Strona 1 z 1

Potwory napotkane poprzez karty i miejsca

: czwartek 30 gru 2010, 23:06
autor: Mortress
Witam, otóż niejednokrotnie zdarza się taka sytuacja, że będąc w Gospodzie tudzież innych miejscach lub losując z kart przygód, kartę losowania, możemy w taki sposób napotkać potwora i musimy z nim walczyć. Na przykład można walczyć z Osiłkiem, Smokiem, Rozbójnikiem, Goblinem i innymi, które nie posiadają własnych kart. Co w takiej sytuacji należy zrobić jeśli:
1) Pokonamy przeciwnika
2) Zremisujemy z przeciwnikiem

Czy dodajemy go jako swoje trofeum?

: czwartek 30 gru 2010, 23:08
autor: Mały Nemo
Jeżeli pokonasz, to normalnie kontynuujesz swoją turę, jeżeli jeszcze jest coś do kontynuowania. Jeżeli przegrasz lub zremisujesz, Twoja tura się kończy. Nie zabierasz ich jako trofeum.

: czwartek 30 gru 2010, 23:11
autor: Draugnimir
Takie napotykane poprzez rozpatrywanie instrukcji kart i obszarów stworzenia nie są Wrogami, lecz istotami, trofeami stawać się mogą natomiast tylko Wrogowie. Trudno zresztą wziąć jako trofeum coś, co nie posiada własnej karty ;)

: czwartek 30 gru 2010, 23:38
autor: sekol
A czy zabicie takiej istoty liczy się również do zadań Czarownika? Mam tu namyśli przede wszystkim smoka. Bo wydaje mi się, że powinno się liczyć, ale nie jestem pewien?

: czwartek 30 gru 2010, 23:53
autor: Mały Nemo
Po mojemu - nie. Musisz zabić kartę Wroga - Smoka. Ale wielu Ci powie, że tak. Zależy to w głównej mierze od Ciebie, czy się godzisz na coś takiego, czy nie. Magia i Miecz, to gra kompromisów ;)

: piątek 31 gru 2010, 00:15
autor: Roland
U nas taki zabity Smok (np. spotkany na karcie przygody Jaskinia) sie liczy jako wykonane zadanie. Pisze zabij Smoka, niewazne jakiego. Ale jak napisał Nemomon to zalezy od Ciebie jak zdecydujesz sie grać, są takie kwestie, których zasady nie określaja jasno

: piątek 31 gru 2010, 01:02
autor: SPIDIvonMARDER
U mnie jak u Rolanda, jeśli nie sprecyzowano o jaki typ istoty chodzi, to taki Goblin czy ktoś z planszy się nie liczy. Tak samo jako Trofeum.
Przy okazji to mega niesprawiedliwe i warto pomyśleć nad zmianą ów zasady :)

: piątek 31 gru 2010, 01:15
autor: Draugnimir
Cóż, zadania odwołują się do typów Wrogów - mamy zadanie nakazujące nam zabicie Potwora, inne każe wyeliminować Ducha, jeszcze kolejne Zwierzę, a to wspomniane Smoka. I jeżeli zaliczamy np. smoka z Jaskini, to zaliczać powinniśmy też inne takie karciane/obszarowe istoty, nadawszy im tylko pierwej podtyp - więc np. goblin jest Potworem, to jasne. Ale osiłek z Gospody? :D

Jednak rozumiem, Smoka trudno jest spotkać, a często i jeszcze trudniej zabić, więc w pewnych warunkach sam bym taką nadinterpretację uznał. Najpierw poradziłbym jednak: wydrukuj sobie Smoki Erestora :-P

Tak czy inaczej, niech każdy gra, jak mu się podoba ;)

: piątek 31 gru 2010, 12:47
autor: Mortress
Ja nie wiem jak Wy, ale dla mnie na przykład bez sensu jest robienie zadań czarownika w zamian za 'gówniany' talizman. Bo przecież w samej podstawce jest ich z 10, w tym nawet za darmo z kart przygód czy od pustelnika.. No i jak gracz ma 2 talizmany to zazwyczaj wyrzuca jeden, chyba że inni nie mają, a każdy jest na tyle silny, żeby sobie już w wewnętrznej krainie poradzić..

To takie moje zdanie ;)

: piątek 31 gru 2010, 13:05
autor: Mały Nemo
W Sacred pool otrzymujesz Nagrody za zadania, ich spis jest tutaj: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=3770

: piątek 31 gru 2010, 13:36
autor: Arbaal
Mortress pisze:Ja nie wiem jak Wy, ale dla mnie na przykład bez sensu jest robienie zadań czarownika w zamian za 'gówniany' talizman. Bo przecież w samej podstawce jest ich z 10, w tym nawet za darmo z kart przygód czy od pustelnika.. No i jak gracz ma 2 talizmany to zazwyczaj wyrzuca jeden, chyba że inni nie mają, a każdy jest na tyle silny, żeby sobie już w wewnętrznej krainie poradzić..

