Strona 1 z 2

Exploity Miasta

: środa 10 lip 2013, 13:08
autor: rkBrain
Angielskojęzyczni gracze wyłapali już sporo nieścisłości dotyczących dodatku "Miasto".

http://community.fantasyflightgames.com ... expansion/

Najbardziej kontrowersyjną kartą jest jak do tej pory "Skryba (ang. Scribe)". Przyjaciel ten pozwala w każdej chwili wziąć ze stosu użytych kart zaklęcie, które zostało przed chwilą przez nas rzucone. By móc to zrobić musimy odrzucić jedno z naszych pozostałych zaklęć. Dzięki temu gracze, które zaczynają turę z dwoma zaklęciami mogą rzucać co turę jedno i to samo zaklęcie. Wielu graczy nie używa karty "Skryby" ale moim zdaniem wystarczy ograniczyć go do jednokrotnego użycia i jest po kłopocie.

Druga sprawa to postać Alchemika. Poszukiwacz ten może bardzo szybko się wzbogacić i bez żadnego problemu kupić w Mieście bardzo potężne przedmioty. W podstawowej wersji zdobycie złota nie było takie proste. Ogólnie można grać tą postacią ale inni gracze mają bardzo małe szanse na wygraną.

: środa 10 lip 2013, 13:19
autor: Mały Nemo
rkBrain pisze:Wielu graczy nie używa karty "Skryby" ale moim zdaniem wystarczy ograniczyć go do jednokrotnego użycia i jest po kłopocie.
Moim zdaniem ci gracze, którzy jej nie używają, nie znają za grosz historii Talismana. Zdolność ta występowała już w Drugiej Edycji w postaci Poszukiwacza - Kuglarz. Poszukiwacz ten miał ją na stałe i jakoś wtedy nie było problemów. A teraz Skryba jest tylko Przyjacielem, więc można się go pozbyć. Jest to trudne, ale możliwe. Mesmeryzm, zamiana w żabę, zabicie Poszukiwacza. Opcji jest wiele.

Alchemik to fakt sam z siebie jest zbyt potężny. Jak jeszcze Miasta nie było, to jeszcze dawało radę go zabić, teraz jest trudniej. Ale Alchemik jest niuansem jedynie. Tutaj widzę zasadność poprawy jego zdolności jeżeli gracze używają planszy Miasta. Ale tylko dlatego, iż Alchemik jest w stanie stworzyć niekończącą się pętlę zakupów i sprzedaży, która to może uniemożliwić kontynuowanie gry.

: środa 10 lip 2013, 13:44
autor: rkBrain
Tylko, że Kuglarz miał przy sobie zawsze tylko jeden czar. Aby użyć tej zdolności musiał najpierw dobrać drugi.

Postacie, które na początku tury muszą posiadać dwa Czary mogą nadużywać zdolności Skryby. Moje rozwiązanie chyba jest najrozsądniejsze. Użycie jakiegoś potężnego czaru dwa razy z rzędu narobi wystarczającego zamieszania.

: środa 10 lip 2013, 14:18
autor: Krzysiek
Nemomon pisze:Poszukiwacz ten miał ją na stałe i jakoś wtedy nie było problemów
#-o Naprawdę nie było, Nemo? Bo jak ja pamiętam to były dokładnie takie same, w dokładnie takich samych sytuacjach. Tylko że to był jeden jedyny Kuglarz, które mogło często nie być w grze. W odróżnieniu od Skryby którego wcześniej czy później ktoś dociągnie.
Ale chętnie bym zobaczył tekst tego skryby. Może wcale nie jest taki zepsuty jak pisze tamten forumowicz.

: środa 10 lip 2013, 19:59
autor: Mały Nemo
Skryba
Przyjaciel
Jeśli posiadasz 2 lub więcej
Zaklęć, po tym jak rzucisz
jakieś Zaklęcie, możesz
je zatrzymać, a w zamian
odrzucić inne ze swoich
Zaklęć. Możesz tego dokonać
tylko raz na rundę.

====

Scribe
Follower
If you have 2 or more Spells,
you may keep a Spell after
you cast it and discard
1 of your other Spells
in its place. You can only
do this once per round.

: środa 10 lip 2013, 20:03
autor: rkBrain
Ja pierniczę. Co to w takim razie jest runda?

: środa 10 lip 2013, 20:07
autor: sardo
Ale śmiesznie :D
Dzięki zaklęciu "Kradzież Czasu" można komuś co rundę zabierać turę, tak że sobie nie pogra. Wiele nieprzyjemnych kombosów z tego może wyjść z Wyssaniem Siły i innymi ;) Oczywiście mając Leśnego Duszka/Czarownika lub w innej sytuacji gdy mamy co turę 2 zaklęcia.

