Strona 1 z 2
					
				Kolejna porcja pytań
				: czwartek 22 sie 2019, 20:25
				autor: lefotrak
				Witajcie. Wraz z kolejnymi grami, pojawiły się wątpliwości.
1. W sytuacji kiedy gramy dowolnym poszukiwaczem i mamy, powiedzmy, jedno zaklęcie i z kart przygód wylosowaliśmy amulet i chcemy go zatrzymać, co dzieje się z posiadanym zaklęciem ? Zostawiamy je(zaklęcie)  aby moc je użyć po odrzuceniu amuletu w dowolnym momencie (czy takie działanie jest w ogóle możliwe ?) czy odrzucamy natychmiast wszystkie zaklęcia, które posiadamy ?
2. Na forum widziałem gdzieś wątek o karcie (Cukierek albo psikus) odnoszącej się do tego, że dzięki niej można komuś ukraść przedmiot np. z sakwy bez dna. Czy poza tą kartą istnieje w ogóle jakaś inna możliość zabrania innemu poszukiwaczowi przedmiotu z sakwy/torby/kieszeni ?
Z góry dzięki
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: piątek 23 sie 2019, 07:26
				autor: Tethiss
				1. "Amulet" to trochę ogólne pojęcie. O jakim przedmiocie dokładnie mówisz?
2. Nie kojarzę, ale nie mam wszystkich dodatków, więc może jakiś jest.
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: piątek 23 sie 2019, 07:54
				autor: Bludgeon
				Tethiss pisze: ↑piątek 23 sie 2019, 07:26
1. "Amulet" to trochę ogólne pojęcie. 
 
W jakim sensie? W talizmanie jest 5 amuletów, z czego tylko 1 ma cokolwiek wspólnego z zaklęciami.
Tethiss pisze: ↑piątek 23 sie 2019, 07:26O jakim przedmiocie dokładnie mówisz?
 
Prawdopodobnie mówi o karcie która nazywa się Amulet...
Dodano po     1 minucie 6 sekundach: 
lefotrak pisze: ↑czwartek 22 sie 2019, 20:25
1. mam jedno zaklęcie i z kart przygód wylosowaliśmy amulet i chcemy go zatrzymać, co dzieje się z posiadanym zaklęciem ? Zostawiamy je(zaklęcie)  aby moc je użyć po odrzuceniu amuletu w dowolnym momencie (czy takie działanie jest w ogóle możliwe ?) czy odrzucamy natychmiast wszystkie zaklęcia, które posiadamy ?
 
Zaklęcie u Ciebie zostanie. Zauważ że amulet zabrania rzucania zaklęć, ale nie ich posiadania.
 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: piątek 23 sie 2019, 08:23
				autor: Arthan
				1. Możesz nawet nadal dostawać, kupować lub sprzedawać Zaklęcia.
2. Zawsze można podebrać całą torbę, zamieniając poszukiwacza w ropuchę 

 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: piątek 23 sie 2019, 10:40
				autor: MCSilvia
				2. W dodatku Miasto jest karta Rabuś. Jak pokonasz tego Wroga, to możesz odrzucić jego trofeum w dowolnym momencie i zabrać dowolny Przedmiot innemu Poszukiwaczowi. W DE użyłam tej karty I zabrało całą Sakwe bez dna wraz z jej zawartością 

 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: środa 18 wrz 2019, 14:24
				autor: lefotrak
				Witam po raz wtóry. 
Podczas wczorajszej gry wynikły (wyniknęły ??) pewne wątpliwości, mianowicie :
1. Czy atakując kogoś kartą "Zropuchowacowienie" przeciwnik może rzucić w kontrze kartę "Przyzwanie węża" ? Tym samym "Ropucha" nie zadziałałby ? Załóżmy, że nie rzuciłem jeszcze kością zgodnie z kartą Ropuchy. Tym samym za przeciwnika walczy waż ?
2. Czy atakując kogoś kartą "Zropuchowacowienie" przeciwnik lub osoba postronna rzuca czar "Odbicie" na mnie(na kartę Ropuchowacowienia) ta czar działa na mnie i ja rzucam 1 lub 5-6, staję się ropuchą i ratuje mnie tylko rzut 2-3 ?
Zakładamy, że nikt nie rzucił czaru rozproszenie itp.
Zdjęcia poniżej.
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: środa 18 wrz 2019, 15:32
				autor: Mały Nemo
				@lefotrak 
1. Tak, może. Jeśli Zropuchowacenie się powiedzie, wtedy wąż walczy z Siłą równą 1. Pamiętaj, iż wpierw (jeśli jesteś atakujący) to Ty rzucasz Ropuchę i wykonujesz rzut kością za nią. Następnie broniący się może wybrać, czy bierze to Zaklęcie na klatę, czy też używa węża. 
2. Myślę że tak, że tylko 2-3 Ciebie ratuje.
BTW, zdjęcia dałeś takie małe, że musiałem się posiłkować własnymi kartami. następnym razem uploaduj je na imgur i zapodaj linki tutaj.
 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: środa 18 wrz 2019, 15:37
				autor: lefotrak
				@Mały Nemo jak zwykle dzięki za odpowiedź. A zdjęcia to jak widać zrobiłem cukierniczką 

