Strona 1 z 1
					
				walka i odrzucanie przedmiotów
				: środa 27 cze 2012, 15:30
				autor: ssjeremi
				Witam serdecznie ! wszystkich grających w planszowe gry fantasy i nie tylko
PYTANIE - PONIEWAŻ ZACZYNAMY Z MAŁŻONKĄ I RODZINKĄ GRE A MAMY WĄTPLIWOŚCI(zbyt mało info w instrukcji)
Pytanie 1
Jak mam rozumieć porzucenie przedmiotu  po przegranej walce zamiast utraty zdrowia?
czy mogę to wykonać zawsze podczas walki z różnymi przeciwnikami siły/moc czy tylko podczas walki z innymi poszukiwaczami(wtedy wygrany zamiast życia zabiera przedmiot pokonanemu?)
pytanie 2 
mając kartę kapłana i przyjaciela -Ducha poter coś tam który sprawia że ruszam się tylko o 1 ruch czy mogę go automatycznie zabić wg. karty-umiejętności kapłana czy to jest przyjaciel-duch a nie wróg-duch?
czy kapłan  i inne postacie -magiczne mogą używać ciężkich zbroi tak jak wojownik np. pancerzy hełm tarcza itp 
jeśli tak to czy przy obronie kożystają z 1 przedmiotu obrony czy ze wszystkich na-raz wg. instrukcji(wiem że ten temat był gdzieś sporny-jak jest wg. twórców)
pozdrawiam to tak tylko na wstępie
			 
			
					
				
				: środa 27 cze 2012, 15:46
				autor: Mały Nemo
				Uszanowanie,
ssjeremi pisze:Pytanie 1
Jak mam rozumieć porzucenie przedmiotu po przegranej walce zamiast utraty zdrowia?
czy mogę to wykonać zawsze podczas walki z różnymi przeciwnikami siły/moc czy tylko podczas walki z innymi poszukiwaczami(wtedy wygrany zamiast życia zabiera przedmiot pokonanemu?) 
Może źle coś pamiętam, ale w instrukcji nic o tym nie było. Chodziło bardziej o to, iż można porzucić Przedmiot na obszar, dzięki czemu nie musisz losować karty. Porzucić Przedmiot możesz w dowolnym momencie, czyli jeżeli masz do wylosowania 2 karty i wylosowałeś już 1 z nich, to możesz porzucić Przedmiot, by nie losować drugiej karty.
ssjeremi pisze:pytanie 2
mając kartę kapłana i przyjaciela -Ducha poter coś tam który sprawia że ruszam się tylko o 1 ruch czy mogę go automatycznie zabić wg. karty-umiejętności kapłana czy to jest przyjaciel-duch a nie wróg-duch? 
Poltergeist nie jest Duchem. Zdolność Kapłana wpływa jedynie na Wróg-Duch.
ssjeremi pisze:czy kapłan i inne postacie -magiczne mogą używać ciężkich zbroi tak jak wojownik np. pancerzy hełm tarcza itp
jeśli tak to czy przy obronie kożystają z 1 przedmiotu obrony czy ze wszystkich na-raz wg. instrukcji(wiem że ten temat był gdzieś sporny-jak jest wg. twórców) 
Kapłan może używać pancerzy, jedynie jego zdolność ogranicza mu używanie Broni. Podobnie z innymi Poszukiwaczami, jeżeli nie mają zdolności zabraniającej używania czegoś, to mogą z tego korzystać. 
Kwestia sporna była w MiMie oraz MMie. W TMiMie, w którego gracz, można używać tylko 1 Pancerza naraz.
Pozdrawiam.
 
			 
			
					
				
				: środa 27 cze 2012, 15:58
				autor: Krzysiek
				ssjeremi pisze:Pytanie 1
Jak mam rozumieć porzucenie przedmiotu po przegranej walce zamiast utraty zdrowia?
czy mogę to wykonać zawsze podczas walki z różnymi przeciwnikami siły/moc czy tylko podczas walki z innymi poszukiwaczami(wtedy wygrany zamiast życia zabiera przedmiot pokonanemu?) 
Nemomon pisze:Może źle coś pamiętam, ale w instrukcji nic o tym nie było. Chodziło bardziej o to, iż można porzucić Przedmiot na obszar, dzięki czemu nie musisz losować karty. Porzucić Przedmiot możesz w dowolnym momencie, czyli jeżeli masz do wylosowania 2 karty i wylosowałeś już 1 z nich, to możesz porzucić Przedmiot, by nie losować drugiej karty.
Jak dla mnie Nemo, pytającemu chodziło o zabranie przedmiotu po wygranej walce. Jako nagrody. Tylko się przejęzyczył z tym "porzuceniem".
Jeśli o to panu chodzi to ten kto wygra walkę ma wybór:
-może zabrać przeciwnikowi Przedmiot lub sztukę złota
albo:
-może pozbawić przeciwnika punktu Życia
ssjeremi pisze:pytanie 2
mając kartę kapłana i przyjaciela -Ducha poter coś tam który sprawia że ruszam się tylko o 1 ruch czy mogę go automatycznie zabić wg. karty-umiejętności kapłana czy to jest przyjaciel-duch a nie wróg-duch? 
Nemomon pisze:Poltergeist nie jest Duchem. Zdolność Kapłana wpływa jedynie na Wróg-Duch.
Dodam że słówko "duch" w opisie Poltergeista jest tylko dla utworzenia klimatu. Z punktu widzenia gry taki opis nic nie znaczy.
 
			 
			
					
				
				: środa 27 cze 2012, 16:35
				autor: Bludgeon
				Nemomon pisze:Zdolność Kapłana wpływa jedynie na Wróg-Duch. 
Na 100%? Co z duchem na Skałach?
 
			 
			
					
				
				: środa 27 cze 2012, 16:42
				autor: Mały Nemo
				Nie działa. Tak samo jak smocze karty ze Smoków nie działają na Smoka przykładowo z Jaskini.
			 
			
					
				
				: środa 27 cze 2012, 16:48
				autor: Bludgeon
				Ale jaja, zawsze grałem odwrotnie (czyli, jeśli walczymy z wrogiem z planszy, to jego imię = jego podtyp).
			 
			
					
				
				: środa 27 cze 2012, 16:58
				autor: Mały Nemo
				Looknij do instrukcji Smoków, pamiętam że było tam zdjęcie z powiększeniem typu Enemy - Dragon i to było wyjaśnione.
			 
			
					
				
				: środa 27 cze 2012, 17:17
				autor: Krzysiek
				Bludgeon, dostajesz plusa za rozwiniętą interpretację gry.
W świetle zasad Nemo ma rację. Ale póki gracie dla rozrywki to Kapłan może śmiało fragować tego ducha na skałach.

 Rozgrywki w których złotą zasadą jest "Czy to trzyma się kupy?" mają swój urok.
My np. używamy tego przy Arkham Horror.
 
			 
			
					
				
				: środa 27 cze 2012, 17:40
				autor: Mały Nemo
				Aczkolwiek do czasu, dopóki nie używacie kart "połóż tego Ducha na tę kartę", bo obszaru ani Jaskini nie położysz 

.
Aczkolwiek mnie osobiście nie przeszkadza używać znanych Wrogów typów. Przykładowo, jeżeli w którejś karcie występuje Lew i wiemy, że to kopia karty Zwierzęcia, to byłbym pozwolił użyć zdolności przeciw Zwierzętom. Ale tylko i wyłącznie przeciw istotom, którzy są również reprezentowani przez karty (jak Smok). Taki osiłek z Gospody już nie.
 
			 
			
					
				
				: środa 27 cze 2012, 22:18
				autor: ssjeremi
				dzięki Panowie za szybką i klarowną odpowiedź
pozdrawiam!