 punktów.

PLANSZA, a przynajmniej ten JPG, wg Photo Shopa ma 470,39cm na 373,53cm

PS: Na której stronie Topica?


Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Na 4 stronie coś jest, pewnie i dalej też.

No to plansze chyba trzeba zmniejszyć ;)

BTW, fajne grafiki znalazłem:
http://9.media.tumblr.com/SqHZoTWKZh7lh ... o1_500.jpg
http://www.anglotopia.net/wp-content/up ... -sunny.jpg
:mrgreen:


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Isztwan pisze:Nie. To sie kojarzy z miastem umarłych z klimatu fantasy. Nazwa Ruiny metropolii jest w porządku.
Ale taka lokacja była w oryginalnym Falloucie ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Wiem. Ale tak samo jak "krypta" (zamiast powiedzmy schron) ta nazwa jest, moim zdaniem, nietrafiona.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6238
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Ojj ale to ma być wersja niezależna w miejscu i w czasie od komputerowych Falloutów - wszelkie lokacje, nawet jeśli do złudzenia przypominające te z cRPG'a, lepiej imho jak będą pod innymi nazwami, bo zacznie się 'czemu skoro jest Necropolis, to nie może być Krypty 13? A czemu nie ma San Francisco, albo miasta drugów, dziwek i hazardu - New Reno?' itp itd :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23587
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ale co jak co, ale Dogmeat jest niezależny w miejscu i czasie, więc jego można dać. Zresztą podobnie jak Seth, Tandi oraz Maltese Falcon.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Kolorystyka pod opisami obszarów i czcionka jakoś niezbyt przypadły mi do gustu. Niemniej grafiki są całkiem niezłe i jak na pierwszą wersję planszy wygląda to świetnie. Od razu czuć w jakim klimacie jest utrzymana gra =D>
Charakter zawsze się przyda (np. do zadań). Jestem za tym żeby był, nawet jesli nie będzie się go często wykorzystywać.
Niby w Falloutach nie było czegoś takiego jak charakter i to nasze czyny miały wpływ na to czy ludzie postrzegają nas jako tych złych czy tych dobrych. Jednak myślę że wprowadzenie podziału na trzy MiMowe charaktery w planszowej wersji będzie dobrym rozwiązaniem bo inaczej trzeba by było wymyślać dodatkową statystykę typu punkty reputacji żeby oddać kwestię postrzegania nas przez NPCów. Nie ma co przesadzać :wink:
To sie kojarzy z miastem umarłych z klimatu fantasy.
W Necropolis mieszkały ghule :P Poza tym taki styl tłumaczenia przyjął CD Projekt, a co jak co ale oni robią chyba najlepsze tłumaczenia gier w Polsce i to że są nazwy takie jak Krypta czy Necropolis z pewnością nie wynika z pójścia tłumaczy na łatwiznę i wzięcia pierwszego lepszego słówka ze słownika ale z klimatu jaki chcieli dodać do gry. I moim zdaniem nazwy pasują jak najbardziej, no ale oczywiście to kwestia gustu i każdy ma prawo lubić co innego tak więc jak nazwy będą inne niż w polskiej wersji Falloutów to nie będę jakoś strasznie narzekał i bojkotował projektu :wink:
Ojj ale to ma być wersja niezależna w miejscu i w czasie od komputerowych Falloutów - wszelkie lokacje, nawet jeśli do złudzenia przypominające te z cRPG'a, lepiej imho jak będą pod innymi nazwami, bo zacznie się 'czemu skoro jest Necropolis, to nie może być Krypty 13? A czemu nie ma San Francisco, albo miasta drugów, dziwek i hazardu - New Reno?' itp itd :P
Bez przesady, jest różnica między zastosowaniem nazwy a nie pojawieniem się danej miejscówki w ogóle. Poza tym takie dodatkowe lokacje mogą stanowić pomysł na dodatki kiedyś w przyszłości, a to nowe miasto, a to jakaś zapomniana Krypta itd :)


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6238
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

A ja tak patrzę i mi brakuje jakiejś Krypty w tym najbardziej zewnętrzynym kręgu (skoro tam mają ludziki startować :P)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Racja, krypta powinna być.


Awatar użytkownika
Michael
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze z Talismana
Zbrojownia Szalonego Gnoma
Posty: 613
Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
Lokalizacja: Z nikąd
Płeć:

Post autor: Michael »

Dawno się nie wypowiadałem ale teraz muszę to zrobić , ponieważ wielce zależy mi na tym żeby ta planszówka wypaliła.

Oto moje uwagi :

- klimat musi zostać zachowany a co za tym idzie powinno się trzymać realiów świata
- musi być nuka cola i Falloutboy
- drugi krąg jest zbyt zielony i wygląda jakby porastała go trawa
- ten lej w samym środki źle wygląda , podobnie jak wrota do krypty które powinny być okrągłe
- wieża Enklawy nie pasuje architektonicznie do świata Fallout'a
- Wioska Dzikusów zbudowana jest z drewna , podczas gdy w Falloucie nie ma drzew są wyłącznie te spalone w czasie wojny , a z nich nie da się zbudować niczego, wioska powinna być albo z namiotów albo zbudowana ze złomu lub w ruinach miasteczka
- droga w pierwszym kręgu jest w zbyt dobrym stanie


Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?
Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 757
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Wieża enklawy rzeczywiście nie pasuje, wrzuciłem ją taką tylko dla tego, że jest to mój sentyment do Shanghaju. :)

Dodatkowej krypty w Kręgu pierwszym też mi brakuje, myślę, że można jakieś pustkowia przetobić na pole z Kryptą, z myślą o przyszłych Poszukiwaczach, którzy mogli by z niej startować...
ACZKOLWIEK PAMIĘTAJMY, ŻE SĄ JESZCZE KARTY MIEJSCA!!!!
Nie wszystko musi być obrazu wywalone na planszę.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6238
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Ale ludzi z krypty jako Poszukiwaczy kilku napewno prędzej cy później się pojawi, więc krypta akurat jest konieczna :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Myśleliście w ogóle trochę o poszukiwaczach? Wiem, że to robota prawie na koniec ale ja tego najbardziej nie mogę się doczekać.


Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 757
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Myśleć, myślałem, ale nic konkretnego. Przeglądałem tylko Poszukiwaczy z MiMa pod kontem zdolności i przydatności w grze. W tej chwili poprawiam instrukcję i Opis Planszy.

Koncepcja pól z pierwszego kręgu:
WIOSKA DZIKUSÓW
MUSISZ rzucić kostką, jeśli jesteś Mutantem dodaj 1 do wyniku, jeżeli Człowiekiem dodaj 2:
1-3 Dzicy ludzie przegnali cię siłą z tego Obszaru, tracisz 1 punkt Wytrzymałości i przenosisz się na Obszar DZICZY.
4-5: Tubylcy ignorują twoją obecność, chyba że przekonasz ich do swojej osoby psych(6-mutant, 5-ghul 3-człowiek)
6: Tubylcy mogą z tobą handlować.
7-8: Tubylcy mogą z tobą handlować, a także masz możliwość odwiedzić Szamana wioski.
Handlując z Tubylcami możesz kupić:
za 1gk proszek leczniczy, za 2gk włócznię, za 2gk pokrywkę od śmietnika
Odwiedzając Szamana możesz uleczyć swoje rany i przywrócić wytrzymałość z początku gry jeżeli tylko zapłacisz szamanowi 2gk, musisz wtedy wykonać rzut na uzależnienie psych(1). Ponadto Szaman może mieć dla ciebie zadanie, jeżeli chcesz go wysłuchać wyciągnij 1 Kartę Zadań Wioski.

