Magia i Miecz Online
- MistrzDzwonow
-
- Posty: 208
- Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
- Kontakt:
Magia i Miecz Online
Dobra mała próba możliwości
To co zostanie zaprezentowane poniżej NIE JEST wersją ostateczną dalej ma wiele błędów zaś kod nie jest jeszcze ukończony. Jeżeli wasza gra nagle zniknie w niewyjaśnionych okolicznościach lub zamiast wytrzymałości pojawi się nagle bliżej nie określony znaczek nie martwcie się w tej fazie różnie bywa .
To teraz spis rzeczy ukończonych:
:arrow: Obszary krainy zewnętrznej (nie wyświetlają się jeszcze informacje o wynikach rzutów kostką na polach) za wyjątkiem wioski która nie jest ukończona w 100%
:arrow: Karty w jakichś 60%
:arrow: System ekwipunku (raczej nie wiele się już zmieni może za wyjątkiem kosmetyki - wygląd kart)
:arrow: System zarządzania grami (ograniczenie do 30 gier po dwóch graczy na jedną)
:arrow: Poszukiwacz Amazonka jest wprowadzony ale tak na prawde jego umiejętności specjalne nie są jeszcze zaimplantowane (fajne słówko 8))
Tak zakończając adres podaje tylko poto aby ludzie z tego forum (prawdziwi zapaleńcy MIMa) mogli zobaczyć na czym jego internetowa wersja będzie wyglądać i z czym się to je . Kosmetyka jeszcze zostanie zmieniona (między innymi ten nieszczęsny kolor kart)
http://www.mimonline.prv.pl
A teraz mały samouczek. Co zrobić by zagrać:
1. Wejść w dział kontakt i się zarejestrować, robi się to automatycznie wystarczy wpisać swoje dane (e-mail powinien mieć kształt nazwa@wp.pl i pokrewne )
2. Zalogować się
3. Wejść w dział Gry, zaznaczyć jeden z wierszy oznaczony V na dole wpisać nazwe gry oraz zaznaczyć opcje "Załóż" i ilość graczy proponuje 1 ale we 2 też można grać (druga osoba dołancza się później zaznaczając opcje dołącz zamiast załóż)
4. Zagrać
UWAGI:
Gdy się dołancza do gry trzeba samodzielnie po pewnym czasie zresetować ciastka w przeglądarce i ponownie się zalogować (to samo z wylogowywaniem - podobnie jak reszta to też nie jest skończone )
Musze jeszcze zaznaczyć że gra się najlepiej na IE i FireFoxie, Opera nie wyświetla poprawnie reklam Lycosa
Czekam na krytykę HOUGH (czy jakoś tak)
To co zostanie zaprezentowane poniżej NIE JEST wersją ostateczną dalej ma wiele błędów zaś kod nie jest jeszcze ukończony. Jeżeli wasza gra nagle zniknie w niewyjaśnionych okolicznościach lub zamiast wytrzymałości pojawi się nagle bliżej nie określony znaczek nie martwcie się w tej fazie różnie bywa .
