Strona 1 z 1
					
				Pytania świeżaka :)
				: piątek 17 gru 2010, 10:20
				autor: Koowall
				Przede wszystkim witam wszystkich 

 Jako gówniarz zagrywałem się w MiM, niedawno wpadł mi w ręcę TMiM w najnowszej edycji i mam parę pytań, których jak to zwykle bywa 

 instrukcja nie wyjaśnia 
Oto one :
1. Wylosowuje Magczny portal (czy jakoś tak) i pisze, że będzie on na tym obszarze już do końca rozgrywki i że można się przez niego teleportować w inne miejsce. Czy znaczy to, że wchodząc na obszar z tą kartą już nie losuje karty przygody bo inna już na tym obszarze leży?
2. Czy można kupować rzeczy z ekwipunku? Jeżeli tak to w jaki sposób?
3. Karta Zjawa (albo Duch) ma napisane, że może się znajdować tylko na wyszczególnionym obszarze (jest wymienionych 6). Czy rzucamy kostką i to ile wypadnie pozwoli nam określić gdzie ją umieszczamy czy poprostu jeżeli nie stoimy na żadnym wymienionym odrzucamy kartę?
 
			 
			
					
				
				: piątek 17 gru 2010, 10:28
				autor: Mały Nemo
				Koowall pisze:1. Wylosowuje Magczny portal (czy jakoś tak) i pisze, że będzie on na tym obszarze już do końca rozgrywki i że można się przez niego teleportować w inne miejsce. Czy znaczy to, że wchodząc na obszar z tą kartą już nie losuje karty przygody bo inna już na tym obszarze leży? 
Zależy, badasz karty w zależności od ich numeru spotkania. Jeżeli obszar nakazuje Ci wylosować 2 karty, a póki co znajduje się na nim jedynie Portal (czy jakoś tak), to musisz wylosować drugą kartę, następnie badać zgodnie z kolejnością numerów spotkania. Jeżeli jednak obszar jest "jednokartowy", to owszem nie losujesz następnej karty.
Koowall pisze:2. Czy można kupować rzeczy z ekwipunku? Jeżeli tak to w jaki sposób? 
Karty lub obszary sprzedają. Przykładowo karta Targowisko lub obszar Wioska.
Koowall pisze:3. Karta Zjawa (albo Duch) ma napisane, że może się znajdować tylko na wyszczególnionym obszarze (jest wymienionych 6). Czy rzucamy kostką i to ile wypadnie pozwoli nam określić gdzie ją umieszczamy czy poprostu jeżeli nie stoimy na żadnym wymienionym odrzucamy kartę?
Na karcie dokładnie jest napisane:
Zjawa 
pojawia się na
obszarze (rzuć 1 kością):
1) Miasta 4) Kapliczki
2) Wioski 5) Zamku
3) Cmentarza 6) Świątyni
Będzie nawiedzała ten obszar,
dopóki ktoś jej nie pokona.
Musisz rzucić 1 kością i położyć ją na danym obszarze. Niemniej, zgodnie z instrukcją, jeżeli wyciągasz więcej kart niźli 1 i zjawa jest jedną z tych kart, to w pierwszej kolejności badasz właśnie ją, jakby jej numer spotkania był równy 0, a nie 3.
 
			 
			
					
				
				: piątek 17 gru 2010, 10:29
				autor: SPIDIvonMARDER
				1. Tak, ta karta obniża limit ciągniętych kart na tym obszarze do zera. Zatem póki ten Portal (i jakakolwiek inna karta) tam leży, to juz nie ciągnie się kart.
2. W Wiosce na przykład...
3. My graliśmy zawsze tak, że rzucamy i Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy. Jeśli nie, Zjawa czeka na ów obszarze.

 
			 
			
					
				
				: piątek 17 gru 2010, 10:33
				autor: Mały Nemo
				SPIDIvonMARDER pisze:Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy.
To jest niepoprawne działanie, bowiem z kartami walczy się jedynie wtedy, gdy się je bada. Poszukiwacz, który stoi na danym obszarze, nie bada go, bo to nie jego tura, nie może więc walczyć ze zjawą. Aczkolwiek, jeżeli Zjawa pojawi się na tym samym obszarze, na którym ją wyciągnąłeś, to oczywiście walczysz z nią.
 
			 
			
					
				
				: piątek 17 gru 2010, 10:47
				autor: Koowall
				Dzięki za tak szybkie odpowiedzi 

Jeżeli nasuną mi się inne pytanie to oczywiście nie omieszkam zapytać 

Stay tuned  :mrgreen:
PS. Nasunęło się następne pytanie - Czy tratwę można kupić czy tylko wyciosać sobie w lesie bądź puszczy i wtedy ją się z ekwipunku bierze?? Rozumiem, że wtedy korzystając z niej sam wybieram pole z krainy środkowej na które chce nią przepłynąć??
 