To takie moje zdanie ;)
Ja powyciągałem wszystkie gratisowe talizmany z przygód. Do rozdania mam tylko 4 które są w talii ekwipunku i które mają fioletowy rewers. Jak ktoś w świątyni zdobędzie talizman lub spotka pustelnika to właśnie taki mu wręczam. Za jedno wykonane zadanie czarownika również. Innymi słowy gram tak że w świecie MiM są 4 talizmany + 1 w podziemiach.
Dodatkowo wprowadziłem ze znajomymi zasadę że odwiedzając czarownika deklarujemy się czy bierzemy 1 zadanie dla talizmanu czy 3 zadania dla skarbu z podziemi. Prawie każdy z tego korzysta. 3 łatwe zadania i bierzemy losowy skarb z podziemi. Możemy iść też zabić Pana Ciemności i wtedy wybieramy sobie skarb. Dzięki takiemu rozwiązaniu częściej się korzysta z zadań czarownika :) Po za tym jeden z graczy może wybrać taką taktykę że obierze sobie za cel zniszczenie pozostałych talizmanów a sobie zostawi jeden tak że nikt nie będzie mógł wkroczyć na koronę.

: piątek 31 gru 2010, 13:50
autor: SPIDIvonMARDER
Draugnimir pisze:(...) Ale osiłek z Gospody? :D

(...)
Dlatego na swoich kartach zawsze umieszczam podpowiedź, czy to pies, czy to bies :)
Koniec offtopa ;)

: piątek 31 gru 2010, 14:14
autor: guciomir
Mortress pisze:Ja nie wiem jak Wy, ale dla mnie na przykład bez sensu jest robienie zadań czarownika w zamian za 'gówniany' talizman. Bo przecież w samej podstawce jest ich z 10, w tym nawet za darmo z kart przygód czy od pustelnika.. No i jak gracz ma 2 talizmany to zazwyczaj wyrzuca jeden, chyba że inni nie mają, a każdy jest na tyle silny, żeby sobie już w wewnętrznej krainie poradzić..

To takie moje zdanie ;)
a my dość często korzystamy z zadań czarownika (tak z raz na grę jedna osoba ich użyje). Po pierwsze jeziora wizji itp dają możliwość teleportu do krainy środkowej. Po drugie co z tego że wiesz że w przeciągu pół godziny albo godziny talisman sam się znajdzie, jeśli masz już postać gotową do szturmu na krainę wewnętrzną (czyli innymi słowy potrzebujesz talismanu teraz a nie "niedługo"). Im dłużej będziesz zwlekał tym większa szansa że coś złego się stanie (talizmistrz, bazyliszek itd). Albo że przeciwnik będzie miał serię dobrych kart i się podpakuje. Albo inna scenka, przeciwnik wkracza do krainy wewnętrznej a Ty nie masz talismanu. Zadania to najpewniejszy sposób na jego zdobycie.

: piątek 31 gru 2010, 14:30
autor: Roland
U nas tez zawsze ktoś z zadań skorzysta, jak napisał guciomir czasem to najpewniejszy sposób na talisman. Poza tym gramy ze skarbami za zadania wiec warto. Ale i tak niecierpliwie czekam na Sacred Pool bo dopiero z kartami nagród zadania beda naprawde coś w grze znaczyc

: piątek 31 gru 2010, 14:45
autor: guciomir
Jak na razie 36 zadań czarownika to dobra liczba bo przy obecnym użyciu nie powtarzają się. Z nagrodami za zadania pewnie wzrośnie średnia ilość zadań na grę i zaczną się powtarzać. Mam nadzieję że ich ilość będzie wzrastać w przyszłych dodatkach.

: sobota 01 sty 2011, 05:57
autor: Mortress
Dobra, dobra ja na razie mam podstawkę tylko, dopiero za miesiąc biorę Żniwiarza + Podziemia, więc nie mam po co brać tych zadań, na jakieś 10 rozgrywek, NIGDY nikt nie poszedł do czarownika po zadanie, bo każdy miał już talizman. Na przykład ostatnio może raz te 104 karty przygód przelecieliśmy i miałem 3 talizmany, kolega też + pustelnik był jeszcze, ale nikomu się nie chciało po niego iść. Dodam, że wspaniała rozgrywka dzisiaj mi się trafiła, najlepsza jaką miałem, bo kolega (krasnolud, miał różdżkę) doszedł do korony władzy, ja natomiast wylosowałem czar (wróżką) teleport, to z krainy środkowej na tajemne wrota i podjąłem się trzeciej już próby przejścia przez drogę mocy ;) 2 razy mu się nie udało, 2 razy mi stracił życie, a raz rzuciłem unieruchomienie. Doszedłem do niego, on miał 5 żyć, ja 3, ale za to miałem jakieś 5 siły więcej (19), bo używałem najemnika, a miałem 12 mieszków złota ^^ No i fart też, że tylko jednego diabła na ostatnim polu wylosowałem. Także jak on już przechodził na luzie sobie te przeszkody w wewnętrznej to ja już myślałem, że koniec gry.