Strona 1 z 3

Najsilniejszy Poszukiwacz w Talismanie: Magia i Miecz

: niedziela 18 sty 2009, 11:49
autor: 8janek8
Na innych forach toczą się burzliwe dyskusje na ten temat. Chciałbym się przekonać jak ma się ta sprawa u nas.
Zapraszam do głosowania.

: niedziela 18 sty 2009, 21:32
autor: Kufir
1. Czarownica
2. Wróżka
3. Druid (Ciężko było wybrać )

: poniedziałek 19 sty 2009, 16:34
autor: Astropata
Czarownica, Druid, Złodziej

: poniedziałek 19 sty 2009, 22:15
autor: Specnaz
Pustelnik, zabójca, wojownik

: poniedziałek 19 sty 2009, 23:09
autor: Kufir
Pustelnik ? Nie ma takiego poszukiwacza ;)

: wtorek 20 sty 2009, 13:22
autor: Astropata
4 głosy dl Wojownika to ponury żart chyba. Więcej niż dla Czarownicy czy Druida? :/

: wtorek 20 sty 2009, 13:46
autor: 7Tristan
Każdy ma własny styl i niektórym bardziej odpowiadają poszukiwacze "na siłę" i dla nich Wojownik to postać rewelacyjna : dwa miecza plus możliwość dwukrotnego rzutu w walce na siłę i wybrania wyższego wyniku - przy użyciu jeszcze punktu losu ,mamy trzy rzuty. Może wykończyć każdego poszukiwacza zanim ten zdąży się rozwinąć. Czarownica i Druid będą preferowani przez zwolenników mocy ,dlatego nie ma się co dziwić: po prostu więcej jest graczy preferujących "siłaczy", a nie ukrywajmy że wszyscy poszukiwacze są dosyć dobrze zbalansowani.

: wtorek 20 sty 2009, 15:44
autor: Rogo
Wojownik był świetny w MiM - zwłaszcza jak zdobył np. Magiczną Buławę, Energotopór, Piłomiecz, czy inną broń dodającą 2 do Siły (nie wspominając już o Morning Starze :P) - 2 takie w ekwipunky czyniły go nie lada rzeźnikiem - szkoda, że w TMiM został pojechany przez obniżenie Mocy i przypisanie mu tylko 1 punktu Losu, a Przedmiotów tylu takich silnych raczej tam nie ma, co? :P

: wtorek 20 sty 2009, 18:02
autor: Mały Nemo
Jak również ten powtórny rzut, na początku może się przydać, później z nim różnie. Gdyby miał minimalnie więcej Losu (choćby na ten przerzut), to jeszcze byłby znośny. Anyway, jeszcze nie głosowałem, później to zrobię.

: wtorek 20 sty 2009, 18:42
autor: Kufir
Nemomon pisze:Jak również ten powtórny rzut, na początku może się przydać, później z nim różnie. Gdyby miał minimalnie więcej Losu (choćby na ten przerzut), to jeszcze byłby znośny. Anyway, jeszcze nie głosowałem, później to zrobię.
Jak to później z nim różnie? Ta umiejętność się zawsze przydaje bez dwóch zdań!

: wtorek 20 sty 2009, 19:23
autor: Mały Nemo
Well, zależy od długości grania. Jako, że większość tutaj potrafi pojedyńczą partyjkę MiMa grać cały wiek, to ze Wrogami później się ona nie przydaje. Zwłaszcza, iż nie zapominajmy, iż tyczy się ona tylko Walki (zwykłej), nie psychicznej. W późniejszym okresie, to Wrogów się pokonuje bez rzutu kostką. Problem jest z Poszukiwaczami oraz KW, na której podwójny rzut i owszem może być przydatny, ale to praktycznie koniec gry. Innymi słowy, owszem na początku będzie mocno wykorzystywana (a te kości z Talismana są jakieś magiczne, jak żadne inne, i potrafią wyrzucać tą samą liczbę oczek nawet 5 razy pod rząd!), ale potem tylko przeciwko Poszukiwaczom (z którymi także nie walczyć over and over, tylko raz na jakiś czas). Mogli by zwiększyć mu liczbę Losu, a przynajmniej HP lub dać jeszcze z jedną, mniej potrzebną umiejętność, to byłby OK IMO. Ewentualnie poczekajmy na nowe bronie dla niego, jeszcze się okaże, że wypluję swe słowa.

: wtorek 20 sty 2009, 20:24
autor: Kufir
A ja zawsze myślałem że w MIM główną esencją gry jest dążenie do atakowania innych graczy aby szybciej zaznaczyć swoją przewagę i zdobyć jak najlepszy ekwipunek by z nim z kolei dojść jak najszybciej do korony Władzy. Dlatego umiejętność ta przydaje się DO KOŃCA GRY.

: wtorek 20 sty 2009, 20:42
autor: Mały Nemo
Well, to zależy od wielu różnych czynników, np. Twojego stylu gry, Twojej drużyny stylu, sytuacji na planszy. Niektóre drużyny grają po przyjacielsku, więc atakują siebie bardzo sporadycznie (chyba, że chodzi o jakieś specyficzne przedmioty, jak Magiczny Miecz czy też Różdżka); są też drużyny, które atakują siebie na każdym możliwym kroku, choćby dla zasady. Może się zdarzyć, że nawet grając Wojownikiem nikogo nie będziesz w stanie pokonać, bo przeciwnicy mieli lepszego drawa.