			 
			
					
				
				: piątek 17 gru 2010, 11:08
				autor: 7Tristan
				Koowall pisze:Dzięki za tak szybkie odpowiedzi 

Jeżeli nasuną mi się inne pytanie to oczywiście nie omieszkam zapytać 

Stay tuned  :mrgreen:
PS. Nasunęło się następne pytanie - Czy tratwę można kupić czy tylko wyciosać sobie w lesie bądź puszczy i wtedy ją się z ekwipunku bierze?? Rozumiem, że wtedy korzystając z niej sam wybieram pole z krainy środkowej na które chce nią przepłynąć??
 
Tratwę z tego co pamiętam można kupić na 
targowisku (karta przygody pozostajaca w grze do jej końca)
 
			 
			
					
				
				: piątek 17 gru 2010, 11:51
				autor: Mały Nemo
				Tristan dobrze mówi, tratwę można kupić na Targowisku za 3 SZ oraz od Wędrownego handlarza za 1 SZ. Możesz sobie ją również wystrugać w Lesie lub Puszczy, jeżeli masz topór. Tratwą przesuwasz się przeciwległy obszar, nie możesz więc wybrać, gdzie się poruszysz.
Generalnie polecałbym Ci przeczytać raz jeszcze instrukcję oraz wszystkie karty i obszary planszy. Na większość Twoich pytań tam można znaleźć odpowiedź.
			 
			
					
				
				: piątek 17 gru 2010, 12:32
				autor: Koowall
				Ok chyba tak zrobię 

Ale kupując tratwę lub wykonując ją na odpowiednim obszarze rozuemiem, że zabieram kartę jej odpowiadającą z ekwipunku tak?
 
			 
			
					
				
				: piątek 17 gru 2010, 12:35
				autor: Mały Nemo
				Koowall pisze:Ok chyba tak zrobię 

Ale kupując tratwę lub wykonując ją na odpowiednim obszarze rozuemiem, że zabieram kartę jej odpowiadającą z ekwipunku tak?
 
Poniekąd. Jeżeli ją budujesz lub kupujesz lub znajdujesz - tak, bierzesz ją do swojego ekwipunku, więc jeżeli masz 4 Przedmioty, musisz jakiś odrzucić na obszar, żeby użyć tratwy. Następnie musisz ją odrzucić na końcu swojego ruchu, w którym skorzystałeś z niej, albo na końcu swojej tury, jeżeli nie skorzystałeś.
 
			 
			
					
				
				: piątek 17 gru 2010, 13:14
				autor: Hellhound
				Nemomon pisze:SPIDIvonMARDER pisze:Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy.
To jest niepoprawne działanie, bowiem z kartami walczy się jedynie wtedy, gdy się je bada. Poszukiwacz, który stoi na danym obszarze, nie bada go, bo to nie jego tura, nie może więc walczyć ze zjawą. Aczkolwiek, jeżeli Zjawa pojawi się na tym samym obszarze, na którym ją wyciągnąłeś, to oczywiście walczysz z nią.
 
Zgadzam się, też od razu mi się to rzuciło w oczy.
 
			 
			
					
				
				: piątek 17 gru 2010, 22:53
				autor: Draugnimir
				Nemomon pisze:
Musisz rzucić 1 kością i położyć ją na danym obszarze. Niemniej, zgodnie z instrukcją, jeżeli wyciągasz więcej kart niźli 1 i zjawa jest jedną z tych kart, to w pierwszej kolejności badasz właśnie ją, jakby jej numer spotkania był równy 0, a nie 3.
Ciekawa rzecz, pierwsze słyszę. Mógłbyś wskazać, Nemo, który ustęp instrukcji coś takiego mówi?
 
			 
			
					
				
				: piątek 17 gru 2010, 22:59
				autor: Mały Nemo
				FAQ pisze:Ghost
Q: If the Ghost appears on the space where a character
draws it, does he have to encounter it that turn?
A: Yes.
Co do samego FAQa, to mogę powiedzieć, że w Galakcie parę dni temu zaszły pewne zmiany, które pozwolą na szybsze wydanie polskiego FAQa.
 
			 
			
					
				
				: sobota 18 gru 2010, 10:32
				autor: sekol
				Co robimy podczas gdy wyciągamy przedmiot z talii kart, a mamy już 4? Można go w tym momencie dowolnie podmieniać, czy muszę ten przedmiot pozostawić na danym obszarze?
			 
			
					
				
				: sobota 18 gru 2010, 11:02
				autor: guciomir
				możesz podmienić (niepotrzebny balast zostawiasz na obszarze, a fajny przedmiot bierzesz ze sobą)
			 
			
					
				
				: sobota 18 gru 2010, 11:02
				autor: Kaktus+
				Możesz podmieniać, jednak ich liczba nie może być większa niż 4. Te które Ci nie pasują, musisz zostawić na obszarze na którym aktualnie się znadjujesz.
			 
