Wanted Dead or Alive
: wtorek 06 sie 2013, 09:10
Chciałem wam przedstawić mały projekt, raczej mini grę niż pełnoprawną planszówkę.
Pojedyncza rozgrywka zajmuje około 10 minut, zasady są proste, liczba elementów niewielka.
Ot przyjemna gra do piwka, czy jeżeli mamy niewiele czasu, lub znajomi nie siedzą zbytnio w temacie stricte planszowym. Sama gra bazuje na sporej losowości, lecz niektóre jej elementy
pozwalają wpływać na przebieg rundy.
Elementy gry:
1. Żetony nabojów
Każdy z graczy dysponuje 6 żetonami nabojów o wartościach +1, +1, +1, +2, +2, +3.
Na początku każdej gry żetony się tasuje, a przed każdą rundą zwaną tutaj starciem gracze losują po 1 takim żetonie. Będzie to bonus doliczany do rzutu kością.
2. Asy w rękawie
Przed rozpoczęciem gry, każdy z graczy układa talię 4 kart Asów w rękawie. Karty te są dla gracza dostępne od początku gry, znacząco wpływają na przebieg starcia, mają jednak pewne ograczniczenia. Można zagrać tylko jednego Asa w rękawie na każde starcie, po czym się go odrzuca, są to więc zagrania jednorazowe.
3. Lokacje
Talię lokacji tasuje się, a następnie losuje się 5 z nich. Każda karta lokacji jest unikalna, występuje tylko raz podczas rozgrywki, określa również specjalne zasady pojedynku, dając bonusy, karząc obu graczy, lub zmieniając zasady starcia. Po każdym starciu dociąga się następną kartę lokacji i na niej toczy się kolejny pojedynek.
4. Kości
Każdy z graczy otrzymuje również k6, którą rzuca się by określić wynik starcia. Wynik na kości jest modyfikowany bonusami z nabojów oraz Asami w rękawie, czasem wpływają na niego również efekty lokacji.
Zasady gry.
1. Zwycięzca
Grę wygrywa ten z graczy, który po 5 starciach otrzymał więcej żetonów złota. Żetony złota otrzymuje gracz który podczas starcia osiągnął wyższy wynik w teście strzelania ( rzut k6 + bonus z naboju + inne modyfikatory)
2. Przygotowanie
Każdy z graczy tasuje swoje żetony nabojów i rozkłada je przed sobą tak by ich bonusy były zakryte. Następnie gracze przygotowują swoje karty Asów w rękawie, na przemian wybierając po karcie z dostępnej puli Asów w rękawie, aż każdy z nich będzie miał 4 Asy. Kolejnym krokiem jest przetasowanie talii Lokacji i wylosowanie 5 kart. Karty te układamy koszulkami do góry, resztę odkładamy na bok.
3. Rozgrywka
Najpierw wyciągnij pierwszą kartę lokacji i połóż ją odkrytą, w zasięgu wzroku każdego z graczy.
Następnie gracze poruszają się w tym samym momencie, wykonując wspólnie kolejne kroki:
a) wylosuj żeton naboju i wysuń go w stronę środka stołu, na razie nie odkrywając
b) wykonaj rzut k6, by określić celność twojego strzału
c) opcjonalnie możesz zagrać kartę Asa w rękawie.
Jeżeli gracze wykonali wszystkie swoje akcje, lub spasowali w ostatniej z nich, następuje podliczenie. Aby podliczyć wynik wykonaj następujące kroki:
a) Odkryj wszystkie żetony nabojów, które zużyłeś podczas tej rundy.
b) Dodaj bonusy na nabojach do wyniku na kości
c) Odkryj karty asów w rękawie i wypełnij ich instrukcje.
d) Sprawdź czy lokacja nie wpływa na zasady, jeśli nie, jej efekt rozpatruje się na koniec rundy.
Gracz z wyższym wynikiem otrzymuje żeton skarbu, lokacja się zmienia i całe starcie rozpoczyna się po raz kolejny.
Jak pisałem wcześniej gra ma być szybka, ze sporą dawką losowości, prosta w użytkowaniu. Co o tym sądzicie, jeśli macie jakieś uwagi, pomysły na Asy w rękawie, lub lokacje, proszę o komentarze.