AZYL MUTANTÓW
Jeśli jesteś Człowiekiem, zostajesz automatycznie wyrzucony i tracisz 1 punkt Wytrzymałości, chyba, że uda ci się przekonać mutantów do swojej osoby Psych(10). Wtedy wolno ci tu handlować, ale wszystko jest 2 razy droższe.
Jeżeli jesteś Ghulem lub Mutantem, możesz starać się o wsparcie, rzuć kostką:
1-3: Twoje prośby zostały zignorowane
4-5: Jeżeli nie posiadasz żadnych kapsli, ogniw i amunicji, dostajesz 3gk, 2 magazynki amunicji oraz 1 ogniwo energetyczne, w przeciwnym wypadku otrzymujesz tylko 1gk.
6: Jeżeli nie posiadasz żadnych ogniw energetycznych otrzymujesz ich 3, w przeciwnym wypadku otrzymujesz jedynie 3gk.
Ponadto możesz tutaj Handlować:
2gk – 1 magazynek amunicji
3gk – 1 magazynek amunicji przebijającej
4gk – 1 ogniwo energetyczne
1gk – kastet
2gk – nóż
3gk – młot bojowy
4gk – strzelba bojowa
2gk – stimpak
8gk - minigun
Ponadto jeżeli jesteś MUTANTEM lub GHULEM uda ci się ci się pomyślne powęszyć psych(5), tu i ówdzie, możesz dowiedzieć się o lokalizacji Ruin Mutantów w Okolicach Metropolii. Od tej pory, możesz z każdego pola Pustkowi, zamiast wykonywać normalny ruch udać się w kierunku Ruin Mutantów używając Karty Przejścia.

ELEKTROWANIA GHULI
Jeżeli zdecydujesz się wejść do środka natychmiast weź 1 punkt napromieniowania.
Jeżeli jesteś DOBRY lub NEUTRALNY możesz dostać zadanie od Ghuli. Wyciągnij 1 kartę Zadań Ghuli.
Jeżeli jesteś GHULEM możesz tutaj wyleczyć za darmo Wytrzymałość z początku gry, a także pozbyć się dowolnie wybranego efektu ubocznego jeżeli pozwala ci na to wysokość promieniowania.
Bez względu na rasę i charakter możesz wejść do pomieszczenia z reaktorem i zobaczyć co się stało, musisz wtedy wziąć kolejne 2 punkty napromieniowania i rzucić kostką:
1- tracisz punkt Wytrzymałości
2- tracisz 1 punkt UB i1 punkt UP
3- nic się nie dzieje.
4- zyskujesz 1 punkt Wytrzymałości
5- zyskujesz 1 punkt UB
6- zyskujesz 1 punkt UP
Ponadto bez względu na rasę i charakter możesz tutaj handlować:
3gk – 1 ogniwo energetyczne
5gk – 2 ogniwa energetyczne
5gk – rewolwer i 2 magazynki naboi
2gk – 1 magazynek naboi
dowolny przedmiot chemia – 2 magazynki naboi

RADIOAKTYWNE ŚMIECI
Musisz rzucić 2 kostkami i sprawdź jaki wpływ na ciebie mają odpady z elektrowni:
2: zyskujesz 1 punkt napromieniowania i tracisz 1 punkt wytrzymałości
3: zyskujesz 2 punkty napromieniowania
4: zyskujesz 3 punkty napromieniowania i tracisz 1 punkt wytrzymałości
5: zyskujesz 1 punkt UP
6: tracisz 1 punkt wytrzymałości
7: tracisz 1 punkt UP i 1 punkt UB ale zyskujesz 2 punkty wytrzymałości
8: zyskujesz 1 punkt napromieniowania i 1 przebłysk geniuszu
9: zyskujesz 1 punkt wytrzymałości i musisz ciągnąć 1 kartę efektów ubocznych
10: zyskujesz 3 punkty wytrzymałości i musisz ciągnąć 2 karty efektów ubocznych
11: tracisz 1 punkt wytrzymałości i zyskujesz jeden punkt UP oraz jeden punkt UB
12: zyskujesz 1 przebłysk geniuszu i dwa punkty UP oraz 2 punkty napromieniowania


