Strona 1 z 12
Frostmarch - nowy dodatek do Talisman 4th Revised Edition
: piątek 14 sie 2009, 20:20
autor: Mały Nemo
Na Genkonie otrzymaliśmy nazwę kolejnego dodatku do TMiMa -
Frostmarch. Jest to mały dodatek, jak Reaper, bez planszy. Zawiera się w około 100 kartach, dokładnie, to:
- 4 karty Poszukiwaczy
- 84 karty Przygód
- 20 kart Zaklęć
- 24 karty Zadań Czarownika
- 3 karty Alternatywnych Zakończeń gry.
Ma być dostępny na jesień tegoż roku. Dla przypomnienia grafika Zaklęcia
Freeze, które miało się pojawić w Dungeon, ale finalnie tak się nie stało. Prawdopodobnie więc pojawi się teraz:
Źródło
: piątek 14 sie 2009, 21:23
autor: Erestor
Widać gra się rozwija dość szybko... i dobrze... szkoda tylko, że my pewnie dostaniemy nasz pierwszy dodatek dopiero na jesieni

: piątek 14 sie 2009, 21:33
autor: Draugnimir
Nie takie znowu małe to rozszerzenie. Ponad 100 nowych kart to też zawsze coś. A niewielka ilość plansz swoje zalety również ma - chociażby większą ilość starć pomiędzy Poszukiwaczami.
Zastanawia mnie tylko, po co aż 24 nowe karty Zadań Czarownika? Wydawało mi się, że już tych 15 z Reapera było ilością wystarczającą, by nie zdarzyła się sytuacja, w której kilku graczy będzie wykonywało tę samą misję... Chyba że nagrodą za wykonanie nowych zadań będzie coś innego niż "tylko" Talizman.

: piątek 14 sie 2009, 21:41
autor: Mały Nemo
Też mnie trochę to dziwi, bowiem nigdy by się zadania nie skończyły, chyba że celem tych zadań będzie zwiększenie większej interakcji z Podziemiami. Daje nam to nadzieję, iż przyszłe ewentualne karty też nie zostaną zostawione sobie na samopas, tylko zobaczymy jakieś nowe karty Skarbów do Podziemi, czy cuś. Poza tem, Goodenough już raz wyskoczył z pewną ideą dotyczącą kart Skarbów i zadań:
Nemo pisze:John Goodenough, czyli projektant nowego Talismana na
BoardGameGeek zapodał nową półoficjalną zasadę. Nie jest ona jeszcze zatwierdzona przez FFG, nie wiadomo czy będzie, niemniej podkreśla ona klimat Reapera oraz Dungeona:
John Goodenough pisze:Whenever players complete a Warlock Quest, they may receive one card randomly drawn from the Treasure deck instead of receiving a Talisman for their reward.
Czyli:
Kod: Zaznacz cały
Za każdym razem, jak gracz wykona któreś zadanie z Jaskini Czarownika, może otrzymać losową kartę Skarbu zamiast normalnej nagrody - Talizmanu.
więc może chce przepchać ten pomysł na siłę..
: piątek 14 sie 2009, 22:50
autor: Kufir
Fajny ten dodatek, zamiast jednak tych kart zadań czarnoksiężnika mogli zamieścić dodatkowe karty podziemi. No ale zobaczymy co to za karty.
: sobota 15 sie 2009, 11:27
autor: Mały Nemo
Ano, Warlock, Necromancer oraz Ogre Cheftain.
Warlock rozpoczyna grę z dwoma Zaklęciami. Zdaje się na początku tury może otrzymać tyle Zaklęć, na ile pozwala mu jego Moc. Oraz po wykonaniu Zadania Czarownika może otrzymać coś innego (jakieś karty) zamiast Talizman.
Ogra nie atakują Potwory, ale może ich sam atakować, jeżeli chce.
Necromancer rozpoczyna grę z 2 Zaklęciami, a poza tem może wybrać rodzaj walki - zwykłą lub psychiczną.
Alternatywnymi zakończeniami gry są:
Crown and Sceptre
Warlock Quests
*coś niebieskiego*
Wedle zasad, karty zakończeń gry na samym początku są jawne. Np. Warlock Quests sugeruje nam, iż każdy Poszukiwacz rozpoczyna grę z 4 kartami Zadań. Jednym z nowych kart Zadań jest dostarczenie dwu Przedmiotów. W przeciwieństwie do Reapera, kiedy to użyte karty Zadań nigdy nie wracały do gry, teraz jak stos się skończy należy go potasować i zrobić nowy.
: sobota 15 sie 2009, 11:27
autor: Kufir
Nowymi postaciami są:
Warlock
Necromancer
Ogre Cheftain
Leprechaun (Kobold z Magii i Miecza)
Fotki dodatku tutaj:
http://www.talismanisland.com/
: sobota 15 sie 2009, 11:40
autor: Mały Nemo
Przy okazji wypadałoby wspomnieć, iż ta Lodowa Królowa (Ice Queen), która jest na frontowej stronie, a o której się mówi na tyle opakowania, to takie wspominki do Trzeciej Edycji, do dodatku Mountains, gdzie występował pałac tej oto Królowej:

: sobota 15 sie 2009, 12:10
autor: Draugnimir
No proszę, więc ledwie pojawiła się jakakolwiek wzmianka o rozszerzeniu, a tu się okazuje, że jest ono już na ukończeniu... Dobrze, że chociaż za granicą Talisman się tak szybko rozwija...

