Strona 1 z 2
Nowa planszóweczka
: środa 08 cze 2011, 00:19
autor: SCUDe
Witajcie,
jestem tu nowy więc jeszcze mnie nie znacie ale myślę że szybko poznacie
w dobie tylu fajnych i mniej fajnych gier postanowiłem zrobić swoją własną planshóweczkę
o wdzięcznym i tajemniczym tytule "EVIL space" - mechanika gry będzie bazowała odrobinę na MiMe ale planuje wprowadzić kilka rewolucyjnych rozwiązań które wprowadzą o wiele więcej elementów losowych i. Gra osadzona będzie w uniwersum kosmicznym jak wskazuje na to tytuł którego to możliwości rozwoju są nieograniczone.
jak wiecie z waszych doświadczeń z dodatkami ciężko wymyślić dobrą spójną mechanikę która będzie intuicyjna a swoją prostota wpłynie pozytywnie na poziom przyjemności czerpanej z gry ,
Dla tego też otworzyłem ten temat gdyż wasza pomoc bardzo by mi się przydała gdyż jestem tylko grafikiem .
jeśli jesteście ciekawi nowego projektu chcieli byście wiedzieć więcej piszcie pytajcie wasze zadnie jest dla mnie kluczowe.
moje gg 6566325
Pozdrawiam :roll:
: środa 08 cze 2011, 00:31
autor: Mały Nemo
Cóż... ale potrzebujemy jakichkolwiek szczegółów. Cokolwiek, nie tylko samą nazwę gry.
: środa 08 cze 2011, 07:21
autor: Misiek
Wiem, że ci się nie chce tłuc postów na forum, ale tak będzie łatwiej. Przez gg jedni nie poznają pomysłów drugich. Tutaj można coś podchwycić, rozwinąć, doradzić, ocenić.
Temat przerzucam do działu stworzonego do takich gdybań.
: środa 08 cze 2011, 12:18
autor: SCUDe
Szczegóły soon najpierw zajaweczka mała. :twisted:
Bo szukam do pomocy naprawdę mózgów którzy pomogą mi wykreować bardzo grywalną mechanikę.
jeśli chodzi o graficzną stronę gry nie musicie się martwić
będzie wyglądać

oj będzie ...
Ale żeby nikt nie miał mnie za heretyka i nie spalił na stosie pokaże logo gry
jednak........ :mrgreen:

