Strona 1 z 1

Wejście do Podziemi

: środa 23 wrz 2009, 23:40
autor: Kufir
Witam.
Mam małe zapytanie do wszystkich którzy mają już dodatek Podziemia po angielsku.


Jak wygląda sytuacja gdy wylosujemy z kart przygód wejście do Podziemi?

Rozumiem że możemy wtedy wchodzić do podziemi także przez tą kartę przygód, a co z wyjściem z tej lokacji ?

: środa 23 wrz 2009, 23:46
autor: Valdi
Kufir pisze:Jak wygląda sytuacja gdy wylosujemy z kart przygód wejście do Podziemi?
Zostaje ona na tym obszarze do końca gry. i podczas następnego ruchu MOŻESZ przenieść sie na obszar wejście do podziemi - standard.

Z ruin troszkę inaczej... bo przelatujemy przez obszar wejścia do podziemi i kończymy gdzie nas kostka poniosła
Kufir pisze:a co z wyjściem z tej lokacji ?
Jeżeli opuszczamy podziemia kierujemy sie w przeciwną stronę i przelatujemy obszar wejścia do podziemi i zatrzymujemy się gdzie nas kostka poniosła.


Obszarem łączącym podziemia z planszą główną są Ruin

: środa 23 wrz 2009, 23:47
autor: Mały Nemo
Dungeon Door

The Dungeon Door will
remain here for the rest of
the game. On your next
turn, instead of your normal
move, you may move to the
Dungeon Entrance.

Wrota Podziemi pozostaną tutaj do końca gry. W następnej turze, zamiast wykonywać normalny ruch, możesz przenieść się na obszar Wejścia do Podziemi.

Wychodząc z Podziemi wychodzisz normalnie poprzez obszar Ruin.

: środa 23 wrz 2009, 23:48
autor: Kufir
Hmmm, w takim wypadku to te karty takie zapychacze są. Dzięki za odpowiedź to właśnie chciałem wiedzieć.

: środa 23 wrz 2009, 23:49
autor: Valdi
Kufir pisze:w takim wypadku to te karty takie zapychacze są.
No niestety tj. w MiM

: środa 23 wrz 2009, 23:51
autor: Mały Nemo
Nie bardzo, bowiem można się przenieść na nie używając Trap Door

Move your character to the
Dungeon Entrance or any
faceup Dungeon Door. The
Trap Door is then discarded.

Przesuń swego poszukiwacza na obszar Wejścia do Podziemi albo dowolną odkrytą kartę Wrót Podziemi, następnie odrzuć zapadnię.

: środa 23 wrz 2009, 23:54
autor: Valdi
ale,:
Kufir pisze:z kart przygód wejście do Podziemi
Kufir pisze:w takim wypadku to te karty takie zapychacze są.
nie było mowy tu o Trap Door tylko o zwykłych Door :D

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2009 11:55 pm ]
Nemomon pisze:Przesuń swego poszukiwacza na obszar Wejścia do Podziemi albo dowolną odkrytą kartę Wrót Podziemi, następnie odrzuć zapadnię.
A to dla mnie jest bzdurą bo jak można się zapaść i przenieść się w tej samej krainie czyli na tym samym poziomie...

: środa 23 wrz 2009, 23:56
autor: Mały Nemo
Zależy od "strategicznego" grania. Jeżeli na planszy jest kilka Dungeon Doorów, to wyciągając Trap Door (a jest ich zdaje się 4 czy 5 sztuk) mamy darmową teleportację np. do Środkowej Krainy (jak np. Rune Gate).

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2009 11:57 pm ]
Valdi pisze:A to dla mnie jest bzdurą bo jak można się zapaść i przenieść się w tej samej krainie czyli na tym samym poziomie...
Może to był jakiś tunel wodny, który zamiast w dół, to kanałami przesunął Ciebie na drugi koniec Krainy xD

: czwartek 24 wrz 2009, 00:02
autor: Valdi
Nemomon pisze:Może to był jakiś tunel wodny, który zamiast w dół, to kanałami przesunął Ciebie na drugi koniec Krainy
Kanały zapewne powstaną ale to po Mieście :D Nadal to naciągane, po za tym nie wiem czy jest (ale powinna obowiązywać) tylko jedna karta Wejście do Podziemi obowiązuje na planszy podstawowej.

: czwartek 24 wrz 2009, 00:03
autor: Kufir
A udało sie wam kiedyś po pokonaniu Władcy Ciemności przenieść sie do Korony Władzy?

