Strona 1 z 1
Amulet, a Czary ?
: niedziela 13 mar 2005, 12:25
autor: Kufir
Amulet - Wlasciciel Amuletu nie moze rzucac ani uzywac zadnych czarów. Jest za to odporny na dzialanie nastepujacych czarów: Uzdrowienie, ocalenie, unieruchomienie, zawladniecie, paraliz, pulapka, przypadek, Cios Psioniczny i zniszczenie. Ponadto nie mozna mu sie wymknac przy pomocy niewidzialnosci.
Przedmiot moim zdanem dosc dziwny i wymaga korekty.
Doszlo dosc duzo nowych czarów ktore nie sa tutaj uwzglednione.
Macie jakas alternatywe lub ewentualna nowa instukcje dla tej karty ?
P.S Paraliz co to za czar ?

: wtorek 15 mar 2005, 13:14
autor: Fej Wong
Ja bym pozostał przy tym że poprostu gracz który nosi ten amulet niemoże używać żadbnych czarów a gdy ktoś rzuci na niego czar to wtedy rzuca k6
wynik np: od 1 do 3 oznacza że czar niedziała reszta to działa albo inaczej:
1 - czar odbija się na rzucającego
2-3 czar niedziała
4-5 czar działa normalnie
6 czar ma dodatkowe działanie i tracisz dodatkowo pkt. wt.
coś jak arcymag ale ja jestem raczej przy pierwszym sposobie czyli:
gracz który nosi ten amulet niemoże używać żadbnych czarów a gdy ktoś rzuci na niego czar to wtedy rzuca k6 wynik od 1 do 3 oznacza że czar niedziała.
Co ty na to?
: wtorek 15 mar 2005, 13:29
autor: lukas
Pomysł jest świetny, ale niech będzie to nowa karta (n.p. Amulet Ochronny). A stary Amulet rzeczywiście trzeba rozszerzć o listę kilku czarów. Albo jeszcze lepiej, zrobić kilka amusetów o różnym zastosowaniu. Np:
1. Amulet który chroni przed stratą przedmiotów i przyjaciól.
2. Amulet walki który blokuje cios psioniczny , niewidzialność i.t.p.
3. Amulet który sprawia że nie musisz rzucać kostką gdy ktoś na ciebie rzuci czar (np. przypadek, gra za śmiercią, posmuch wiatru i.t.p)
4. Amulet chroniący przed polimorfią (przamiana, żaba, wilkołak)
W końcu kart przygód nigdy za dużo...
: wtorek 15 mar 2005, 13:32
autor: Fej Wong
Świetna sprawa z tymi amuletami
Pomysł jest konkretny i chyba pobawię się trochę edytorkiem kart hehehe

: wtorek 15 mar 2005, 17:55
autor: Kufir
Pomysly jak pomysly, pamitajmy aby nie przekombinowac i miejmy na uwadze limit przedmiotów.
Co ze starym Amuletem ? Juri, Wiczly i reszta znawców

