Poltergeist.
-
-
- Posty: 11
- Rejestracja: sobota 15 maja 2010, 20:07
- Lokalizacja: z wykopalisk
- Płeć:
Poltergeist.
Mam pytanie odnośnie pozbywania się Poltergeista.
Czy "przekroczenie rzeki automatycznie usuwa poltergeista z puli naszych przyjaciół" CZY "przekraczając rzekę decydujemy czy chcemy się go pozbyć".
Znam treść karty - chodzi o to, że wynikła wczoraj zażarta dyskusja na temat przekraczania rzeki z poltergeistem i chcielibyśmy usłyszeć/przeczytać wyjaśnienie "z 3 ręki" :twisted:
Czy "przekroczenie rzeki automatycznie usuwa poltergeista z puli naszych przyjaciół" CZY "przekraczając rzekę decydujemy czy chcemy się go pozbyć".
Znam treść karty - chodzi o to, że wynikła wczoraj zażarta dyskusja na temat przekraczania rzeki z poltergeistem i chcielibyśmy usłyszeć/przeczytać wyjaśnienie "z 3 ręki" :twisted:
- Astropata
-
- Posty: 1134
- Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
- Lokalizacja: Józefów
- Płeć:
- Wiek: 34
wyjaśnienie z trzeciej ręki
Przekraczając Rwącą Rzekę MUSISZ odrzucić Poltergeista. To jest natura tej karty, że z jednej strony jest wkurzająca i czasem przekroczenie Rzeki jest trudne i można nadziać się na karty chamskie, ale z drugiej jest nieraz bardzo przydatną kartą, np. daje możliwości wędrowania cały czas między Kapliczką i polem obok i leczenia się łatwego.
więc raz jeszcze - MUSISZ odrzucić. Amen
Przekraczając Rwącą Rzekę MUSISZ odrzucić Poltergeista. To jest natura tej karty, że z jednej strony jest wkurzająca i czasem przekroczenie Rzeki jest trudne i można nadziać się na karty chamskie, ale z drugiej jest nieraz bardzo przydatną kartą, np. daje możliwości wędrowania cały czas między Kapliczką i polem obok i leczenia się łatwego.
więc raz jeszcze - MUSISZ odrzucić. Amen
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
veelckoo, zgodnie z Regulaminem Forum, powinieneś podać treść karty, o którą pytasz. My nie znamy instrukcji wszystkich kart na wyrywki, bez podania ich treści częstokroć nie jesteśmy w stanie udzielić poprawnej odpowiedzi.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 11
- Rejestracja: sobota 15 maja 2010, 20:07
- Lokalizacja: z wykopalisk
- Płeć:
Przepraszam - zapomniałem, że nie wszyscy grają wyłącznie w podstawkę.Nemomon pisze:veelckoo, zgodnie z Regulaminem Forum, powinieneś podać treść karty, o którą pytasz. My nie znamy instrukcji wszystkich kart na wyrywki, bez podania ich treści częstokroć nie jesteśmy w stanie udzielić poprawnej odpowiedzi.
Podaję treść karty:
Kod: Zaznacz cały
ZDARZENIE
POLTERGEIST
Przyczepił się do ciebie złośliwy duch poltergeist. Musisz go zabrać jako Przyjaciela. Jego obecność przeszkadza Ci tak bardzo, że możesz poruszać się tylko jeden Obszar podczas tury. Możesz się go pozbyć przekraczając rzekęw jakikolwiek sposób. Ddy to zrobisz odłóż tę kartę.
Czy inni podzielają zdanie Astropaty? Czy MUSZĘ sie go pozbyć przekraczając rzekę czy też MOGĘ ale NIE MUSZĘ?
Edit: Jeżeli to ma pomóc to Angielska wersja karty mówi:
Kod: Zaznacz cały
A Poltergeist has attached itself to you. You must take it as a Follower. Its only effect is to slow your movement to one space per Turn. You can only rid yourself of it by crossing water (the river), either by bridge, raft or ferry. You can then discard it.
