Strona 1 z 2

BMiM - wersja RPG - Wrogowie

: wtorek 28 cze 2011, 16:45
autor: Erestor
W tym temacie będą omawiani Wrogowie.

Na początek pytanie: lepiej z kolorową poświatą wokół ikon czy bez?

Zapomniałem oznaczyć liczbę punktów Życia ](*,) Jak wybierzemy która wersja lepsza to dodam.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: wtorek 28 cze 2011, 17:14
autor: Space86
Moim zdaniem bez jest lepiej

: wtorek 28 cze 2011, 17:35
autor: Draugnimir
Jak dla mnie kolory tła tych kart są zbyt jaskrawe, na zielonej, czerwonej i niebieskiej pisany czarną czcionką tekst słabo widać - proponuję uczynić tło nieco bladszym i jaśniejszym.
I wówczas otoczka ikonkom nie będzie raczej potrzebna (bo na chwilę obecną nieco ułatwia ich lokalizowanie :) )

: wtorek 28 cze 2011, 18:11
autor: Rogo
Otoczka w tym momencie jest zbyt intensywna - daj ją półprzezroczystą czy coś. Bo ogólnie moim zdaniem to fajnie, że każdemu parametrowi jest przyporządkowany jakiś kolor, ale w obecnej postaci to nie wygląda zbyt pięknie.
Spróbuj przy pomocy Outer Glow / Blask Zewnętrzny i pokombinuj z ustawieniami :)

: wtorek 28 cze 2011, 18:40
autor: Erestor
Próbowałem coś zrobić z tą poświatą, ale źle to wygląda gdy kolor poświaty jest taki sam jak kolor karty, a nie da się tego uniknąć. Więc zostaje bez poświaty. teraz popracuje nad czytelnością.

: wtorek 28 cze 2011, 19:34
autor: Erestor
A teraz?

ObrazekObrazekObrazekObrazek

: wtorek 28 cze 2011, 20:15
autor: Misiek
Dla mnie czarne obwódki i brak jakichkolwiek podświetleń tekstu. Przedstawione karty o tyle dziwnie wyglądają, że gryf świetnie komponuje się jedynie na niebieskim tle (z racji że grafika też takie posiada).

: wtorek 28 cze 2011, 20:38
autor: Erestor
Grafiki będę dopasowywał tak żeby pasowały... chodzi tylko o czytelność napisów na razie

: wtorek 28 cze 2011, 20:52
autor: Space86
Teraz ikonki fajnie wyglądają - jak 3D :}

: wtorek 28 cze 2011, 22:28
autor: Erestor
Szablon na Smoki

Obrazek

: wtorek 28 cze 2011, 22:56
autor: Rogo
Ale po co te tatuaże? xD

: wtorek 28 cze 2011, 23:01
autor: Erestor
Żeby było bardziej "smoczo"... Myślisz, że bez nich będzie ok?

: wtorek 28 cze 2011, 23:05
autor: Rogo
Nie mówię, że bez nich, ale nie sądzisz, że co za dużo to niezdrowo? ;)

Te smoki na dole przy typie wroga są ok. Tzn ich umiejscowienie, bo na chwilę obecną trochę jak dzikie węże wyglądają :mrgreen: A te u góry to zbędny bajer moim zdaniem i do tego takie wielkie :P

Tak, wiem, lubię się czepiać ;) Poczekaj na opinie innych :)

: wtorek 28 cze 2011, 23:22
autor: Erestor
Poczekam co inni powiedzą... w międzyczasie możesz mi coś znaleźć co zastąpi "węże" :P

: wtorek 28 cze 2011, 23:34
autor: Erestor
Karta Bandyty. Mniej upiększaczy niż na Smokach :)

Obrazek

: wtorek 28 cze 2011, 23:37
autor: Draugnimir
Nowy sposób prezentacji ikonek na kartach Wrogów zdecydowanie in plus, choć sytuację zdecydowanie poprawił tak naprawdę cień pod cyframi.
Otoczka wokół liter tekstu głównego mi się natomiast w obecnej formie nie podoba. Owszem, poprawia czytelność, ale jest zbyt szeroka - proponuję ją mocno zredukować.

Karta Smoka natomiast generalnie ładna, choć kolor tła jest nieco zbyt podobny do tego, który mają czerwoni Wrogowie. Smoki w górnych rogach (czy, jak to nazwał Rogo, tatuaże :) ) mnie natomiast nie przeszkadzają, wręcz przeciwnie - jeszcze łatwiej będzie dzięki nim na pierwszy rzut oka poznać po awersie, jakiego typu jest to karta (choć analogicznie trzeba będzie w takim razie podobny graficznie motyw zastosować też wobec kart Bandytów).
No i bardzo wiele zależy też od tego, jak będą wyglądały rewersy ;)


EDIT: Nawet nie zauważyłem, wysyłając post, że karta Bandyty już się pojawiła. Symbole w górnych narożnikach - analogiczne do smoczych - są, jak widzę, trzeba by je było tylko moim zdaniem ozdobić takim podświetleniem, jak w przypadku smoczych właśnie. I ewentualnie powiększyć - skoro "tatuaże" mogły wychodzić poza linię oddzielającą, to i tutaj ikonki by mogły.

: środa 29 cze 2011, 00:02
autor: Erestor
Chciałem żeby Smoki było ostro Pomarańczowe... może teraz wygląda lepiej? Rozjaśniłem ten pomarańcz trochę.
Dodatkowo usunąłem te "węże" :P i poświatę wokół tatuaży Smoków i je trochę pomniejszyłem. Na rewersy nie będę tracił czasu do testów, bo jest to tylko element ozdobny, który mogę zrobić na końcu.

Obrazek


Co do kart Wrogów to chyba je zostawię bez poświaty i wydrukuję, żeby sprawdzić czy są problemy z czytelnością.


EDIT: Powiększyłem te miecze u Bandyty i nawet mi się podoba... dzięki za podpowiedź :)

Obrazek

: środa 29 cze 2011, 00:12
autor: Draugnimir
I wszystko wygląda teraz lepiej :) (choć węże u Smoka mogły jak dla mnie zostać)

: środa 29 cze 2011, 00:58
autor: Space86
Obie Karty teraz są na 5+ :} czytelne, klimatyczne i dobrze oznakowane :}

: środa 29 cze 2011, 08:45
autor: Rogo
Te upiększacze przy nazwie wyglądają lepiej niż na dole przy typie wroga. Jedyny minus jest taki, że ograniczają miejsce, czego będziesz żałował, gdy będziesz chciał wrzucić jakąś dłuższą nazwę (np. w smokach: Pisklę Siedmiogłowego Smoka xD)

Zamiast dzikich węży mógłbyś dać pierwszy od lewej na samej górze:
http://www.istockphoto.com/file_thumbvi ... uettes.jpg
lub
drugi od lewej, drugi od góry:
http://www.stockpodium.com/stock-illust ... -image.jpg
Mi osobiście ten pierwszy się o wiele bardziej podoba ;)

Co do samych kart bandyty, pomijając już to, że może Ci w przyszłości zabraknąć miejsca w nazwie przez te upiększacza, to trochę ciemna ta karta, przez co grając przy ciut gorszym oświetleniu mogą być problemy z czytaniem xD A symbol niby może być, choć równie dobrze by pasował do stróżów prawa, mimo, że są bandytów przeciwieństwem ;)

: piątek 30 gru 2011, 15:26
autor: Erestor
Miałem chwilę wolnego czasu to skończyłem zielonych wrogów. Bardzo bym prosił o przejrzenie i ewentualne komentarze ;)

Obrazek

: piątek 30 gru 2011, 18:21
autor: Artownik
No dobra, to po kolei:

BARBARZYŃCA - napisane jest, że "zapuścił się zbyt daleko od swego domu", tylko czemu ta informacja w ogóle służy? Nic nie prowadzi do tej wypowiedzi jako do wniosku, ani też ona nie stanowi dla czegokolwiek wstępu. Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi tu chodzi.

