System Myszy
: niedziela 02 wrz 2012, 00:05
Mój pomysł na prostą grę:
1. Można ją zrobić za pomocą programu Magic Set Editor 2
2. Należy używać kart wersja "future"
Wygląd karty:
1. Górny pasek - tam należy wpisać nazwę stwora, miejsca lub wydarzenia.
2. Górny lewy róg - tam należy zaznaczyć, czy to potwór, czy miejsce, czy wydarzenie.
3. Duże okno - tutaj należy umieścić zdjęcie stwora, miejsca lub wydarzenia.
4. Sześć kulek po lewej stronie dużego okna - pokazuje co wygrywasz, np. 2 - oznacza, że wygrałeś 2 złota; "ogień" - dostajesz punkt doświadczenia.
5. W pasku poniżej okna - wpisujesz: P-0/0 S-0/0 M-0/0 (później wyjaśnię o co chodzi)
6. W dużym dolnym oknie podzielonym na dwie części - wpisujemy dodatkowe informacje.
7. W okienku " / " - wpisujemy odpowiednie numery. Po lewej punkty zmęczenia, po prawej punkty życia.
Zasady:
1. P-3/1 S-4/2 M-1/0
To są statystyki (przypadkowe). Określają twój stan. "P" oznacza atak dystansowy i Percepcję, "S" określa atak bliskosiężny/wręcz/itd. oraz Siłę, natomiast "M" oznacza atak magiczny, charyzmę i stan umysłowy. Druga liczba po znaku "/" oznacza ile zadaszenia obrażeń jeśli trafisz. Podczas ataku pierwszą liczbę przed "/" dodajesz do wyniku na dwóch kościach dziesięciościennych (lub sześciościennych, jak takie wolisz). Jeśli wynik sumy jest większy od wyniku wroga to wygrywasz i zadajesz mu obrażenia.
Tura jest podzielona na fazy: 1. Ucieczki 2. Ataku dystansowego 3. Ataku z bliska 4. Ataku magicznego. Podczas tury możesz atakować tylko raz, co sprawia, że za pomocą dwuch innych statystyk musisz się bronić przed atakiem przeciwnika. Fazę ucieczki wykonuje się identycznie jak fazę ataku dystansowego tylko, że jeśli wygrasz to udaje ci się ucieczka, a nie zadajesz ranny przeciwnikowi. Jeśli w jakiejś z faz twój wynik będzie mniejszy od wyniku wroga to otrzymujesz ranny (takie jakie odpowiadają odpowiedniej liczbie po znaku "/" w fazie wroga). Wygrywasz kiedy twój wróg straci całe życie i wtedy dostajesz takie rzeczy jakie znajdują się w 6 kulakach po lewej stronie dużego okna na karcie. Liczba określa, że dostajesz taką iloś w złocie, a każdy inny kolor oznacza, że otrzymujesz taki rodzaj doświadczenia.
2. Jeśli ty stracisz całe życie, to albo giniesz, albo wracasz do najbliższego miasta tracąc przedmioty - to zależy od wersji jaką ustaliliście przed grą.
3. Doświadczenie (zawsze musisz zebrać 3 punkty, aby levelować):
"ogień" - +2 do ataku dystansowego/Percepcji
"drzewo" - +2 do ataku bliskosiężnego/Siły
"woda" - +2 do ataku magią/Charyzmy/Inteligencji
"słońce" - +2 do ilości punktów zmęczenia
"czaszka" - +1 do punktów życia
PERKI - trzeba spełnić określoną rzecz na karcie (zebrać odpowiednią liczbę różnych punktów doświadczenia), aby zdobyć niepowtarzalną umiejętność (sami sobie wymyślicie)
4. Oprócz zwykłej walki z potworami, masz jeszcze wydarzenia. Wtedy musisz spełnić określone rzeczy na karcie... Na przykład: "wspinaczka(20 S), skok(13 P), ślizg pod bramą (23 P)" w takim przypadku musisz przebić swoim wynikiem lub zremisować liczby podane w nawiasach za pomocą również podanych atrybutach. Czyli np. Po sumie atrybutu+2k10 otrzymujesz takie wyniki: S-21; P-23; P-21. Czyli twojemu bohaterowi udaje się wspiąć, przeskoczyć, ale nie udaje mu się ślizg pod bramą. Jeśli jaki kolwiek test w wydarzeniu się nie powiedzie, to wtedy wydarzenie uznaje się za nie udane. Jeśli ci się uda dostajesz podobne rzeczy, co w przypadku walki z potworem lub jakiś specjalny przedmiot opisany na karcie. Wydarzeń może być mnóstwo: od ratowania księżniczki z wieży, po akrobatyczne latanie statkiem kosmicznym - to zależy od was.
5. Sklepy są w miastach- przedmioty dodają Różne rzeczy do atrybutów (+2P, itd), również w sklepach można dokupić sobie towarzyszy (osobne statystyki) lub nauczyć się jakiegoś jednorazowego zaklęcia (np. Zabiera wrogowi 2 życia, za twoje 3 punkty zmęczenia)
6. Punkty zmęczenia potrzebne są do rzucania zaklęć. Uzupełnia się je wykupując odpowiednie mikstury/coca-colę wigoru lub uzupełniającą życie.
7. Grę wygrywa się jak spełni się określone warianty w fabule. To już zależy od gracza.
I co sądzicie?
