Strona 1 z 2
[Obszary / Poszukiwacze / Przygody / Zaklęcia / Inne] Propoz
: poniedziałek 08 gru 2008, 21:47
autor: 8janek8
Na forum Galakty pojawiła się taka propozycja:
"Proszę o informację na temat znalezionych błędów. Jutro postaramy się zebrać pierwsze wyjaśnienia i zrobić FAQ."
Zainteresowanych proszę o umieszczanie pytań.
Poniżej moje sugestie.
PYTANIA DO ZAMIESZCZENIA W FAQ (NALEŻY TRAKTOWAĆ JAKO UZUPEŁNIENIE INSTRUKCJI)
SPECJALNE ZDOLNOŚCI
KRASNOLUD:
Q: Czy wykonując rzut kością można dodać 1 do uzyskanego wyniku również w Jaskini Czarownika?
A(moja propozycja): Nie. Tę zdolność można wykorzystać jedynie w Jaskini z talii kart Przygód.
MNICH:
Q: Czy podczas walki (zwykłej) można dodawać do Siły inne punkty Mocy niż te wynikające z karty Poszukiwacza (Moc:3)?
A(moja propozycja): Nie. Wartość Siły i Mocy oznacza wartość wydrukowaną na karcie Poszukiwacza. Ta sama reguła dotyczy Zaklęcia "Cios psioniczny".
WOJOWNIK:
Q: Czy można rzucać dwiema kośćmi również podczas walki psychicznej?
A(moja propozycja): Nie. Wojownik z założenia jest postacią posiadająca zdolności ukierunkowane na Siłę.
ROPUCHA:
Q: Czy będąc zamienionym w Ropuchę można otrzymywać jakiekolwiek Przedmioty, Przyjaciół lub Złoto?
A(moja propozycja): Nie. Będąc Ropuchą nie można posiadać żadnych Przedmiotów, Przyjaciół, ani Złota.
Tura
Spotkania
Spotkanie innego Poszukiwacza
Q: Jeżeli gracz postanowi spotkać innego Poszukiwacza znajdującego się na obszarze Pustyni, czy traci 1 punkt życia (co wynika z instrukcji obszaru)?
A(moja propozycja): Nie. Jeżeli gracz postanowi spotkać innego Poszukiwacza nie odwołuje się do instrukcji wynikającej z danego obszaru (Patrz: „Kolejność Działań” na stronie 24). Nie rozpatruje również znajdujących się tam kart (Patrz „Spotkania” na stronie 9). Wyjątek stanowią karty nie posiadające numeru spotkania (np. Zaklęcie Uroku).
: poniedziałek 08 gru 2008, 22:18
autor: Gamekeeper
Jak znam troszeczke MiM'a to na wszystkie pytania w 95% znajdziesz w dziale "Kwestia zasad"
: poniedziałek 08 gru 2008, 23:00
autor: 8janek8
Jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Ale nie chodzi tutaj o szukanie, tylko o stworzenie oficjalnego uzupełnienia do instrukcji, dzięki któremu, każdy kto będzie miał jakieś wątpliwości, będzie je mógł szybko rozstrzygnąć wchodząc na stronę (możliwe, że oficjalnego wydawcy) i odnajdując w łatwy sposób odpowiedź.
: wtorek 09 gru 2008, 16:44
autor: Rogo
8janek8 pisze:KRASNOLUD:
Q: Czy wykonując rzut kością można dodać 1 do uzyskanego wyniku również w Jaskini Czarownika?
A(moja propozycja): Nie. Tę zdolność można wykorzystać jedynie w Jaskini z talii kart Przygód.
To mi się wydaje oczywiste
WOJOWNIK:
Q: Czy można rzucać dwiema kośćmi również podczas walki psychicznej?
A(moja propozycja): Nie. Wojownik z założenia jest postacią posiadająca zdolności ukierunkowane na Siłę.
Z tego co się orintuję, to w Talismanie Walka zwykła to po prostu Walka - i jeśli nie ma dopisku 'psychiczna' (czy jak to się w nowym Talismanie nazywa) to chodzi o walkę na siłę - więc to też oczywiste
To co o spotkaniu innego poszukiwacza pisałeś jest owszem godne przemyślenia i wg instrukcji wynika to co napisałeś - a wg mnie to dziwna zasada...
: wtorek 09 gru 2008, 17:27
autor: Kufir
KRASNOLUD:
Q: Czy wykonując rzut kością można dodać 1 do uzyskanego wyniku również w Jaskini Czarownika?
A(moja propozycja): Nie. Tę zdolność można wykorzystać jedynie w Jaskini z talii kart Przygód.
NIE
MNICH:
Q: Czy podczas walki (zwykłej) można dodawać do Siły inne punkty Mocy niż te wynikające z karty Poszukiwacza (Moc:3)?
A(moja propozycja): Nie. Wartość Siły i Mocy oznacza wartość wydrukowaną na karcie
Poszukiwacza.
Powinno się dodawać punkty widniejące przy karcie postaci oznaczone kolorem niebieskim (nie musi to być wcale ilość punktów z jaką postać rozpoczynała grę, punkty dodane do statystyk w postaci żetonów też się liczą). Nie dodajemy jednak punktów uzyskanych dzięki przedmiotom i przyjaciołom.
WOJOWNIK:
Q: Czy można rzucać dwiema kośćmi również podczas walki psychicznej?
A(moja propozycja): Nie. Wojownik z założenia jest postacią posiadająca zdolności ukierunkowane na Siłę.
Nie
ROPUCHA:
Q: Czy będąc zamienionym w Ropuchę można otrzymywać jakiekolwiek Przedmioty, Przyjaciół lub Złoto?
A(moja propozycja): Nie. Będąc Ropuchą nie można posiadać żadnych Przedmiotów, Przyjaciół, ani Złota.
Nie.
Dziękuje to tyle jeśli chodzi o moje interpretację :-"
: wtorek 09 gru 2008, 18:13
autor: 8janek8
Ciesze się, że ktoś jest zainteresowany. Dodawajcie też własne pytania i propozycje odpowiedzi do FAQ, najlepiej w formie:
Q:
A:
Wtedy łatwo będzie można je wychwycić.
W miarę możliwości postaram się wszystkie propozycje aktualizować na forum wydawcy.
: środa 10 gru 2008, 10:10
autor: Bludgeon
Kufir pisze:MNICH:
Q: Czy podczas walki (zwykłej) można dodawać do Siły inne punkty Mocy niż te wynikające z karty Poszukiwacza (Moc:3)?
A(moja propozycja): Nie. Wartość Siły i Mocy oznacza wartość wydrukowaną na karcie
Poszukiwacza.
Powinno się dodawać punkty widniejące przy karcie postaci oznaczone kolorem niebieskim (nie musi to być wcale ilość punktów z jaką postać rozpoczynała grę, punkty dodane do statystyk w postaci żetonów też się liczą). Nie dodajemy jednak punktów uzyskanych dzięki przedmiotom i przyjaciołom.
Mylisz się. W 4.5 nie dodajemy żetonów, tylko i wyłącznie wartość startową (wydrukowaną).
: środa 10 gru 2008, 11:15
autor: 8janek8
Dokładnie kwestia dodawania Mocy do Siły jest opisana w instrukcji "Przykład Ataku" (strona 11)
Grając wczoraj spotkałem się z taką sytuacją:
Q: Czy po przegranej walce na obszarze "Doliny Ognia" i utracie Talizmanu mogę przejść na obszar "Korony Władzy"?
A (moja propozycja): Tak. Instrukcja obszaru "Doliny Ognia" brzmi: "Aby wejść na ten obszar musisz posiadać Talizman." Jeżeli Poszukiwacz stracił Talizman będąc już na obszarze "Doliny Ognia" może przejść na obszar "Korony Władzy".
Szukałem trochę w "Kwestii Zasad Magii i Miecz", ale nie mogłem znaleźć konkretnej odpowiedzi. Inne rozwiązanie chyba zbytnio komplikowałoby zasady. Może jakieś inne propozycje?
I jeszcze 2 słowa do admina: zakładając ten temat nie wiedziałem czy będzie on tutaj rozwijany. Może lepiej przenieść go do "Kwestii Zasad".
: środa 10 gru 2008, 13:40
autor: Kufir
Dokładnie kwestia dodawania Mocy do Siły jest opisana w instrukcji "Przykład Ataku" (strona 11)
Ok, faktycznie w ramce "przykład ataku" jest wszystko opisane, masz racje.