Pojedyncza rozgrywka zajmuje około 10 minut, zasady są proste, liczba elementów niewielka.
Ot przyjemna gra do piwka, czy jeżeli mamy niewiele czasu, lub znajomi nie siedzą zbytnio w temacie stricte planszowym. Sama gra bazuje na sporej losowości, lecz niektóre jej elementy
pozwalają wpływać na przebieg rundy.
Elementy gry:
1. Żetony nabojów
Każdy z graczy dysponuje 6 żetonami nabojów o wartościach +1, +1, +1, +2, +2, +3.
Na początku każdej gry żetony się tasuje, a przed każdą rundą zwaną tutaj starciem gracze losują po 1 takim żetonie. Będzie to bonus doliczany do rzutu kością.
2. Asy w rękawie
Przed rozpoczęciem gry, każdy z graczy układa talię 4 kart Asów w rękawie. Karty te są dla gracza dostępne od początku gry, znacząco wpływają na przebieg starcia, mają jednak pewne ograczniczenia. Można zagrać tylko jednego Asa w rękawie na każde starcie, po czym się go odrzuca, są to więc zagrania jednorazowe.
3. Lokacje
Talię lokacji tasuje się, a następnie losuje się 5 z nich. Każda karta lokacji jest unikalna, występuje tylko raz podczas rozgrywki, określa również specjalne zasady pojedynku, dając bonusy, karząc obu graczy, lub zmieniając zasady starcia. Po każdym starciu dociąga się następną kartę lokacji i na niej toczy się kolejny pojedynek.
4. Kości
Każdy z graczy otrzymuje również k6, którą rzuca się by określić wynik starcia. Wynik na kości jest modyfikowany bonusami z nabojów oraz Asami w rękawie, czasem wpływają na niego również efekty lokacji.
Zasady gry.
1. Zwycięzca
Grę wygrywa ten z graczy, który po 5 starciach otrzymał więcej żetonów złota. Żetony złota otrzymuje gracz który podczas starcia osiągnął wyższy wynik w teście strzelania ( rzut k6 + bonus z naboju + inne modyfikatory)
2. Przygotowanie
Każdy z graczy tasuje swoje żetony nabojów i rozkłada je przed sobą tak by ich bonusy były zakryte. Następnie gracze przygotowują swoje karty Asów w rękawie, na przemian wybierając po karcie z dostępnej puli Asów w rękawie, aż każdy z nich będzie miał 4 Asy. Kolejnym krokiem jest przetasowanie talii Lokacji i wylosowanie 5 kart. Karty te układamy koszulkami do góry, resztę odkładamy na bok.
3. Rozgrywka
Najpierw wyciągnij pierwszą kartę lokacji i połóż ją odkrytą, w zasięgu wzroku każdego z graczy.
Następnie gracze poruszają się w tym samym momencie, wykonując wspólnie kolejne kroki:
a) wylosuj żeton naboju i wysuń go w stronę środka stołu, na razie nie odkrywając
b) wykonaj rzut k6, by określić celność twojego strzału
c) opcjonalnie możesz zagrać kartę Asa w rękawie.
Jeżeli gracze wykonali wszystkie swoje akcje, lub spasowali w ostatniej z nich, następuje podliczenie. Aby podliczyć wynik wykonaj następujące kroki:
a) Odkryj wszystkie żetony nabojów, które zużyłeś podczas tej rundy.
b) Dodaj bonusy na nabojach do wyniku na kości
c) Odkryj karty asów w rękawie i wypełnij ich instrukcje.
d) Sprawdź czy lokacja nie wpływa na zasady, jeśli nie, jej efekt rozpatruje się na koniec rundy.
Gracz z wyższym wynikiem otrzymuje żeton skarbu, lokacja się zmienia i całe starcie rozpoczyna się po raz kolejny.
Jak pisałem wcześniej gra ma być szybka, ze sporą dawką losowości, prosta w użytkowaniu. Co o tym sądzicie, jeśli macie jakieś uwagi, pomysły na Asy w rękawie, lub lokacje, proszę o komentarze.