 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: środa 18 wrz 2019, 18:43
				autor: stave
				ale wiecie ze siedzicie w dziale MiM a nie TMiM 

 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: środa 18 wrz 2019, 18:48
				autor: Mały Nemo
				stave pisze: ↑środa 18 wrz 2019, 18:43
ale wiecie ze siedzicie w dziale MiM a nie TMiM 
 
No dobra, już nie 

.
 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: czwartek 14 lis 2019, 11:36
				autor: lefotrak
				Witam, pojawiła się kolejna wątpliwość:
Czy na polu Pustynia (Tracisz punkt życia, a następnie losujesz kartę) gdy leży już jakaś karta (wróg, przedmiot, cokolwiek) rozpatrując tę kartę, tracimy życie ?
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: czwartek 14 lis 2019, 12:58
				autor: Mały Nemo
				lefotrak pisze: ↑czwartek 14 lis 2019, 11:36
Witam, pojawiła się kolejna wątpliwość:
Czy na polu Pustynia (Tracisz punkt życia, a następnie losujesz kartę) gdy leży już jakaś karta (wróg, przedmiot, cokolwiek) rozpatrując tę kartę, tracimy życie ?
 
Tak.
 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: czwartek 14 lis 2019, 13:31
				autor: Pablo
				lefotrak pisze: ↑czwartek 14 lis 2019, 11:36
Czy na polu Pustynia (Tracisz punkt życia, a następnie losujesz kartę) gdy leży już jakaś karta (wróg, przedmiot, cokolwiek) rozpatrując tę kartę, tracimy życie ?
 
Rozpatrując kartę leżącą na tym obszarze nadal badasz obszar. Zatem zgodnie z poleceniem tracisz 1 punkt Życia. Jeśli spotkasz Wroga na tym obszarze i zostaniesz przez niego pokonany to stracisz kolejny punkt Życia. Jeśli na obszarze Pustyni odbywałbyś spotkanie z innym Poszukiwaczem, wówczas nie badasz obszaru i nie interesuje Cię jego opis.
 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: czwartek 14 lis 2019, 18:48
				autor: Arthan
				Jak masz szczęście to wchodzisz na to pole i tracisz 1 punkt Życia, tam losujesz kartę smoka, który na Ciebie zionie przed walką i tracisz 2gi pkt Życia, przegrywasz walkę i tracisz 3ci pkt Życia i jest tam znacznik Spalonej Ziemi, który na końcu Cię dobija, K.O. w 1 rundzie 

 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: czwartek 14 lis 2019, 22:07
				autor: Maletz
				Są prostsze rozwiązania - wchodzisz w pierwszej turze na planszę Ukrytej Doliny, ciągniesz 1 kartę, dostajesz sromotny --CENZURA-- na -28 punktów Życia od hordy radośnie kolorowych Raptorów, które następnie kradną Ci wszystko i odjeżdżają na Twoim mule. Następnie wystawiasz Talismana na Allegro 

 Kurtyna.
 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: piątek 15 lis 2019, 09:18
				autor: Krzysiek
				Arthan pisze: ↑czwartek 14 lis 2019, 18:48Jak masz szczęście to wchodzisz na to pole 
(Pustynia) (...) i jest tam znacznik Spalonej Ziemi (...)
 
Hmm, może miałoby jakiś sens wydrukowanie symbolu Spalonej Ziemi na polu Pustyni i podciągnięcie Pustyni pod tamte zasady zamiast trzymania na niej specjalnego tekstu.
 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: piątek 15 lis 2019, 10:03
				autor: fallenmk
				Tyle, że żetony spalonej ziemi są usuwalne przez różne gasnące efekty.
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: piątek 15 lis 2019, 10:27
				autor: Mały Nemo
				Plus, z żetonu spalonej ziemi zawsze tracisz punkt Życia, a w obecnej sytuacji zawsze możesz uniknąć tej straty (czy to posiadając butelkę z wodą, czy też badając kogoś innego na obszarze, zamiast sam obszar).
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: piątek 15 lis 2019, 12:30
				autor: Rogo
				fallenmk pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 10:03
Tyle, że żetony spalonej ziemi są usuwalne przez różne gasnące efekty.
 
