Strona 1 z 2

Wytrzymałość - jaki jest limit??

: niedziela 19 sie 2007, 16:11
autor: tjahzi
Jak może być najwyższa liczba wytrzymałości? Jakie są opcje związane z wytrzymałością i w jakich sytuacjach są problemy z określeniem wytrzymałości? Czy używając magicznego miecza zabieram punkt wytrzymałości każdemu wrogowi, czy tylko poszukiwaczowi??

: niedziela 19 sie 2007, 16:46
autor: pretorianstalker
1. Tyle ile masz zielonych żetonów ;) Może być więcej jak np WT zapisujesz na kartce - wtedy do końca kartki ;)

2. que? Nie wiem o co chodzi z opcjami, a i sytuacji probalematycznych wiele chyba nie ma. Był kiedyś problem dotyczący Ocalenia - czy można je rzucić po utracie ostatniego pkt WT? Uważam, że można...

3. Jak dla mnie tylko Poszukiwaczowi i wrogom obdarzonym wytrzymałością :) Gdzieś to już było na forum - chyba nawet ze 2 razy.

: niedziela 19 sie 2007, 23:29
autor: Emil
Jak może być najwyższa liczba wytrzymałości?
Tyle ile posiadasz żetotów :)
zy używając magicznego miecza zabieram punkt wytrzymałości każdemu wrogowi, czy tylko poszukiwaczowi??
Jak dla mnie to i wrogowi i poszukiwaczowi bo w końcu każdy z wrogów ma 1 punkt wytrzymałości (są wyjątki co mają więcej).

: poniedziałek 20 sie 2007, 00:12
autor: pretorianstalker
Jak dla mnie to i wrogowi i poszukiwaczowi bo w końcu każdy z wrogów ma 1 punkt wytrzymałości
Prosiłbym o cytat. Bo jeśli to tylko Twój wymysł, to nie pisz tego w formie stwierdzenia ;) Nie pamiętam, żeby gdziekolwiek była informacja, że wrogowie posiadają jakąkolwiek wytrzymałość...

: poniedziałek 20 sie 2007, 00:35
autor: Emil
Czytamy ze zrozumieniem:
Jak dla mnie

: poniedziałek 20 sie 2007, 00:53
autor: PoKrAk
Wrogowie nie mają wytrzymałości, z wyjątkiem kilku (wampir, hydra).

: poniedziałek 20 sie 2007, 09:32
autor: Leviathan
PoKrAk pisze:Wrogowie nie mają wytrzymałości, z wyjątkiem kilku (wampir, hydra).
No tu się nie zgodzę. Po prostu większość Wrogów ma Wytrzymałość równą 1.

: poniedziałek 20 sie 2007, 11:32
autor: pretorianstalker
bo w końcu każdy z wrogów ma 1 punkt wytrzymałości
Piszemy ze zrozumieniem...
Jak dla mnie to i wrogowi i poszukiwaczowi bo w końcu każdy z wrogów ma 1 punkt wytrzymałości (są wyjątki co mają więcej).
Weź się zastanów zanim odpiszesz ponownie co napisałeś najpierw. Napisałeś, że według Ciebie dostajemy za wrogów i poszukiwaczy - bo przecież każdy z nich ma 1pkt wt co dla Ciebie jest faktem oczywistym. Pytam więc skąd to wziąłeś, bo jak nie wiesz skąd, to nie stwierdzaj tego.

Powinieneś napisać:
"Jak dla mnie to i wrogowi i poszukiwaczowi bo uważam, że każdy z wrogów ma 1 punkt wytrzymałości (są wyjątki co mają więcej)."
Więc bez takich akcji proszę:
Czytamy ze zrozumieniem:
To samo pytanie do Leviathana - skąd wziąłeś takie info? Śmiem wątipć czy taka informacja jest w instrukcji.

: poniedziałek 20 sie 2007, 11:58
autor: Emil
Czy stwierdzenie Jak dla mnie nie jest faktem oczywistym że to jest moje spostrzeżenie na dany problem?
Może specjalnie dla ciebie będę w każdym mym poście dopisywał w nawiasach na końcu posta że to jest moje spostrzeżenie bo widzę że masz problem ze zrozumieniem niektórych słów. Nie będę się już więcej kłócił na ten temat bo zrobił się kolejny offtop.

: poniedziałek 20 sie 2007, 12:20
autor: SeSim
Zanim ta dyskusja się dalej rozwinie w dziwną stronę... Proszę przejdźcie na PM jeżeli dalej chcecie kontynuować rozmowę "jak się powinno czytać/pisać" bo to naprawdę nikogo nie interesuje.

Natomiast co do tematu:
Wydaje mi się, że w instrukcji nigdzie nie ma zapisu, że przeciwnicy mają 1 pkt WT. Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie dopisanie tego problemu do listy "rzeczy do ustalenia przed grą" :D.

: poniedziałek 20 sie 2007, 13:25
autor: pretorianstalker
To jest tylko problem do ustalenia dla tych, którzy na siłę wrzucają do gry logikę, nie zawsze do końca dobrze pojętą :P W instrukcji nie ma słowa o wytrzymałości wrogów itd. Równie dobrze możnaby np uznać, że wrogowie na siłę mają Moc równą zero i stan ich złota też wynosi zero... a może uznać w ogóle, ze mają po 1MZ na starcie i można ich ograbić? Chcąc być w zgodzie z instrukcją pownno się uznać, że wrogowie nie mają WT. Kolejnym argumentem za moją wersją są zapisy na setkach kart, które zabierają pkt WT lub zabijają wrogów. Zapis zawsze mówi: [...] zabije wroga, a poszukiwaczowi zabierze 1 pkt WT. Nie mogli napisać, że zabierze 1pkt WT wrogowi lub poszukiwaczowi? Byłoby przecież prościej ;)
Proszę przejdźcie na PM jeżeli dalej chcecie kontynuować rozmowę "jak się powinno czytać/pisać" bo to naprawdę nikogo nie interesuje.
No i to własnie jest zasadniczy minus tego forum - nie dość, że nikogo to nie interesuje, to jeszcze nikt tego nie pilnuje, a mało kto wie jak korzystać z języka polskiego...
Czy stwierdzenie Jak dla mnie nie jest faktem oczywistym że to jest moje spostrzeżenie na dany problem?
Nie. Naucz się budować poprawne zdania złożone i sprawdź po co jest interpunkcja. Jak nie wiesz o czym piszesz, to nie kłóć się, że wiesz, bo Twoje "jak dla mnie" nie odnosiło się do drugiej częsci zdania - gdybyś umiał poprawnie posługiwać się jezykiem polskim napisałbyś to mniej więcej w taki sposób jak zaproponowałem. Napisałeś jednak coś innego i teraz bez sensu się upierasz, że miałeś rację.

: poniedziałek 20 sie 2007, 14:00
autor: SeSim
Nie chcę wyjść znowu na wrednego moderatora ale zdaje się, że o coś chyba prosiłem... Jak chcecie sobie dyskutować na temat polszczyzny to załóżcie osobny temat — w karczmie.

: poniedziałek 20 sie 2007, 14:08
autor: pretorianstalker
Rozumiem czepianie się postów w 100% niezgodnych z tematem, ale nie widze powodu czepiania się postów, które zawieraja jakieś dodatkowe dygresje. Jeżeli już taki skrupulatny się zrobiłeś to przenieś połowę forum do karczmy, bo w każdym temacie conajmniej połowa posów zawiera jakieś dodatkowe dyskusje poza tymi zgodnymi z tematem... Jak może zauważyłeś powyższy post zawiera odniesienie do tematu, a dodatkowa dygresja nie powinna nikomu przeszkadzać.

bez ciśnieńa

: czwartek 23 sie 2007, 20:47
autor: tjahzi
tak naprawde drodzy panowie to wiekszość instrukcji to własnie zabawa polskim słowem i interpretacja przepisów :-" ale nie ma o co sie cisnieniowac i wasze rozmowy powinny być bardziej koleżenskie :-({|= ale ciesze sie ze sie wypowiadacie =D> w kazdym systemie jest to samo jak zbierze sie kilku doswiadczonych graczy, to kazdy ma swoje zdanie i interpretuje przepisy po swojemu ](*,) a to forum to dobra rzecz kiedy mam jakies pytania, wiec dzieki i pozdrawiam O:)

: środa 05 mar 2008, 21:05
autor: Master
Jak dla mnie to za każdego ranionego poszukiwacza i zabitego wroga Magiczny Miecz dodaje władającemu 1 ptk. wytrzymałości. Inaczej był by ciut słabym przedmiotem magicznym.