- HRABIA GENERAŁ LORD
-
- Posty: 302
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Astropata
-
- Posty: 1134
- Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
- Lokalizacja: Józefów
- Płeć:
- Wiek: 34
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 33
- Kontakt:
Hmm a ja widzę tu takie rozwiązanie:
Polteirgeist z jakiegoś powodu boi się wody, najwidoczniej jego natura nie toleruje przeprawy przez rzeki (nawiązanie do Nazguli z Władcy Pierścieni, które również tego się bały). Dlatego musisz się go pozbyć, a raczej, sam odejdzie. Jednak treść karty podaje to jako możliwość, zależna od Twojej woli. Jak chcesz bardziej złożone rozwiązanie, to uznaj, że zachować go przy sobie mogą tylko Ci, co go na swój sposób ujarzmią, uspokoją. Zatem ktoś o wysokiej Mocy albo o odpowiedniej zdolności (a la Nekromancer lub Walkiria) może go zachować.
Polteirgeist z jakiegoś powodu boi się wody, najwidoczniej jego natura nie toleruje przeprawy przez rzeki (nawiązanie do Nazguli z Władcy Pierścieni, które również tego się bały). Dlatego musisz się go pozbyć, a raczej, sam odejdzie. Jednak treść karty podaje to jako możliwość, zależna od Twojej woli. Jak chcesz bardziej złożone rozwiązanie, to uznaj, że zachować go przy sobie mogą tylko Ci, co go na swój sposób ujarzmią, uspokoją. Zatem ktoś o wysokiej Mocy albo o odpowiedniej zdolności (a la Nekromancer lub Walkiria) może go zachować.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
To nie jest bardziej złożone tylko jawne naginanie zasad. Według Ciebie są równi i równiejsi i pod każdego należy osobno interpetować zasady.SPIDIvonMARDER pisze:Jak chcesz bardziej złożone rozwiązanie, to uznaj, że zachować go przy sobie mogą tylko Ci, co go na swój sposób ujarzmią, uspokoją. Zatem ktoś o wysokiej Mocy albo o odpowiedniej zdolności (a la Nekromancer lub Walkiria) może go zachować.
Nonsens. Odrzucasz go i tyle. Poza tym Polter to w najlepszym wypadku duch. O duchach które by się wody bały nie słyszałem jeszcze, chyba że święconej
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Jak by do każdej karty tak podchodzić to można by nową grę równie dobrze zrobić :>SPIDIvonMARDER pisze:Hmm a ja widzę tu takie rozwiązanie:
Polteirgeist z jakiegoś powodu boi się wody, najwidoczniej jego natura nie toleruje przeprawy przez rzeki (nawiązanie do Nazguli z Władcy Pierścieni, które również tego się bały). Dlatego musisz się go pozbyć, a raczej, sam odejdzie. Jednak treść karty podaje to jako możliwość, zależna od Twojej woli. Jak chcesz bardziej złożone rozwiązanie, to uznaj, że zachować go przy sobie mogą tylko Ci, co go na swój sposób ujarzmią, uspokoją. Zatem ktoś o wysokiej Mocy albo o odpowiedniej zdolności (a la Nekromancer lub Walkiria) może go zachować.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Wampiry nie przejdą bieżącej wody. Ale to tak na marginesie...Kaktus+ pisze:O duchach które by się wody bały nie słyszałem jeszcze, chyba że święconej
Podobnie jak wszyscy inni, z paroma wyjątkami, uważam, że przekroczysz Rzekę i musisz go odrzucić.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- HRABIA GENERAŁ LORD
-
- Posty: 302
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
-
-
- Posty: 22
- Rejestracja: piątek 26 gru 2014, 00:08
- Lokalizacja: znikad
- Płeć:
Witam,
Odkurzam bardzo zakurzony temat bo mam pewien dylemat związany z tą kartą...
Opis:
Czy do przekroczenia Rwącej Rzeki zaliczają się też przejścia przez most Wioska - Polana i Miasto - Polana??
Odkurzam bardzo zakurzony temat bo mam pewien dylemat związany z tą kartą...