SIEDZIBA ŁOWCÓW NIEWOLNIKÓW
Jeżeli jesteś DOBRY lub jesteś GHULEM JAKIEGOKOLWIEK charakteru MUSISZ rzucić kostką:
1-3 nic się nie dzieje
5-6 tracisz punkt wytrzymałości lub przyjaciela.
ZŁY lub NEUTRALNY może tutaj sprzedawać każdego ze swych przyjaciół, rzuca wtedy kostką określając ile garści kapsli na nim zarobi. Ponadto, jeśli wyjdzie mu test psych(4) może dowiedzieć się o lokalizacji Przedmieścia (od tej pory może zamiast normalnego ruchu udać się przez pustkowia do tego miejsca, używając karty przeprawy). Ponadto za 5gk może bezpiecznie zostać przetransportowanym z Karawaną do Ruin Metropolii. ZŁY może tu także kupić przyjaciół (ze stosu kart zurzytych). Również musi rzucić kostką za ile może kupić w danej turze jednego przyjaciela.
Ponadto ZŁY lub NEUTRALNY może nająć się tutaj i ciągnąć kartę ZADANIE ŁOWCÓW NIEWOLNIKÓW

JASKINIE GEKONÓW
Jeżeli zdecydujesz się do nich wejść rzuć kostką:
1. Atakuje cię napromieniowany gekon(odproność na broń wręcz 5) o UB 4. Musisz stoczyć z nim walkę. Jeżeli przegrasz, oprócz straty wytrzymałości musisz wyciągnąć 1 kartę EFEKT UBOCZNY, jeżeli wygrasz, możesz wziąć sobie skórę gekona.
2. Atakuje cię gekon o UB 3, jeśli wygrasz możesz wziąć sobie skórę gekona
3. Nic nie znalazłeś
4. Znalazłeś trupa trapera, a przy nim 2gk
5. Znalazłeś trupa trapera, a przy nim 3 magazynki amunicji
6. Odnalazłeś półżywego Trapera. Jeżeli posiadasz jakiś przedmiot pozwalający przywrócić punkt lub punkty wytrzymałości lub posiadasz umiejętność leczenia, możesz go uleczyć. Traper będzie ci bardzo wdzięczny, że go stąd wyprowadzasz, zamiast normalnego ruchu w następnej turze znajdziecie się w wiosce Traperów a on w nagrodę da ci 6gk, Mapę Pustkowi oraz nóż . Jeżeli jednak nie możesz uleczyć Trapera, umiera on natychmiast, a przy sobie zostawia 3 magazynki amunicji i nóż.


WIOSKA TRAPERÓW
Możesz tutaj odwiedzić Myśliwego i sprzedać wszystkie skóry gekonów jakie posiadasz, są warte 2gk każda oraz kupić od niego za 2gk jeden magazynek naboi oraz za 2gk skórzaną kurtkę.
Możesz również odwiedzić Dealera który handluje chemią. Możesz u niego kupić:
Przedmioty chemia
(nie wiem jeszcze co dokładnie)
Możesz również rozejrzeć się tutaj za ZADANIEM TRAPERÓW.

Ponadto z wioski kursują karawany do Ruin Metropolii, możesz tam wyruszyć w następnej turze jeżeli tylko zapłacisz 4 gk
Możesz także odwiedzić gospodę, rzuć kostką:
1: Upiłeś się i zasnąłeś w kącie tracisz jedną turę
2: Upiłeś się i wdałeś się w bójkę z traperem z bronią palną o UB 4. Jeżeli wygrasz dostaniesz 2 magazynki amunicji
3: Grałeś w karty i przegrałeś 2gk lub 2 przedmioty lub patrz 2.
4: Grałeś w karty i wygrałeś 2gk
5: Grałeś w karty i wygrałeś tyle gk żeby podwoić swoją aktualną ilość.
6: Dogadałeś się z dowódcą karawany, możesz w następnym ruchu przenieść się bezpiecznie na obszar Ruin Metropolii.
A także możesz tu odwiedzić medyka, który może wyleczyć cię do stanu z początku gry za 1gk a także zlikwidować każde 4 punkty promieniowania za 3gk. Jednak jeśli korzystasz z tego ostatniego rzuć kostką:
1-2 Zabiegł przebiegł normalnie
3-4 Możesz usnąć (losowo) nadwyżkę Efektów ubocznych.
5-6 Tracisz dodatkowo punkt 1 punkt UP i 1 punkt UB

