Strona 1 z 1

Jaskinia czarownika

: wtorek 09 mar 2010, 00:09
autor: HRABIA GENERAŁ LORD
Dziś grając w Magię i Miecz zastanowiła mnie następująca kwestia:
Jeśli w Jaskini czarownika wylosuję misję przyniesienia Magicznego Przedmiotu i mam jeden taki przedmiot z którym nie chcę się rozstawać, to muszę go oddać od razu czy mogę poczekać aż zdobędę inny przedmiot, który będzie mniej użyteczny?

: wtorek 09 mar 2010, 00:17
autor: Mały Nemo
Musisz od razu go oddać.

: wtorek 09 mar 2010, 10:05
autor: stave
Drobna poprawka to jest Czarownik nie Czarnoksiężnik.

: wtorek 09 mar 2010, 12:25
autor: Mały Nemo
Ano, Czarnoksiężnik to ten, który stworzył Koronę Władzy. Czarownik to ten, co wysyła głupców po nią ;)

: wtorek 09 mar 2010, 13:27
autor: SPIDIvonMARDER
Moim zdaniem nie musisz. Możesz poczekać i załatwić inny przedmiot albo (my taki gramy) przyjść ponownie i losować nowego questa (stary jest anulowany). Uznajemy że Czarnoksiężnik zgubił okulay i nie pamieta, kto do niego przychodzi ;]

: wtorek 09 mar 2010, 17:39
autor: HRABIA GENERAŁ LORD
stave pisze:Drobna poprawka to jest Czarownik nie Czarnoksiężnik.
Racja, z pamięci pisałem.

: wtorek 09 mar 2010, 19:50
autor: kayoy
Nie wiem jak jest w instrukcji ale od kiedy pamiętam grało się tak, że zadanie możesz wypełnić kiedy chcesz.. I bierzesz Talizman wtedy kiedy jest ci on potrzebny a nie od razu, żeby ktoś go zaraz nie podpierdzielił..

: wtorek 09 mar 2010, 21:52
autor: truchel
Pomyslmy.. Czarownik zleca nam Questa: "Przynies magiczny przedmiot". Tak sie sklada, ze jeden masz juz w plecaku, ale nie chcesz sie z nim rozstawac. Ktora z opcji jest bardziej prawdopodobna:

a) Czarownik dzieki swym magicznym mocom ;) wykrywa item i mowi: "Dawaj, bo zamienie w ropuche". ;)

b) Mowisz czarownikowi: "Potezny magu, czym predzej udam sie na poszukiwanie przedmiotu ktorego pozadasz", po czym opuszczasz jaskinie, a mag cierpliwie czeka.

:mrgreen:

: środa 10 mar 2010, 02:03
autor: Astropata
Nemomon ma rację. Zasady jasno stanowią że questa trzeba wykonać przy pierwszej możliwej okazji do wykonania. Słowem - pierwszy Magiczny Przedmiot trzeba oddać choćby to był Runiczny Miecz (czy tam Magiczny Miecz)

: środa 10 mar 2010, 09:32
autor: Rogo
Astropata pisze:Nemomon ma rację. Zasady jasno stanowią że questa trzeba wykonać przy pierwszej możliwej okazji do wykonania. Słowem - pierwszy Magiczny Przedmiot trzeba oddać choćby to był Runiczny Miecz (czy tam Magiczny Miecz)
Cytat? ;)
Na planszy napisane jest, iż cel misji musi być wypełniony, nie przy najbliższej okazji. Dopisek, że wtedy Czarownik teleportuje cię na obszar Jaskini Czarownika nie jest równoznaczny z tym, że od razu gdy będziesz miał okazję ów cel wypełnić :P

: środa 10 mar 2010, 10:39
autor: SeSim
Astropata pisze:Nemomon ma rację. Zasady jasno stanowią że questa trzeba wykonać przy pierwszej możliwej okazji do wykonania. Słowem - pierwszy Magiczny Przedmiot trzeba oddać choćby to był Runiczny Miecz (czy tam Magiczny Miecz)
No właśnie również sobie nie przypominam zasady, która jednoznacznie opisywałaby, że to tak musi być. Więcej... a co jeżeli masz dwa takie Magiczne Przedmioty w momencie pobierania misji? Losowo ustalamy, który oddajemy? :D

: środa 10 mar 2010, 17:34
autor: truchel
Zreszta kazdy moze ustalic swoje domowe zasady, takze i w tym przypadku. Oryginalny MiM ma wiele "buraczkow", ktore wrecz prosza sie o zmiane - "arcytrudna" Kraina Wewnetrzna ;)

My zawsze gramy: przynies ten przedmiot, ktory zechcesz i kiedy zechcesz. Nie ma zadnego musu. Rownie smieszna regula wydaje sie byc nakaz odzwiedzenia jednej z trzech lokacji w miescie/ wiosce. Lepiej juz za kazdym razem sprawdzac czy nas nie okradli (jesli gramy w TMiMa).

: piątek 12 mar 2010, 23:32
autor: Mały Nemo
Wydaje mi się, że w instrukcji to było opisane, ale czytałem ją ostatni raz ruski rok temu, więc może faktycznie w niej zapisu o Czarowniku nie było. Ale instrukcja obszaru, w jaki skomplikowany sposób nie byłaby napisana, to mówi doskonale:
Cel wyprawy musi być wypełniony. Gdy to nastąpi, Czarownik teleportuje cię z powrotem do swej Jaskini
Mamy tu do czynienia z warunkiem, w którym Czarownik nie pyta się nas, kiedy chcemy spełnić zadanie - sam to sprawdza i automatycznie, bez naszej woli, nas teleportuje do siebie, gdy tylko zauważy, że jesteśmy w stanie je spełnić. Więc, jeżeli mamy Magiczny Przedmiot podczas takiego rzutu, to od razu nas teleportuje do siebie, co prawda nie przesuniemy Poszukiwacza nawet o milimetr, ale teleportacja będzie, i da nam Talisman, a zabierze Przedmiot.

A jak mamy dwa Magiczne Przedmioty, to sami wybieramy, które mu oddamy. Podobnie z MZ - sami wybieramy, które żetony złota mu oddamy, a które nam się ładnie błyszczą, że chcemy wciąż na nie spoglądać ;)