Strona 1 z 2

Krypta Upiorów

: środa 27 maja 2009, 22:16
autor: Isztwan
Niedawno Misiek napisał, że w samą Kryptę gra się ciekawiej niż w cały MM. W samą Kryptę grałem raz czy dwa i to kilka (naście?) lat temu, więc naszło mnie aby niedługo spróbować.
Wyjąłem instrukcję Krypty i zacząłem czytać o grze samodzielnej. Wtedy znalazłem w instrukcji trzy ciekawe rzeczy:
1. W rozdziale o złocie jest zapis, że złoto można nabyć m.in. w wyniku transakcji handlowych przeprowadzanych między Postaciami. Czyli w końcu znalazł się dowód, że Postacie w MM mogą ze sobą handlować!
2. Dziwny jest, w przypadku gry w samą KU, sposób zdobywania punktów Miecza za pokonanie wrogów. Po pokonaniu wroga (obojętne z jakim parametrem Miecza) Postać rzuca kostką: 1,2 - traci punkt Miecza; 3,4 - nic nie zyskuje; 5,6 - zyskuje 1 p. Miecza. Zastanawiam się dlaczego twórcy gry zrezygnowali z normalnego awansowania (punkt Miecza za każde 7 punktów wrogów)
3. Po śmierci postaci na polu, na którym zginęła zostają przedmioty, złoto i przyjaciele. Czemu w grze w samą KU przyjaciele zostają skoro normalnie zawsze się ich odkłada na stos kart zużytych?

: środa 27 maja 2009, 22:31
autor: Mały Nemo
Co do 1 oraz 2, to jedynie mogę napisać O_O. Sam czytałem instrukcję wieki temu, a nie powiem, bo w Kryptę lubię grać w MiMie (używam obszaru Świątyni jako wejścia do niej), planuję ją przenieść do TMiM nawet, ale tych dwu zasad nie pamiętam.

Co do 3, to mi się wydaje oczywiste. Ja zawsze grałem, iż martwy Poszukiwacz zostawia w/w rzeczy. Włącznie z Przyjaciółmi.

: środa 27 maja 2009, 22:59
autor: Kaktus+
taki ukłon w stronę Diablo :) Postać zginęła, zostawiła cały dobytek na planszy, odradza się i zapiepsza 500 poziomów by odzyskać stracony dobytek :)

: środa 27 maja 2009, 23:04
autor: Rogo
Kaktus+ pisze:taki ukłon w stronę Diablo :) Postać zginęła, zostawiła cały dobytek na planszy, odradza się i zapiepsza 500 poziomów by odzyskać stracony dobytek :)
Co za lamer, że Town Portala sobie nie rzucił, pff xD

A wracając do tematu - dla mnie normą było, że Przyjaciele zostają na obszarze śmierci Poszukiwacza :P
Sposób zdobywania Siły co najmniej dziwny :P
A handlowanie między postaciami - zdarzało się tak grać, jak byliśmy młodzi i się ustawialiśmy na kogoś xD

: czwartek 28 maja 2009, 00:12
autor: Isztwan
Tylko, że jestem na 90% pewien, że w instrukcji do podstawki MM jest napisane, że po śmierci Postaci jej przyjaciół odkłada sie na stos kart zużytych. Sprawdzę jutro bo już późno i mi sie nie chce.

Ja tez zawsze grałem, że można handlować ze sobą ale niejednokrotnie na forum pojawiały się głosy, że nie można tego robić bo instrukcja o tym nie mówi!

: czwartek 28 maja 2009, 00:14
autor: Kaktus+
w prawie przyjęta jest reguła, że jeśli coś nie jest wyraźnie zabronione, jest prawnie dozwolone :)

: czwartek 28 maja 2009, 07:41
autor: 7Tristan
Kaktus+ pisze:w prawie przyjęta jest reguła, że jeśli coś nie jest wyraźnie zabronione, jest prawnie dozwolone :)
Nie wiem w którym, bo na pewno nie w naszym :P

: czwartek 28 maja 2009, 09:36
autor: Misiek
Dodatkowo różni się poziom startowy Postaci dla gry samodzielnej i z podstawką. Krypta ma najciekawszy (po podstawce) sposób poruszania się, a w grze samodzielnej Upiory więcej tam mieszają. Jedyny mankament to mała ilość Kart, dodatek Magia tu pomaga, ale ja dobierałem jeszcze Karty z innych dodatków jak chciałem dłużej pograć.