: czwartek 24 wrz 2009, 00:09
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:A udało sie wam kiedyś po pokonaniu Władcy Ciemności przenieść sie do Korony Władzy?
Mnie tak, gdzieś ostatnio tutaj albo na FFG pisałem, iż LoDa pokonałem 26 czy 28 do 14.

: czwartek 24 wrz 2009, 00:49
autor: Hellhound
Valdi pisze:Nadal to naciągane, po za tym nie wiem czy jest (ale powinna obowiązywać) tylko jedna karta Wejście do Podziemi obowiązuje na planszy podstawowej.
Tak było w MiM chyba? Że kolejne wejścia się ignorowało?

: czwartek 24 wrz 2009, 08:55
autor: 8janek8
Gdyby było tylko jedno wejście do podziemi, to nie byłoby to korzystne z punktu używalności krainy podziemi. Jak dla mnie w tej edycji położenie nacisku na zachęcenie do odwiedzania krain poza planszą główną jest/będzie bardzo dobrym posunięciem.
Co do kwestii przenoszenia się z zapadni do wejścia do podziemi, to nic nie stoi na przeszkodzie aby zapaść się do Podziemi tuż przy jednym z wyjść :)

: czwartek 24 wrz 2009, 10:47
autor: Kufir
Co do kwestii przenoszenia się z zapadni do wejścia do podziemi, to nic nie stoi na przeszkodzie aby zapaść się do Podziemi tuż przy jednym z wyjść
Rozumieć mam że wpadamy w zapadnie i wybieramy przy jakim wejściu (jeśli jest ich kilka) się pojawiamy ?

: czwartek 24 wrz 2009, 10:55
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:
Co do kwestii przenoszenia się z zapadni do wejścia do podziemi, to nic nie stoi na przeszkodzie aby zapaść się do Podziemi tuż przy jednym z wyjść
Rozumieć mam że wpadamy w zapadnie i wybieramy przy jakim wejściu (jeśli jest ich kilka) się pojawiamy ?
Yep.

: środa 06 sty 2010, 16:46
autor: Kufir
Hmmm... Troszkę to dziwne. Wpadamy w niechcianą zapadnię a możemy wybrać gdzie się pojawiamy ?(powinno odbywać się to losowo). Ale skoro zasady właśnie tak to interpretują... być może ma to jakiś sens. :???:


Wrota Podziemi:
Wrota Podziemi pozostaną tutaj do końca gry. W następnej turze, zamiast wykonywać normalny ruch, możesz przenieść się na obszar Wejścia do Podziemi.
Zapadnia:
Przesuń swego poszukiwacza na obszar Wejścia do Podziemi albo dowolną odkrytą kartę Wrót Podziemi, następnie odrzuć zapadnię.

Możecie podać jeszcze tłumaczenie karty: Rune Gate ?

: środa 06 sty 2010, 20:18
autor: 8janek8
Kufir pisze:Hmmm... Troszkę to dziwne. Wpadamy w niechcianą zapadnię a możemy wybrać gdzie się pojawiamy ?(powinno odbywać się to losowo). Ale skoro zasady właśnie tak to interpretują... być może ma to jakiś sens. :???:
Jeśli chodzi Ci o logikę, to prosta sprawa: wpadamy w jakąś dziurę i odkrywamy, że to system korytarzy - teraz decydujemy, którym z nich się udamy.

: środa 06 sty 2010, 23:05
autor: Valdi
Kufir pisze:Możecie podać jeszcze tłumaczenie karty: Rune Gate ?
Runiczne Wrota

Kod: Zaznacz cały

Podczas swojej następnej tury, zamiast normalnego ruchu, możesz przenieść się na dowolne, inne Runiczne Wrota, lub dowolny obszar Runów. Kiedy ktoś skorzysta z Runicznych Wrót, znikają one na stos kart odrzuconych.
Kufir pisze:Hmmm... Troszkę to dziwne. Wpadamy w niechcianą zapadnię a możemy wybrać gdzie się pojawiamy ?
Coś mi się zdaje że o wiele szybciej pojawią się autorskie karty / zasady odnośnie wchodzenia do Podziemi. Bo mi tez takie rozwiązanie nie pasuje.

: środa 06 sty 2010, 23:19
autor: Kufir
Dziękuje Valdi chciałem mieć pewność co do tłumaczenia tej karty.
Ze względu na specyfikę tych kart jak i samego obszaru Wejścia do Podziemi na planszy Podziemi, będę niestety zmuszony grać z oryginalnymi zasadami czyli ... Do Podziemi można wejść, z Rumakiem, Koniem czy z Koniem i Wozem :???: