Strona 1 z 2
Triki
: niedziela 02 sty 2011, 12:03
autor: guciomir
Wpisujcie w tym temacie nietypowe zagrania, tzn takie na które trudno wpaść w pierwszej chwili patrząc na kartę. Piszcie również o kombosach dwukartowych, które dają ciekawsze efekty niż te same karty pojedynczo. Fajnie byłoby zrobić taki duży spis, który ułatwiłby grę nowym graczom. Możliwe że w temacie pojawią się dzikie dyskusje na temat tego co wolno a co nie, więc postaram się edytować pierwszy post żeby lista trików była aktualna. (a gdyby mnie nie było, a chcieliby to robić moderatorzy, to czemu nie?) Rozpocznę od kilku zaklęć:
Metamorfoza - było o tym trochę dyskusji na forum ostatnio (kwestia trafności tłumaczenia), ale to zaklęcie można również rzucić kiedy inny poszukiwacz zaczyna walkę. I nagle chochlik zamienia mu się w demona.
Przemieszczenie - jeśli użyć na fontannę mądrości itp to powróci do gry z kompletem 4 żetonów. Oprócz tego na karcie nie ma ograniczenia, że trzeba to rzucać na karty w swojej krainie więc można czasami popsuć plany przeciwnikowi, który siedzi w innej krainie.
Dotyk śmierci + hydra - prawdziwa eksterminacja wszystkich pozostałych poszukiwaczy
Przeniesienie - możliwa zamiana z kimś na koronie władzy
Zniszczenie Magii - czasami można tym ubić innym poszukiwaczom zaklęcia. Na przykład korona salomona przestanie działać i nagle limit zaklęć się zmieni.
Unieruchomienie - można rzucić na strażnika i przejść niepostrzeżenie przez most
Osłabienie - ciekawe jeśli rzucić to na kogoś kto walczy z władcą ciemności i liczy na zwycięstwo 8 punktów.
Przyzwanie Burzy - zaklęcie można rzucać w dowolnej chwili. Inny poszukiwacz wyciąga potworka z którym ma walczyć, ale zanim do walki dojdzie można tego przeciwnika rozwalić burzą (i przeciwnik nie dostanie trofeum).
Bariera - dość oczywiste zastosowanie, ale czasami piękne w skutkach. Rzucenie tego na ruiny kiedy przeciwnik słabym bohaterem jest na wejściu do podziemi.
Przyzwanie Zaklęcia + dotyk śmierci - 4 punkty życia przeciwnika mniej.
Zawładnięcie - rzucić to cacko kiedy przeciwnik za turę chce wejść na dolinę ognia i odebrać mu talisman
Płaszcz cieni itp - darmowe przejście przez most
Ścieżka przeznaczenia - mając aktywny quest nie wolno przejść przez wrota, więc można próbować blokować w ten sposób postacie zmierzające do krainy wewnętrznej
Strzaskanie - można zniszczyć ukrytą kieszeń itp
Lightning Bolt
http://i808.photobucket.com/albums/zz4/ ... G_6149.jpg - nie mam gór jeszcze wiec przeklejam linka do wersji angielskiej - z tekstu karty wynika że w przeciwieństwie do unieruchomienia można ją rzucać w dowolnym momencie. Stąd przeciwnik ciągnie karty przygód podczas swojej tury. Wyciąga coś super np korona salomona, kolos, różdżka itp i zanim zbierze te przedmioty możemy go dziabnąć piorunem. A następnie liczyć na to, że uda nam się wejść na obszar przed innymi.
: niedziela 02 sty 2011, 12:11
autor: Rogo
guciomir pisze:Przyzwanie Zaklęcia + dotyk śmierci - 4 punkty życia przeciwnika mniej.
Tu potrzebny jest jeszcze jakikolwiek trzeci czar, bo można rucić tyle zaklęć z iloma zaczynało się turę, więc mając tylko te dwa czary, po rzuceniu Dotyku Śmierci i Przyzwaniua Zaklęcia limit by się wyczerpał

: niedziela 02 sty 2011, 12:21
autor: guciomir
No tak, nie doprecyzowałem
: niedziela 02 sty 2011, 13:03
autor: Roland
Wszystko fajnie pieknie, tylko ze niektóre zaklecia interpretujesz jak Ci pasuje a była juz o tym dyskusja
: niedziela 02 sty 2011, 13:26
autor: guciomir
Nie do końca cię rozumiem. No chyba, że piszesz o metamorfozie, która wywołała dyskusje na forum.
: niedziela 02 sty 2011, 14:26
autor: Arbaal
No chyba, że piszesz o metamorfozie, która wywołała dyskusje na forum.
Poproszę link bo jestem ciekaw

A co do tematu... Po przeczytaniu go nie odkryłem w nim nic nowego szczerze mówiąc. Większość to po prostu przykłady użycia jakiegoś zaklęcia niż coś co można by nazwać trikiem.
: niedziela 02 sty 2011, 14:35
autor: Roland
Tu była rozmowa o tym
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... &start=135
Nie mam teraz pod reka kart zakleć wiec napisze cos wiecej pozniej jak bede miał przed oczami treść kart, zeby sie nie pomylić.
[ Dodano: Nie Sty 02, 2011 10:20 pm ]
guciomir pisze:Metamorfoza - było o tym trochę dyskusji na forum ostatnio (kwestia trafności tłumaczenia), ale to zaklęcie można również rzucić kiedy inny poszukiwacz zaczyna walkę. I nagle chochlik zamienia mu się w demona.
W wersji oryginalnej mozna rzucić kiedy inny poszukiwacz zaczyna walkę, w spolszczonej wersji mozna go uzyć przed rozpoczeciem własnej walki.
guciomir pisze:Przemieszczenie - jeśli użyć na fontannę mądrości itp to powróci do gry z kompletem 4 żetonów.
Jak to powróci z kompletem 4 zetonów? Poprostu zabierasz ja z obszaru, na którym została wylosowana i umieszczasz na innym
guciomir pisze:Przyzwanie Zaklęcia + dotyk śmierci - 4 punkty życia przeciwnika mniej.
Wydaje mi sie, ze przyzywanie własnych zaklęć to nadinterpretacja tresci karty. "Mozesz rzucić to zaklęcie po tym, gdy którykolwiek Poszukiwacz rzuci jakieś zaklęcie." Albo brakuje tu zapisu, ze "...gdy którykolwiek z Poszukiwaczy (w tym ty)". Interpretujac w ten sposób mozna rzucic na siebie Scieżke Przeznaczenia lu Strzaskanie bo pisze na nich "Mozesz rzucić to zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza...". Dla mnie to bez sensu. Wydaje sie oczywistym, ze zaklecie to rzuca sie po tym gdy
ktoś inny rzuci jakies zaklęcie
guciomir pisze:Lightning Bolt http://i808.photobucket.c...wo/IMG_6149.jpg - nie mam gór jeszcze wiec przeklejam linka do wersji angielskiej - z tekstu karty wynika że w przeciwieństwie do unieruchomienia można ją rzucać w dowolnym momencie. Stąd przeciwnik ciągnie karty przygód podczas swojej tury. Wyciąga coś super np korona salomona, kolos, różdżka itp i zanim zbierze te przedmioty możemy go dziabnąć piorunem. A następnie liczyć na to, że uda nam się wejść na obszar przed innymi.
A to jest najlepsze! Ja mam Góry i w wersji polskiej jest:
Błyskawica
Możesz rzucić to zaklęcie na dowolny obszar
w dowolnym momencie. Do końca tej tury
bedzie mozna wymykać sie wszystkim
istotom i Poszukiwaczom znajdującym
sie na tym obszarze.
Całkiem inna treść w wersji polskiej
???
: niedziela 02 sty 2011, 22:42
autor: Arbaal
+1 Roland. Jestem tego samego zdania.
I po za tym też chcę wiedzieć dlaczego fontanny mają się odnawiać po przeniesieniu?
: niedziela 02 sty 2011, 22:45
autor: Rogo
Roland pisze:Wydaje mi sie, ze przyzywanie własnych zaklęć to nadinterpretacja tresci karty. "Mozesz rzucić to zaklęcie po tym, gdy którykolwiek Poszukiwacz rzuci jakieś zaklęcie." Albo brakuje tu zapisu, ze "...gdy którykolwiek z Poszukiwaczy (w tym ty)". Interpretujac w ten sposób mozna rzucic na siebie Scieżke Przeznaczenia lu Strzaskanie bo pisze na nich "Mozesz rzucić to zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza...".
Wymagany przez Ciebie dopisek (w tym ty) jest nadinterpretacją. Przyzwanie własnego zaklęcia nie jest w żaden sposób zabronione i od zawsze wszyscy (no poza Tobą) tak grają
Roland pisze:Dla mnie to bez sensu. Wydaje sie oczywistym, ze zaklecie to rzuca sie po tym gdy ktoś inny rzuci jakies zaklęcie
Wybacz bezpośredniość, ale
TO jest bez sensu. I oczywistym jest, że którykolwiek z Poszukiwaczy to którykolwiek, również z tym, który rzuca Przyzwanie Zaklęcia.
