Strona 1 z 1

OBCY ver. 2.0

: środa 12 gru 2012, 07:25
autor: QnshT
Witam.

Na wstępie powiem że za młodu zagrywałem się w tą grą godzinami a ostatnio naszła mnie chęć znowu pograć. Gra była szybka, nie skomplikowana i starsznie miodna. Jednak po ponownym sięgnięciu po owy tytuł zobaczyłem że jakość grafik mocno odbiega już od obecnych standardów a zasady są tu i ówdzie niedopracowane.

Dlatego tutaj rodzi się moje pytanie.

Czy ktoś oprócz mnie byłby zainteresowany remake'iem tej gry? Chodzi tutaj o grafikę kart postaci, przedmiotów itd, itp. Kosmetyką zasad gry (tutaj nadmienię że posiadam już około 70% przepisanych na nowo i poprawionych zasad)... Chętnych proszę o kontakt. Najbardziej zależy mi na grafikach i testerach zasad.

Nie wiem czy jestem w błędzie ale wydawnictwo Gambit już chyba nie istnieje i nie wiem co z prawami autorskimi itp. ??

********** EDIT **********

UPDATE 1 (23.12.2012):
Prace nad nowym wydaniem właśnie wystartowały. Na razie są to prace z grafiką żetonów i opracowywaniem zasad łączących stare zasady z dodatkami autorskimi oraz z całkiem nowymi pomysłami.

UPDATE 2 (24.12.2012):
Grafika żetonów całkowicie zmieniona, do poprawienia grafika kart postaci oraz wygenerowanie całkowicie nowej mapy do gry opartej tylko na systemie hexagonalnym.

UPDATE 3 (07.02.2013):
Dodałem nowe grafiki, udostępniłem niepełne zasady

UPDATE 4 (08.02.2013):
Poprawione zasady, kompletny zestaw żetonów i kart postaci z pionkami (do druku).

UPDATE 5 (26.02.2013):
Kolejne poprawki w zasadach oraz kosmetyka kart postaci i żetonów.

*** D O W N L O A D ***

Z tego katalogu chomika pobierasz na mój koszt!

Zasady i Grafiki

: środa 12 gru 2012, 10:29
autor: poooq
Prawa autorskie do marki Alien na obecnie (chyba) WBros, a oni pilnują swoich interesów. Jedyne legalne wyjście to przetematowienie gry na jakieś nielicencjonowane uniwersum (zmiana nazw własnych itp.), osobiście mogę pomóc przy korekcie i analizie mechaniki: z braku czasu nie podejmę się testów praktycznych.

Na 90% Gambit wydał grę używając marki nielegalnie (takie to były czasy).

Czy istniejące dodatki autorskie też zostaną włączone do projektu?

: środa 12 gru 2012, 15:15
autor: QnshT
No tak, te prawa autorskie :sic!: :)

Masz racje pozostaje zmienic swiat gry. W sumie przeciez nie trzeba zbytnio odbiegac od oryginalu.

Co do dodatkow autorskich to wiadomo mi tylko o jednym ktory to dodaje postac predatora do gry. Jesli masz wiedze o innych dodatkach to prosze o jakies dane na ich temat a z mila chcecia sie z nimi zapoznam i przeanalizuje co sie nadaje a co nie, co gre uatrakcyjni i jej nie skomplikue a ktore zraba z nia wrecz przeciwnie.

Kwestia pomocy korekty i analizy mechaniki zawsze sie przyda a do testow udalo mi sie zwerbowac brata :P i kilku znajomych.

Prosze o kazda pomoc bo szkoda mi tego tytulu aby popadl w zapomninie ze wzgledu na szybkie i atrakcyjne rozgrywki (przy piwie) :D

Pozdrawiam...

[edit]
jeśli ktoś ma możliwość to prosze o wstawkę z dodatkiem bo nigdzie nie moge znalezc dzialajacego linku :/

: środa 12 gru 2012, 20:19
autor: Hellhound
A co dokładnie chciałbyś zmienić w zasadach?

: środa 12 gru 2012, 20:44
autor: QnshT
Hmmm... to dosyć ciężkie pytanie... Chciałbym zmienić to i owo jak to się mawia... Ale może podam kilka przykładów co według mnie urozmaiciło grę a jednocześnie dodało by odrobinę realizmu (nie psując przy tym balansu gry który de facto nie do końca był równy).