1. Można ją zrobić za pomocą programu Magic Set Editor 2
2. Należy używać kart wersja "future"
Wygląd karty:
1. Górny pasek - tam należy wpisać nazwę stwora, miejsca lub wydarzenia.
2. Górny lewy róg - tam należy zaznaczyć, czy to potwór, czy miejsce, czy wydarzenie.
3. Duże okno - tutaj należy umieścić zdjęcie stwora, miejsca lub wydarzenia.
4. Sześć kulek po lewej stronie dużego okna - pokazuje co wygrywasz, np. 2 - oznacza, że wygrałeś 2 złota; "ogień" - dostajesz punkt doświadczenia.
5. W pasku poniżej okna - wpisujesz: P-0/0 S-0/0 M-0/0 (później wyjaśnię o co chodzi)
6. W dużym dolnym oknie podzielonym na dwie części - wpisujemy dodatkowe informacje.
7. W okienku " / " - wpisujemy odpowiednie numery. Po lewej punkty zmęczenia, po prawej punkty życia.
Zasady:
1. P-3/1 S-4/2 M-1/0
To są statystyki (przypadkowe). Określają twój stan. "P" oznacza atak dystansowy i Percepcję, "S" określa atak bliskosiężny/wręcz/itd. oraz Siłę, natomiast "M" oznacza atak magiczny, charyzmę i stan umysłowy. Druga liczba po znaku "/" oznacza ile zadaszenia obrażeń jeśli trafisz. Podczas ataku pierwszą liczbę przed "/" dodajesz do wyniku na dwóch kościach dziesięciościennych (lub sześciościennych, jak takie wolisz). Jeśli wynik sumy jest większy od wyniku wroga to wygrywasz i zadajesz mu obrażenia.
Tura jest podzielona na fazy: 1. Ucieczki 2. Ataku dystansowego 3. Ataku z bliska 4. Ataku magicznego. Podczas tury możesz atakować tylko raz, co sprawia, że za pomocą dwuch innych statystyk musisz się bronić przed atakiem przeciwnika. Fazę ucieczki wykonuje się identycznie jak fazę ataku dystansowego tylko, że jeśli wygrasz to udaje ci się ucieczka, a nie zadajesz ranny przeciwnikowi. Jeśli w jakiejś z faz twój wynik będzie mniejszy od wyniku wroga to otrzymujesz ranny (takie jakie odpowiadają odpowiedniej liczbie po znaku "/" w fazie wroga). Wygrywasz kiedy twój wróg straci całe życie i wtedy dostajesz takie rzeczy jakie znajdują się w 6 kulakach po lewej stronie dużego okna na karcie. Liczba określa, że dostajesz taką iloś w złocie, a każdy inny kolor oznacza, że otrzymujesz taki rodzaj doświadczenia.
2. Jeśli ty stracisz całe życie, to albo giniesz, albo wracasz do najbliższego miasta tracąc przedmioty - to zależy od wersji jaką ustaliliście przed grą.
3. Doświadczenie (zawsze musisz zebrać 3 punkty, aby levelować):
"ogień" - +2 do ataku dystansowego/Percepcji
"drzewo" - +2 do ataku bliskosiężnego/Siły
"woda" - +2 do ataku magią/Charyzmy/Inteligencji
"słońce" - +2 do ilości punktów zmęczenia
"czaszka" - +1 do punktów życia
PERKI - trzeba spełnić określoną rzecz na karcie (zebrać odpowiednią liczbę różnych punktów doświadczenia), aby zdobyć niepowtarzalną umiejętność (sami sobie wymyślicie)
4. Oprócz zwykłej walki z potworami, masz jeszcze wydarzenia. Wtedy musisz spełnić określone rzeczy na karcie... Na przykład: "wspinaczka(20 S), skok(13 P), ślizg pod bramą (23 P)" w takim przypadku musisz przebić swoim wynikiem lub zremisować liczby podane w nawiasach za pomocą również podanych atrybutach. Czyli np. Po sumie atrybutu+2k10 otrzymujesz takie wyniki: S-21; P-23; P-21. Czyli twojemu bohaterowi udaje się wspiąć, przeskoczyć, ale nie udaje mu się ślizg pod bramą. Jeśli jaki kolwiek test w wydarzeniu się nie powiedzie, to wtedy wydarzenie uznaje się za nie udane. Jeśli ci się uda dostajesz podobne rzeczy, co w przypadku walki z potworem lub jakiś specjalny przedmiot opisany na karcie. Wydarzeń może być mnóstwo: od ratowania księżniczki z wieży, po akrobatyczne latanie statkiem kosmicznym - to zależy od was.
5. Sklepy są w miastach- przedmioty dodają Różne rzeczy do atrybutów (+2P, itd), również w sklepach można dokupić sobie towarzyszy (osobne statystyki) lub nauczyć się jakiegoś jednorazowego zaklęcia (np. Zabiera wrogowi 2 życia, za twoje 3 punkty zmęczenia)
6. Punkty zmęczenia potrzebne są do rzucania zaklęć. Uzupełnia się je wykupując odpowiednie mikstury/coca-colę wigoru lub uzupełniającą życie.
7. Grę wygrywa się jak spełni się określone warianty w fabule. To już zależy od gracza.
I co sądzicie?