Strona 1 z 1
Projekt Dungala (Magia i Miecz)
: czwartek 14 cze 2007, 00:34
autor: Dungal
Witam wszystkich.
Jestem kolejnym szaleńcem co przymierza się do robienia MiMa na kompa. Na razie nic nie mogę zaprezentować ale jak znajdę w sobie wystarczająco dużo siły i zapału to cosik powstanie. Zobaczymy co wyjdzie, w tej chwili robie tylko tekstowo, później pomyśle nad grafiką, jak podstawę zrobię tekstowo. Jak coś co będzie w miarę możliwe do zaprezentowania to się pochwalę.
Dlaczego tylko tekstowo? Bo na razie tylko taką mam wiedzę z zakresu programowania, później się zobaczy może się podczepi grafikę 2 lub nawet 3d
Ale to w dalekiej przyszłości.
: czwartek 14 cze 2007, 08:42
autor: Emil
hmmm hmmmm życzę powodzenia w pracy
: czwartek 14 cze 2007, 15:41
autor: zbynu
3d :badgrin: ciekawe jak by to wyglądało :-k
Pozdrawiam i życzę wytrwałości jak będziesz czegoś potrzebować to napisz może ktoś pomoże
: czwartek 14 cze 2007, 16:17
autor: PoKrAk
A moim zdaniem nie ma sensu zakładac takiego tematu dopóki się nie ma co zaprezentować. Zwłaszcza że to ponoć "daleka przyszłość" a jeśli tak, to temat też można założyć w dalekiej przyszłości.
: piątek 15 cze 2007, 10:58
autor: Dungal
Najpierw skupie się na mechanice gry:
START -> inicjalizacja gry:
1. Losowanie postaci z listy postaci (narazie lista zawiera 2 postace: Elf, Troll)
2. Tworzenie na podstawie wylosowanej postaci gracza. //Gotowe
3. Tworzenie planszy
4. Ustawienie gracza na pozycji startowej
5. Utworzene przetasowanego stosu kart przygód + stosu na odrzucone karty przygód.
6. Utorzenie przetasowanego stosu kart czarów.
RUNDY (w pętli)
1. Rzut kostka
2. pourszanie sie w <-lewo prawo->
3. Sprawdzenie leżacych kart przygód.
4. Ciągnięcie nowych jeżeli brakuje
5. Rozpatrywanie kart wedlug kolejnosci
6. Sprawdzenie czy na polu trzeba lub można rzucić kostką
7. Przejscie do punktu nr 1.
: piątek 15 cze 2007, 14:24
autor: Dungal
Zamieszczam 2 wycinki z gry, czyli jak bedzie wygladac kostka i jak bedzie wygladac karta postaci gdy ja wyswietlimy
Kostka:
Kod: Zaznacz cały
*********
* *
* *
* * *
* *
* *
*********
*********
* *
* * *
* *
* * *
* *
*********
Karta postaci:
Kod: Zaznacz cały
********************************************************
********************DANE POSTACI************************
********************************************************
** **
** NAZWA: CHARAKTER: **
** **
** **
** SILA: ZLOTO: **
** **
** [-------] **
** **
** **
** MOC: WYTRZ: **
** **
** [-------] **
** **
** **
********************************************************
********************************************************
: piątek 15 cze 2007, 15:29
autor: PoKrAk
Dungal pisze:Zamieszczam 2 wycinki z gry, czyli jak bedzie wygladac kostka i jak bedzie wygladac karta postaci gdy ja wyswietlimy
:-s
Bo na razie tylko taką mam wiedzę z zakresu programowania
to proponowałbym ją najpierw poszerzyć :neutral:
: piątek 15 cze 2007, 16:00
autor: zbynu
:-k nie no wiesz, hmm intencje masz dobre ale, popracuj nad programowaniem
Pozdrawiam
: piątek 15 cze 2007, 16:11
autor: mriswith
Ale czego oczekiwaliście? Napisał wyraźnie, że na razie grafiki jako takiej nie będzie. Myślę, że w tej chwili to czysto hobbystycznie, i brawa za zapał.
: piątek 15 cze 2007, 21:39
autor: Dungal
Cytat:
Bo na razie tylko taką mam wiedzę z zakresu programowania
to proponowałbym ją najpierw poszerzyć :neutral:
Programuje obiektowo wiec przerobienie tego pozniej do interfejsu graficznego nie bedzie duzym problemem (jezeli chodzi o grafike 2d) Najwiekszym zadaniej jest to zaprogramowac bez bledu ze wszystkimi warunkami jakie wystempuja w MiM. Jak przegladalem projekty gier na PC to one zatrzymywaly sie zazwyczaj na tym ze postac sobie lazi po planszy i cos tam robi nie koniecznie zgodnie z zasadami. Zreszta sami wiecie jak MiM jest skomlikowany i dlatego kazda rozgrywka wyglada inaczej
Wiec w tej chwili jestem glownie zainteresowanie zainteresowany MECHANIKA gry a nie jej wygladem. Ma sie w nia grac na zasadach tak jak na planszy a pozniej ta plansze sie zrobi graficzna.
