Strona 1 z 7

: wtorek 04 gru 2012, 18:59
autor: kaku
A mam pytanie bo czasem czytam że na 1 zestawie podstawowym mogą grać 4 osoby a nie jak zakładają autorzy 1-2... Czy może ktoś mi coś na ten temat odpowiedzieć?


I jeszcze jedno, czy jeżeli na tym 1 zestawie podstawowym nie ma możliwości gry w 4 to czy np po kupieniu dodatku Hobbit bądź Khazad-Dum jest już możliwa gra w 4? czy jednak dla 4 osób potrzeba te 2 zestawy podstawowe?

pozdrawiam

: wtorek 04 gru 2012, 19:04
autor: Mały Nemo
Generalnie chodzi o te podstawki z punktami zagrożenia. Jak mnie pamięć nie myli, to w podstawowej wersji są tylko 2 tabliczki. Jeżeli więc nie przeszkadza Ci zapisywać swoją wartość zagrożenia na papierze, to nie ma problemu grać w 4 osoby. Pamiętaj jednak, iż wtedy będziecie mieli o wiele mniej kart do rozdysponowania na swoje talie.

W Khazad-Dum (Hobbita jeszcze nie posiadam) otrzymujesz jedynie karty i kilka scenariuszy (zamiast 1 w każdym zwykłym battle packu).

: wtorek 11 gru 2012, 19:59
autor: kaku
A mam takie małe pytanko :) Dostałem od dziewczyny Podstawę ;) i mam na wydanie troszkę pieniążków na dodatki ;) Myślę zakupić koszulki i co polecacie? Jakie dodatki? Te nowe typu Spadkobiercy Numenoru? Czy inne? Hobbit? Khazad-Dum czy może te mniejsze dodatki :>?

: wtorek 11 gru 2012, 20:35
autor: Mały Nemo
Trudno jest mi określić kolejność dodatków. Zależy to wiele od samych talii, które posiadasz, jak i od samych scenariuszy. Musiałbyś się zorientować jakie karty w danych dodatkach są dostępne i na początku może zacząć kolekcjonować je z punktu widzenia przydatności do talii - żeby nie przytrafiła się sytuacja, iż dostaniesz nowy scenariusz, ale nie będziesz mógł go przejść, bo nie będziesz miał czym. Ja osobiście zacząłem od małych i (bardzo) powoli pnę się ku dużym dodatkom.

: wtorek 11 gru 2012, 20:40
autor: kaku
A co myślisz o tym I dodatku Hobbicie? Albo o tych małych "zielonych" dodatkach ?

: wtorek 11 gru 2012, 20:48
autor: Mały Nemo
Osobiście go nie posiadam, więc z praktyki niewiele mogę powiedzieć, aczkolwiek jak przeglądałem kiedyś karty, to ciekawie się prezentuje jako mini kampania. Aczkolwiek same scenariusze wydawały mi się raczej trudne. Pozwolę sobie z tym miejscu zacytować jednego użytkownika Galakty i jego pierwsze reakcje:
Kulgan pisze:Miałem okazję zagrać sobie wczoraj z kumplem w Hobbita i ... ale po kolei.

Grafika. Bez rewelacji. Fakt.

Przygody. Pomysłowe. I złe. Bardzo złe.

Najpierw Balrog (z dodatku Cień i Płomień). Szybka wpadka. 2 gra. Hama i Finta wygrywają. Czas na Hobbita. Gram Elfami (wbrew klimatowi). Kumpel testuje różne rozwiązania.

Worki. I Trolle. 1 Etap - błyskawica. I zgon. Worki nie tam, gdzie trzeba. Trolle wpadają. Nie ma co zbierać. 2 gra. Rozważniejsza. Najpierw przygotowanie, potem walka. Obóz Trolli. Bilbo zdejmuje Worki. Trolle wytłuczone. William na deser. Reszta to formalność. Jaskinia Trolli poza zasięgiem.