SUCHY LAS
Rzuć kostką: 1: Zakatował cię Gekon o UB 5, który jeżeli walczysz z nim na uzywając palnej broni zmniejsza twoją skuteczność o 3.
2: Zaatakował cię Szczur o UB 1.
3: Nic się nie stało.
4: Znalazłeś napromieniowane zwłoki. Wyciągnij kartę Efekt Uboczny, a następnie rzuć kostką ile garści kapsli znalazłeś przy tych zwłokach.
5: Znalazłeś polującego tu Trapera, przeprowadza cię ów bezpiecznie przez las. Zyskujesz 1 U.P.
6: Znalazłeś polującego tu Trapera. Wdałeś się w nim w interesującą dyskusję. Tracisz 1 turę ale zyskujesz jeden Przebłysk Geniuszu.

OBÓZ MYŚLIWYCH
Możesz sprzedać tutaj wymienić skóry gekonów, za każdą dostaniesz 3 magazynki amunicji.
Możesz tu także handlować i kupić:
za 6gk Karabin Myśliwski wraz z 3 magazynkami amunicji
za 4gk strzelbę myśliwską
za 3gk 2 magazynki amunicji
za 3gk skórzana kórtka
za 2gk 1 magazynek amunicji
za 1gk nuka colę
za 1gk manierkę z wodą
za 1gk nóż

POSTERUNEK BRACTWA STALI
Ta placówka paladynów pustkowi przyjmuje pod swój dach tylko DOBRYCH i NEUTRALNYCH Poszukiwaczy. Jeśli jesteś ZŁY zostajesz wyrzucony na najbliższe Puskowia, dodatkowo jeśli jesteś ZŁYM MUTANTEM lub ZYM GHULEM tracisz przy tym 1 punkt wytrzymałości.
Jeżeli jednak jesteś DOBRYM MUTANTEM lub DOBRYM GHULEM możesz spróbować skorzystać z usług bractwa próbując przekonać do swojej osoby psych(5), jeżeli uda ci się to, możesz z Bractwem Handlować (2 razy droższe ceny niż ma Człowiek) a także wyleczyć się do wytrzymałości z początku gry płacąc 1gk. Ponadto Bractwo może obniżyć twoje Napromieniowanie za 1gk każdy punkt, a dodatkowo jeżeli pozwala ci na to jego wartość, zlikwidować za 2gk losowy efekt uboczny. Jeżeli jednak psych(5) się nie powiedzie zostajesz potraktowany jak wszyscy neutralni.
NEUTRALNI są przez bractwo ignorowani.
Jeżeli jesteś DOBRYM CZŁOWIEKIEM możesz zostać wyleczony za darmo do stanu z Początku gry jeżeli tylko uda ci się psych(7), jeśli nie, to aby zostać wyleczonym musisz zapłacić 1gk. Możesz również za obniżyć swoje promieniowanie płacąc 1gk za każdy punkt. Ponadto jeżeli tylko masz nadwyżkę efektów ubocznych możesz je po zabiegu odrzucić (losowo) zupełnie za darmo. Ponadto możesz poprosić o zadanie. Dostaniesz je (weź kartę ZADANIE Z POSTERUNKU) jeżeli tylko powiedzie ci się test na psych(5). Możesz tu także Handlować i kupić:
Za 4gk Skórzany pancerz
Za 6gk Metalowy pancerz
Za 8gk Desert Egle i 5 magazynków amunicji przebijającej
Za 4gk 3 magazynki amunicji przebijającej
Za 1gk Stimpaka