: wtorek 20 kwie 2010, 14:42
autor: pan_ser_nik
Od pewnego czasu zastanawiam się czym właściwie autorzy sie kierowali zabraniając wynoszenia z Krypty jakichkolwiek przedmiotów. Jakieś pomysły?

I jeszcze pytanie odnośnie map. Co oznaczają zapisy o kierunkach?

: wtorek 20 kwie 2010, 16:04
autor: Hellhound
pan_ser_nik pisze:Od pewnego czasu zastanawiam się czym właściwie autorzy sie kierowali zabraniając wynoszenia z Krypty jakichkolwiek przedmiotów. Jakieś pomysły?
Według mnie chodzi o to, że do Krypty idzie się po to żeby zostać Rycerzem Bóstw i to ma być jedyna, ale wielka nagroda za podróż do Krypty.
pan_ser_nik pisze:I jeszcze pytanie odnośnie map. Co oznaczają zapisy o kierunkach?
A o co konkretnie chodzi?

: wtorek 20 kwie 2010, 16:49
autor: Mały Nemo
Ja myślę, że Krypta to jakieś przeklęte miejsce, dlatego też wszystko, co tam znajdziemy, pozostaje w niej. Jak upiory, które nie wyjdą poza jej obręb (pomijam te dwa z Magii). Te karty są spętane, aby pozostać w Krypcie i jej okolicach. Parametry zachowujesz, bo to Twoje doświadczenie, które tam zdobyłeś. Co do map, to one są fakt, bardzo dziwnie napisane, aczkolwiek ja gram, iż jak wypadnie nam, że mamy się poruszyć w jakimś kierunku (jak mapa mówi), to sami sobie wybieramy, gdzie się poruszymy, tak, jakbyśmy na ruch rzucili 6. Dziwne tylko, że mapy wyglądają na randomowe robione.. i nie na wszystkie kierunki świata.

: wtorek 20 kwie 2010, 18:43
autor: Isztwan
Ja z mapami postępuję podobnie. Gdy np. mapa mówi, że możemy wybrać kierunek ruchu również wtedy, gdy wynik rzutu wskazuje na wschód, to po wyrzuceniu 4 (wsch.) idę tak, jakbym wyrzucił 6. Gdy wyrzucę 1,2 czy 3 idę zgodnie z rzutem.

: wtorek 17 maja 2011, 22:49
autor: cracq
Po pierwsze witam wszystkich MiM i MM fanów, to mój pierwszy post na tym forum. Mógłby mi ktoś powiedzieć o co chodzi z tym poruszaniem się po krypcie upirów ? Nie znalazłem na ten temat w mojej instrukcji informacji, wiem, że wykonuje się rzuty na kierunki ruchu i w ogóle ale niezbyt wiem o co chodzi (nie bić - początkujący :) ). Prosiłbym więc o dokładne wytłumaczenie zasad poruszania się po KU bądź chociaż wskazania miejsca, gdzie tych informacji szukać :)

z góry dzięki
pozdrawiam

: wtorek 17 maja 2011, 23:14
autor: Miszon
Zasadniczo - szukać w instrukcji ;-) . Jest tam rysunek, na którym wszystko jest wyjasnione jeśli chodzi o ruchy.

Ja parę razy grałem w samo KU i grało się ciekawie, ale że nie stosowałem chyba tego zapisu, że wtedy jest inny poziom startowy postaci, to szybko mi one ginęły. No i była głównie walka, kto później zginie ;-) . I mała liczba kart faktycznie przeszkadzała (nie miałem dodatku Magia. A w zasadzie, żeby było ciekawiej - mam pudełko, na którym jest napisane Magia, ale w środku był zdaje się Labirynt Magów).