2 Talie. Kamienne Olbrzymy. Skalne odłamki. Wielka ulewa. Nie wiadomo, co gorsze. 1 gra. Olbrzym na początek. I drugi w gratisie. Cudownie. A potem Obszary. Dużo Obszarów. Z chwili na chwilę coraz więcej. Olbrzymy w pogotowiu. 40 zagrożenia i śmierć. No to 2 gra. Na początek Olbrzym. I drugi w gratisie. A jakże. Gramy rozważniej. W teorii. Igraszki Olbrzymów. Olbrzym w zwarciu. Ginie Aragorn. Bez perspektyw. No to 3 gra. Teraz dużo lepiej. 1 Olbrzym. Promocja się skończyła. Prosto z Dziczy 1. Odpada Zacinająca Ulewa. Dodatki są bezpieczniejsze. 2 Ulewa idzie. Nie mamy jeszcze dodatków. Szanse wzrastają. Prosto z Dziczy 2. Odpada Olbrzym. Zwiadowca z Północy bada Obszary poza kolejnością. Przejaśnienie w Strefie Przeciwności. Przeszliśmy. 2 talia - Gobliny. Wielki Goblin zdjęty przez Gandalfa i Legolasa bez walki. Eksterminacja reszty. 2 podejścia do Wyprawy. Po zabawie. Do trzech razy sztuka :grin:

Zagadki. Tu niestety zabrakło czasu, bo przyszli nowi gracze - na Tribune i przede wszystkim Tichu. Ale zagadkom nie odpuścimy :twisted:
Kulgan pisze:Ciąg dalszy relacji z gry.

Elfy (Elrond, Legolas i Aragorn) + kontrola (Glorfindel nowy, Eleanora i Denethor/Beravora)

Zagadki. 15 minut gry. Gollum zabił Bilba. Następna. Już lepiej. 45 minut. Wynik ten sam. Kolejna. Godzina. Blisko. Jak zwykle. 4 gra. Bardzo blisko. Kolejna godzina. Kolejna porażka. 5 gra. Jeszcze jedna godzinka. Tym razem sukces. 4 ostatnie karty w mojej talii. Wreszcie koszmar sie skończył. Zajebista przygoda :twisted:

Krasnoludy (Dain, Thorin i Thalin) + kontrola (Glorfindel, Beravora, Eleanora)

Trolle i Worki. Zbroimy się. Ereborski Mistrz Bitwy. Mocarny Cios. Beravora w obronie. Glorfindel w ataku. Trolle zmiażdżone. Wiktoria.

Bardzo przyjemnie gra sie Dwarfami, ale są bardzo przegięte. Dobre do wyprawy ze zdolnością Daina, dobre do ataku. Gorzej może z obroną, ale od czego są Pancerze, Zahartowany Przywódca i Finty :mrgreen:
Kulgan pisze:Ocena Hobbita okiem gracza dwuosobowego...

1. Grafika - bez rewelacji.

2. Karty do talii - Thorin, Gandalf, Zapasowy Kaptur i Płaszcz, ewentualnie inne Krasnale - koniec. Słabo.

3. Przygoda 1 - Trolle - zupełnie niezła, oryginalna, wymagająca czujności i do przejścia. Bez sensu tylko Jaskinia Trolli - jak Cele nie dojdą, to nawet ciułanie żetonów na Bilbie nic nie da.

4. Przygoda nr 2 - Olbrzymy i Gobliny - bardzo trudna cz. 1, prosta cz. 2 - faktycznie mocno nierówna.

5. Przygoda nr 3 - Zagadki - jak dla mnie najlepsza - cholernie pomysłowa, cholernie trudna i wprowadzająca klimat walki na zagadki. Jednak trzeba mieć dużo szczęścia, wszak pomylić się można tylko 2 razy. I gra bez talii kontrolnej bardzo ryzykowna.

6. Pomysł z Bilbem - rewelacja. Dodatkowy Bohater, dodatkowa Sfera, za każdym razem inaczej umieszczony w przygodzie. Majstersztyk.

Podsumowanie: dla mnie istotą tego dodatku jest pomysłowość i oryginalność. Żadna z przygód nie jest odgrzanym kotletem - wszystko jest nowe i świeże, choć momentami niedoskonałe czy frustrujące. Mnie się podoba, mimo niedociągnięć :twisted:

: wtorek 11 gru 2012, 20:53
autor: kaku
To mnie skołowałeś xD Sam już nie wiem czy Hobbit czy może Khazad?

: wtorek 11 gru 2012, 21:02
autor: Mały Nemo
Myślę, że Khazad mógłby być dobrą alternatywą. Jest tam parę ciekawych kart, a przy okazji może załapiesz się jeszcze na obiegowy żart fanów, iż nasza wersja Khazad jest jeszcze trudniejsza do przejścia niźli oryginalna (z powodu błędnego tłumaczenia Księgi Mazarbul).