: piątek 30 sty 2009, 08:24
autor: Nemezis85
Najsilniejsi są : Wróżka, Druid, Krasnolud
Dobry jest też: Mnich i Wojownik

: piątek 13 lut 2009, 20:06
autor: velmika
1. Wróżka
2. Czarownica
3. Czarnoksiężnik

: sobota 14 lut 2009, 16:11
autor: sandman071
Chyba trzeba by zmienić ankietę, gdyż aktualnie zdecydowanie i bezdyskusyjnie najsilniejsza jest Kultystka, a na dru. :twisted:

Moja czołowa trójka:
Kultystka
Rycerz
Czarnoksiężnik

: sobota 14 lut 2009, 17:47
autor: Kufir
Nie trzeba nic zmieniać bo dodatek jeszcze nie ukazał się w języku Polskim i tak naprawdę mało kto w niego grał. Ankieta zostanie zmieniona wraz z ukazaniem się dodatku PL.

: sobota 14 lut 2009, 18:06
autor: Rogo
Jak tylko zobaczyłem zdjęci kultystki to od razu wiedziałem że wskoczy na podium...

: sobota 14 lut 2009, 18:39
autor: sandman071
No fakt, że dodatku w PL jeszcze nie ma, ale ja już z angielskim traktuję grę jako całość.
W każdym razie przy grze z dodatkiem hierarchia wśród poszukiwaczy została zdecydowanie zaburzona. Mędrzec i kupiec również należą do górnej połówki poszukiwaczy. Jeśliby spróbować ich porównać do postaci z podstawki to mędrzec jest "zapgrejdowaną" wersją wróżki, a kupiec to taki silniejszy złodziej.

: poniedziałek 16 lut 2009, 19:50
autor: ArtheusValhaar
Zdecydowanie Wróżka, później Mnich i Wojownik.

: wtorek 17 lut 2009, 08:01
autor: sandman071
ArtheusValhaar pisze:Zdecydowanie Wróżka, później Mnich i Wojownik.
Jeśli uważasz Mnicha za jednego z najlepszych poszukiwaczy to najpewniej grasz nim według błędnych zasad i dodajesz całkowitą moc do siły (a nie jedynie bazową wartość mocy) co czyni Mnicha madafakerem praktycznie nie do ruszenia...

Poza tym co wy macie z tą Wróżką??? Co najmniej kilka postaci jest od niej zdecydowanie silniejszych (z samych tylko "magików" Czarnoksiężnik jest ze trzy razy lepszy). Chyba, że gracie tylko gry dwuosobowe? Wtedy faktycznie, Wróżka, mogąc skupić swoje czary wyłącznie na jednym przeciwniku, może być przydatna, bo przy większym gronie graczy sprawdza się najwyżej przeciętnie.

: wtorek 17 lut 2009, 14:42
autor: ArtheusValhaar
Gram nim tak jak należy, czyli dodaje jedynie bazowy poziom Mocy do Siły.
Idąc Twoim tokiem rozumowania, nie ma czegoś takiego jak Najsilniejszy Poszukiwacz.
Poniekąd jest to prawdą, bo postacie w większości są zbalansowane.
Ja osobiście wybrałem w tym temacie takie jakimi najlepiej mi się gra. O :)

: wtorek 17 lut 2009, 15:05
autor: sandman071
Wpis o Mnichu był jedynie przypuszczeniem, po prostu dużo osób gra nim według polskiego, błędnego tłumaczenia. Nie mam nic przeciwko temu, że przedstawiasz akurat taką, a nie inną kolejność poszukiwaczy, którymi Tobie się najlepiej gra. Każdy ma prawo do subiektywnych opinii. Jednak obiektywnie patrząc na pewno wymieniona przez Ciebie trójka nie jest najsilniejszymi postaciami w grze (statystycznie nie będą najczęściej wygrywającymi postaciami, przy wyrównanym poziomie graczy).

No i nie wiem gdzie "w moim toku rozumowania" brak jest czegoś takiego jak najsilniejszy poszukiwacz? Jest i to zdecydowanie. :twisted:

: wtorek 17 lut 2009, 16:20
autor: Katiusha
Wiecie co, wszystko zależy od okoliczności w jaki sposób ułoży się dana gra i w jednej te Postacie będą "silne", a w innej mogą być mocne takie które w poprzedniej grze były słabe.

: środa 18 lut 2009, 13:04
autor: sandman071
Kati:
To prawda, że w jednej grze dana postać sprawdzi się super, a w następnej może być tak, że mimo najszczerszych chęci i dobrej gry niewiele się nią nie zrobi . Wynika to z "chińczykowatości" TMiM'a, ale, poprzez swoje cechy, niektóre postacie będą miały więcej tych dobrych gier, inne zdecydowanie mniej. Działają tu po prostu prawa statystyki. Stąd można stwierdzić czy dana postać jest, bądź nie jest silna.

PS po kolejnych partiach z Reaperem niestety coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że nowe postacie popsuły ogólne zbalansowanie bohaterów, a Kultystka w ogóle nadaje się wyłącznie do zbanowania...