: poniedziałek 17 mar 2008, 13:39
autor: Critter
Ja uważam, że wrogom też. W końcu jak nas atakuje dzik, to atakuje nas zwierzę, a nie duch. Wiec, uważam, że nie może mieć wytrzymałości zero, bo by już nie żył za nim go dziabniemy. Nie wnikam już czy ma to znaczenie dla danego itemu.

: poniedziałek 17 mar 2008, 21:36
autor: pretorianstalker
Nie ma w MiM możliwości odebrania wytrzymałości wrogom, poza tymi, którzy mają wyraźnie zaznaczone, że ją posiadaja - np Wampir czy Upiór mogą posiadać wytrzymałość. Pozostali wrogowie jej nie posiadają. Wszystkie karty odbierające pkt wt automatycznie mają w instrukcji - Poszukiwaczowi odbierze 1pkt wt, a wroga zabije itp - patrz Różdżka Ognia, Dotyk Śmierci i pare innych by się znalazło.

: poniedziałek 17 mar 2008, 21:50
autor: Katiusha
pretorianstalker pisze:Wszystkie karty odbierające pkt wt automatycznie mają w instrukcji - Poszukiwaczowi odbierze 1pkt wt, a wroga zabije
A jeśli Poszukiwacz ma ostatni pkt WT, to tracąc go też zabija go taka karta jak Wroga w tym wypadku, prawda?

A Wróg nie ma wcale wytrzymałości żadnej czyli nie ma go, bo nie żyje? :-k
Każda istota żywa w MiMie musi mieć jakąś wytrzymałoś aby żyć, nawet domyślnie 1 pkt, bo to by było troche bezsensu.
Żywe trupy zombiaki czy jak? ;)

: poniedziałek 17 mar 2008, 22:10
autor: Master
/\/\ tez tak sądzę. Właściwości Magicznego Miacza w innym przypadku były by mocno ograniczone.

: poniedziałek 17 mar 2008, 22:51
autor: pretorianstalker
To po co bawić się w zapisy typu - odbierze poszukiwaczowi 1pkt wt i zabije każdego wroga? Nie lepiej napisać odbierze 1pkt wt poszukiwaczowi i wrogowi. To po poierwsze. Po drugie - podobne zapisy można znaleźć w instrukcji w dziale walka. Polecam również przeczytać podrozdział Wytrzymałość. Może załóżmy jeszcze, że każdy Wróg, który posiada tylko jedną z cech Siła lub Moc drugą cechę ma równą zeru, albo może lepiej 1, i w tym momencie można go tak atakować o ile pozwalają nam na to zdolności. Bo jak można przyjąć, że np Rozbójnik nie posiada w ogóle mocy? Jest jakimś robotem? Nie ma mózgu? A może nie ma duszy? Tylko po co takie rozważania w grze planszowej.
Po trzecie - nie mam zamiaru wrzucać żadnych wiecej argumentów, bo i tak każdy może się uprzec i powiedzieć, że każdy wróg ma wytrzymałość, bo inaczej byłby martwy.

: czwartek 20 mar 2008, 12:42
autor: Critter
No więc tak, przeczytałem instrukcję w punktach walka i wytrzymałość. Nie będę się spierał co do sposobu odczytywania i interpretowania, czy dopowiadania sobie pewnych zasad, ale wciąż uważam, że wrogowie posiadają wytrzymałość.

W instrukcji napisane jest, że w konsekwencji walki odbieramy punkt wytrzymałości poszukiwaczowi, bądź zabijamy wroga. Ale to wcale nie zaprzecza, MOJEMU twierdzeniu, że wróg ma wytrzymałość równa 1 punktowi. Tak jak wspomniała Katiusha, w przypadku gdy poszukiwacz traci ostatni 1 punkt wytrzymałości także możemy powiedzieć, że zginął. Można w instrukcji zapisać, że odbieramy punkt poszukiwaczowi i punkt wrogowi. Tyle, że należałoby jeszcze dopisać, że w tym przypadku wróg ginie. Uważam, że po prostu tak zapisano w instrukcji, aby się nie rozdrabniać. Ale jeżeli wrogowie nie mieli by wytrzymałości byłaby pewna nielogiczność. Np. Postać centaur ma punkty wytrzymałości, za to wróg centaur jej nie ma? Nie mam kart pod ręką, bo obecnie nie mieszkam u siebie na kwadracie, ale wampir miał chyba zwiększona liczbę wytrzymałości albo mógł zwiększac i dlatego była stosowna informacja o wytrzymałości. Jeśli chodzi o instrukcję w podpunkcie wytrzymałość, niczego się nie doczytałem. Tam jest o wytrzymałości poszukiwaczy.