DROGA W DOBRYM STANIE
Możesz spróbować poczekać tu na jakąś karawanę podążającą w Okolice Metropolii. Rzuć wtedy kostką:
1-4 Nic się nie nadjechało.
5-6 Udało ci się natrafić na Karawanę rzuć kostką:
1: Karawana jedzie do Wioski Traperów, może cię tam podrzucić w następnej turze (zamiast wykonywania normalnego ruchu).
2: Karawana jedzie do Posterunku Bractwa, może cię tam podrzucić w następnej turze. (zamiast wykonywania normalnego ruchu)
3: Jeśli zapłacisz 1gk, karawana może cię przetransportować na Obszar Przedmieści w Okolicach Metropolii (zamiast wykonywania normalnego ruchu)
4: Jeśli zapłacisz 2gk, karawana może cię przetransportować do Ruin Metropolii (zamiast normalnego ruchu)
5: Jeśli zapłacisz 1gk, karawana może cię przetransportować do Ruin Metropolii (zamiast normalnego ruchu)
6: Karawana jedzie do Ruin Metropolii, może cię tam podrzucić w następnej turze. (zamiast wykonywania ruchu)

POBOJOWISKO
Znalazłeś się w miejscu, gdzie miała miejsce walka ludzi z supermutantami. Musisz rzucić kostką:
1: zyskujesz 1 punkt napromieniania
2: zyskujesz 2 punkty napromieniowania
3: zyskujesz 3 punkty napromieniowania, ale przy stercie kości znajdujesz 3 ogniwa energetyczne
4: zyskujesz 4 punkty napromieniowania ale przy jednym z rozłożonych ciał znajdujesz metalowy pancerz.
5: zyskujesz 3 punkty napromieniowania, ale przy szczątkach mutanta znajdujesz 5 magazynków amunicji
6 zyskujesz 2 punkty napromieniowania ale przy szczątkach mutanta znajdujesz 8 magazynków amunicji

-----------------------------
Nie wziąłem pod uwagę zatrucia jeszcze, bo o nim zupełnie zapomniałem, ale to się zmieni niebawem. Teraz zaprezentuję próbkę regularnych podstawowych wrogów-zwierząt z pustkowi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Artrazar
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: czwartek 08 sty 2009, 01:10
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: Artrazar »

Fajnie, że projekt szybko się posuwa. Czekam na poprawioną wersję planszy i pierwsze karty przygód.
Mała uwaga: nazwę skorpiona zostawiłbym jak w falloucie, czyli radskorpion. Radioskorpion brzmi śmiesznie i dziwnie się kojarzy.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6238
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Taaa, Radioskorpion brzmi śmiesznie :mrgreen:
A te skróty na karcie wyglądają niezbyt fajnie :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Skróty na karcie to chyba będzie konieczność. Zobaczymy.
Karty ogólnie mi się podobają. Widnieje na nich nr 3. Co będzie na 2?

Zastanawiałem się nad kwestia waluty. (Przy okazji co oznacza skrót gp? garść kapsli?). Bo jeżeli 1 magazynek kosztuje 1gp to prowadzenie walk za pomocą broni palnej będzie strasznie drogim przedsięwzięciem. W MiM kupił sobie człowiek sztylet za 1 mz i teoretycznie miał na całą grę z głowy. Tutaj trzeba będzie kupić broń, która na pewno będzie droższa niż 1gk, i za każdym razem wydawać co najmniej 1 magazynek (=1gk) by tej broni używać. Koszty prowadzenia walk w porównaniu do MiM będą ogromne. Należy albo obniżyć cenę amunicji (2 magazynki = 1gk; chociaż to i tak za drogo) albo narobić więcej kasy do zdobycia w grze (pociągnie to za sobą zwiększenie cen innych przedmiotów ale to lepsze rozwiązanie).


ODPOWIEDZ