To teraz spis rzeczy ukończonych:
:arrow: Obszary krainy zewnętrznej (nie wyświetlają się jeszcze informacje o wynikach rzutów kostką na polach) za wyjątkiem wioski która nie jest ukończona w 100%
:arrow: Karty w jakichś 60%
:arrow: System ekwipunku (raczej nie wiele się już zmieni może za wyjątkiem kosmetyki - wygląd kart)
:arrow: System zarządzania grami (ograniczenie do 30 gier po dwóch graczy na jedną)
:arrow: Poszukiwacz Amazonka jest wprowadzony ale tak na prawde jego umiejętności specjalne nie są jeszcze zaimplantowane (fajne słówko 8))
Tak zakończając adres podaje tylko poto aby ludzie z tego forum (prawdziwi zapaleńcy MIMa) mogli zobaczyć na czym jego internetowa wersja będzie wyglądać i z czym się to je . Kosmetyka jeszcze zostanie zmieniona (między innymi ten nieszczęsny kolor kart)
http://www.mimonline.prv.pl
A teraz mały samouczek. Co zrobić by zagrać:
1. Wejść w dział kontakt i się zarejestrować, robi się to automatycznie wystarczy wpisać swoje dane (e-mail powinien mieć kształt nazwa@wp.pl i pokrewne )
2. Zalogować się
3. Wejść w dział Gry, zaznaczyć jeden z wierszy oznaczony V na dole wpisać nazwe gry oraz zaznaczyć opcje "Załóż" i ilość graczy proponuje 1 ale we 2 też można grać (druga osoba dołancza się później zaznaczając opcje dołącz zamiast załóż)
4. Zagrać
UWAGI:
Gdy się dołancza do gry trzeba samodzielnie po pewnym czasie zresetować ciastka w przeglądarce i ponownie się zalogować (to samo z wylogowywaniem - podobnie jak reszta to też nie jest skończone )
Musze jeszcze zaznaczyć że gra się najlepiej na IE i FireFoxie, Opera nie wyświetla poprawnie reklam Lycosa
Czekam na krytykę HOUGH (czy jakoś tak)
Ostatnio zmieniony piątek 21 lis 2008, 09:19 przez MistrzDzwonow, łącznie zmieniany 1 raz.
Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Juri
-
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
- Lokalizacja: www.frysztak.pl
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kontakt:
- Juri
-
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
- Lokalizacja: www.frysztak.pl
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kontakt:
Nooooo Skwaru po prostu żle mnie zrozumiałeś. Bynajmniej nie miałem na mysli jakiejś sarkastycznej wypowiedzi.
To, że nie moge sie zalogować to nie powód do jakiejkolwiek uszczypliwej wypowiedzi wzgl. Mistrza. Po prostu chciałem zauwazyć, że i u mnie nie da sie zalogować.
Pozatym zarówno to iż pokazano na wersje beta MiMa-OnLine, jak i sam fakt prac nad grą, nad która na 99% Mistrz pracuje za darmo nie daje nam żadnego prawa do słów krytyki. Możemy co najwyżej zopiniować sam projekt jeżeli zostaniemy na Forum poproszeni. I ja bynajmniej nikogo tutaj nie krytykowałęm tylko, jako że strona została tutaj podana w/s testów, napisałem jak działą u mnie.
Więc jeszcze raz powtórze:
MistrzuDzwonów - swoją drogą gratuluje - kawał dobrej roboty wykonałeś !!
To, że nie moge sie zalogować to nie powód do jakiejkolwiek uszczypliwej wypowiedzi wzgl. Mistrza. Po prostu chciałem zauwazyć, że i u mnie nie da sie zalogować.
Pozatym zarówno to iż pokazano na wersje beta MiMa-OnLine, jak i sam fakt prac nad grą, nad która na 99% Mistrz pracuje za darmo nie daje nam żadnego prawa do słów krytyki. Możemy co najwyżej zopiniować sam projekt jeżeli zostaniemy na Forum poproszeni. I ja bynajmniej nikogo tutaj nie krytykowałęm tylko, jako że strona została tutaj podana w/s testów, napisałem jak działą u mnie.
Więc jeszcze raz powtórze:
MistrzuDzwonów - swoją drogą gratuluje - kawał dobrej roboty wykonałeś !!
War, war never changes...
# Mój numer GG - 3751732
# Mój numer GG - 3751732
-
-
- Posty: 221
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2005, 18:27
- Płeć:
Źle to odebrałeś, ja zacytowałem twoją wypowiedź z lenistwa poprostu pisać mi się niechciałoJuri pisze:Nooooo Skwaru po prostu żle mnie zrozumiałeś. Bynajmniej nie miałem na mysli jakiejś sarkastycznej wypowiedzi.
To, że nie moge sie zalogować to nie powód do jakiejkolwiek uszczypliwej wypowiedzi wzgl. Mistrza. Po prostu chciałem zauwazyć, że i u mnie nie da sie zalogować.
Pozatym zarówno to iż pokazano na wersje beta MiMa-OnLine, jak i sam fakt prac nad grą, nad która na 99% Mistrz pracuje za darmo nie daje nam żadnego prawa do słów krytyki. Możemy co najwyżej zopiniować sam projekt jeżeli zostaniemy na Forum poproszeni. I ja bynajmniej nikogo tutaj nie krytykowałęm tylko, jako że strona została tutaj podana w/s testów, napisałem jak działą u mnie.