: sobota 15 sie 2009, 12:13
autor: Mały Nemo
Draugnimir pisze:Dobrze, że chociaż za granicą Talisman się tak szybko rozwija...

Dzięki temu będziemy mogli cieszyć się TMiMem dłużej, gdy FFG przestanie wydawać do niego dodatki

: sobota 15 sie 2009, 16:45
autor: 8janek8
Zastanawia mnie, dlaczego lewy górny róg kart Alternatywnych Zakończeń jest różny... czy aby na pewno Warlock Quests to AZ...
: sobota 15 sie 2009, 16:57
autor: Mały Nemo
Z tego, co wiem, to te trzecie niebieskie zakończenie także ma jeszcze inny narożnik i że mają one jakieś znaczenie w grze, aczkolwiek póki co Jon nie chciał powiedzieć mi więcej.
: sobota 15 sie 2009, 19:51
autor: killy9999
Widać szykuje się długa linia dodatków do TMiM. Wkurza mnie tylko, że zapowiadają to z takim wyprzedzeniem - człowiek już zaczyna odliczać kiedy to będzie. Ja to bym wolał, żeby zapowiedzieli z tygodniowym wyprzedzeniem, albo najlepiej dowiedzieć się jak już jest w sklepach
Zastanawia mnie jedna rzecz. Plansza do Podziemi jest w kształcie litery "L" o ile dobrze pamiętam i domyślam się, że dokłada się ją do jednego z rogów planszy? Ciekawe, czy FFG będzie chciało w ten sposób obudować główną planszę planszami z kolejnych dodatków. I ciekawe jak dużo dodatków wyjdzie bez planszy.
: sobota 15 sie 2009, 20:24
autor: Mały Nemo
Zastanawia mnie jedna rzecz. Plansza do Podziemi jest w kształcie litery "L" o ile dobrze pamiętam i domyślam się, że dokłada się ją do jednego z rogów planszy? Ciekawe, czy FFG będzie chciało w ten sposób obudować główną planszę planszami z kolejnych dodatków. I ciekawe jak dużo dodatków wyjdzie bez planszy.
Tak już się kiedyś stało przy okazji Trzeciej Edycji. Tyle, że wtedy nie było dodatków bezplanszowych - wszystkie były planszowe, a jeden nawet dawał nam planszę na środek planszy.
: sobota 15 sie 2009, 20:47
autor: killy9999
Nemomon pisze:Tak już się kiedyś stało przy okazji Trzeciej Edycji.
A to nie wiedziałem. A masz może fotki tego jak to wyglądało? Ciekaw jestem jak by wyglądała plansza do miasta w takim kształcie (tzn. jeśli wśród dodatków było wtedy Miasto). Swoją drogą bardzo mi się taki pomysł podoba, niż rozkładanie po bokach iluś dodatkowych planszy.
EDIT: Już sobie fotki znalazłem. Pomysł dobry, ale wykonanie... tragedia!
: niedziela 16 sie 2009, 14:57
autor: Draugnimir
Gdyby FFG faktycznie miało zamiar obudować planszę główną dodatkowymi, oznaczałoby to, że powinniśmy spodziewać się jeszcze przynajmniej 3 rozszerzeń oficjalnych... \:D/
: poniedziałek 17 sie 2009, 09:38
autor: 8janek8
: poniedziałek 17 sie 2009, 09:49
autor: Kufir
Fajnie ten dodatek się prezentuje, bardzo mi się podoba.
Z widocznych nowych kart, ktoś jest w stanie się oczytać i przetłumaczyć na PL ?
: poniedziałek 17 sie 2009, 10:16
autor: Rogo
Przetłumaczyć nie byłoby problemu, ale tam po prostu nie widać literek, więc słabo ;P
Necromancer ma coś w stylu
"Nie atakują cię Duchy, ale ty, jeśli chcesz, możesz je zaatakować"
i dalej
"Jeśli nie atakujesz Duchaa a twoja Moc jest większa od Mocy Ducha, możesz wziąć go za Przyjaciela i doda on swoją Moc do twojej podczas Walki Psychicznej [tu jest chyba, że potem idzie na stos kart odrzuconych]. Możesz użyć dowolnej ilości Duchów w czasie Walki Psychicznej"
Do tego zaczyna z Zaklęciem lub dwoma (chyba 1) i może wybierać formę walki
Ogre Cheftain
Nie atakują cię Potwory bla bla bla
CHYBA: jeśli pokonasz (?) Potwora (?) możesz go wziąć jako Przyjaciela zamiast Trofeum i doda swoją Siłę do Twojej, po czym odejdzie na stos kart odrzuconych. Możesz użyć dowolnej ilości takich Przyjaciół w czasie Walki
Mogłem źle przeczytać, bo serio słabo widać i musiałem dużo zgadywać