: środa 18 maja 2011, 07:16
autor: nick
Na stronie Valdiego jest cala Krypta do sciagniecia, wraz z instrukcja. Ogolnie wyglada to tak, ze poruszasz sie zawsze o jedno pole, zas w ktora strone to zalezy od rzutu. 1 - idziesz do gory, 2 - w lewo, 3 - w dol, 4 - w prawo, 5 - badasz ponownie obszar, na ktorym stoisz, 6 - wybierasz kierunek.

: środa 18 maja 2011, 13:19
autor: cracq
Dzięki za szybką odpowiedź :) Teraz wszystko wiem, mam nadzieję, że na przyszłość pytania będą bardziej rzeczowe ;)

Pozdrawiam

: środa 18 maja 2011, 13:21
autor: Mały Nemo
nick pisze:6 - wybierasz kierunek.
Tutaj nasuwa mi się ciekawe pytanie. Czy możesz zdecydować się badać ten sam obszar ponownie. Ja zawsze grałem, że tak - można badać ten sam obszar. Ale po słowach "wybierz kierunek" można by wnioskować, iż trzeba gdzieś się poruszyć.

: środa 18 maja 2011, 13:31
autor: Miszon
Ja też tak grałem.

: środa 18 maja 2011, 18:38
autor: Isztwan
A mi się wydaje, że w instrukcji jest napisane, że po wyrzuceniu 6 poruszamy się dowolnie spośród czterech pierwszych możliwości, czyli nie można zostać w miejscu.

: środa 18 maja 2011, 18:55
autor: Miszon
Faktycznie - w instrukcji jest "dowolny spośród 4 pierwszych możliwości (północ, południe, wschód, zachód).

Cóż, wylosowanego MM też prawie nikt nie brał z kart Wyposażenia, tylko zachowywał tą kartę Zdarzenia ;-) .
A swoją drogą:
Dodatkowo różni się poziom startowy Postaci dla gry samodzielnej i z podstawką.
faktycznie - w grze samodzielnej parametry należy podwoić!
Ciekawe, nie zauważyłem tego nigdy. To mniej więcej pokazuje, jakie statsy powinny mieć postacie, które chcą błądzić (to dobre określenie ;-) ) po Krypcie przy normalnej grze.
A jeszcze tak ze wspomnień napiszę, że jak grałem ze znajomymi to 3 razy z rzędu się zdarzało, że ktoś ciągnął jako jedną z pierwszych kart zdarzeń, po może z 10 turach maxymalnie, kartę strażnika grobowca i nie miał lekko (w 2 wypadkach oznaczało to rychłe pożegnanie z postacią. A jeden gostek chyba z 5 minut ją wybierał z 3 które wylosował :-P ).

: czwartek 05 lip 2012, 01:19
autor: Slonx
Wyrzucenie szóstki to zawsze jest ruch w którymś kierunku, wybranym przez gracza, nigdy ponowne badanie obszaru.

Re: Krypta Upiorów

: poniedziałek 23 wrz 2024, 10:21
autor: Tony666
Witam ;) Mam pytanie odnośnie walki z Upiorem w Krypcie Dawnych Władców Magicznego Świata w Krypcie Upiorów. W instrukcji Krypty Upiorów jest zapis ,że : "Przed walką z Upiorem w Krypcie Dawnych Władców nie mogą OCHRONIĆ Postaci żadne specjalne zdolności,Zaklęcia,Przyjaciele etc jeżeli tylko Postać ma zamiar wziąć jedną z kart Rycerzy Bóstw" .

1. Jak rozumieć tu słowo OCHRONIĆ? Przeciez wchodząc do Krypty dawnych Władców nikt mnie nie zmusza do walki.Wchodzę tam i jeśli mam run to dobrowolnie podejmuje walke aby zdobyć któregoś z Rycerzy Bóstw więc czy zapis o Zaklęciach i przyjaciołach dotyczy tego,że nie dodają mi punktów w walce z Upiorem? np. mam Giermka który dodaje 2 pkt miecza czyli w Krypcie Dawnych Władców nie mogę z niego skorzystać podczas walki z Upiorem? i co oznacza to ETC?a wzasadzie jak to rozumieć? Czy kryje się pod tym,że na przykład nie mogę korzystać z przedmiotów magicznych i zwykłych podczas walki z Upiorem? może tu już lekko nadinterpretowuje ale wole się upewnić bo ten zapis jest ogólnie niejasny.