>

>

>
Wieko się Otwarło 
>

>

>
: środa 08 cze 2011, 13:14
autor: Arkon
Logo, hmmmm, tak, no tego....
A może jednak coś więcej, logo tak naprawdę niewiele mówi i wcale nie jest aż tak warte tych oklasków :razz: :twisted:
Re: Nowa planszóweczka
: środa 08 cze 2011, 13:31
autor: poooq
SCUDe pisze: "EVIL space" - mechanika gry będzie bazowała odrobinę na MiMe ale planuje wprowadzić kilka rewolucyjnych rozwiązań które wprowadzą o wiele więcej elementów losowych i.
Mechanika MiM jest mocno losowa. Powiedziałbym wręcz arcylosowa. Nie lepiej dorzucić trochę decyzyjności zamiast niepewności?
: środa 08 cze 2011, 13:55
autor: Erestor
A jakiś zarys gry mógłbyś podać: jaki jest cel gry, czym kieruje gracz: jedną postacią, statkiem kosmicznym, rasą, planetą? Czy to ma być gra strategiczna przygodowa?
: środa 08 cze 2011, 14:22
autor: Kaktus+
To jaką mechanikę chcesz obrać, zależy od rodzaju gry, którą planujesz zrobić. Jeżeli ma to być gra bardziej nastawiona na strategię, mechanikę MiMa sobie daruj. Jeżeli Przygodowa z elementami RPG, to ma sens jednak na prawdę sporo zmian wymaga.
W wiele gier grałem ale po tym co zaprezentowałeś, w żaden sposób pomóc Ci nie można i zaproponować cokolwiek.
Masz zrobione coś oprócz loga? Karty? Elementy planszy? Ma być "stała" czy będzie powstawać w trakcie rozgrywki? Cel gry, stały czy losowy wybierany przed grą?
Za dużo niewiadomych na razie, by Ci pomóc.
: środa 08 cze 2011, 18:42
autor: SCUDe
Panowie widzę że posłuch już mam a zatem do rzeczy:
Gra będzie space RPGiem z mikro elementami strategii takie jest założenie ale może się zmienić.
Poruszamy się statkiem kosmicznym wykonując zadania globalne jako najemnicy...
ilość zadań globalnych zależy od graczy oraz od ilości czasu jaki mogą poświęcić grze.
Plansza będzie składana z modułów (kwadrantów/lokalizacji specjalnych) A5/A4/A3 o heksagonalnych polach która będzie odkrywana stopniowo, daje to możliwość zmian jej układu. Prócz zadań głównych będziemy trafiali na lokacje gdzie otrzymamy misje poboczne których nagrodami będą kredyty oraz dodatkowe bonusy . Każdy z graczy będzie pilotował statek o identycznych parametrach początkowych modyfikatorami są karty 3 poziomów które zastępują umiejętności dla karty postaci te karty będą losowane. oczywiście aby zdobyć wyższy poziom trzeba będzie zdobyć odpowiednią sumę kredytów by móc zmodyfikować nasz statek. Kredyty otrzymujemy za wykonywane misje kolonizowane/exploatowane planety za wymianę złomu zdobytego podczas przygód i walk .
To czy zdobędziemy kolejny poziom czy wyposażymy nasz statek będzie zależało od nas, z założenia broń i urządzenia które znajdziemy również będą posiadały trzy poziomy.
W momencie kiedy posiadamy poziom niższy znalezisko będziemy musieli umieścić w ładowni (ograniczona przestrzeń), sprzedać lub odrzucić - zastanawiam się nad możliwością pozostawiania broni w tajemnicy przed innymi tak by móc wrócić po broń lub jeśli ktoś trafi na to pole będzie mógł ją odkryć decyzje gracz podejmuje po rozpatrzeniu zawartości karty.
Montaże i sprzedaż urządzeń będą odbywały się w stacjach kosmicznych lub lokacjach odkrytych z kart akcji które dają taką możliwość.(będą wyznaczone DMZty)
Grę kończy gracz który ukończy większość lub wszystkie zadania lub gdy gra jest przerwana dysponuje największym majątkiem... (następuje suma posiadanych rzeczy plus kredyty)...
To tyle co do wprowadzenia do mechaniki
Proszę o
cenne uwagi ...
PS: Z interpunkcją u mnie krucho ale chodzi o sens

: środa 08 cze 2011, 18:56
autor: poooq
Polecam nieśmiertelnych "Odkrywców nowych światów", w dziedzinie taktycznej eksploracji nowych planet nie widziałem nic ciekawszego.
: środa 08 cze 2011, 19:06
autor: SCUDe
w odpowiedzi na:
Arkon:
logo tak naprawdę niewiele mówi i wcale nie jest aż tak warte tych oklasków
Owszem logo niewiele mówi ma być mrocznie tajemnicze. A co do oklasków to tylko chodziło o fakt premiery

coś jak kamień węgielny. Ale jeśli jesteś mastahem grafiki możesz rzucić na szale swoje umiejętności i zrobić lepsiejsze