Więc jeszcze raz powtórze:
MistrzuDzwonów - swoją drogą gratuluje - kawał dobrej roboty wykonałeś !!
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Nie wiem czy jest sens pisania tego posta przeze mnie bo mam ten sam problem: kiedy się rejstruję to otwiera mi nową stronę i tam automatycznie pojawia się info że podałem zły login lub hasło. Dla pewności ponawiałem czynność kilka razy ale nic z tego.
Po drugie wszystko wygląda tak jak na zaprezentowanych wcześniej screenach czyli całkiem nieźle i klimatycznie. Czekam na odpowiedź Mistrza Dzwonów wyjaśniającą (mam nadzieję) co jest nie tak oraz na dalsze postępy w pracy.
No i powodzenia życzę
PS. Sprawdzałem nawet pocztę na wszelki wypadek czy czasem coś nie przyszło (wkońcu przy rejstracji wymagane było podanie maila) ale nic takiego nie dostałem.
Po drugie wszystko wygląda tak jak na zaprezentowanych wcześniej screenach czyli całkiem nieźle i klimatycznie. Czekam na odpowiedź Mistrza Dzwonów wyjaśniającą (mam nadzieję) co jest nie tak oraz na dalsze postępy w pracy.
No i powodzenia życzę
PS. Sprawdzałem nawet pocztę na wszelki wypadek czy czasem coś nie przyszło (wkońcu przy rejstracji wymagane było podanie maila) ale nic takiego nie dostałem.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Valdi
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Księżycowy Kamień
• ZP i LK - Posty: 12858
- Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Płeć:
- Kontakt:
Jak w każdym z dziewięciu wyżej napisanych postów więc niebardzo jest co opisać.
Grafika przynajmiej nierazi w oczy i wygląda dość estetycznie.
Małe pytanie dlaczego w linkach niema linku do mojej stronki?
Grafika przynajmiej nierazi w oczy i wygląda dość estetycznie.
Małe pytanie dlaczego w linkach niema linku do mojej stronki?
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
- MistrzDzwonow
-
- Posty: 208
- Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
- Kontakt:
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
dobre dobre wręcz mocniejszego słowa bym użył Moje najszczersze gratulacje. Zrobić coś takiego ( wnioskuje z opisu) zupełnie samemu w tak krótkim czasie to naprawdę nie lada wyzwanie... Wczoraj też się próbowalem zalogować, ale nie dało rady. Pisałem już posta a tu net nawalił... błeeee... Jeszcze raz ekstra robota. Pozdrawiam
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
- MistrzDzwonow
-
- Posty: 208
- Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
- Kontakt:
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
No spoko Teraz działa. Da się logować. Na jedną osobę szybko działa. Widać, że jest jeszcze w fazie produkcji Nie wiem co jest brakami z założenia a co poprostu jest jeszcze niezaimplementowane więc nie wiem czy mam już marudzić czy jak powiesz, że już koniec roboty
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11
1. Nie wiem czemu, ale zawsze my¶la³em, ¿e mo¿a przechodziæ miêdzy krainami w trakcie ruchu (np. startuj±c z Kapliczki przej¶æ przez stra¿nika i wyl±dowaæ na Przeklêtej Polanie).
2. Mam nadziejê, ¿e karty nie s± dobierane losowo, tylko jest potasowana kolejka kart - mi zdarzy³ siê Cyklop dwa razy oddzielony tylko jedn± kart±.
2. Mam nadziejê, ¿e karty nie s± dobierane losowo, tylko jest potasowana kolejka kart - mi zdarzy³ siê Cyklop dwa razy oddzielony tylko jedn± kart±.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Valdi
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Księżycowy Kamień
• ZP i LK - Posty: 12858
- Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Płeć:
- Kontakt:
Dobra to tak:
Bardzo dobre wykonanie zresztą jedyne więc jakie by niebł to i tak najleprze:)
Moje gratulacje i uznanie.