: środa 10 lip 2013, 20:08
autor: Mały Nemo
Runda to tury wszystkich graczy. Czyli jak gracie we trójkę i każdy z was wykona 1 swoją turę (ruch i badan ie obszaru lub atak), to minie 1 runda.

: środa 10 lip 2013, 20:09
autor: Mały Nemo
sardo pisze:Ale śmiesznie :D
Dzięki zaklęciu "Kradzież Czasu" można komuś co rundę zabierać turę, tak że sobie nie pogra. Wiele nieprzyjemnych kombosów z tego może wyjść z Wyssaniem Siły i innymi ;) Oczywiście mając Leśnego Duszka/Czarownika lub w innej sytuacji gdy mamy co turę 2 zaklęcia.
A muszę się zastanowić, czy tak można. Na pierwszy rzut oka nie można, bowiem wtedy nie mija runda (dwie Twoje tury nie oznaczają dwóch różnych rund).

: środa 10 lip 2013, 20:20
autor: rkBrain
Można. Niewykonanie ruchu przecież liczy się jako tura, tylko że stracona. Z resztą można nadużywać inne karty zaklęć. W "Podziemiach" jest czar zwiększający permanentnie siłę o jeden. http://www.talismanwiki.com/Strength

Ewidentnie jest to exploit. Wystarczy zmienić końcówkę z "... once per round" na "...once per game" i tyle. Potem odrzucamy kartę.

Można też zwiększyć liczbę odrzucanych zaklęć do 2. Dzięki temu będzie można używać Skryby tylko gdy jest się w posiadaniu kompletu 3 zaklęć.

: środa 10 lip 2013, 20:36
autor: sardo
Nemomon pisze:
sardo pisze:Ale śmiesznie :D
Dzięki zaklęciu "Kradzież Czasu" można komuś co rundę zabierać turę, tak że sobie nie pogra. Wiele nieprzyjemnych kombosów z tego może wyjść z Wyssaniem Siły i innymi ;) Oczywiście mając Leśnego Duszka/Czarownika lub w innej sytuacji gdy mamy co turę 2 zaklęcia.
A muszę się zastanowić, czy tak można. Na pierwszy rzut oka nie można, bowiem wtedy nie mija runda (dwie Twoje tury nie oznaczają dwóch różnych rund).
Tylko jak gramy w więcej niż 2 osoby, to to zaklęcie nie przesuwa kolejki na mnie tylko robię za kogoś turę, więc wg mnie można. I rzeczywiście będzie trzeba jakiś homerule wprowadzić.

: środa 10 lip 2013, 21:16
autor: Mały Nemo
sardo pisze:
Nemomon pisze:
sardo pisze:Ale śmiesznie :D
Dzięki zaklęciu "Kradzież Czasu" można komuś co rundę zabierać turę, tak że sobie nie pogra. Wiele nieprzyjemnych kombosów z tego może wyjść z Wyssaniem Siły i innymi ;) Oczywiście mając Leśnego Duszka/Czarownika lub w innej sytuacji gdy mamy co turę 2 zaklęcia.
A muszę się zastanowić, czy tak można. Na pierwszy rzut oka nie można, bowiem wtedy nie mija runda (dwie Twoje tury nie oznaczają dwóch różnych rund).
Tylko jak gramy w więcej niż 2 osoby, to to zaklęcie nie przesuwa kolejki na mnie tylko robię za kogoś turę, więc wg mnie można. I rzeczywiście będzie trzeba jakiś homerule wprowadzić.
No właśnie - robisz za kogoś turę. Więc ta tura de facto się odbywa, a więc runda nie mija. Tak samo jak z Zakrzywieniem Przestrzeni - masz 3 tury pod rząd, ale to wciąż pojedyncza runda.

: środa 10 lip 2013, 21:32
autor: sardo
Chyba się nie dogadujemy. To zobrazuję jak to widzę:

Runda 1
Tura gracza A
Tura gracza B - gracz A rzuca na gracza B Kradzież Czasu i używa Skryby by je odzyskać
Tura gracza C

Runda 2
Tura gracza A
Tura gracza B - gracz A rzuca na gracza B Kradzież Czasu i używa Skryby by je odzyskać
Tura gracza C

...