: czwartek 11 gru 2008, 21:35
autor: uther
Mam problem z kartą
RUNICZNY MIECZ
za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.
I tu moje pytanie.
Gdy pokonam jakiegoś potwora, zjawe czy zwierzę, to by dostać punkt zycia musze go odłożyć na stos kart odrzuconych, czy moge go zatrzymać jako trofeum i wziąść sobie 1 Punkt Życia ??
Problem.2.
Gdy na karcie np. KLĄTWA WIEDŹMY pisze "odrzuć ich karty" (przyjaciół) karty zostają na polu na ktorym jest poszukiwacz czy ida na stos kart odrzuconych ??
Wydaje mi sie ze ida na stos, ale wole sie upewnić.
: czwartek 11 gru 2008, 21:57
autor: 7Tristan
Jeżeli chodzi o Runiczny Miecz to ja grałem ,że można je dalej wymieniać na punkty ,ale po głębszym zastanowieniu dochodzę do wniosku ,że sprawiedliwiej będzie odrzucać za punkt życia.
Przekleństwo wiedźmy - przyjaciół odrzucam na stos kart zużytych.
: czwartek 11 gru 2008, 22:42
autor: SeSim
uther pisze:za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.
I tu moje pytanie.
Gdy pokonam jakiegoś potwora, zjawe czy zwierzę, to by dostać punkt zycia musze go odłożyć na stos kart odrzuconych, czy moge go zatrzymać jako trofeum i wziąść sobie 1 Punkt Życia ??
Nie znam instrukcji do MiM 4.5 ale jeżeli tam nie jest napisane, że w takim przypadku odrzucasz kartę to możesz zatrzymać ją jako trofeum. Nie widzę tutaj przeszkód. Trofeum to tak jakby "skóra"