BERSERKER, GOBLIŃSKI NOŻOWNIK - obaj zaczynają się od "Nagle". Proponowałbym w przynajmniej jednym to słowo spławić, a najlepiej w obu, bo słabo to wygląda.

KOCZOWNIK Z BAGIEN - "tuacz"

LEŚNY GREMLIN - opis sugeruje, że to taki wyjątkowy okaz, natomiast tytuł, że to coś powszechnie spotykanego.

W ogóle z tym Leśnym to lekkie przegięcie. Leśne to, leśne tamto. Największym z nich jest Leśny tygrys.
Przyznam, że nie mam pewności, ale czy na pewno tygrysy występują w lasach? Z taką kolorystyką? W lasach, a raczej w dżunglach polują chyba raczej Jaguary.

MROCZNA ŁUCZNICZKA - ciemna elfka z łukiem i od razu Mroczna Łuczniczka - zalatuje tandetą :P

SZKIELENT - bardzo ciekawa sprawa, wyjątkowa grafika.

WILKOŁAKI - jaaaaakie wilkołaaaki.

ZŁOWROGI ŁOWCA - trochę cukierkowe te tytuły, zaatakował to zaraz musi być złowrogi. Może po prostu łowca szukał łatwego łupu. No ale może akurat chcesz taki właśnie styl utrzymać.


A tak w ogóle Karty się całkiem ładnie prezentują. ;)

: piątek 30 gru 2011, 21:11
autor: Erestor
Artownik pisze:BARBARZYŃCA - napisane jest, że "zapuścił się zbyt daleko od swego domu", tylko czemu ta informacja w ogóle służy? Nic nie prowadzi do tej wypowiedzi jako do wniosku, ani też ona nie stanowi dla czegokolwiek wstępu. Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi tu chodzi.
Domem Barbarzyńców będą tereny górskie (północ, biały kolor obszarów) z założenia, a ten jest w talii zielonych wrogów, stąd zapis, że jest daleko od domu. Dla mnie jako twórcy jest to oczywiste, ale jak razi to innych to usunę ten zapis.
Artownik pisze:W ogóle z tym Leśnym to lekkie przegięcie. Leśne to, leśne tamto. Największym z nich jest Leśny tygrys.
Przyznam, że nie mam pewności, ale czy na pewno tygrysy występują w lasach? Z taką kolorystyką? W lasach, a raczej w dżunglach polują chyba raczej Jaguary.

MROCZNA ŁUCZNICZKA - ciemna elfka z łukiem i od razu Mroczna Łuczniczka - zalatuje tandetą

ZŁOWROGI ŁOWCA - trochę cukierkowe te tytuły, zaatakował to zaraz musi być złowrogi. Może po prostu łowca szukał łatwego łupu. No ale może akurat chcesz taki właśnie styl utrzymać.
Może się to jak najbardziej nie podobać, ale ciężko jest mi wymyślić inne nazwy, byłbym wdzięczny za zamienniki, które mógłbym rozważyć.
Artownik pisze:BERSERKER, GOBLIŃSKI NOŻOWNIK - obaj zaczynają się od "Nagle". Proponowałbym w przynajmniej jednym to słowo spławić, a najlepiej w obu, bo słabo to wygląda.
Nie bardzo rozumiem co jest nie tak w słowie "nagle" to jest jakaś zasada pisowni?
Artownik pisze:WILKOŁAKI - jaaaaakie wilkołaaaki.
To jak się nazywają te wilko-ludzie? :)

Dzięki za uwagi ;)

: sobota 31 gru 2011, 12:04
autor: Artownik
Z tym "Nagle" to nie jest jakaś zasada pisowni. Jednak gdy patrzysz na taki tekst i czytasz go, wygląda to tak jakoś kiepsko, sztucznie.
To jest tak naprawdę zbędne słowo, taki ozdobnik bez znaczenia, a powinno się je raczej minimalizować.

Zobacz:

"Nagle zza drzewa wyskoczył na ciebie gobliński nożownik"

A teraz:

"Zza drzewa wyskoczył na ciebie gobliński nożownik"

Nie potrafię tego lepiej opisać, ale ten drugi opis jest w moim odczuciu dużo lepszy.


Teraz te "Leśne" i nie tylko nazwy.

Z nazwami często są problemy. Wydaje się, że możliwości są ograniczone.

W przypadku zwierząt, jeśli planujesz inne podobne, trzeba wyszukać specyficzne nazwy.
Taki Leśny Niedźwiedź spokojnie mógłby być Niedźwiedziem Brunatnym.

Leśny Gremlin skoro jest tak wyjątkowy to niech po prostu będzie Gremlinem. Nawet jeśli gdzieś się pojawi inny Gremlin, to zastosuje się wybieg opisany dalej lub będą dwa Gremliny, to nie taka zbrodnia.

Leśny Jaszczur - tu w sumie taka moja pierwsza myśl, to żeby wyszukać nazwy różnych jaszczurów i dać jakąś taką oryginalną nazwę.

Teraz czasem się zdarzają nazwy jak: "Złowrogi Łowca" czy "Okrutna Czarodziejka". Doklejanie komuś nalepki, że jest okrutny momentalnie spłaszcza daną postać, robi się jednowymiarowa i nierzeczywista.

To wszystko jest kwestia wyobraźni. Gdy pojawia się jakiś "Łowca" i cię atakuje, to sytuacja jest czystą kartą. Nie znasz do końca powodu, pojawia się on w czasie czytania. To opis tworzy sytuację.
Jak piszesz z miejsca w nazwie, że jest Złowrogi, to wszystko wiadomo. No i co to za powód do ataku, że ktoś jest złowrogi.

Natomiast problem nazwy faktycznie pozostaje.

Najprotszym sposobem poradzenia sie z taką sytuacją, to większy podział świata.. może na regiony, może wprowadzenie jakiś znanych ras lub organizacji. Wtedy w nazwie można się tym podeprzeć.
Albo olać wszystko i dać po prostu "Łowca" - to całkiem normalna i dobra nazwa.

: sobota 31 gru 2011, 19:36
autor: Draugnimir
Z tym "nagle" to musi być kolejna kwestia subiektywnych odczuć, bo ja na ten przykład wielkiej różnicy między jedną formą zdania a drugą za bardzo nie widzę ;) Przychylałbym się może nawet ku wersji z użyciem słowa "nagle" na początku, bo na mój gust z kolei na swój sposób dynamizuje ono cały tekst i opisywaną przezeń sytuację :-P

Jeśli zaś idzie o nazwy z tymi niefortunnymi jakoby słowami pokroju "leśny", "okrutny" itd., to osobiście nie widzę tutaj wielkiego problemu, choć zgodzę się, że nieznaczne urozmaicenie nazw na pewno nie zaszkodzi, podobnie jak wycięcie z nich słów pokroju "okrutny", "złowrogi" itd. (jakkolwiek moim skromnym zdaniem ich obecność w tytułach czy opisach kart Wrogów w jakiś sposób uzasadnia, dlaczego musimy walczyć z daną istotą, mimo że to "tylko jakiś łowca" albo "tylko jakaś czarodziejka").

A teraz moja lista uwag i wyłapanych błędów:
- Bagienny Troll - to może trochę taka czepialska uwaga, ale jednak sobie na nią pozwolę: wydaje mi się, że jak na zielonego (czyli jednego z tych słabszych jakoby) Wroga, to kreatura z tego obrazka tutaj jest nieco zbyt wielka - innymi słowy, nie wyobrażam sobie, jak wielcy będą musieli być przeciwnicy z kart "trudniejszych" kolorów, by mogli mieć Siłę większą niż 5 ;)
- Banda Orków - kolejna rzecz dla czepialskich: proponowałbym tutaj zamienić liczbowe "3" na słowne "trzech" [orków]; na mój gust (wyrobiony chyba w głównej mierze przez Sapkowskiego, jeśli o to chodzi) w sfabularyzowanych opisach taka forma lepiej się prezentuje
- Badna Szkieleów - w nazwie powinno być chyba "Szkieletów" ;)
- Berserker - trochę trudno mi sobie wyobrazić "wieśniaka" z taką elfią facjatą albinosa :-P (jak również w ogóle "wieśniaka" jako berserkera)
- Druid Jeleniego Kręgu - brakuje przecinka na końcu 4. linijki (za "Kaldarię")
- Goblin na Dziku - pierwsze zdanie wyglądałoby ładniej moim zdaniem, gdyby wszystkie czasowniki były w nim w tym samym czasie - proponuję więc zamienić "natknąłeś się" na "natykasz się" (lub "napotykasz") albo "atakują" na "zaatakowali"
- Koczownik z Bagien - powinno być "tułacz" zamiast "tuacz" (1. linijka)
- Leśny Tygrys - powinno być "od dawna" zamiast "od dawno" (1. linijka)
- Młody Jadowity Smok - brakuje przecinka w 3. linijce (przed "nim")
- Nocna Strzyga - zbędny przecinek w 1. linijce (za "snu")
- Nocna Strzyga - podobnie jak w przypadku Goblina na Dziku - ostatnie zdanie (w części mechanicznej) wyglądałoby lepiej, gdyby zamienić "powiedzie" na "powiodło" albo "udało" na "uda"
- Ognista Mucha - tekst w części fabularnej wyglądałby nieco ładniej, gdyby w miejscu pierwszego przecinka w drugiej linijce (za "mucha") postawić kropkę i rozbić całość na dwa zdania
- Ognista Mucha - analogicznie do Goblina na Dziku i Nocnej Strzygi: w ostatnim zdaniu (w części mechanicznej) proponuję zamienić "otrzymujesz" na "otrzymasz"
- Opętana Hrabina - brakuje przecinka w ostatniej linijce (przed "by")
- Owadoludzie - podobnie jak w przypadku Bandy Orków, proponowałbym zamienić liczbowe "3" na słowne "trzech" [owadoludzi]
- Pająk Nornik - tak jak w przypadku Goblina na Dziku, Nocnej Strzygi i Ognistej Muchy: w ostatnim zdaniu (w części mechanicznej) zamieniłbym "zostajesz" i "nie możesz" na "zostaniesz" i "nie będziesz mógł"
- Pani Nietoperzy - tak jak tuż powyżej (ostatnie zdanie w części mechanicznej)
- Samotny Ork - patrz wyżej (też ostatnie zdanie w części mechanicznej)
- Świnia Zombie - pierwsze zdanie jest odrobinę niegramatyczne; powinno brzmieć "Myślałeś, że już żaden makabryczny potwór cię nie zaskoczy, aż ujrzałeś (...)" albo "Kiedy myślałeś, że już żaden makabryczny potwór cię nie zaskoczy, ujrzałeś (...)"
- Trener Kruków - aby zachować konsekwencję, "Ci" w 3. linijce (w części mechanicznej) powinno być napisane z małej litery
- Wilkołaki - 1) zgadzam się, że to, co jest na obrazku, bardziej przypomina jakieś gnolle albo zwierzoludzi aniżeli wilkołaki ;) ; 2) zamiast "dwóch wilkołaków" preferowałbym raczej formę "dwa wilkołaki" (nie są to istoty humanoidalne, o których w mianowniku mówi się "wilkołakowie", tak jak np. "krasnoludowie" czy "orkowie"); 3) w ostatnim zdaniu w części mechanicznej ta sama sytuacja, co np. u Pani Nietoperzy i Samotnego Orka
- Zakażony Szczur - powinno być "Odporności" zamiast "Odpoprności" (w sekcji Po walce)
- Złowrogi Łowca - tak jak w przypadku Pani Nietoperzy, Samotnego Orka i Wilkołaków (ostatnie zdanie)


A tak w ogóle to ogromnie się cieszę, że znalazłeś trochę czasu, Erestorze, by wrócić do tego ciekawego projektu ;) Mam nadzieję, że przyszły rok przyniesie Ci więcej okazji do kontynuowania prac (czego Ci przy tej okazji życzę :) ), bo ci zieloni Wrogowie prezentują się naprawdę bardzo, bardzo fajnie.