: piątek 15 cze 2007, 23:43
autor: Emil
Lepiej zrobić poprawnie szkielet mechaniczny gry a później upiększać niż wszystko na raz
nie od razu rzym zbudowano
: sobota 16 cze 2007, 11:56
autor: Dungal
Kolejna pierdółka. Została jeszcze do zrobienia mapa. I zajmę się mechaniką.
Ekran tytułowy:
Kod: Zaznacz cały
r0. ;00A
000000000 ;H000000 . r.
000000000 ,M000000& 20S ,0000000 ,0000000. r000
;H0000000M s000000 3G00000 X00;;A000 M00000& 0000000.
0000000. r000000A 00000005 20A 00 i00000r 00000000
00000000 H0000000 B0000000 ,00 0 r00000S 00000000:
r00000000, 000000000 00A00000A A0H ;. r000009 ,0; 000000
A0s2000000 002000000. A0 000000 002 ;00000h .00002 A00000s
00 000000 02 0000000 ;M00. :000000 009 ,000009 A0000000000000
000 i00000G,0s r000000i000000.000000 000 r000000i,00000A 20 ;00000009
0000 00000000, 0000000r00rM00000000H 000, s00000: 00000& 00 M000000.
000r G0000000 r000000G0. 50000000,00005;000000 000000 000. 5Ah&H000;
B0 0000000 00000000 .000000A200000000000ri02SiiH29A3G0000H9X2223A0A
00 A000000 r0000000 ,000000:H0000000: SBsi9B0000000000000000000000
00 0000000. 00000005 0000000 :AHHA2 5; 200
0G h0000S :0000, 00MAGA ; A000002A000000000B9i.
90X 000 ,B 000 sr:. 050000Br H05 .00G3002 ;000000
0009, A0 ;000X :0s M000000s 000000000002 00, 0B20: 000000
S. ,3 ,; 0000000 M 000000 0000000i i00; S0B AM2 3000009
s:;r200002 0000009 000000 200000 00: .s .000000
0000000000 000000 000000 2000000 ,00 000000i
0000000000H :000000H 000000 00000000000. ;00: ;000000
.3000000000. 20000000 000000 200000000000: :000 000000,
r0000000M 00H00000M 00000 20000000000` ;0002 0H S00000H
00000000 00 000000. 00000 0000000 ii00000: i00.000000 Bs
00000000& 0B ;00000B 000000 000000 s0. 0000000000MX000002 ;0s
:0i 000000X05 000000. M00000 0000000i i000; ;000000000;000000 .00i
i0, r0000000; r000000 M00000 00000000000002 s000005,000000: r0003
H00A 0000000. 000000, G000000 SX;, :: :;5B00A5&00000A
s0000i .000000 r000000 000M9is. rH0000000
0000 M00000; 0000000s;. ;000
, 09 000000 200Mi. :0:
.0X A00000i &; .,
S0r 000000, [1] Nowa Gra
00. X000000M, [2] Tworcy
00 0000000; [3] Koniec
00 20000:
;00s. 000;
G000h. S00
: niedziela 17 cze 2007, 00:49
autor: SeSim
Hmmm
Wali MUDem
: niedziela 17 cze 2007, 22:49
autor: Dungal
SeSim masz dobry wech
Wychowalem sie na mudach i nawet jeden wspoltworze
Wiec zalatuje z niego ze huhu
ale to nie ten mechanizm choc tez rownie skomplikowany.
: poniedziałek 18 cze 2007, 13:46
autor: mriswith
Nie widzę tu literki &... może jej w ogóle nie ma?
: poniedziałek 18 cze 2007, 14:57
autor: pretorianstalker
Ja w żadnym z tych projektów nie skupiałbym się na wprowadzaniu calej mechaniki. Polecałbym zrobić coś takiego jak gry na
www.ccgworkshop.com tylko bez żadnych automatycznych funkcji, lub z niewielką ich ilością. Podstawowy problem, to stworzyć jakiś interfesj, na który można patrzeć i zaznaczać wszystko co się dzieje. Czyli - gra nie ma pojęcia o zasadach, a jedynie zapamiętuje ułożonie kart/kolejność w stosach/karty i żetony przy poszukiwaczach na wirtualnym stole widocznym dla każdego z grających. Zasady natomiast pozostawiamy do interpretacji grającym - sam program służy tylko zapamiętywaniu ułożenia kart.
Poniżej screen jak moim zdaniem coś takiego mogłoby wyglądać. Screen z karcianki, ale planszówki w takim wydaniu też widziałem
: wtorek 19 cze 2007, 00:56
autor: ender
Podobnie dziala MWS (Magic Work Station) - program do gry on-line w Magic: the Gahering. Poza tasowaniem i kilkoma prostymi opcjami gra sie jak na normalnym stole, tzn. samemu zrzuca karty do grave, samemu wyklada z reki, tapuje itp. itd. mysle ze to znacznie latwiejsze do zrobienia i daje znacznie wieksze pole do manewru i ewentualnego rozszerzenia gry (nie wiem nie znam sie na programowaniu wogole), np. sciaga sie tylko gotowe biblioteki z nowymi kartami i moza grac.