2.Pytanie odnośnie zdolności specjalnych. Jeśli Krasnolud może rzucać dwa razy kostką ( też podczas walki ) to w Krypcie Dawnych władców podczas walki z Upiorem nie moge skorzystać z tej ZDOLNOŚCI Krasnoluda?

3.Może to pytanie nie jest związane bezpośrednio z Kryptą ale już nie chce zaśmiecać innych postów. Jest zaklęcie PAN POSTACI ( z dodatku MAGIA ) które mówi o tym,że gracz na którego rzuci się to Zaklęcie musi odłożyć swoją POSTAĆ ,zostawić tylko pkt Miecza i Magii i wylosować inną POSTAĆ.Co w przypadku jeśli gracz ma jakaś Profesje? Np. Mistrza Czarnoksięskiego? też go odkłada razem z postacią głowną?

Re: Krypta Upiorów

: poniedziałek 23 wrz 2024, 20:53
autor: Mały Nemo
Za dużo i za mocno interpretujesz rzeczy. :P

Nie możesz ochronić, to znaczy że jak zdecydujesz się walczyć, to musisz walczyć. I tyle ;). Z Przyjaciół i innych kart możesz normalnie korzystać, chyba że pozwalają Ci się wymknąć.

2. Może skorzystać.

3. Hmm... Ja bym powiedział, że odkłada go razem z profesją, ale to tylko moja swobodna interpretacja.

Re: Krypta Upiorów

: wtorek 24 wrz 2024, 10:25
autor: Tony666
Odnośnie 1 pytania : Nadal mam wątpliwości. Tak na logikę : Skoro CHCE walczyć bo CHCE zdobyć Rycerza Bóstw to czemu miałbym zaczynać walkę tylko po to żeby się wymknąć,unikać jej bądź z niej zrezygnować? tym bardziej,że Pole Krypta dawnych Władców jasno opisuje,że mogę wejść na to pole i nie walczyć.Traktując to pole jako w pewnym sensie PUSTE. To co napisałeś ma sens gdyby wejście na to Pole wiązało się z OBOWIĄZKIEM walki i wtedy jakieś Zaklęcie albo Przyjaciel daje mi możliwość ochrony z której nie mogę skorzystać. Co o tym sądzisz?

Odnośnie tych zdolności specjalnych których NIE MOGĘ używać w walce z Upiorem to czym właściwie one są? Bo myślałem,że zdolności specjalne to charakterystyka Postaci czyli to co Postać de facto potrafi i ma opisane na karcie ,a możliwość rzucania kostkami dwa razy jest opisem Krasnoluda. Czyli Pustelnik który może dodawać pkt magii do miecza ( ma to w standardzie ) też może to użyć według Ciebie w walce z Upiorem? W takim razie miałby mega łatwo ale może i tak jest.

Odnośnie trzeciego pytania to myślimy tak samo więc problem rozwiązany ;)

Re: Krypta Upiorów

: wtorek 24 wrz 2024, 19:54
autor: Mały Nemo
Jak pewnie sam już wiesz, Magiczny Miecz jest dosyć... niespójny. Plansza Grodu, plansza główna i np. Wrota czy nawet karty KU i jej mapy. Ja bym powiedział, że w tym konkretnym zapisie, który de facto jest bez sensu, chodzi o to, że jak już zawalczysz, to nie możesz ani wycofać się z tego spotkania w żaden sposób (gdyby np. przeciwnicy rzucili jakieś niewygodne dla Ciebie Zaklęcie), ani jak przegrasz, to musisz stracić pubkt Życia i nie możesz użyć żadnej karty czy innej zdolności, aby spróbować zapobiec tej stracie życia.

To są właśnie te specjalne zdolności, ale na upiorach nie jest nic napisane, że w ogóle nie możesz korzystać ze specjalnych zdolności, a więc z tej konkretnej możesz korzystać.