?
: wtorek 15 mar 2005, 18:06
autor: ambar0
Gdyby amulet miał działać na wszelakie czary, to Sfera zrobiła odpowiednią adnotację na karcie... Chociaż propozycja fejwong-a wydaje się być w miarę prawidłowa. Zmienię pytanie, po co cokolwiek zmieniać?
: wtorek 15 mar 2005, 18:08
autor: Kufir
Po co ?
Bo amulet jest gówniany. Wiele zabrania a przed mala liczba czarów chroni.
Zwaz na fakt ze jest to przedmiot z wersji podstawowej, a w dodatkach doszly nowe czary.
: wtorek 15 mar 2005, 21:45
autor: wilczy
Tako rzecze znawca wilczy: popieram lukasa, że Amuletowi należy się pokolenie następców i pomocników (aż mnie korci, żeby skorzstać z tych fajnych sugestii...), samego zaś zostawiłbym z szacunku. Popieram też Ambar0, bo nie widzę konieczności zmian. Fejwong, Twoja propozycja z rzucaniem k6 jest ciekawa, ale nie grzebałbym tak w Amulecie (czyli ponownie ukłon do Ambar0) za to stworzył nowe cacko (saluto lukas).
: wtorek 15 mar 2005, 23:00
autor: lukas
Kufir pisze:Po co ? Bo amulet jest gówniany
Zgadzam się w 100 %
: środa 16 mar 2005, 01:21
autor: ambar0
Widzę, że niejaki Kufir wszędzie węszy możliwość poprawek... Otóż mój drogi, nie każdy przedmiot musi wymiatać. Są przedmioty, które dodają jedynie punkt siły, ale są takie które zwiększają ją o trzy...
: środa 16 mar 2005, 09:02
autor: Kufir
A są tez przedmioty ktore nie sa przez graczy NIGDY uzywane. I mowie konkretnie wlasnie o tym amulecie.
I nie chodzi tu o zmiany tylko o dopracowanie gry, bo nie mam zamiary na nastepnym zlocie na ktorym moze sie pojawie grac na jakis dziwnych zasadach ktore nie do konca sa jasne. I wyjasnia sie je dopiero podczas gry. Wtedy juz jest za pozno i nie ma na to czasu i te czynniki moga miec kolosalny wplyw na wynik w grze.
: środa 16 mar 2005, 16:41
autor: ambar0
Jeżeli chcesz koniecznie poprawić ten amulet, to propozycja fejwonga wydaje się być odpowiednia. Unikamy w ten sposób wymieniania konkretnych czarów, których może przybyć wraz z nowymi dodatkami...
: środa 16 mar 2005, 17:27
autor: Kufir
1 - czar odbija się na rzucającego
2-3 czar niedziała
4-5 czar działa normalnie
6 czar ma dodatkowe działanie i tracisz dodatkowo pkt. wt.
Punkt 6 (zwlaszcza) i 1 to chyba nie zbyt dobry pomysl.
Proponuje
1-3 -Czar działa normalnie
5-6 -Czar Niedziala (Nie działa na czar Rozkaz)
: czwartek 17 mar 2005, 11:47
autor: Fej Wong
Ja też raczej bym pozostał przy:
1-3 czar niedziała
4-6 czar działa normalnie.
Zawsze można jeszcze coś pomieszać ale myślę że to jest raczej tak optymalnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Można też by zrobić amulet(oddzielny) który chroni nawet przed czarem rozkaz przy wyrzuceniu np:6 albo 1
Co o tym myślicie?
: czwartek 17 mar 2005, 13:03
autor: Kufir
Wszystko mozna zrobicz czemu nie... :roll:
P.S Nie pisz prosze dwoch postów pod rzad, jesli chesz cos dopisac do swojej wypowiedzi uzyj opcji "Edytuj post"

: piątek 18 mar 2005, 14:26
autor: Fej Wong
Ok...
postaram się więcej niepisać pod rząd.
Re: Amulet a Czary ?
: czwartek 19 maja 2005, 22:50
autor: Goro
Moim zdaniem amulet jest dobrze zrobionym przedmiotem i nie trzeba go modyfikowac
Odsylam do instukcji miasto lub podziemia gdzie pisze należy zauważyc że posiadacz amuletu jest odporny na dzialanie czarow ktore sie ukazaly w tym dodatku.
Wielka strata jest niemozliwosc rzucania czarow przez poszukiwacza posiadajacego amulet wiec zrozumiala jest korzysc odpornosci na wszystkie czary z wyjatiem wyssania jazni i mesmeryzmu
Odpornosc na czar uzdrowienie rowniez bo mozesz miec wt rowna 8 to przy rzuceniu tego czaru spada poszukiwaczowi do 4
Jezeli chodzi o paraliz to jest to blad w przetlumaczeniu z gry Talisman
: poniedziałek 04 lip 2005, 16:52
autor: sweetrommie
tekst amuletu rzeczywiście brzmi dość zabawnie gracz jest odporny na czary uzdrowienie ocalenie... :roll:
uzdrowienie rozumiem bo można komuś zmiejszyć jakby miał nie wiadomo ile punktów
ja bym zmienił drastycznie odporny na wszystkie zaklęcia
co z rozkazem z korony? (rozproszenie działa w tym przypadku, ale ja bym zostawił go jako wyjątek)
jest jeszcze druga opcja że w walkach z graczem (albo stojąc na polu gdzie jest amulet) od amuletu nie można wogóle używać magii, dajmy na to cios psioniczny rzuca się na siebie a nie na przeciwnika
: czwartek 24 maja 2007, 22:15
autor: Morgoth61
Uzdrowienie może zmniejszyć wytrzymałość do 4 ? Hehehe. Przegięcie. Nigdy tak nie grałem

)). Choć i tak czar wydawał mi się przyzwoity, to teraz sieje grozę.
: piątek 25 maja 2007, 00:13
autor: gural
Owszem może. Niezły czar na Morloka, jak się rozbestwi. Choć to patrząc na budowę Podziemi a Labiryntu Magów, bardziej przydatne w MM w tej kwestii.