Mała prośba, jaka jest treść zaklęć Siła i Moc?
: niedziela 02 sty 2011, 22:53
autor: Roland
Mała prośba, jaka jest treść zaklęć Siła i Moc?
Mozesz je rzucic na siebie na początku swojej tury.
Rogo pisze:Wybacz bezpośredniość, ale TO jest bez sensu. I oczywistym jest, że którykolwiek z Poszukiwaczy to którykolwiek, również z tym, który rzuca Przyzwanie Zaklęcia.
Jest to bez sensu jesli porównac treść zaklecia Przyzwanie Zaklęcia z innymi zakleciami jak np. Ścieżka Przeznaczenia czy Strzaskanie na których jest ze "Mozesz rzucić to zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza...", no bo dowolny Poszukiwacz to tez moge byc ja co nie? I teraz moge sobie wziać zadanie zamiast sie fatygowac do Czarownika za pomocą Ścieżki Przeznaczenia? Albo zniszczyć jakis własny przedmiot za pomocą Strzaskania? To prowadzi to absurdu jak dla mnie.
: niedziela 02 sty 2011, 23:01
autor: Rogo
Nadal nie rozumiem gdzie tu widzisz absurd

Bliższa absurdu zdaje się być interpretacja słowa "dowolny" jako "dowolny ale nie ty". Dowolny to dowolny, ot co ja myśle na ten temat
Pisałeś, że
brakuje tu zapisu, ze "...gdy którykolwiek z Poszukiwaczy (w tym ty)", a ja uważam, że żeby Twoje rozumowanie było prawidłowe, to brakuje zapisu "gdy inny Poszukiwacz" albo "gdy którykolwiek z Poszukiwaczy (poza Tobą)"
Roland pisze:Mała prośba, jaka jest treść zaklęć Siła i Moc?
Mozesz je rzucic na siebie na początku swojej tury.
Tylko na siebie? Tak chciałbym się tylko upewnić

: niedziela 02 sty 2011, 23:21
autor: Roland
Nie zrozum mnie źle, ja nie staram sie na siłe przekonywać innych do swojej racji, być moze jest jak twierdzisz i to ja źle grałem przez cały czas. Zalezy mi poprostu na tym, aby to końca wyjaśnić bo wydaje mi sie to wazne. Treść wiekszości kart w Talismanie jest jasna, czytasz je po raz pierwszy i wydaja sie Ci oczywiste i tak juz potem grasz nie zastanawiając sie nad tym dalej i to sie utrwala. Zwłaszcza gdy inne osoby , z którymi grywasz tez nie maja do tego zadnych zastrzezeń. Ja tak zrozumiałem te karty od poczatku i wydawało mi sie to oczywiste, ze zakleć tych nie rzucam na siebie. Teraz mam wątpliwości, jednak wciąż nie przekonuje mnie do końca to co piszesz. Wydaje mi sie, ze zamysł autora był własnie taki, ze "którykolwiek z Poszukiwaczy' lub "dowolnego Poszukiwacza" ale nie siebie samego. Dlaczego? Jesli chodzi o samo zaklęcie Przyzwania Zaklęcia to jeszcze pół biedy bo to mozna jakoś zrozumieć. Gorzej z innymi zakleciami. Mam np. przedmiot Fałszywy Grall, którego moge sie pozbyc tylko w Zamku albo ten kamień z Gór (Ametyst chyba) co sie liczy jak 2 niesione przedmioty a mozna sie go pozbyć tylko u Alchemika w Mieście. I teraz moge je zniszczyć zaklęciem Strzaskanie? Albo wziąć sobie zadanie za pomocą zaklecia Ścieżka Przeznaczenia?
Tych zaklęć tez tak uzywacie?
[ Dodano: Nie Sty 02, 2011 11:30 pm ]
A najdziwniejsze jest to, ze idąc Twoim torem rozumowania, moge na siebie samego rzucić takie zaklecia jak np. Podmuch wiatru, Spowolnienie albo Przypadek bo na nich tez jest na "któregokolwiek Poszukiwacza" lub " na dowolnego Poszukiwacza".
Niby fajnie, bo daje to nowe mozliwości ale czy napewno?