Co do dziurek:
1. W lesie nic mi sie niewyświetliło znaczy sie niemiałem możliwości rzutu kostki.
2. We wiosce wyświetliła mi sie tylko jedna ikonka kowala.
3. Na ruinach wziołem tylko 1 karte.
4. Gospoda dobra może czegoś nierozumiem nacisnołem na ikonke Gospoda i mi wyskoczyło:
Przegrałeś walkę fizyczną z przeciwnikiem
a gdzie rzut kostką? i jakiaś walka?
teraz takie małe uszczerbki:
1. zupełnie mi niepasuje sposób wyświetlania kart znaczy sie opis trzeba przewinąć proponowałbym powiekszenie tj w zdłóż jak i w szerz tego pola.
2. karta postaci mogła by być wyświetlana w tym samym oknie znaczy sie np. gdzieś nadole.
I teraz ten jeden z Większych uchybień:
Porzucie kostki i wykonaniu ruchu (np. zgodnie z ruchem wskazówek) przy odświerzeniu strony przesuwam,y sie jeszcze raz.!
W każdej chwili można zakończyć turę to troszku głupio rzuciłem kostką i zakończyłem ture bez wykonywania ruchu.
Nieprzejmuj sie wiadomo że tych błędów bedzie sporo ale jest to PIERWSZA przeróbka polska MiMOnline więc oby tak dalej a wszystko będzie ok.
Bardzo dobre wykonanie zresztą jedyne więc jakie by niebł to i tak najleprze:)
Moje gratulacje i uznanie.
Co do dziurek:
1. W lesie nic mi sie niewyświetliło znaczy sie niemiałem możliwości rzutu kostki.
2. We wiosce wyświetliła mi sie tylko jedna ikonka kowala.
3. Na ruinach wziołem tylko 1 karte.
4. Gospoda dobra może czegoś nierozumiem nacisnołem na ikonke Gospoda i mi wyskoczyło:
Przegrałeś walkę fizyczną z przeciwnikiem
a gdzie rzut kostką? i jakiaś walka?
teraz takie małe uszczerbki:
1. zupełnie mi niepasuje sposób wyświetlania kart znaczy sie opis trzeba przewinąć proponowałbym powiekszenie tj w zdłóż jak i w szerz tego pola.
2. karta postaci mogła by być wyświetlana w tym samym oknie znaczy sie np. gdzieś nadole.
I teraz ten jeden z Większych uchybień:
Porzucie kostki i wykonaniu ruchu (np. zgodnie z ruchem wskazówek) przy odświerzeniu strony przesuwam,y sie jeszcze raz.!
W każdej chwili można zakończyć turę to troszku głupio rzuciłem kostką i zakończyłem ture bez wykonywania ruchu.
Nieprzejmuj sie wiadomo że tych błędów bedzie sporo ale jest to PIERWSZA przeróbka polska MiMOnline więc oby tak dalej a wszystko będzie ok.
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
- MistrzDzwonow
-
- Posty: 208
- Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
- Kontakt:
Do 1. No cóż na planszowym MIMie można tak było robić. Zastanawiam się czy taką opcje wprowadzać w grze. Aktualnie aby zmienić krainę trzeba stanąć na polu strażnika i z nim walczyć a po wygranej jest się przenoszonym na wzgórza i to jest koniec ruchu. Ten sposób jest poprostu łatwiejszy do napisania. Jednak jeżeli będzie mocno razić zostanie zmieniony na tradycyjny MIMowski (po wejściu do środkowej krainy jeszcze nie da się nic robić ani nawet wrócić do krainy zewnętrznej).1. Nie wiem czemu, ale zawsze myślałem, że moża przechodzić między krainami w trakcie ruchu (np. startując z Kapliczki przejść przez strażnika i wylądować na Przeklętej Polanie).
2. Mam nadzieję, że karty nie są dobierane losowo, tylko jest potasowana kolejka kart - mi zdarzył się Cyklop dwa razy oddzielony tylko jedną kartą.