: poniedziałek 17 sie 2009, 16:43
autor: Draugnimir
Ja wstrzymam się z tłumaczeniem, aż Jon wróci i utworzy pełną galerię, w której, miejmy nadzieję, pojawią się grafiki w wyższej rozdzielczości.

: wtorek 18 sie 2009, 12:16
autor: Mały Nemo
No więc trochę nam się nowości ruszyło, względnie ciekawych, a na pewno dających nadzieję w przyszłość..
Znaną kartą jest Centaur, Nieznajomy, który na 1-2 zabiera nam 1 Życie, 3-4 - ignoruje oraz na 5-6 przyłącza jako Przyjaciel i zabije jednego Wroga, wedle naszego wyboru. Identyczna (no prawie

) karta była w 3rd ED. w dodatku Forest (Las).
Z nazwy znamy również Frost Giant z Siłą 6, oraz kartę Zaklęcia - Hydra Spell.
No i znany jest już nasz kontrowersyjny Poszukiwacz - Warlock:
Siła: 2
Moc: 5
Życie: 4
Los: 1
Charakter: Neutralny
Start: Jaskinia Czarownika
1) Rozpoczynasz grę posiadając 2 Zaklęcia
2) Na początku każdej tury możesz wziąć tyle Zaklęć, na ile pozwala ci twoja Moc.
3) Za każdym razem, gdy wykonasz Zadanie Czarownika, możesz wziąć dowolną kartę Ekwipunku za darmo, zamiast Talizman.
: wtorek 18 sie 2009, 12:23
autor: Kufir
Bardzo fajna postać, czemu kontrowersyjna?
To ulepszona wersja Czarnoksiężnika w wersji podstawowej. Swoją droga ciekawe jak tego Warlocka przetłumaczą w wersji PL skoro mamy już czarnoksiężnika.
: wtorek 18 sie 2009, 12:44
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:Bardzo fajna postać, czemu kontrowersyjna?
Ponieważ co turę otrzymywanie 4 (3+Totem Staff) Zaklęć jest UBER. Poza tem zaczyna w Środkowej Krainie, co już sugeruje, iż dla Goodenougha rozróżnienie między Krainami i ich cel zaczyna powoli się zacierać. No i sama postać Czarownika oznacza, iż Familiar Faces, czyli istoty z obszarów na planszy mogą się pojawić jako grywalne postaci.
Kufir pisze:Swoją droga ciekawe jak tego Warlocka przetłumaczą w wersji PL skoro mamy już czarnoksiężnika.
Skoro jest to Czarownik z Jaskini Czarownika nie wyobrażam sobie, by go nazwać inaczej niźli Czarownik. A na pewno będę walczył ogrem i miechem, by tak został on nazwany.
: wtorek 18 sie 2009, 13:15
autor: Hellhound
Nemomon pisze:Poza tym zaczyna w Środkowej Krainie.
No fakt, to jest przełom. Tak sobie mi się to podoba, z drugiej strony fajnie że "ożywili" postać z planszy (może pojawi się i czarny rycerz albo strażnik :) ). Poza tym i tak będzie od razu musiał zejść do krainy zewnętrznej na początku gry więc w sumie nie robi.
: wtorek 18 sie 2009, 13:23
autor: Mały Nemo
Hellhound pisze:Poza tym i tak będzie od razu musiał zejść do krainy zewnętrznej na początku gry więc w sumie nie robi.
Właśnie, że nie. Będzie filował dookoła Oazy, Świątyni, Ukrytej Doliny oraz swej kanciapy. Nie musi się przez pewien czas obawiać ataków ze strony innych Poszukiwaczy, a sam może ich atakować za pomocą samoregenerujących się Zaklęć. Wystarczy, iż jakoś otrzyma swój pierwszy punkt Mocy i już do końca gry ma max Zaklęć. Do Podziemi pójdzie na rympał z FoDem, a myślę, iż w miarę szybko go zdobędzie, co jak co, to póki co karty Zaklęć nie są takie, coby szybko miały gracza zablokować (mimo iż FoD jest jednym Zaklęciem na 90 (up to Frostmarch)), zabije LoDa, weźmie sobie DragonFire i jest pozamiatane. Póki co ja taką to widzę strategię dla niego.