: środa 10 lip 2013, 21:55
autor: Mały Nemo
Fakt, nie spojrzałem na tę sytuację z tejże perspektywy. Tak, jest to jak najbardziej poprawne zagranie.

: czwartek 11 lip 2013, 00:22
autor: Bludgeon
rkBrain pisze:Druga sprawa to postać Alchemika. Poszukiwacz ten może bardzo szybko się wzbogacić i bez żadnego problemu kupić w Mieście bardzo potężne przedmioty.
Kupiec też bardzo szybko. Na szczęście sam z siebie był słabą postacią więc teraz jest w sam raz.

: czwartek 11 lip 2013, 10:00
autor: Krzysiek
sardo pisze:Runda 1
Tura gracza A
Tura gracza B - gracz A rzuca na gracza B Kradzież Czasu i używa Skryby by je odzyskać
Tura gracza C
Ach, od razu mi się przypomina Magic: the Gathering.

Jeśli koniecznie ktoś chce grać ze Skrybą to proponuję taki houserule: Żeby użyć jego umiejętności należy dodatkowo wydać punkt losu.

: czwartek 11 lip 2013, 10:20
autor: Xan
Widzę, że jednak Miasto ma swoje "uroki" ;>

Jest jakaś szansa na Miasto PL jeszcze w lipcu? Ktoś ma jakieś info.?

: czwartek 11 lip 2013, 10:43
autor: abubu
tak jak HunteR (albo Rogo?) gdzieś tam pisał, na niektórych sklepach jest już preorder zarówno Miasta PL (około 120zł) jak i Relic PL (około 160zł).

Na sklepie Galakty: UWAGA! Produkt dostępny w przedsprzedaży. Zamówienia na ten produkt będą realizowane po 23.07.2013.
http://sklep.galakta.pl/product.php?id_product=638

: czwartek 11 lip 2013, 12:32
autor: Bludgeon
Krzysiek pisze:
sardo pisze:Runda 1
Tura gracza A
Tura gracza B - gracz A rzuca na gracza B Kradzież Czasu i używa Skryby by je odzyskać
Tura gracza C
Ach, od razu mi się przypomina Magic: the Gathering.

Jeśli koniecznie ktoś chce grać ze Skrybą to proponuję taki houserule: Żeby użyć jego umiejętności należy dodatkowo wydać punkt losu.
Bardziej by pasowała sztuka złota. Zarówno logicznie jak i z punktu widzenia przynależności karty do Miasta.

: czwartek 11 lip 2013, 12:43
autor: Rogo
Wystarczy ograniczenie, że jak się zachowa jakieś zaklęcie, to nie można go zachować następnym razem, gdy się je rzuci.
abubu pisze:tak jak HunteR (albo Rogo?) gdzieś tam pisał, na niektórych sklepach jest już preorder zarówno Miasta PL (około 120zł) jak i Relic PL (około 160zł).
HunteR to pisał ;) Wciąż mam wątpliwości czy się skusić na Relic - gra bez walk wydaje się dziwna :P

: czwartek 11 lip 2013, 12:52
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:Wciąż mam wątpliwości czy się skusić na Relic - gra bez walk wydaje się dziwna :P
Nic nie stoi na przeszkodzie, by dodać zasady walk ;).

: czwartek 11 lip 2013, 13:05
autor: Rogo
No można dodać, ale czy przy 3 statystykach to nie namiesza za bardzo? Na szczęście mam jeszcze chwilę na zastanowienie, żeby załapać się na przedsprzedaż ;)

: czwartek 11 lip 2013, 13:08
autor: Mały Nemo
Czy ja wiem, każdy teraz mógłby atakować wszystkim, więc nie byłoby "exclusivów" jak to było w MiMie czy TMiMie. Poza tem w Relic postaci z reguły mają 2 silne atrybuty i trzeci słaby, więc też nie zawsze to będzie jechanie na kozła.

: czwartek 11 lip 2013, 13:26
autor: abubu
Poza tym, różnica statystyk może wpłynąć na częstsze walki pomiędzy poszukiwaczami. W moim gronie znajomych, jakoś wolą oni unikać walki na rzecz ciągnięcia karty / badania obszaru / itp. Jak ktoś będzie słaby w jednym atrybucie i ktoś go zaatakuje, to później będzie mógł się tym samym zrewanżować używając innego atrybutu, który akurat ma lepszy.

: czwartek 11 lip 2013, 13:31
autor: Mały Nemo
Ano, w MiMie są dwie statystyki i czasami nie ma jak zaatakować. W Relic prawie zawsze każdy jest słaby przynajmniej w 1 atrybucie.