Strona 1 z 1
					
				Najemnik
				: czwartek 15 sty 2009, 11:53
				autor: 8janek8
				Errata Najemnik (Przyjaciel):
Oryginalna treść karty:
"If you want the Mercenary as your Follower, pay 1 gold. If not, he waits here for a character willing to pay him. While he is your Follower he will add 3 to your Strength in battle until the end of the turn provided you pay 1 gold. You may only pay 1 gold once per turn."
Jest: "Jako Przyjaciel, najemnik dodaje 3 punkty do twojej Siły (na czas 1 tury) za każdym razem, kiedy zapłacisz mu 1 sztukę złota."
Powinno być: "Płacąc 1 sztukę złota Najemnik do końca tury będzie dodawał 3 punkty do twojej Siły podczas walki."
Ale pewnie większość fanów MiMa i tak grała prawidłowo  

 
			 
			
					
				
				: czwartek 15 sty 2009, 15:56
				autor: Gorgio89
				a tak w ogóle to można mu zapłacić tuż przed walką? czy trzeba przed wykonaniem ruchu? bo ogólnie to wydaje mi się że można w każdej chwili podczas swojej tury, ale nie jestem pewien...
			 
			
					
				
				: czwartek 15 sty 2009, 18:05
				autor: 8janek8
				Ze wszelkich modyfikatorów typu Przedmiot lub Przyjaciel korzystasz w każdej (dozwolonej) chwili. Chyba, że treść karty mówi inaczej.
Ponadto z angielskiego tekstu jaśniej wynika, że można zapłacić w dowolnej chwili. Wtedy do końca tej tury Najemnik dodaje 3 punkty Siły w walce.
			 
			
					
				
				: czwartek 15 sty 2009, 18:08
				autor: Rogo
				Jak to zwykłem mówić: jeden pies - czepiamy się słówek, a ktoś musiałby się naprawdę mocno starać, żeby tę kartę zinterpretować inaczej niż do końca tury 

 
			 
			
					
				
				: czwartek 15 sty 2009, 19:41
				autor: 8janek8
				Głównie chodzi tu o kwestię dodawania punktów Siły. Na polskiej karcie nie ma wzmianki że można to robić tylko w walce. Dla niedoświadczonego gracza nie będzie to oczywiste.
			 
			
					
				
				: czwartek 15 sty 2009, 20:06
				autor: Rogo
				Tyyyy, na to nie zwróciłem uwagi 

Ojj nasi znowu zawiedli 

Ale my oczywiście wiemy o co chodzi 
P.S. Ty tak wszystkie karty sprawdzasz? xD
 
			 
			
					
				
				: czwartek 15 sty 2009, 21:30
				autor: 8janek8
				Nie, jedynie jak mi się wyda coś "podejrzanego" 

 Ten szczegół zauważyłem gdy jeden z młodych graczy chciał dodać punkty w innej sytuacji niż walka.
Aczkolwiek jak tylko będzie jakieś źródło kart w oryginalnym wydaniu nie omieszkam ich porównać z polską wersją. Taki konik 

 
			 
			
					
				
				: piątek 16 sty 2009, 00:05
				autor: Gamekeeper
				W moim doswiadczeniu punkty sily wymagane w takich miejscach ktore okreslaja twoja sile nie w walce, liczyly sie punkty tylko postaci i magicznych przedmiotow ktore dawaly punkty sily takze poza walka.
			 
			
					
				
				: piątek 16 sty 2009, 08:02
				autor: Rogo
				Dlatego na innych Kartach powinno być napisane "w Walce", ewentualnie jakiś zapisek w instrukcji
			 
			
					
				
				: piątek 16 sty 2009, 16:35
				autor: Mithrandir'ek
				Może jako znawcy starego MiMa wydacie poprawki i wyjaśnicie nieścisłości oraz zinterpretujecie zasady w nowym wydaniu dla laików nie znających lub znających słabo stare wydanie :?: Najlepiej w formie instrukcji (albo dla bogatszych, których stać na dobrą drukarnię arkuszy kart do wydrukowania). Ułatywiło by to grane takim osobą, jak ja.
Z góry dzięki.
			 