Zmiany dotyczące "wyprawy":
- ruch o jedno pole w kanałach wentylacyjnych kosztuje 2PC
- odczytanie treści zadania z dyskietki kosztuje 2PC
- miotacz ognia razi wszystkie trzy pola na linii strzału
- dodałbym dwie nowe bronie CKM (4,+4) i sztrzelbe (3+3) razi trzy sąsiadujące pola przed sobą
- zrobił użytek z informacji zawartych na kartach postaci takich jak np. u Vasquez "operator broni ciężkiej" i tutaj dał jej i tylko jej możliwość używania CKM

Zmiany dotyczące "obcych":
- dodał nowy typ obcego, poczwarkę "twarzołap" (posiadałby 6PC) która mogła by infekować postacie wyprawy (oprócz bishopa) i po dwóch turach wykluwał by się nowy obcy o sile K6/2 (zaokrąglone w górę)
- zmieniłbym też zasadę iż obcy nie mogą przechodzić przez siebie będąc w korytarzach (pamiętajmy że mogły one bez problemu biegać po ścianach i sufitach)

Dodatkowo wprowadziłbym do gry autorski dodatek "predatora" ale nie mogę go nigdzie ściągnąć aby dogłębnie go przeanalizować.

W głowie mam więcej pomysłów które są na pewno do przedyskutowania a potem do przetestowania w grze. Jeśli ktoś ma inne pomysły bądź chce konstruktywnie krytykować moje to zapraszam do dysputy!

: czwartek 13 gru 2012, 09:24
autor: Valdi
Dodatki autorskie są dwa (jeden oparty na drugim):
Obcy - Yautja
Autor: Michał Wieczorek

Drużyna wysiadła z transportera i cicho przebiegła dystans dzielący ich od śluzy. Hudson majstrował przy zamku. Czekali. Nikt nie zauwazył małego świetlistego punktu, który nagle pojawił się na niebie.
Pierwszy dodatek autorski stworzony w 2002 roku. Wprowadza do gry rase Yautja - Predatora

Dodatek zawiera:
- 2 karty charakterystyk Predatora
- 2 pionki kartonowe wraz z podstawkami.
- 3 żetony przedmiotów
- instrukcja

Obcy - Predator
Autor: Patryk Szymański

Pomysł na rozszerzenie zaczerpnięty z projektu autorskiego Michała Wieczorka. Dodatek wprowadza do gry postać Predatora.

Dodatek zawiera:
Postać Predatora + pionek Predatora.
- 5 żetonów broni Predatora.
- 2 żetony Działka, 3 żetony Granatnika + dodatkowe żetony amunicji i granatów.
- 9 żetonów twarzołapa i 9 żetonów obcego 6.
- Postać Drake’a + pionek Drake’a.
- Postać Wierzbowskiego + pionek Wierzbowskiego.
- 3 nowe karty Zadań (niebieski rewers).
- 25 kart zdarzeń losowych (zielony rewers).
- Plik (zip) zawierający czcionkę tytułową filmu Predator.

Jak będę miał czas (najlepiej przypomnieć się na maila) to podeślę oba dodatki.

: czwartek 13 gru 2012, 19:12
autor: Hellhound
"Obcy" jest według mnie bardzo zrównoważony chociaż są różne glosy. W internecie czytałem ze obcymi gra się o wiele łatwiej, mi wydaje się ze jest na odwrót. Kazdy pomysł trzeba bardzo dobrze przemyśleć. Twarzołap mógłby być fajny, natomiast z polepszaniem broni ludzi bym był ostrożny, i tak rozwala obcych w drobny mak.

: czwartek 13 gru 2012, 19:26
autor: QnshT
Dokładnie Hellhound, każdy pomysł trzeba przemyśleć, dlatego też licze że może chociaż kilka osób będzie miało ochotę na ich przetestowanie. Zaznaczam jednak, że w mojej opinii moje pomysły trzeba wprowadzać na raz aby nie polepszać jednej strony konfliktu przez co osłabimy drugą...

Nie bójcie się wypisywać waszych pomysłów. Z każdym z miła chęcią się zapoznam... Kto wie może nosisz w glowie rewelacyjny pomysł :)