Wtedy ja nawiązuje z Tobą współpracę jak nic

chłopaku bo szukam zdolnych ludzi którym się coś chce !!
poooq:
Mechanika MiM jest mocno losowa. Powiedziałbym wręcz arcylosowa. Nie lepiej dorzucić trochę decyzyjności zamiast niepewności?
Powiem tak losowość ma na celu urozmaicenie rozgrywki gra ma wciągać kosmos jest zimny zabójczy i nie ujarzmiony co do elementów decyzyjnych będzie ich naprawdę bardzo dużo.
Choć by misje główne z założenia będą tak skonstruowane aby można było (przynajmniej niektóre) je wykonać na kilka sposobów.
Erestor:
A jakiś zarys gry mógłbyś podać: jaki jest cel gry, czym kieruje gracz: jedną postacią, statkiem kosmicznym, rasą, planetą? Czy to ma być gra strategiczna przygodowa?
Mam nadzieję że w moim poprzednim poście zamieściłem odpowiedź na Twoje pytania jak coś czekam na odzew.
Pozdrawiam syćkich
: środa 08 cze 2011, 19:06
autor: ant
Ja polecam projektować to tak, aby w efekcie można było z tego zrobić grę przeglądarkową. Nigdy nic nie wiadomo.
: środa 08 cze 2011, 19:46
autor: SCUDe
@ misiek oj nastrzelam chyba sporo postów
BTT:
poooq
Polecam nieśmiertelnych "Odkrywców nowych światów", w dziedzinie taktycznej eksploracji nowych planet nie widziałem nic ciekawszego.
poczytałem sobie na temat tej gry trochę za skomplikowany system dla mojej rozgrywki
Co do kolonizacji planet to zabawa będzie znacznie prostsza wlatujesz na współrzędne gdzie powinna być planeta. ciągniesz kartę planety planeta na razie ma trzy modyfikatory:
/niezdatna do życia / - może zawierać jakieś właściwości poboczne które wymuszają rzut kostką lub w w pewien sposób oddziałują na statek będzie to wynikało z opisu zamieszczonego na karcie.
/ do kolonizacji / - czyli jeśli posiadasz moduł kolonizacyjny możesz planetę skolonizować i eksploatować jej złoża zamienne w postaci kredytów złoża są wyczerpywane o określone na takiej karcie w ilościach porcji / ilość kredytów
ilość skolonizowanych planet będzie zależał od poziomu (nie przewiduję więcej niż 3 planety)
na skolonizowanej planecie możesz dokonywać napraw statku jeśli posiadasz odpowiedni ekwipunek .
/ zamieszkana / - ten typ planety po jej odkryciu jest typem planety otwartej najczęściej o bogatych złożach jednak im bogatsze złoże tym jej mieszkańcy są mniej chętni do współpracy
możesz podbić planetę lub złożyć ofertę dyplomatyczną instrukcje będą opisywane na karcie modyfikowane rzutem kostki
finalnie albo uda się jednorazowo zdobyć porcje kredytów albo zostaniesz mianowany honorowym obywatelem i będziesz mógł ją eksploatować aż do wyczerpania zasobów może też się zdarzyć że twoja dyplomacja nie poskutkuje i będziesz musiał stoczyć pojedynek z flotą planetarną lub jeżeli masz naprawdę pecha planeta dysponuje systemem obrony i wtedy tracisz punk wytrzymałości kadłuba i tracisz lub nie tracisz turę
to tak ogólnie w kwestii planetarnych voyagey
: środa 08 cze 2011, 20:02
autor: SCUDe
OFFT:
w odpowiedzi na:
ant:
Ja polecam projektować to tak, aby w efekcie można było z tego zrobić grę przeglądarkową. Nigdy nic nie wiadomo.
Jak ktoś się mocno na stęka to zrobi z tego wersje na przeglądarkę. Ale jednak zamysł jest o kanciarce papier to jednak papier, a w necie może gra będzie dostępniejsza ale zabijamy w ten sposób radość ze spotkań. Zwłaszcza te najfajniejsze klimatyczne rozgrywki gdzie czasem zapomnimy o czymś lub ktoś delikatnie oszuka

sama przyjemność z gry.
Po za tym jestem (chyba) na forum m gier planszowych, a internetowych mmo rpg itd. itp. mam szczerze dosyć. Wolę przepieprzyć czas grając ze znajomymi face to face pijąc browarka śmiejąc się,niż gapić się w monitor wkurzając się na jakiegoś gracza że przeciąga turę, a niema czym czasu wypełnić ... pozdrowienia Stave :mrgreen:
: czwartek 09 cze 2011, 16:02
autor: SeSim
SCUDe pisze:ciągniesz kartę planety planeta na razie ma trzy modyfikatory:
Pachnie mi to nieco Master Of Orion
poooq, ma rację. Dodając elementu losowości do mechaniki MiMa zrobisz grę cholernie nieprzewidywalną... Jeżeli przesadzisz z losowością gra nie będzie grywalna. To nie kości
EDIT:
I zasadnicze pytanie. Czy to co tutaj tworzysz, wróć... zamierzasz stworzyć, udostępnisz publicznie za darmo dla społeczności czy zamierzasz na tym zarabiać? Był tu niedawno taki cwaniak...

