Strona 1 z 1
					
				Traper, Cerber, Władca Otchłani - pytania.
				: niedziela 03 sty 2010, 20:51
				autor: Snake
				Znów mam kilka pytań:
Pierwsze dotyczy Trapera. Opis karty brzmi w następujący sposób:
"Rzuć 2 kośćmi. Jeśli wynik jest równy lub niższy od twojej Mocy, możesz wymknąć się traperowi. Jeśli wynik jest wyższy, musisz z nim walczyć, ale podczas walki nie będziesz mógł wykonać rzutu ataku. Traper pozostanie na tym obszarze, dopóki ktoś go nie pokona."
Pytanie brzmi: a co, jeżeli zdam test na Moc i nie mam ochoty mu się wymykać, tylko chcę z nim walczyć. Czy:
- walka przebiega w normalny sposób
- walka przebiega w sposób opisany na karcie, tzn. nie wykonuję rzutu ataku
?
Drugie (i zarazem trzecie) dotyczy Cerbera jak i Władcy Otchłani. W przypadku obu tych Wrogów gracz zmuszony jest do wyboru, czy walczyć z nimi za pomocą Siły czy Mocy. Czy taki wybór mają wszyscy Poszukiwacze, czy jedynie ci, którzy mogą wybierać formę ataku? I co w przypadku pokonania takich delikwentów - czy zamienia się ich na trofea w zależności od rodzaju walki, jaką się stoczyło? Czy też nagrodą za zwycięstwo jest satysfakcja, bądź w - przypadku Władcy Otchłani - przeniesienie na Równiny Grozy?
			 
			
					
				
				: niedziela 03 sty 2010, 21:08
				autor: Mały Nemo
				Ufff.... następnym razem proszę, abyś wpisywał swe pytania w 
odpowiednim temacie. Dziękuję.
Snake pisze:Pierwsze dotyczy Trapera. Opis karty brzmi w następujący sposób:
"Rzuć 2 kośćmi. Jeśli wynik jest równy lub niższy od twojej Mocy, możesz wymknąć się traperowi. Jeśli wynik jest wyższy, musisz z nim walczyć, ale podczas walki nie będziesz mógł wykonać rzutu ataku. Traper pozostanie na tym obszarze, dopóki ktoś go nie pokona."
Pytanie brzmi: a co, jeżeli zdam test na Moc i nie mam ochoty mu się wymykać, tylko chcę z nim walczyć. Czy:
- walka przebiega w normalny sposób
- walka przebiega w sposób opisany na karcie, tzn. nie wykonuję rzutu ataku 
Walka toczy się normalnie. Rzutu ataku nie wykonujesz jedynie wtedy, gdy przegrasz test Mocy.
Snake pisze:Drugie (i zarazem trzecie) dotyczy Cerbera jak i Władcy Otchłani. W przypadku obu tych Wrogów gracz zmuszony jest do wyboru, czy walczyć z nimi za pomocą Siły czy Mocy. Czy taki wybór mają wszyscy Poszukiwacze, czy jedynie ci, którzy mogą wybierać formę ataku? I co w przypadku pokonania takich delikwentów - czy zamienia się ich na trofea w zależności od rodzaju walki, jaką się stoczyło? Czy też nagrodą za zwycięstwo jest satysfakcja, bądź w - przypadku Władcy Otchłani - przeniesienie na Równiny Grozy?
Trzecią taką kartą jest jeszcze Eastern Dragon z Frostmarch. Co do pytania, możesz wybrać rodzaj: walkę albo walkę psychiczną. Opcja wyboru rodzaju ataku ma jedynie zastosowanie względem sytuacji Poszukiwacz vs. Poszukiwacz. Po ich pokonaniu, możesz ich wziąć jako trofea, ponieważ są kartami Wrogów. Masz z nich takie trofeum, w jakim rodzaju walki ich pokonałeś. Warto również wspomnieć, że ich numer spotkania, to 1, a więc musisz ich badać oddzielnie, bez względu na to, czy do badania masz jeszcze jakiś Wrogów, czy nie.
 
			 
			
					
				
				: niedziela 03 sty 2010, 21:10
				autor: Kufir
				1.
walka przebiega w normalny sposób 
2. Wszyscy mogą wybrać formę walki, po pokonaniu wroga dostajesz Trofeum. Jeśli walczyłeś na Moc to dostajesz Trofeum na Moc i vice versa.
Edit: Nemo pisaliśmy równocześnie 

 
			 
			
					
				
				: niedziela 03 sty 2010, 21:14
				autor: Mały Nemo
				Edit: Nemo pisaliśmy równocześnie 

Ja zawsze odpowiadam na pytania dotyczące zasad gry. W końcu ten FAQ się prowadzi.. 

 
			 
			
					
				
				: niedziela 03 sty 2010, 21:15
				autor: Snake
				Nemomon pisze:Ufff.... następnym razem proszę, abyś wpisywał swe pytania w 
odpowiednim temacie. Dziękuję.
 
Pardon! Uznałem, że dotyczy to bardziej kwestii zasad, ale ok, następnym razem się poprawię.
Nemomon pisze:Warto również wspomnieć, że ich numer spotkania, to 1, a więc musisz ich badać oddzielnie, bez względu na to, czy do badania masz jeszcze jakiś Wrogów, czy nie.
Dokładnie tak.
Dziękuję Tobie oraz Kufirowi za odpowiedzi. Pokrywają się z moją interpretacją.
Jeszcze raz sorki za wlepienie tematu w złe miejsce.
 
			 
			
					
				
				: niedziela 03 sty 2010, 21:15
				autor: Kufir
				Ale i Tobie zdarza się źle interpretować karty. Każdy jest tylko człowiekiem, wiec nie masz chyba wyłączności na takie posty 

 
			 
			
					
				
				: niedziela 03 sty 2010, 21:21
				autor: Snake
				Kufir pisze:Ale i Tobie zdarza się źle interpretować karty. Każdy jest tylko człowiekiem, wiec nie masz chyba wyłączności na takie posty 

 
Ależ nigdy nie uzurpowałem sobie takiej wiedzy!!! Stąd też moje pytania, dla Was zwykle oczywiste, a dla mnie o tyle istotne, że chcę konfrontować własne "widzimisię" z oficjalnymi zasadami gry oraz z poglądami osób, które bardziej tkwią w temacie ode mnie 

 
			 
			
					
				
				: niedziela 03 sty 2010, 21:28
				autor: Mały Nemo
				Snake pisze:Kufir pisze:Ale i Tobie zdarza się źle interpretować karty. Każdy jest tylko człowiekiem, wiec nie masz chyba wyłączności na takie posty 

 
Ależ nigdy nie uzurpowałem sobie takiej wiedzy!!! Stąd też moje pytania, dla Was zwykle oczywiste, a dla mnie o tyle istotne, że chcę konfrontować własne "widzimisię" z oficjalnymi zasadami gry oraz z poglądami osób, które bardziej tkwią w temacie ode mnie 

 
Kufir mówił akurat do mnie, więc się nie przejmuj 

. Zresztą ma rację, czasami też popełniam błędy, dlatego też czuwa nade mną Janek, który zawsze "delikatnie" zasugeruje, że się ze mną nie zgadza  :mrgreen: