Strona 1 z 1

Twórczość graczy: twórczość Draugnimira

: sobota 18 cze 2011, 17:53
autor: Draugnimir
I tak oto spotkał mnie zaszczyt zostania pierwszym (chyba) autorem dodatkowych kart do Dragon's Ordeal :mrgreen: (nie licząc, rzecz jasna, karty Umiejętności dodatkowej Miśka ;) )

Arkusz 1: http://i1143.photobucket.com/albums/n62 ... 1prbka.jpg
To, co widnieje pod powyższym linkiem, jest jedynie próbką, której rozmiar musiał zostać drastycznie zredukowany z uwagi na specyfikę serwera, na który została uploadowana.

Przystosowany do druku plik w pełnej rozdzielczości jest dostępny natomiast tutaj:
http://www.sendspace.com/file/bgb4on

: niedziela 19 cze 2011, 10:10
autor: Misiek
To na początek troszkę o mechanice.

Nie wiem nawet w stosunku oryginalnych kart które rozwiązanie jest dobre. Ogr w zależności od koloru mapy na jakiej przebywa, rozwija się proporcjonalnie. W oryginale nie jest tak zawsze. Proporcjonalny rozwój jest taki naturalny, lecz nieproporcjonalny daje więcej możliwości.

Ogr powinien mieć małą zręczność.

Najazd Hordy ciekawy, czekam aż ktoś wylosuje go na czerwonej mapie :-k Odrzucanie kart, też przejdzie zakładając że talia będzie się powiększać wraz z dokładaniem kart autorskich.

Podziemne Przejście zasugeruję, by omijało losowość. Nie każda mapa ma więcej niż 1 obszar, a dodatkowo już raz losujemy na jaki kolor mapy przejdziemy. Zamiast drugiego losowania, poprostu wybór, wtedy karta będzie używana.

Bazyliszek na karcie Trzygłowej Bestii, aż na język się ciśnie, by wykorzystywał istniejącą zasadę petryfikacji.

Ukryte Miasto podoba mi się najmniej. Powtarza istniejące instrukcje, jedyny ciekawy efekt na rezultacie 6. Można pominąć inne opisy i uznać że na szóstce zdobywamy k6 punktów.

Wrota Piekieł jeszcze mocniejsze niż Atak Hordy. To może naprawdę zblokować obszar do końca gry.

Na Nieznanych Ziemiach pozornie nieciekawe. Pierwsze co zobaczyłem to tylko 4 PD za wykonanie. Jednak samo odkrycie mapy to 1 PD, a 50% możliwość podwojenia PD daje już ciekawy wynik, za misję jednoetapową.

Smoczy Najazd może odnieść odwrotny skutek do założonego. Ja nieraz chętnie pozbyłbym się kart zalegających na planszy :twisted: Jeśli misja ma taką skalę i dotyczy całej planszy i graczy, to powinna być jawna dla wszystkich do wykonania.

Tajemnicze Drzewo, ciekawe dla magicznych postaci z nieciekawymi zaklęciami :P

Grafiki na plus, szczególnie podoba mi się Trzygłowa Bestia. Język, to twoja specjalność, nie ma co poprawiać po miszczu.

Czuję się zobligowany do własnej wrzuty, mam narazie dwa pożyteczne pomysły. Pomyśl kiedy możemy pograć, niech te i inne karty nie kurzą się na serwerze.

: niedziela 19 cze 2011, 16:42
autor: Draugnimir
Łysy ogr: odejmę więc 1 od jego "żółtej" Siły i dodam 1 do jego "czerwonej" Siły. Będzie lepiej? A co do Zręczności, to wydaje mi się, że statystyki 6/7 (uciekanie/strzelanie) wysokie nie są... :-k
Podziemne przejście: ok, usunę losowe wybieranie obszaru na wybranej karcie
Bazyliszek: racja, zupełnie o tym zapomniałem. Zamienię więc utratę dodatkowego 1 PE na petryfikację
Ukryte miasto: może więc zrobić z niego zdarzenie, zmieniając ewentualnie nieco proporcje wyników dla poszczególnych efektów?
Wrota piekieł: dodam więc zapis, że wrogowie, którzy nie zostaną pokonani, trafiają na stos kart odrzuconych
Smoczy najazd: mogę więc albo przerobić całkowicie tę Misję, albo zrobić z niej pierwsze zadanie nowego typu - Misja Globalna - którego treść odczytuje się wszystkim graczom i które wszyscy gracze mogą wykonać. Która opcja lepsza?

I dzięki za komentarz ;)

: niedziela 19 cze 2011, 17:12
autor: Misiek
Draugnimir pisze:Łysy ogr: odejmę więc 1 od jego "żółtej" Siły i dodam 1 do jego "czerwonej" Siły. Będzie lepiej?
Nie wiem. Pisałem, że nie potrafię odczytać ogólnego zamysłu gry. Dopóki nie wnikałem w treść kart, wydawało mi się, że statystyki są proporcjonalne.
Draugnimir pisze:Wrota piekieł: dodam więc zapis, że wrogowie, którzy nie zostaną pokonani, trafiają na stos kart odrzuconych
Może rozchodza się po najbliższych czerwonych mapach? Akurat fajnie jest mieć wrogów na planszy.
Draugnimir pisze:Smoczy najazd: mogę więc albo przerobić całkowicie tę Misję, albo zrobić z niej pierwsze zadanie nowego typu - Misja Globalna - którego treść odczytuje się wszystkim graczom i które wszyscy gracze mogą wykonać. Która opcja lepsza?
Może na wyrost, ale pomysł Misji Globalnej jest lepszy. Tylko czy w przypadku takiej nowej kategorii inni gracze będą potrzebowali wejść na misję by ją dla siebie aktywować? Byłbym na nie.
Draugnimir pisze:Ukryte miasto: może więc zrobić z niego zdarzenie, zmieniając ewentualnie nieco proporcje wyników dla poszczególnych efektów?
Nie będzie to złe. Zwiększyć szansę na zdobycie pożytecznych rzeczy, a kartę przemianować na zdarzenie.

: poniedziałek 20 cze 2011, 13:05
autor: Draugnimir
Misiek pisze: Nie wiem. Pisałem, że nie potrafię odczytać ogólnego zamysłu gry. Dopóki nie wnikałem w treść kart, wydawało mi się, że statystyki są proporcjonalne.
To w takim razie zostawię tak, jak jest.
Misiek pisze: Może rozchodza się po najbliższych czerwonych mapach? Akurat fajnie jest mieć wrogów na planszy.
Pomysł świetny, ale nie wiem, czy uda mi się go zmieścić. Spróbuję w każdym razie.
Misiek pisze: Może na wyrost, ale pomysł Misji Globalnej jest lepszy. Tylko czy w przypadku takiej nowej kategorii inni gracze będą potrzebowali wejść na misję by ją dla siebie aktywować? Byłbym na nie.
Nie, nie będą potrzebowali - gracz, który wyciągnął Misję Globalną, odczytuje głośno jej treść i zostawia odkrytą na planszy, a wszystkim graczom zostaje automatycznie aktywowana. Pytanie brzmi tylko, czy opisywać te zasady działania Misji Globalnej na samej karcie (co wymogłoby stosowanie takiego zapisu już na każdej karcie tego typu), czy jedynie umieścić notkę na forum i/lub w jakiejś miniinstrukcji dołączonej do arkusza?

: poniedziałek 20 cze 2011, 21:08
autor: Misiek
Draugnimir pisze:Pytanie brzmi tylko, czy opisywać te zasady działania Misji Globalnej na samej karcie (co wymogłoby stosowanie takiego zapisu już na każdej karcie tego typu), czy jedynie umieścić notkę na forum i/lub w jakiejś miniinstrukcji dołączonej do arkusza?
Notka, do instrukcji. Sama kategoria może się nazywać Misja Jawna. Nie wszystkie w przyszłości muszą mieć tak rozległe działanie (więc nie pasuje globalność), a dopisek o jawności już prawie sam rozwiązuje problem notki w instrukcji. Wiadomo wtedy, że karta ma być odkryta, a reszta zależy od zapisów na niej.

: wtorek 21 cze 2011, 15:50
autor: Draugnimir
"Misja Jawna" jakoś mi się nie podoba, choć innego pomysłu też nie mam. A gdyby tak zamiast zapisywanego gdzieś na karcie podtypu (a wydzielonego miejsca na to nie ma i mogłoby to wyglądać umiarkowanie estetycznie) doklejać ikonkę symbolizującą jawność (np. otwarte oko)?

: sobota 01 wrz 2012, 08:27
autor: yeazus
...a gdyby tak reupload ... :)
Proszę i dziękuję :)

: sobota 01 wrz 2012, 14:36
autor: Draugnimir

: sobota 01 wrz 2012, 23:00
autor: yeazus
Dzięki :)