Mały Nemo pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 10:27
Plus, z żetonu spalonej ziemi zawsze tracisz punkt Życia, a w obecnej sytuacji zawsze możesz uniknąć tej straty (czy to posiadając butelkę z wodą, czy też badając kogoś innego na obszarze, zamiast sam obszar).
 
No to byłby żeton nieusuwalny, niwelowany butelką wody i zostałby usunięty absurd, że jak spotykasz np. nieznajomego to tracisz punkt życia, a jak innego Poszukiwacza to nie.
Tylko po co? To zmienia oryginalną grę, co dla niektórych może być ingerencją niedopuszczalną.
 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: piątek 15 lis 2019, 13:21
				autor: Xan
				Rogo pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 12:30
fallenmk pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 10:03
Tyle, że żetony spalonej ziemi są usuwalne przez różne gasnące efekty.
 
Mały Nemo pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 10:27
Plus, z żetonu spalonej ziemi zawsze tracisz punkt Życia, a w obecnej sytuacji zawsze możesz uniknąć tej straty (czy to posiadając butelkę z wodą, czy też badając kogoś innego na obszarze, zamiast sam obszar).
 
No to byłby żeton nieusuwalny, niwelowany butelką wody i zostałby usunięty absurd, że jak spotykasz np. nieznajomego to tracisz punkt życia, a jak innego Poszukiwacza to nie.
Tylko po co? To zmienia oryginalną grę, co dla niektórych może być ingerencją niedopuszczalną.
 
Spoko, ja się kiedyś spotkałem z graczem, który twierdził, że butelka wody powinna być jednorazowa po wejściu na pustynię. xD
 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: piątek 15 lis 2019, 13:55
				autor: Mały Nemo
				Xan pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 13:21
Rogo pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 12:30
fallenmk pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 10:03
Tyle, że żetony spalonej ziemi są usuwalne przez różne gasnące efekty.
 
Mały Nemo pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 10:27
Plus, z żetonu spalonej ziemi zawsze tracisz punkt Życia, a w obecnej sytuacji zawsze możesz uniknąć tej straty (czy to posiadając butelkę z wodą, czy też badając kogoś innego na obszarze, zamiast sam obszar).
 
No to byłby żeton nieusuwalny, niwelowany butelką wody i zostałby usunięty absurd, że jak spotykasz np. nieznajomego to tracisz punkt życia, a jak innego Poszukiwacza to nie.
Tylko po co? To zmienia oryginalną grę, co dla niektórych może być ingerencją niedopuszczalną.
 
Spoko, ja się kiedyś spotkałem z graczem, który twierdził, że butelka wody powinna być jednorazowa po wejściu na pustynię. xD
 
I miał rację, gdyż butelka wody to nie Magiczny Kubek bez dnia lub coś takiego:

 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: piątek 15 lis 2019, 14:03
				autor: fallenmk
				Przecież wystarczy wodę zaczerpnąć w rwącej rzece do ponownego użycia 

 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: piątek 15 lis 2019, 14:14
				autor: Mały Nemo
				fallenmk pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 14:03
Przecież wystarczy wodę zaczerpnąć w rwącej rzece do ponownego użycia 
 
Na Pustyni może być ciężko o Rwącą Rzekę xD
 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: piątek 15 lis 2019, 14:30
				autor: Bludgeon
				Mały Nemo pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 14:14
fallenmk pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 14:03
Przecież wystarczy wodę zaczerpnąć w rwącej rzece do ponownego użycia 
 
Na Pustyni może być ciężko o Rwącą Rzekę xD
 
Chyba że masz tratwę.
 
			 
			
					
				Re: Kolejna porcja pytań
				: piątek 15 lis 2019, 14:56
				autor: Rogo
				Bludgeon pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 14:30
Mały Nemo pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 14:14
fallenmk pisze: ↑piątek 15 lis 2019, 14:03
Przecież wystarczy wodę zaczerpnąć w rwącej rzece do ponownego użycia 
 
Na Pustyni może być ciężko o Rwącą Rzekę xD
 
Chyba że masz tratwę.
 
Ale nawet mając tratwę, a nie mając butelki, nie możesz zaczerpnąć wody i tracisz punkt Życia.