: czwartek 09 cze 2011, 17:38
autor: SCUDe
koleina mała odsłona
Deki kart podstawowych
w najbliższym czasie karta pokładowa
Jeśli chodzi grę to:
Jeśli się nie spodoba wróci do warsztatu jak się spodoba przygotuję wersję produkcyjną i spróbuję wydać ją tak jak to się normalnie dzieje.
Zacnych pomocników wynagrodzę egzemplarzem gry lub jeśli ktoś naprawdę włoży serce i pot w ten projekt i przyczyni się w dużym stopniu do jego sukcesu udział w zyskach
zero kombinowania czyste zasady
no bo Panowie kurcze biznes to też gra

i nie powiem szkoda się za darmo marnować

: czwartek 09 cze 2011, 18:23
autor: Misiek
SeSim pisze:udostępnisz publicznie za darmo dla społeczności czy zamierzasz na tym zarabiać? Był tu niedawno taki cwaniak...
Trochę inne kryteria panują w dziedzinie autorskich gier. Projekt od podstaw tworzony jest zarówno w mechanice jak i grafice. Umowa jest fair. Kto pomaga ma swój egzemplarz lub udział.
Scude. Proponuję najpierw zarys instrukcji wrzucić.
Mapy mają być jakiej wielkości? Dla mnie nie muszą być kwadratami. Kosmicznie kojarzą się heksy, takie powiedzmy długości 30 cm, a na nich nie podział na mniejsze heksy tylko drzewko wyboru działań, coś jak w WKO, albo Gwiezdnym Kupcu.
: czwartek 09 cze 2011, 18:28
autor: Kaktus+
Równie dobrze plansza nie musi być złożona z symetrycznych elementów, mogą to być różne wzory, byle by można było złożyć je w kilka różnych kombinacji bez zgrzytów.
Obejrzyj sobie grę Starcraft. Tam świetnie rozwiązano kwestię planszy poprzez osobne planety, które łączy się ze sobą specjalnymi znaczkami obrazującymi, że leżą blisko siebie.
: czwartek 09 cze 2011, 19:14
autor: SCUDe
jestem wielkim miłośnikiem starCrafta przynajmniej pierwszej części i z łączeniem planet się nie spotkałem edytor map był zrobiony na gidzie z polem bazowym rąbu ale w przypadku hexów mamy większe pole manewru jednostką choć sam nie wiem czy robić hexy czy zwykłego gida na bazie kwadratów mam pomysł i idee pewnych rozwiązań.
postaram się spisać instrukcję. tak aby było na czym pracować ...
: czwartek 09 cze 2011, 19:17
autor: SCUDe
ps: co sądzicie o grafice na deki

: czwartek 09 cze 2011, 19:29
autor: poooq
Rewersy bardzo ciekawe, ale bez dobrej mechaniki grafika w grze jest bezwartościowa.
: piątek 10 cze 2011, 19:25
autor: SCUDe
Z mechaniką wciąż walczę aczkolwiek stoję sam na placu boju z początku chciałem zrobić jak wszyscy poszukać grafiki w necie trochę ją przerobić i heyah ale to nie jest rozwiązanie godne komercyjnej gry ....
Dziś za bawiłem się w skech upie i powstał pierwszy statek najemnika skech up jest darmowy a jego funkcje ograniczone ale myślę że i tak efekt zadowalający Oceńcie sami
link go grafiki
ten biały schemacik po boku w sumie od niego się koncepcja zrodziła
poddaje waszej ocenie
: piątek 10 cze 2011, 19:28
autor: Misiek
Nie chce się załadować.
: piątek 10 cze 2011, 19:35
autor: ant
: piątek 10 cze 2011, 20:40
autor: SCUDe
wszystko powinno hulać