: niedziela 02 sty 2011, 23:37
autor: Mały Nemo
: niedziela 02 sty 2011, 23:45
autor: Roland
Akurat w takiej postaci jak jest w naszej wersji to zaklecie podoba mi sie bardziej. Czesto uzywałem go na wyciągnietych własnie Wrogów aby sie im wymknąć jesli byli silniejsi. Czy ta karta to jedyna z dodatku Góry, która tak znacznie rózni sie w porównaniu z wersją oryginalną?
: niedziela 02 sty 2011, 23:47
autor: Mały Nemo
Roland pisze:Czy ta karta to jedyna z dodatku Góry, która tak znacznie rózni sie w porównaniu z wersją oryginalną?
Nie mam pojęcia, będę miał chwilkę czasu kiedy, to porównam mojego Highlanda z plikiem, który otrzymaliśmy do tłumaczenia.
: poniedziałek 03 sty 2011, 00:04
autor: Rogo
Roland pisze:Mam np. przedmiot Fałszywy Grall, którego moge sie pozbyc tylko w Zamku albo ten kamień z Gór (Ametyst chyba) co sie liczy jak 2 niesione przedmioty a mozna sie go pozbyć tylko u Alchemika w Mieście. I teraz moge je zniszczyć zaklęciem Strzaskanie? Albo wziąć sobie zadanie za pomocą zaklecia Ścieżka Przeznaczenia?
Tych zaklęć tez tak uzywacie?
Właśnie tak bm zrobił, gdybym miał TMiM i natrafił na taką sytuację
Roland pisze:A najdziwniejsze jest to, ze idąc Twoim torem rozumowania, moge na siebie samego rzucić takie zaklecia jak np. Podmuch wiatru, Spowolnienie albo Przypadek bo na nich tez jest na "któregokolwiek Poszukiwacza" lub " na dowolnego Poszukiwacza".
Niby fajnie, bo daje to nowe mozliwości ale czy napewno?
Nie wiem czy te karty działają tak jak w starym poczciwym MiM, jeśli tak to:
- użycie na sobie Spowolnienia bywa taktycznym zagraniem do odwiedzania odpowiednich obszarów i zbierania odpowiednich kart
- użycie na sobie przypadku jest ryzykowne, ale również mogło dać jakieś korzyści (rzadko się tak robiło, ale się robiło)
- podmuch wiatru to oczywiście bez sensu rzucać na siebie, ale nadal uważam, że nie jest to zabronione

: poniedziałek 03 sty 2011, 00:17
autor: Roland
Ok, po głebokim przemyśleniu stwierdzam, ze to ma sens. Daje to napewno sporo mozliwości taktycznych choć wydaje sie niekiedy dziwne (ale to tylko gra przecież). Musze to sprawdzić w praktyce i chyba zmienić przyzwyczajenia. Zwracam honor mości
Rogo 
Ciekawe co o tym sądzą inni gracze?
: poniedziałek 03 sty 2011, 00:20
autor: Mały Nemo
Ja generalnie nie czytałem tego tematu, tylko kantem oka rzucałem, ale w większości przypadków zgadzam się z Rogo.
: poniedziałek 03 sty 2011, 10:43
autor: Arbaal
Ja mam takie zdanie jak Roland przed nawróceniem przez Rogo

Nie grałem w starą MiM choć mam ją w domu i znam tą grę. Kupuję dopiero 4.5 edycję regularnie. Gram zazwyczaj z tymi samymi osobami i rozegrałem już sporo partii. Nikomu z nas nigdy nie przyszło do głowy że zaklęcia w których piszę na "któregokolwiek Poszukiwacza" lub " na dowolnego Poszukiwacza" itp działało również na nas. Znajomi czasem pytają mnie o zasady bo jako właściciel gry powinienem je znać najlepiej a jednak nie spotkałem się z takim pytaniem.
Niemniej jednak myślę że interpretacja Rolanda jak i Rogo są poprawne. Nie da się ukryć że którykolwiek poszukiwacz to także nasz poszukiwacz. Wszystko prowadzi do pytania o co chodziło autorowi?
Jeśli w angielskiej wersji nie ma wątpliwości co do tego że nasz poszukiwacz może być objęty działaniem czaru a w naszej wersji jest dylemat to może być to wina naszego tłumaczenia?
Ja się mogę przestawić na każdą interpretacje zasad, liczy się w sumie to żeby grać poprawnie i uczciwie.