			
					
				
				: sobota 17 sty 2009, 12:19
				autor: 8janek8
				Coś na pewno się ukaże. Cierpliwości
			 
			
					
				
				: poniedziałek 19 sty 2009, 23:48
				autor: Mały Nemo
				Yep, prace jakoś mniej lub bardziej idą do przodu.
			 
			
					
				Re: Najemnik
				: środa 23 sty 2019, 11:30
				autor: Swiraz
				Witam wszystkich
Ponieważ nie udało mi sie dokopać na forum do pewnej informacji chciałbym odświeżyć temat najemnika.
Do Talismana wróciłem stosunkowo niedawno (z 20 lat temu miałem magie i miecz) - mogę mieć mylne wyobrazenia co do niktórych mechanik walki pomiędzy poszukiwaczami wiec prosze nie bijcie od razu 

Miałem do czynienia ostatnio z sytuacją gdzie walczyłem z innym poszukiwaczem na obszarze Korony Władzy, walka na wyniszczenie - klasyk.
Mój przeciwnik posiadał Alchemika i Najemnika jako przyjaciół
Pytanie - czy w momencie kiedy kiedy trwa moja tura i ja atakuje, to czy mój przeciwnik może:
skorzystać z Alchemika - zamienić jakis przedmiot na sztukę złota, potem rzucić kością, i następnie w zależności od wyniku zapłacić Najemnikowi 1 sz żeby ów dodał mu 3 ps
Dodatkowo - czy w takiej systuacji moge odpowiedzieć że uzywam Eliksiru Siły albo wykorzystuje jednego z pokonanych przeciwników (zamienionych w przyjaciół) żeby dodał mi na czas tej walki plus 'wartość jego siły'?
 
			 
			
					
				Re: Najemnik
				: środa 23 sty 2019, 11:42
				autor: abubu
				Swiraz pisze: ↑środa 23 sty 2019, 11:30
Pytanie - czy w momencie kiedy kiedy trwa moja tura i ja atakuje, to czy mój przeciwnik może:
skorzystać z Alchemika - zamienić jakis przedmiot na sztukę złota, potem rzucić kością, i następnie w zależności od wyniku zapłacić Najemnikowi 1 sz żeby ów dodał mu 3 ps
 
Może przetopić i zapłacić ... dopiero później rzucić kością. Innymi słowy "bonusy" się ustala przed rzutem kością (chyba, że na danej karcie jest napisane inaczej). 
Rzuty kością teoretycznie powinny być jednoczesne, więc najpierw ty i przeciwnik ustalacie bonusy, a dopiero później rzucacie kośćmi. Po rzucie kośćmi można skorzystać jedynie z tych kart (lub umiejętności), na których jawnie to określono (np. możesz użyć po rzucie kośćmi aby zmienić ich wynik).
Dodano po     2 minutach 56 sekundach:
instrukcja pisze:Obaj gracze mogą rzucać Zaklęcia – jeśli zamierzają to zrobić, muszą tego dokonać przed wykonaniem rzutu ataku. Zanim gracze wykonają rzuty ataku, powinni podliczyć wszystkie modyfikatory wynikające ze zdolności lub innych efektów, które wpływają na Siłę lub Moc
 
			 
			
					
				Re: Najemnik
				: środa 23 sty 2019, 15:38
				autor: Swiraz
				Dzięki za odpowiedź.
Ma to sens i wyklucza kalkulowanie i "cfaniakowanie" na zasadzie ...jeśli wyrzucę mniej to co by tu jeszcze zrobić.
Nie wiem czy nie zapamiętałem tego z instrukcji i FAQ czy nie było to dostatecznie jasno opisane.