Strona 1 z 1

Utrata tury a walki pomiędzy Poszukiwaczami

: niedziela 16 sty 2011, 10:43
autor: kymil
Czy Poszukiwacz może atakować/używać specjalnych zdolności na drugim Poszukiwaczu, który traci akurat 1 turę/tury?
Wczoraj na sesji (15.1.2011 r.) 1 z Poszukiwaczy - Minotaur zaatakował Poszukiwacza Gnolla, który akurat wydobywał Złoto w Kopalni przez 2 tury. Później chciał zaatakować innego Poszukiwacza Wielorybnika, który podjął pracę w Mieście. Generalnie pozwoliliśmy na to, ale po partyjce MiMa zaczęliśmy się zastanawiać: jeśli Poszukiwacz gubi się na Skałach lub w Lesie, to jak inny Poszukiwacz ma go tam znaleźć i zaatakować? Czy drugi może się bronić, używać czarów, itp.?

: niedziela 16 sty 2011, 11:23
autor: Rogo
To proste. Wchodzi taki Minotaur do kopalni, daje Gnollowi bęcki i wychodzi :)
Tak samo może podejść do straganu w którym pracował Wielorybnik i dać mu w zęby.
I na Skałach lub w Lesie ktoś się gubi, ale to nie znaczy, że inny Poszukiwacz idący tą drogą też się zgubił ;)

Wymyślam te teorie, bo zasady w żaden sposób nie zabraniają atakowania Poszukiwaczy, którzy akurat tracą turę ;)

: niedziela 16 sty 2011, 12:29
autor: Hellhound
Można jak najbardziej. Nie ma sensu wnikać w "logiczny punkt widzenia" tylko trzymać się zasad które tego nie zabraniają.

: niedziela 16 sty 2011, 13:25
autor: SPIDIvonMARDER
Wyjątkiem są sytuacje, kiedy Poszukiwacz traci turę bo zasnął albo coś podobnego. Wtedy można go obić/okraść bez konsekwencji... zazwyczaj na karcie jest to napisane, np. na Usypiającym Nektarze. Gorzej kiedy z karty wyraźnie wynika, że Poszukiwacz traci turę bo jest nieprzytomny, a nie dodano już, co ze spotkaniami... co Wy o tym myślicie?

: niedziela 16 sty 2011, 14:19
autor: kymil
Podobna sytuacja ma miejsce, gdy wyrzuci się w Gospodzie: 3. Upiłeś się i tracisz turę. Poszukiwacza można okraść? - raczej nie.

: niedziela 16 sty 2011, 14:30
autor: Rogo
SPIDIvonMARDER pisze:zazwyczaj na karcie jest to napisane, np. na Usypiającym Nektarze. Gorzej kiedy z karty wyraźnie wynika, że Poszukiwacz traci turę bo jest nieprzytomny, a nie dodano już, co ze spotkaniami... co Wy o tym myślicie?
Mówisz "zazwyczaj" i za przykład dajesz Usypiający Nektar. Daj jakiś jeszcze przykład skoro "zazwyczaj" jest taki zapisek ;> Bo o ile się nie mylę to możliwość okradania śpiących Poszukiwaczy została wprowadzona tylko w tej karcie, którą to zaprojektowali Polacy w Jaskini, a o tym dodatku to już tyle razy wypowiadano się źle, że nie będę się powtarzał.

: niedziela 16 sty 2011, 16:45
autor: SPIDIvonMARDER
Fakt, mój błąd, nie wiem czemu tak mi się wydawało. Jednak i tak i tak pytanie pozostaje aktualne.

: poniedziałek 17 sty 2011, 00:58
autor: Kaktus+
Rogo pisze:Polacy w Jaskini
I Kaktus w Snach ;)
Aczkolwiek, Roguś ma rację. Nic nie stoi na przeszkodzie by atakować poszukiwacza tracącego turę. Bardziej kierujcie się zasadami, nie doklejaną przez Was na każdym kroku fabułą "jak można go zaatakować skoro się upił w Gospodzie" Owszem, można. Tak samo można zaatakować gracza, który jest uwięziony w Świątyni.
Przeciwko takim poszukiwaczom można korzystać ze zdolności, czarów, przedmiotów itp.
Mało tego, tracący turę mogą się nam odgryźć czarem i bronić się. Nic nie ma z automatu, chyba że karta tak stanowi.
Punktem wyjścia jest tutaj STRATA TURY, która faktycznie jest jedynie strata możliwości wykonania ruchu w następnej turze. Tyle.
Więcej zasada, mnie fabularyzowania i dociekania. To tylko gra.

: poniedziałek 17 sty 2011, 11:23
autor: SeSim
Rogo pisze:o o ile się nie mylę to możliwość okradania śpiących Poszukiwaczy została wprowadzona tylko w tej karcie, którą to zaprojektowali Polacy w Jaskini, a o tym dodatku to już tyle razy wypowiadano się źle, że nie będę się powtarzał.
Raczej tak :) A wręcz przeciwnie na pewno tak :] Jedno z drugim w myśl zasad wcale się nie wyklucza.

: poniedziałek 17 sty 2011, 13:19
autor: Hellhound
Heh, no i nie zapominajcie że jest to przedmiot i w przypadku gdy mam już 4 przedmioty teoretycznie mogę w ogóle nie badać tej karty :)

: piątek 21 sty 2011, 18:00
autor: Christianos
Zdecydowanie Poszukiwacza, który traci turę można zaatakować, okraść itp.,

ale może się również bronić.

Traci on tylko możliwość ruchu i nic poza tym.

: sobota 22 sty 2011, 14:14
autor: Rogo
Christianos pisze:Traci on tylko możliwość ruchu i nic poza tym.
Z tym akurat się nie zgodzę. Traci również możliwość innych działań, które normalnie może robić tylko w swojej turze (np. rzucanie niektórych zaklęć)

: poniedziałek 24 sty 2011, 17:53
autor: Christianos
Oczywiście Rogo masz rację - o czym ja myślałem pisząc tamtego posta nie wiem ;P