Strona 1 z 1

Gildia Anarchistów i zmiana charakteru poszukiwacza

: poniedziałek 23 kwie 2012, 12:28
autor: InsertCoin
Czy po wejściu w Mieście do Gildii Anarchistów Poszukiwacz o charakterze dobrym/złym automatycznie zmienia na neutralny?
To jest tak napisane jakby dopiero po wyrzuceniu 6 zmieniał się charakter, ale to bezsensu bo mogą rzucać tylko neutralni.

I jeśli zmienia się charakter automatycznie na neutralny zaraz po wejściu, to czy w tej samej turze może rzucić kostką z prośbą o coś?

: poniedziałek 23 kwie 2012, 12:41
autor: Misiek
Po każdej wartości rzutu masz średnik, a po szóstce kropkę. Jest to napisane nieczytelnie, ale Neutralni mają długi opis, a Dobrzy/źli krótszy o zmianie charakteru.

: poniedziałek 23 kwie 2012, 12:41
autor: Mały Nemo
Nieno, Dobrzy/Źli Poszukiwacze automatycznie zmieniają Charakter, bez potrzeby wyrzucenia 6. Najpierw jest lista, co robią Neutralni Poszukiwacze, potem jest kropka, a następnie nowe zdanie, co robią Dobrzy/Źli.

Osobiście nie pozwoliłbym Dobremu/Złemu Poszukiwaczowi przekabaconemu na Neutralny rzucić. Po pierwsze dlatego, że na obszar wszedł będąc Dobrym/Złym (a więc po wejściu na obszar Gildia sprawdziła Charakter Poszukiwacza i odpowiednią dla Charakteru wygenerowała instrukcję), a po drugie dlatego iż zapis o zmianie Charakteru jest na samym dole instrukcji obszaru, po "skipnięciu" instrukcji dla Neutralnych (bo w danym momencie nie miała legalnego celu).

: poniedziałek 23 kwie 2012, 13:06
autor: InsertCoin
Nemomon pisze:Osobiście nie pozwoliłbym Dobremu/Złemu Poszukiwaczowi przekabaconemu na Neutralny rzucić. Po pierwsze dlatego, że na obszar wszedł będąc Dobrym/Złym (a więc po wejściu na obszar Gildia sprawdziła Charakter Poszukiwacza i odpowiednią dla Charakteru wygenerowała instrukcję), a po drugie dlatego iż zapis o zmianie Charakteru jest na samym dole instrukcji obszaru, po "skipnięciu" instrukcji dla Neutralnych (bo w danym momencie nie miała legalnego celu).
To sensowna wypowiedz. ;) Jedno wejście do Gildii, jedna akcja w Gildii.

: wtorek 24 kwie 2012, 14:26
autor: dms~
Panowie tutaj jest kolejny błąd gry. W gildii anarchistów, charakter ze złego/dobrego na neutralny zmieniają tylko Ci poszukiwacze którzy byli wcześniej neutralni a ich charakter został zmieniony (czyli Ci którzy zaczynali grę jako neutralni). W grze nie ma kartki "neutralny", ale są "zły i dobry". Dla przykładu, cyborg mając charakter zły, po wejściu zmienia na neutralny? Przecież to bez sensu, każdy by zmieniał.

: wtorek 24 kwie 2012, 15:07
autor: Rogo
A jakiś dowód? Poza tym, że nie ma kartki?

: wtorek 24 kwie 2012, 15:34
autor: InsertCoin
Ale tu nic nie pisze że tylko Ci co zaczynali jako neutralni tylko dobrzy i źli.

Interpretując jak ty dms~ można powiedzieć "Tylko dobrzy i źli od początku gry zmieniają charakter."
Trochę bez sensu.

Tak wygląda to w 2 ed angielskiego wydania Talissman - City i zapis nie różni się od polskiego. Chyba tylko tym że zapis o zmianie charakteru jest napisany w osobnej linijce.

: wtorek 24 kwie 2012, 15:50
autor: Rogo
Ejj, w ang. wersji nie ma napisaane na jaki charakter należy zmienić, więc być może należy zmienić na przeciwny.
Niemniej raz jeszcze przypomnę, dms~, że argumenty typu "Przecież to bez sensu" są GŁUPIE.

: wtorek 24 kwie 2012, 15:56
autor: InsertCoin
Wg mnie alignment to wyrównanie, czyli ani zły ani dobry.

Rogo przetłumacz dokładnie ostatnia linijkę jak możesz i umiesz.

Dla pewności jeszcze wycinek z niemieckiej wersji, ale tłumaczenia tego już sie nie podejmuje.

: wtorek 24 kwie 2012, 16:23
autor: Bludgeon
InsertCoin pisze:Wg mnie alignment to wyrównanie, czyli ani zły ani dobry.
Niby tak, ale w grach fantasy powszechnie używa się alignment na określenie charakteru postaci w kategoriach dobry/zły/chaotyczny/praworządny. Inne dużo rzadziej. W talizmanie alignment znaczy charakter i żadne dodatkowe znaczenia tego słowa nie mają tu znaczenia.

Jeśli grać z RAW, gildia anarchistów każe każdemu dobremu i złemu zmienić charakter. Czyli, wg RAW, każdy zły który tam trafi ma do wyboru - zmienić charakter na dobry lub neutralny, a każdy dobry który tam wejdzie wybiera czy zmieni na neutralny czy na zły.

Polska wersja widzę tutaj uściśliła do zmiany tylko na neutralny. Czy to dobrze czy źle - nie wiem. I jestem ciekawy czy zrobili tak "bo tak im się wydawało że powinno być", czy też może mieli wgląd w jakąś erratę.

: wtorek 24 kwie 2012, 16:47
autor: Mały Nemo
Ale wy jesteście -_-, tyle lat tutaj tyram i jeszcze się nie nauczyliście, że jak potrzeba ang wersji, to ja od ręki służę -_-

Anyway:

Obrazek

: wtorek 24 kwie 2012, 16:48
autor: InsertCoin
Nemo tyle tu jesteś, a nie czytasz tematu od początku. :P Angielską wersje juz też wkleiłem wczesniej :D

: wtorek 24 kwie 2012, 16:54
autor: Mały Nemo
Zobaczyłem tylko szwabską i od razu pobiegłem wkleić normalną :P.

: wtorek 24 kwie 2012, 16:56
autor: InsertCoin
Nemomon pisze:od razu pobiegłem wkleić normalną
A szybko biegłeś? :mrgreen:

: wtorek 24 kwie 2012, 17:37
autor: Mały Nemo
Biorąc pod uwagę, że jestem w pracy teraz i trochę u siebie pracuję, a trochę na forum zaglądam, to względnie wolno ;)

: wtorek 24 kwie 2012, 18:21
autor: Rogo
Czyli znowu Polacy sobie coś dopowiedzieli. Pozostaje jedynie niepewność, czy ze względu na brak kart neutralnego charakteru było w zamyśle, żeby zmieniać charakter na przeciwny, czy faktycznie można zmienić na neutralny. Tego się raczej nie dowiemy i możemy pozostać z tym, co nam zaserwowali polscy tłumacze.
I owszem, panie dms~, błąd jest, ale zupełnie inny niż napisałeś. (i tu już mamy potwierdzenie)

A wracając do pytania z początku tematu - ja grałem, że po prostu zmienia się charakter i nie można jeszcze się wyleczyć ani rzucić kostką.

: wtorek 24 kwie 2012, 18:24
autor: InsertCoin
Rogo pisze: ja grałem, że po prostu zmienia się charakter i nie można jeszcze się wyleczyć ani rzucić kostką.
Co nie jest wielkim problemem, bo w następnej turze wychodzimy na ulice i wracając do Gildii kończymy ruch. No chyba że kulniemy 1 wtedy rozciaga sie to na dwie tury.

: środa 25 kwie 2012, 13:36
autor: dms~
Ja zawsze grałem tak jak napisałem. Zasady zasadami ale to logoczne. Kartek neutralnego nie ma, a jak wiadomo neutralny to najlepszy charakter i wszyscy chcą nim być...

: piątek 27 kwie 2012, 11:56
autor: SeSim
Rodacy mogli tak przetłumaczyć ponieważ początek opisu tego pola wskazuje na Neutralnego. Dobrzy i źli nie mają tutaj czego szukać. Wskazanie jest że dobrzy i źli zmieniają charakter (czyli muszą zmienić). Ja bym to zrozumiał grając po angielsku, że właśnie na Neutralny.

: niedziela 29 kwie 2012, 02:07
autor: dms~
Ale skoro "nie mają tutaj czego szukać" ??

: niedziela 29 kwie 2012, 02:22
autor: Gieferg
Zasady zasadami ale to logoczne.
"logoczne" czy nielogoczne, to akurat najmniej istotne. Instrukcja, nawet jeśli oryginalny zamysł był inny, raczej nie pozostawia wątpliwości, a że ty sobie do tego dopowiedziałeś własną interpretację to już twoja sprawa.

: czwartek 03 maja 2012, 19:25
autor: stave
a wiecie o tym, że podobny temat już na forum był wałkowany i wniosek był ten sam? :mrgreen:

: wtorek 03 lip 2012, 14:42
autor: nillu
warto rewałkować problematyczne tematy :P

im częściej tym lepiej - pytacze łatwiej to odnajdą, będzie mniej bójek podczas grania, zwiększy się zadowolenie społeczne, ożywi przyrost naturalny itd