A runiczny miecz zapewne "wysysa" przy śmierci życie z wroga i dodaje Tobie

No dobra, wiem że fabularyzowanie zasad MiMa jest bez sensu, ale może tak zobrazowany przypadek rozwieje Twoje wątpliwości
uther pisze:Gdy na karcie np. KLĄTWA WIEDŹMY pisze "odrzuć ich karty" (przyjaciół) karty zostają na polu na ktorym jest poszukiwacz czy ida na stos kart odrzuconych ??
Czy czasem ktoś gdzieś nie pisał na forum, że w MiM 4.5 zostało w instrukcji wyjaśnione wyraźnie kiedy się odkłada co na stos kart zużytych a co na planszę?
: czwartek 11 gru 2008, 23:07
autor: Kufir
RUNICZNY MIECZ
za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.
I tu moje pytanie.
Gdy pokonam jakiegoś potwora, zjawe czy zwierzę, to by dostać punkt zycia musze go odłożyć na stos kart odrzuconych, czy moge go zatrzymać jako trofeum i wziąść sobie 1 Punkt Życia ??
Możesz zatrzymać, ale magiczny miecz nie pomożę Ci w walce ze Zjawą (z nią walczy się na Moc). (Ja gram tak iż można wysysać życie jedynie z poszukiwaczy i wrogów z kart przygód. Czy tak należy interpretować tą kartę? Wydaje mi się że tak, podobnie jest z Trofeami).
Problem.2.
Gdy na karcie np. KLĄTWA WIEDŹMY pisze "odrzuć ich karty" (przyjaciół) karty zostają na polu na ktorym jest poszukiwacz czy ida na stos kart odrzuconych ??
Wydaje mi sie ze ida na stos, ale wole sie upewnić.
Odrzucasz na stos kart zużytych.
: piątek 12 gru 2008, 08:36
autor: SeSim
Kufir pisze: (Ja gram tak iż można wysysać życie jedynie z poszukiwaczy i wrogów z kart przygód. Czy tak należy interpretować tą kartę? Wydaje mi się że tak, podobnie jest z Trofeami).
Kufir, nie istotne jest jak grasz