			
					
				
				: sobota 18 gru 2010, 12:07
				autor: SPIDIvonMARDER
				Trochę bezsensu, że płynąc tratwą musimy wywalić przedmiot. Może to i zgodne z zasadami, ale krzywdzące. Co on nie zmieści się na tej tratwie?
			 
			
					
				
				: sobota 18 gru 2010, 12:18
				autor: Mały Nemo
				Może się zmieścić, ale może również chcieć przetopić tratwę Alchemikiem na 1 SZ, tym samym gratis otrzymując 1 SZ 

 
			 
			
					
				
				: niedziela 19 gru 2010, 17:11
				autor: SPIDIvonMARDER
				No jak chce to niech przetapia, byleby nie łaził z tą tratwą na plecach po mapie 

 Takie małe nagięcia zasad potrafią całkiem atrakcyjnie urozmaicić rozgrywkę 

 
			 
			
					
				
				: wtorek 21 gru 2010, 15:44
				autor: Koowall
				Dwa pytanka mi się nasunęły :
1.Czy żeby przejść przez Wrota do krainy wewnętrznej muszę wyrzucić idealną liczbę na kostce tak aby zatrzymać się odrazu za wrotami czy mogę wyrzucić więcej i kontynuować ruch jak podczas pokonywania strażnika?
2.Czy po wejściu na koronę władzy odrazu oznajmiam, że rzucam zaklęcie rozkazu i co turę rzucam kostką i zgodnie z wynikiem inni Poszukiwacze tracą życie? Czy rzucam zaklęcie dopiero w turze następnej po wejściu na koronę?
			 
			
					
				
				: wtorek 21 gru 2010, 15:51
				autor: Mały Nemo
				Koowall pisze:1.Czy żeby przejść przez Wrota do krainy wewnętrznej muszę wyrzucić idealną liczbę na kostce tak aby zatrzymać się odrazu za wrotami czy mogę wyrzucić więcej i kontynuować ruch jak podczas pokonywania strażnika?
W obu przypadkach 
musisz wyrzucić przynajmniej o 1 oczko więcej niźli liczba obszarów, które Ciebie dzielą przed Strażnikiem/Wrotami. Innymi słowy, musisz mieć przynajmniej 1 punkt ruchu, aby po przejściu trudności (pokonanie Strażnika/otwarcie wrót) móc znaleźć się w nowej Krainie.
Koowall pisze:2.Czy po wejściu na koronę władzy odrazu oznajmiam, że rzucam zaklęcie rozkazu i co turę rzucam kostką i zgodnie z wynikiem inni Poszukiwacze tracą życie? Czy rzucam zaklęcie dopiero w turze następnej po wejściu na koronę?
W tej samej.
 
			 
			
					
				
				: wtorek 21 gru 2010, 15:51
				autor: Rogo
				Ad.1) Możesz więcej i przy udanej próbie otwarcia Wrót zatrzymujesz się na Równinie Grozy, w przeciwnym wypadku Twoja tura się kończy na Tajemnych Wrotach.
Ad.2) Nie widzę powodu dla którego miałbyś czekać do następnej tury. Badanie obszaru jest kolejnym etapem Twojej tury po ruchu 

 
			 
			
					
				
				: środa 22 gru 2010, 20:42
				autor: Koowall
				2 pytania o karty :
Runiczny Miecz - czy po każdym pokonaniu wroga mogę wziąć jeden żeton życie?
Kula Jasnowidzenia - czy wymiana karty Przygody jest tylko gdy na obszarze ciągnie się 2 karty czy również na obszarze gdzie tylko jedną sztukę trzeba pociągnąć??
dzięki
			 
			
					
				
				: środa 22 gru 2010, 21:02
				autor: Roland
				Koowall pisze:Runiczny Miecz - czy po każdym pokonaniu wroga mogę wziąć jeden żeton życie? 
Jeśli w walce z danym wrogiem uzywałeś Runicznego miecza to po pokonaniu go mozesz wziąć 1 zeton zycia. I tak po kazdym pokonaniu wroga.
Kula Jasnowidzenia - czy wymiana karty Przygody jest tylko gdy na obszarze ciągnie się 2 karty czy również na obszarze gdzie tylko jedną sztukę trzeba pociągnąć??
Gdy ciągniesz jedna karte tez mozesz ja wymienic na nastepna. Nie wazne ile kart ciągniesz na danym obszarze, gdy masz kule jasnowidzenia zawsze mozesz wymienic jedna z kart, której nie chcesz napotkać i wylosowac w jej miejsce kolejna, która juz musisz rozpatrzyc