: wtorek 11 gru 2012, 21:12
autor: kaku
Chyba że dokupię sobie Hobbita i Khazad :) I do tego koszulki. Jak uważasz? A później z czasem małe dodatki :)?

: wtorek 11 gru 2012, 21:19
autor: Mały Nemo
Hobbita może byłbym się jeszcze wstrzymał. Prędzej czy później wyjdzie część druga sagi Hobbita: http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... 2&esum=212 więc myślę, iż najlepiej będzie kupić oba dodatki naraz.

: wtorek 11 gru 2012, 21:22
autor: kaku
To może Khazad i Spadkobiercy Numenoru? Cyz jakieś mniejsze dodatki do KD? Te brązowe?

: wtorek 11 gru 2012, 21:30
autor: Mały Nemo
Zawsze możesz właśnie pomyśleć nad cyklem Dwarrowdelf - one wymagają posiadania Khazad Duma. Albo jak chcesz zobaczyć jak szybko scenariusz potrafi wykończyć gracza, to którykolwiek z PoD - one naprawdę są trudne, ale i ciekawe.

: wtorek 11 gru 2012, 21:36
autor: kaku
A co to za skrót PoD? To te zielone dodatki :>?

: wtorek 11 gru 2012, 21:41
autor: Mały Nemo
Print on Demand, Druk na Życzenie. Póki co wyszły dwa z nich:

Mrok nad Osgiliath: http://www.galakta.pl/artykul_363.html
Bitwa o Miasto na Jeziorze: http://www.galakta.pl/artykul_468.html

A dzisiaj FFG zapowiedziało wydanie trzec iego dodatku, tym razem znacznie utrudniającego obecne scenariusze: http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3792

Wydzielę posty do oddzielnego tematu.

: wtorek 11 gru 2012, 21:42
autor: kaku
Hmmm wielkie dzięki za pomoc :) Rozjaśniłeś mi to wszystko ;) Właśnie myślałem też właśnie o tych 2 dodatkach ;) Przemyśle i coś zakupie ;)

: środa 12 gru 2012, 17:22
autor: kaku
Zakupiłem ! Khazad-Dum,Mrok nad Osgiliath, oraz 9x50 sztuk koszulek :)

: środa 12 gru 2012, 17:31
autor: Mały Nemo
Powodzenia z Mrokiem - przyda Ci się! ;)

: środa 12 gru 2012, 17:37
autor: kaku
Ale myślę że na początek zestawy dobre zakupiłem ;)

: środa 12 gru 2012, 17:40
autor: Mały Nemo
Nie pamiętam już teraz dokładnie Mroku, a i siedzę na plikach i nie mam czasu go szukać, ale pamiętam, iż ten drugi dodatek PoD mi się też podobał za innowacyjność - wyścig z czasem, zanim to Lake Town nie spłonie. Tyle, że te Smaugi Złote wydawały się nie do zabicia.

: środa 12 gru 2012, 17:45
autor: kaku
A po czym poznam błędne tłumaczenie Księgi Mazarbul? Że mam wersję z tym"chochlikiem" :>?

: środa 12 gru 2012, 17:50
autor: Mały Nemo
Angielska karta to: Attached hero cannot attack and does not exhaust to commit to a quest.
Polska karta: Bohater, do którego dołączono tę kartę, nie może atakować ani być wyczerpywanym w celu przydzielenia do wyprawy.

W angielskiej wersji Bohater może być przydzielany do wyprawy, ale wtedy nie zostaje wyczerpany. Polska wersja zabrania przydzielać Bohatera do wyprawy.

: środa 12 gru 2012, 18:22
autor: kaku
A naprawili już ten błąd? Czy są już wersję z poprawnym tłumaczeniem :>?

: środa 12 gru 2012, 18:36
autor: Mały Nemo
Nie mam pojęcia :P.

: środa 12 gru 2012, 18:40
autor: kaku
To jak tylko dostanę paczkę szukam tej karty i Ci pisze co mam na niej za info :D

: środa 12 gru 2012, 18:42
autor: Mały Nemo
Myślę, że zostało to poprawione, chyba że paczka, którą otrzymasz, będzie z pierwszego druku.