Opis:
Kod: Zaznacz cały
POLTERGEIST
Przyjaciel
Przyczepił się do ciebie złośliwy duch - poltergeist. Musisz zabrać go jako swojego Przyjaciela. Jego obecność przeszkadza ci tak bardzo, że możesz przesuwać się tylko o jeden obszar na turę. [b]Możesz się go pozbyć przekraczając Rwącą Rzekę(czy to przez most, czy też tratwą lub promem). [/b]Jeśli to zrobisz odłóż tę kartę na stos kart odrzuconych.
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3086
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 46
- Kontakt:
Tak, możesz się go pozbyć także przekraczając jeden z dwóch mostów.
Jak mawiają Duch to Duch boi się rzeki nieważne w jakiej ona jest odległości od niego hehe :mrgreen:
Zerknij na tematy dotyczące Retuszy Kart w tym dziale -masz tu linka:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=5262
Jak mawiają Duch to Duch boi się rzeki nieważne w jakiej ona jest odległości od niego hehe :mrgreen:
Zerknij na tematy dotyczące Retuszy Kart w tym dziale -masz tu linka:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=5262
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3086
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 46
- Kontakt:
Luzik jak nie będziesz czegoś pewny to pisz - po to tu jesteśmy, aby pomóc :mrgreen:
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Z tematu Parę pytań odnośnie zasad gry:
Hellhound pisze:Byłbym ostrożny ze stwierdzaniem, że z Poltergeistem jest coś na 100% tak, a nie inaczej. Zamiast tego odsyłam do dyskusji sprzed prawie 10 lat gdzie ta kwestia jest poruszana. Konkretnie chodzi o post ambar0:ambar0 pisze:Pokusiłem się o znalezienie karty w skanach 2ed angielskiej, jak i o przestudiowanie planszy oryginału. Werdykt jest jednoznaczny, na karcie wyraźnie jest napisane "You can only rid yourself of it by crossing water (the river), either by bridge, raft or ferry.", a na planszy tzw. "dopływy" są podpisane "STORM RIVER", tak samo jak rzeka pomiędzy zewnętrzną i środkową krainą. Przejście przez most dopływu jest jednoznaczne z przekroczeniem rzeki przez most.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Aczkolwiek możliwym jest, iż chodziło jedynie o most przy Sentinelu (Strażniku). aczkolwiek ja zawsze grałem, iż most w mieście i wiosce także uwalnia.Hellhound pisze:Z tematu Parę pytań odnośnie zasad gry:Hellhound pisze:Byłbym ostrożny ze stwierdzaniem, że z Poltergeistem jest coś na 100% tak, a nie inaczej. Zamiast tego odsyłam do dyskusji sprzed prawie 10 lat gdzie ta kwestia jest poruszana. Konkretnie chodzi o post ambar0:ambar0 pisze:Pokusiłem się o znalezienie karty w skanach 2ed angielskiej, jak i o przestudiowanie planszy oryginału. Werdykt jest jednoznaczny, na karcie wyraźnie jest napisane "You can only rid yourself of it by crossing water (the river), either by bridge, raft or ferry.", a na planszy tzw. "dopływy" są podpisane "STORM RIVER", tak samo jak rzeka pomiędzy zewnętrzną i środkową krainą. Przejście przez most dopływu jest jednoznaczne z przekroczeniem rzeki przez most.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 63
- Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
- Płeć:
Re: Poltergeist.
Wyraźnie jest napisane że polta można pozbyć się przekraczając rzekę w jakikolwiek sposób(czy przez mosty czy rzekę), możesz także tratwą do krainy środkowej 
-
-
- Posty: 22
- Rejestracja: wtorek 25 lut 2020, 20:29
- Płeć:
Re: Poltergeist.
A jak jest z tym gubieniem poltergeista przy miescie i wiosce w DE? Ktos może przerobil ten przypadek?
- Kewis21
-
- Posty: 514
- Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
- Płeć:
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Kraina Innowacji
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3208
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 44