Na koniec dodam, że nie zakładam sobie z kosmosu wartości dla wytrzymałości tylko najmniejszą możliwą wartość, na co wskazuje logika tego systemu. Skoro instrukcja tego nie mówi dosłownie, nie uważam, że to jest jakieś dorabianie według własnego "widzi mi sie", tylko doczytanie między wierszami. Jeżeli Rozbójnik nie posiada mocy, to nie znaczy, że nie ma mózgu, tylko to nie jest jego cecha przewodnia. Inaczej, że w tej strefie jest neutralny. Atakuje na siłę, bo to jego zaleta. Mocą zajmują się filozofowie i czarodzieje, gdzie znaczący jest poziom "inteligencji" postaci.

Ps. Nie ważne czy to jest gra planszowa, czy karciana, rozważania są potrzebne, jeżeli wymaga tego sytuacja. Choć dla innych może to być zbędne. Należy uszanować zdanie każdego. Pozdrawiam

: czwartek 20 mar 2008, 14:19
autor: pretorianstalker
Jeżeli Rozbójnik nie posiada mocy, to nie znaczy, że nie ma mózgu
Natomiast jeśli wróg nie posiada wytrzymałości to znaczy, że nie żyje. Trochę tu brak konsekwencji się uwidacznia. Wrogowie nie mają wytrzymałości, bo nie kładzie się na nich żetonów. Cecha wytrzymałość jest cechą typową dla poszukiwaczy i oznacza się ją specjalnymi żetonami, czego w przypadku wrogów nie czynimy. A co do Wroga Cenatura to nie wiem skąd go wytrzasnąłeś - taki sobie kosmiczny przykład. Takiego wroga nie ma ;) No bonus...

: czwartek 20 mar 2008, 15:04
autor: Critter
Skoro nie żyje to bohaterowie walczą z zombie. A ja uważam, że tam są żywe postacie, nie są "neutralne" w wytrzymałości, chyba że to zombie czy duch.

Co do oznaczania punktów żetonami, to tylko pomoc w grze. Jaki sens zaznaczać, że coś ma 1 punkt wytrzymałości, skoro jak jej nie będzie miało to nie będzie go na planszy. Ja grając w MiM ze znajomymi nie używaliśmy w ogóle żetonów, stosowaliśmy tabelkę wspólną dla wszystkich. A wrogowie, którzy stracili życie, czyli według mnie mieli zerową wartość życia traktowaliśmy jako skóry, ale to już wybiega poza standard gry.

Ps. Z tym centaurem może się pomyliłem, choć wydaje mi się, że mam takie karty w swoich taliach. Dodam, że łączyłem MiM z MM, więc może stąd pomyłka.

: czwartek 20 mar 2008, 15:21
autor: Katiusha
To jest oryginalny Centaur z MiMa, ale z nim nie trzeba się prać tylko można go użyć jako taksówki. ;)

PS Troche tekst rozmyty, ale PS w kulki mi wali i tak robi, a nie chce mi się teraz szukać przyczyny czemu tak rozmywa.

: czwartek 20 mar 2008, 21:23
autor: pretorianstalker
Skoro nie żyje to bohaterowie walczą z zombie. A ja uważam, że tam są żywe postacie, nie są "neutralne" w wytrzymałości, chyba że to zombie czy duch.
Widzę, że nie skumałeś o czym napisałem.
Napisałeś, że mimo tego, iż wrogowie (2) nie mają mocy, to mają mózg. Według takiego rozumowania, wrogowie choć nie mają Wytrzymałości są żywi. Czy się mylę, czy jesteś niekonsekwentny?