Do 2. Narazie faktycznie karty są losowane. Raczej to denerwujące kiedy dwa razy pod rząd trafia się jedną karte, wiem o tym, ale teraz najbardziej koncentruje się na kartach i ich funkcjach, a ich losowanie jest w 2 kolejności. A tak na marginesie to są funkcje pseudolosowe, niby mają naśladować normalne prawdopodobieństwo ale sprawdzają się raczej średnio.
Do Valdiego:
Procedury wyświetlania informacji o polach są jeszcze uproszczone.
Ture można zakończyć w każdym momęcie z powodów testowych (błąd na karcie lub polu)
Co do lasu to dziwne ale sprawdze.
No i to z ruchem. Myślałem że to blokowałem ale widze że gdzieś się pomyliłem. TO SPRAWDZE NAJPIERW.
Ostatnio zmieniony piątek 20 sty 2006, 15:21 przez MistrzDzwonow, łącznie zmieniany 1 raz.
Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja
- Valdi
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Księżycowy Kamień
• ZP i LK - Posty: 12858
- Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Płeć:
- Kontakt:
Jak masz rozwiązane walki bo niestety nierzuczam kostką podczas nich, a w gospodzie niestraciłem pt wytrzymałości przyokazji.
Zato na skałach oprócz braku rzutu kostki (rozumiem że na polach jest to odrazu losowo.) straciłem ture i naprawde Ją straciłem bo niemogłem żucic jeszcze raz.
Heh tak sie zagrałem miałem tylko na chwilke zajżeć a tu 15:30 sie zrobiła.
Tylko sie coś wysypało jak by z innej rozgrywki.
Zato na skałach oprócz braku rzutu kostki (rozumiem że na polach jest to odrazu losowo.) straciłem ture i naprawde Ją straciłem bo niemogłem żucic jeszcze raz.
Heh tak sie zagrałem miałem tylko na chwilke zajżeć a tu 15:30 sie zrobiła.
Tylko sie coś wysypało jak by z innej rozgrywki.
Ostatnio zmieniony piątek 20 sty 2006, 15:29 przez Valdi, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
- MistrzDzwonow
-
- Posty: 208
- Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
- Kontakt:
Punkt jest odejmowany po następnym wyświetleniu planszy przynajmniej powinien być. A co do walki to rzuty odbywają się automatycznie. Właśnie się zastanawiam czy robić coś takiego że po rozpoczęciu walki trzeba jeszcze raz kliknąć. Teraz kliknięcie na kartę wroga wywołuje całą procedure.
Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
OKey, pograłem chwilkę, wszystko wygląda fajnie mam tylko kilka uwag:
- Przystosuj gre do rozdzielczości 800x600 i 1024x768
- Proponowałbym aby po zatrzymaniu się na danym obszarze pod kostą pojawiał się powiększony fragment obszaru na którym się znaleźliśmy. Wtedy moglibysmy sobie poczytac gdzie jesteśmy i co sie tam robi. Swietna rzecza bylo by tez powiekszanie wszystkich obszarów na planszy bez koniecznosci ruszania sie na te pola.
Dla mnie swietna sprawa i nie moge sie doczekac pełnej wersji gry
- Przystosuj gre do rozdzielczości 800x600 i 1024x768
- Proponowałbym aby po zatrzymaniu się na danym obszarze pod kostą pojawiał się powiększony fragment obszaru na którym się znaleźliśmy. Wtedy moglibysmy sobie poczytac gdzie jesteśmy i co sie tam robi. Swietna rzecza bylo by tez powiekszanie wszystkich obszarów na planszy bez koniecznosci ruszania sie na te pola.
Dla mnie swietna sprawa i nie moge sie doczekac pełnej wersji gry
- MistrzDzwonow
-
- Posty: 208
- Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
- Kontakt:
Zrobienie tych powiękrzających się pól może być problemem.
A teraz ANTENTION: nie spodziewajcie się większych zmian w przeciągu tego tygodnia, mam lawinę obowiązków i wypadało by im wszystkim podołać zatem zmiany jeżeli będą to niewielkie.
A teraz ANTENTION: nie spodziewajcie się większych zmian w przeciągu tego tygodnia, mam lawinę obowiązków i wypadało by im wszystkim podołać zatem zmiany jeżeli będą to niewielkie.
Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja