Strona 1 z 1
					
				Spór o zaklęcie Przypadek.
				: piątek 15 lip 2011, 16:10
				autor: hebi
				Witam.
Mam pytanie dotyczące zaklęcia przypadek lecz może ono dotyczyć wszystkich (lub przynajmniej większości ) czarów.
No wiec sytuacja wygląda tak.
Grałem wraz z kumplami w Taslismana i doszło do takiej sytuacji że jeden z moich przeciwników rzucił na mnie zaklęcie Przypadek wiec zostałem zmuszony rzucać kością . Udało się i trafiłem 5 czyli zyskałem dodatkowy punkt siły lecz rzucającemu zaklęcie nie odpowiadał fakt mojej rosnącej potęgi wiec rzucił czar rozproszenie magii twierdząc ze anuluje on dodatkowy punkt. Starałem się bronic lecz żaden z nas nie chciał ustąpić.
A więc pytanie czy mógł rzucić zaklęcie Rozproszenia kiedy rzuciłem kostka i  efekt został wywarty ?
			 
			
					
				
				: piątek 15 lip 2011, 16:17
				autor: sardo
				Rozproszenie magii może użyć przed rzutem kością.
			 
			
					
				
				: piątek 15 lip 2011, 16:39
				autor: SPIDIvonMARDER
				A dla mnie to nie takie oczywiste. Równie dobrze może rozproszyć czar już działający... na przykład Pułapkę.
			 
			
					
				
				: piątek 15 lip 2011, 17:08
				autor: Arbaal
				sardo +1
Jestem tego samego zdania. 
Zaklęcie przypadku zostało rzucone, efekt został spełniony i zaklęcie się dokonało dlatego nie można go rozproszyć.
			 
			
					
				
				: piątek 15 lip 2011, 17:12
				autor: Rogo
				W momencie gdy rzuciłeś kostką Ty zyskałeś ten punkt Siły, a Czar zakończył swoje działanie. Rozproszenie czy Odbicie należy rzucić bezpośrednio po rzuceniu innego Zaklęcia, czyli przed rzutem kostką w przypadku Przypadku :mrgreen:
To tak samo jakby rzucić Spacer po Wodzie (nie wiem czy ten Czar jest też w TMiM, ale to tylko taki przykład MiMowca), przejść na drugą stronę, wyciągnąć kartę, stwierdzić, że beznadziejna i Rozproszyć Spacer po Wodzie tym samym wracając przez rzekę 

 
			 
			
					
				
				: piątek 15 lip 2011, 17:49
				autor: SPIDIvonMARDER
				Rogo pisze:W momencie gdy rzuciłeś kostką Ty zyskałeś ten punkt Siły, a Czar zakończył swoje działanie. Rozproszenie czy Odbicie należy rzucić bezpośrednio po rzuceniu innego Zaklęcia, czyli przed rzutem kostką w przypadku Przypadku :mrgreen:
To tak samo jakby rzucić Spacer po Wodzie (nie wiem czy ten Czar jest też w TMiM, ale to tylko taki przykład MiMowca), przejść na drugą stronę, wyciągnąć kartę, stwierdzić, że beznadziejna i Rozproszyć Spacer po Wodzie tym samym wracając przez rzekę 

 
Nie zgodzę się, bo przykład ze Spacerem dotyczy już akcji PO. A moment pakowania siły to cały czas ciąg trwania zaklęcia... raczej posłużyłbym się takim przykładem: ktoś rzuca na siebie Czar działający trzy kolejki i w drugiej kolecje ktoś inny rzuca Rozproszenie. W tym momencie Czar znika.
 
			 
			
					
				
				: piątek 15 lip 2011, 18:24
				autor: guciomir
				Jeżeli się nie mylę, to w oficjalnym FAQ jest opisana dokładnie taka sytuacja. Rozproszenie trzeba rzucić przed rzutem kością. Podobnie odbicie trzeba rzucić na zaklęcie rozkazu ZANIM gracz na koronie władzy wykona rzut kością.
			 
			
					
				
				: piątek 15 lip 2011, 20:00
				autor: Mały Nemo
				sardo pisze:Rozproszenie magii może użyć przed rzutem kością.
Takie jest poprawne rozwiązanie Zaklęcia. Najpierw rzucasz Przypadek, następnie po chwili Rozproszenie. Nie możesz rzucić Rozproszenia po wykonaniu rzutu.
 
			 
			
					
				
				: sobota 16 lip 2011, 12:29
				autor: Battonsson
				guciomir pisze:Jeżeli się nie mylę, to w oficjalnym FAQ jest opisana dokładnie taka sytuacja.
Dokładnie. Skoro coś jest w FAQu to w ogóle nie ma sensu się głowić nad tym 
Dla leniwych zacytuję nawet:
Oficjalny FAQ, s. 4 pisze:Rozproszenie magii
P1: Czy Poszukiwacz może użyć Zaklęcia Rozproszenia magii, 
aby zniwelować efekt innego Zaklęcia rzuconego przez samego 
siebie?
O: Tak.
P2: Czy Poszukiwacz może zniwelować efekt Zaklęcia Rozkazu 
lub Przypadku po rzuceniu kością za takie Zaklęcie?
O: Nie, Zaklęcia Rozproszenia magii można użyć tylko przed 
wykonaniem rzutu.
Źródło: 
http://www.galakta.pl/pliki/Image/gry/m ... an_FAQ.pdf[/quote]
 
			 
			
					
				
				: sobota 16 lip 2011, 12:54
				autor: SPIDIvonMARDER
				Dobrze dobrze, przepraszam ^^ Już nie będę.
			 
			
					
				
				: wtorek 02 sie 2011, 20:51
				autor: Raleen
				guciomir pisze:Jeżeli się nie mylę, to w oficjalnym FAQ jest opisana dokładnie taka sytuacja. Rozproszenie trzeba rzucić przed rzutem kością. Podobnie odbicie trzeba rzucić na zaklęcie rozkazu ZANIM gracz na koronie władzy wykona rzut kością.
W nową "Magię i miecz" nie grywam, ale na tle starej bym się nie zgodził z tym drugim 

Czar "Przypadek" gdy przystępujemy do rzutu kostką już działa i to działa zawsze. Zawsze wywołuje jakiś efekt w stosunku do konkretnego poszukiwacza, a rzucamy tylko by ustalić jaki on będzie. 
W przypadku czaru "Rozkaz", rzuca się czy on w ogóle zadziała, więc można go odbijać albo rozpraszać dopiero po tym, gdy się okaże, że czar zadziałał. Trudno rozpraszać albo odbijać coś czego nie ma.
 
			 
			
					
				
				: wtorek 02 sie 2011, 21:15
				autor: Wiktor
				Hm... najprościej.
Czar jest. Został rzucony - niezależnie od efektu jaki przyniesie. A efektem jest odebranie życia albo nie.
			 
			
					
				
				: wtorek 02 sie 2011, 21:18
				autor: Astropata
				Moim zdaniem kazdy czar sie rozprasza przed rzutem na jego efekt. Rozkaz takze
			 
			
					
				
				: środa 03 sie 2011, 10:34
				autor: RUNner
				Astropata pisze:Moim zdaniem kazdy czar sie rozprasza przed rzutem na jego efekt. Rozkaz takze
Nie tylko Twoim, ta kwestia jest wyjaśniona w oficjalnym FAQ z tego co pamiętam 

 
			 
			
					
				
				: środa 03 sie 2011, 10:40
				autor: Rogo
				Raleen pisze:W przypadku czaru "Rozkaz", rzuca się czy on w ogóle zadziała, więc można go odbijać albo rozpraszać dopiero po tym, gdy się okaże, że czar zadziałał. Trudno rozpraszać albo odbijać coś czego nie ma.
Też potwierdzę, że 
to jest (tyle że działa albo nie działa) 

 
			 
			
					
				
				: środa 17 sie 2011, 12:13
				autor: Murder665
				z tym zaklęciem jest tak jak z zaklęciem "odbicie" nie możesz sobie wziąć punktu siły, potem rzucić odbicia i skierować przypadek w drugą stronę. Odbicia i rozproszenia można użyć po rzuceniu zaklęcia czyli po tym jak gracz mówi "rzucam zaklęcie".