Istotne jest co mówią zasady, które jak wiemy nie zawsze są do końca logiczne. Jeżeli tak grasz, to grasz wg własnych zasad a nie wg zasad z instrukcji
Jako, że to ma być FAQ to proponuję dawać tutaj "prawdziwe" zasady a nie własne interpretacje

: piątek 12 gru 2008, 10:21
autor: Bludgeon
uther pisze:Mam problem z kartą
RUNICZNY MIECZ
za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.
I tu moje pytanie.
Gdy pokonam jakiegoś potwora, zjawe czy zwierzę, to by dostać punkt zycia musze go odłożyć na stos kart odrzuconych, czy moge go zatrzymać jako trofeum i wziąść sobie 1 Punkt Życia ??
Nie wiem w ogóle jak można mieć tu jakieś wątpliwości :?:
Napisane jest że aby dostać życie musisz
pokonać przeciwnika. Jeśli wygrywasz walkę to pokonujesz swojego przeciwnika. FIN.
Nie ważne co się potem dzieje po pokonaniu przeciwnika. Pokonałeś, swoje odpykałeś, życie dostajesz.
: piątek 12 gru 2008, 10:36
autor: Kufir
SeSim pisze:Kufir pisze: (Ja gram tak iż można wysysać życie jedynie z poszukiwaczy i wrogów z kart przygód. Czy tak należy interpretować tą kartę? Wydaje mi się że tak, podobnie jest z Trofeami).
Kufir, nie istotne jest jak grasz

Istotne jest co mówią zasady, które jak wiemy nie zawsze są do końca logiczne. Jeżeli tak grasz, to grasz wg własnych zasad a nie wg zasad z instrukcji
Instrukcja jest zbyt ogólna i w tym wypadku nie jest napisane jak należy interpretować ta sytuację więc podrzuciłem swoją wersję , ktora być moze jest słuszna, być moze nie. Trzeba to ustalić.
: piątek 12 gru 2008, 11:12
autor: 8janek8
RUNICZNY MIECZ
za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.
Mam tylko jedną wątpliwość - walka ze Strażnikiem: W nowej edycji przejście z krainy zewnętrznej do środkowej i z powrotem wymaga jedynie wyrzucenia takiej ilości oczek aby znaleźć się na obszarze drugiej krainy. Jeżeli Poszukiwacz jest na tyle silny aby bez problemu pokonać Strażnika to praktycznie co drugą turę (a prawie na 100% co 3-cią) mógłby otrzymywać punkt Życia. Tutaj przydałaby się jakaś odpowiednia interpretacja zasad, np. nawet jak pokonasz Strażnika, nie oznacza to że go zabiłeś, lecz Strażnik ustąpił i możesz przejść przez most, jednak nie możesz odebrać mu punkty Życia. Strażnik pozostaje na tym obszarze do końca gry.
W pozostałych wypadkach po każdej zwycięskiej walce jaką stoczy się przy użyciu Runicznego Miecza dodaję Poszukiwaczowi 1 punkt Życia.
: piątek 12 gru 2008, 11:32
autor: uther
Karta RUNICZNY MIECZ wg, mnie odnosi sie tylko do innych poszukiwaczy i potworów z kart przygód - nie dotyczy strażnika, oraz innych przeciwników których możesz spotkać w Lesie czy Gospodzie.
: piątek 12 gru 2008, 12:06
autor: 8janek8
Tu znowu narzuca się kolejne pytanie: wszystkich napotkanych wrogów czy tylko tych z Numerem Spotkania "2".
Przy tego typu niejasnościach w zasadach osobiście skłaniam się ku jak najmniejszej zawiłości, przy jednoczesnym zachowaniu dobrego balansu. Tylko gdzie jest ten złoty środek :?:

: piątek 12 gru 2008, 12:10
autor: Bludgeon
8janek8 pisze:Tu znowu narzuca się kolejne pytanie: wszystkich napotkanych wrogów czy tylko tych z Numerem Spotkania "2".
Przy tego typu niejasnościach w zasadach osobiście skłaniam się ku jak najmniejszej zawiłości, przy jednoczesnym zachowaniu dobrego balansu. Tylko gdzie jest ten złoty środek :?:

Nie ma niejasności. Wróg jest napisane z dużej litery więc odnosi się do konkretnego słowa kluczowego. W tym przypadku, dowolnej karty o typie Wróg.
: piątek 12 gru 2008, 12:24
autor: SeSim
Fakt, nigdzie nie jest napisane, że Strażnik czy też osiłek w gospodzie do Wróg

Zatem rzeczywiście Runiczny Miecz odnosi się tylko do Poszukiwaczy i przeciwników nazwanych jednoznacznie Wróg.
: piątek 12 gru 2008, 15:48
autor: Rogo
o ile sie nie myle to w instrukcji jest zapisek ze slowo Wrog odnosi sie tylko do przeciwnikow z kart przygod ;P
: poniedziałek 15 gru 2008, 23:11
autor: Kufir
Zgdodnie z ustaleniami z forum Galakty
Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi Poltegreist'a bądź Klątwa Wiedźmy?
A. Tak możemy, wtedy taki przyjaciel dołącza do nas.
Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi przyjaciela: Zwierzę bądź wskrzeszonego wroga?
A. Tak możemy, wtedy takiego przyjaciela musimy odrzucić na stos kart zużytych.
: poniedziałek 15 gru 2008, 23:35
autor: SeSim
A skąd to oni wzięli?

Mogliby z nami konsultować

: poniedziałek 15 gru 2008, 23:44
autor: 8janek8
Kufir pisze:Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi Poltegreist'a bądź Klątwa Wiedźmy?
A. Tak możemy, wtedy taki przyjaciel dołącza do nas.
Uzasadnienie: karty Poltergeista i Klątwy Wiedźmy mają status Przyjaciel, więc powinni podlegajać takim samym zasadom jak Przyjaciele. Wyjątki: Rozpatrujemy je z numerem spotkania "1". Poszukiwacz nie może się ich pozbyć z własnego wyboru. No i przede wszystkim należy stosować się do instrukcji wynikającej z karty takiego Przyjaciela, które są poleceniami nakazującymi, nie dobrowolnymi.
Kufir pisze:
Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi przyjaciela: Zwierzę bądź wskrzeszonego wroga?
A. Tak możemy, wtedy takiego przyjaciela musimy odrzucić na stos kart zużytych.
Stracą mocnego sojusznika, którego i tak mogą zyskać w najbliższym spotkaniu z odpowiednią kartą. Podoba mi się ta interpretacja - w końcu są to Przyjaciele takiego Minstrela czy Ghoula, dlatego powinni podlegać wobec ich posiadaczy takim samym zasadom jak zwykli Przyjaciele. Zgodnie z zasadami i balans ok.
Kufir miał na myśli posty forumowiczów Galakty.