: poniedziałek 03 sty 2011, 10:56
autor: guciomir
z tego co pamiętam to przykłady takie można znaleźć w angielskim faq, na przykład można rzucić rozproszenie magii na swoje zaklecie albo rzucic na siebie likwidacje (nie mam kart przed soba i nie jestem pewny czy to ta nazwa, ale chodzi mi o zaklecie "wybierz dowolnego poszukiwacza i musi on odrzucic wszystkie zaklecia" )
: poniedziałek 03 sty 2011, 11:24
autor: Mały Nemo
FAQ pisze:Likwidacja
P1: Czy Poszukiwacz może rzucić Zaklęcie Likwidacji na samego siebie?
O: Tak, o ile w tym momencie posiada jeszcze co najmniej jedno Zaklęcie.
Większość, jak nie wszystkie, Zaklęcia, które można rzucić na któregokolwiek Poszukiwacza, można rzucić na siebie. Zaklęcie Podmuch Wiatru również, nie widzę żadnych przeciwwskazań, Zaklęcie Przypadku nie raz się rzucało na samego siebie.
: poniedziałek 03 sty 2011, 11:34
autor: Arbaal
Oki sprawa jasno imo.
Jak w piątek wrócę do domu to muszę przejrzeć całą talię zaklęć ponownie i zobaczyć czy jest tam coś ciekawego to może będę miał pytania

A w między czasie to czy ktoś mógł by mi przytoczyć treść dotyku śmierci i strzaskania? Strzaskanie to chyba to nowe zaklęcie z Gór, odpowiednik dotyku tylko że na moc. Chyba że gdzieś w necie są te zaklęcia a ja nie wiem gdzie ?;)
: poniedziałek 03 sty 2011, 11:43
autor: Mały Nemo
Strzaskanie Duszy
Możesz rzucić to Zaklęcie na
dowolnego Poszukiwacza lub istotę
tuż przed rozpoczęciem walki
psychicznej. Jeśli rzuciłeś Zaklęcie
na Poszukiwacza, traci on 2 punkty
Życia. Jeśli na istotę, zostaje ona
zabita. Wrogów zabitych w ten sposób
możesz zatrzymać jako trofea.
===
Dotyk śmierci
Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed
rozpoczęciem walki z innym Poszukiwaczem
lub istotą. Jeśli rzuciłeś Zaklęcie
na Poszukiwacza, traci on 2 punkty
Życia. Jeśli na istotę, zostaje ona zabita.
Wrogów zabitych w ten sposób
możesz zatrzymać jako trofea.
: poniedziałek 03 sty 2011, 12:21
autor: Arbaal
Oki Dotyk śmierci rzucam kiedy mój poszukiwacz (nie inny) wdał się w walkę. Zaklęcie mogę i jeśli się decyduje na jego użycie to muszę rzucić na wroga z którym walczę a nie na innego wroga lub poszukiwacza. Tak to rozumiem. Postacie kiedy walczą ze sobą bądź z wrogiem z karty stoją na tym samym obszarze. Z hydrą jak by to miało działać bo nie rozumiem?
Strzaskanie duszy jest sprawą prostą bo mój poszukiwacz A rzuca strzaskanie duszy na poszukiwacza B który wdał się w walkę z np. wrogiem - duchem moc 1. Zaklęcie mogę rzucić na Poszukiwacza, Wroga z karty, Mogę też popełnić samobójstwo jeśli mam 2rzetony życia a wyciągnąłem wroga z mocą. I jak działało by to z hydrą? Imo nie mógł bym każdemu poszukiwaczowi odebrać 2pkt życia bo inni poszukiwacze nie walczyli by psychicznie.
Nie rozumiem poniższych cytatów:
Dotyk śmierci + hydra - prawdziwa eksterminacja wszystkich pozostałych poszukiwaczy
Przemieszczenie - jeśli użyć na fontannę mądrości itp to powróci do gry z kompletem 4 żetonów.
Why? Imo powróci z obecnym stanem żetonów.
: poniedziałek 03 sty 2011, 12:26
autor: Mały Nemo
Zaklęcie Hydry
Możesz rzucić to Zaklęcie
w dowolnym momencie. Dowolne,
właśnie rzucone Zaklęcie wpłynie
też na innych, wybranych przez
ciebie Poszukiwaczy (możesz
także wybrać siebie). Traktuj
powielone Zaklęcia tak, jakby
zostały rzucone osobno na
każdego z Poszukiwaczy, ignorując
ograniczenia wynikające z
Krainy i momentu rzucania.
Należy jednak zwrócić uwagę, iż Hydra tylko dodaje nowe cele dla Zaklęcia, ale nie kontroluje tych kopii Zaklęć.