Wiekszosc programow do karcianek opiera sie tylko na projekcie "stolu" i prostych funkcjach (tasowanie, losowa karta) i zbiorach a reszta to "reczne funkcje".
Moze cos w ta strone?
Oczywiscie niezbedne jest jeszcze okno dialogowe co znacznie uatrakcyjnia rozgrywke i pozwala na wzajemne pilnowanie sie graczy.
: wtorek 19 cze 2007, 01:06
autor: PoKrAk
No własnie. Dotychczasowe projekty szły (i idą) moim zdaniem w złym kierunku.
Nie tędy droga żeby próbować zaimplementować wszystkie zasady i kruczki jakie w grze się mogą pojawić. Zrobiona w taki sposób jak poprzednicy wspomnieli gra będzie działać tak jak zechcą gracze i będzie prostsza w rozbudowie, choćby o autorskie dodatki. To by był własnie ten właściwy kierunek.
: wtorek 19 cze 2007, 08:08
autor: zbynu
ja tam na uczelni troszke projektowalem, ale powiem wam ze jest to ciezka i nielatwa praca, dlatego podziwiam kolegę i trzymam mocno kciuki
: wtorek 19 cze 2007, 08:27
autor: SeSim
No własnie. Dotychczasowe projekty szły (i idą) moim zdaniem w złym kierunku.
Trochę racji w tym jest, ale z drugiej strony gra z komputerem może dać tą namiastkę gry z człowiekiem jak się naprawdę nie ma z kim grać
Moim zdaniem powinny powstawać takie i takie projekty. Aczkolwiek niewątpliwie łatwiej byłoby zrobić coś takiego bez mechanikii to w 3D
: wtorek 19 cze 2007, 13:56
autor: Dungal
No to czas na plansze:
Kod: Zaznacz cały
+-MIASTO-+ +--POLA--+ +WZGORZA-++--POLA--++PUSZCZA-+ +--POLA--+ +GOSPODA-+
| | | | | || || | | | | |
| | | | | || || | | | | |
| | | | | || || | | | | |
+--------+ +--------+ +--------++--------+---------+ +--------+ +--------+
wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
+--POLA--+w+JASKINIA+ +PUSTYNIA++--OAZA--++PUSTYNIA+ +SWIATYN-+w+--POLA--+
| |w| | | || || | | |w| |
| |w| | | || || | | |w| |
| |w| | | || || | | |w| |
+--------+w|--------+ +--------++--------+---------+ +--------+w+--------+
w gggggggggggggggggggggggggggggggg w
+--LAS---+w+--RUNY--+g+-DOLINA-++WILKOLAK++-SMIERC-+g+PUSZCZA-+w+--RUINY-+
| |W| |g| || || |g| |w| |
| |W| |g| || || |g| |w| |
| |W| |g| || || |g| |w| |
+--------+W+--------+g+--------++--------++--------+g+--------+w+--------+
+-ROWINY-+w+PRZEPASC+g+-ODCHLAN++-KORONA-++-KRYPTA-+g+--RUNY--+w+--POLA--+
| |W| |g| || || |g| |w| |
| |W| |g| || || |g| |w| |
| |W| |g| || || |g| |w| |
+--------+W+--------+g+--------++--------++--------+g+--------+w+--------+
+-SKALY--+w+--RUNY--+g+-WIEZA--++KOPALNIA++ROWNINA-+g+-ZAMEK--+w+--LAS---+
| |W| |g| || || |g| |w| |
| |W| |g| || || |g| |w| |
| |W| |g| || || |g| |w| |
+--------+W+--------+g+--------++--------++--------+g+--------+w+--------+
w gggggggggggggggggggggggggggggggg w
+--POLA--+w+-POLANA-+ +WZGORZA-++-DOLINA-++-RYCERZ-+ +-WROTA--+w+--POLA--+
| |w| | | || || | | |w| |
| |w| | | || || | | |w| |
| |w| | | || || | | |w| |
+--------+w+--------+ +--------++--------++--------+ +--------+w+--------+
wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
+-KAPLICa+ +--------+ +--------++PUSZCZA-++CMENTARZ+ +--POLA--+ +-WIOSKA-+
| | | | | || || | | | | |
| | | | | || || | | | | |
| | | | | || || | | | | |
+--------+ +--------+ +--------++--------++--------+ +--------+ +--------+
Podoba sie ?
: wtorek 19 cze 2007, 14:35
autor: zbynu
Dungal pisze:
Podoba sie ?
:???: widziałeś wersje online??, bo narazie w takim stanie surowym to się nie podoba.
Pozdrawiam i trzymam kciuki za piękną pracę, oraz gratuluje wytrzymałości
.
: środa 20 cze 2007, 00:13
autor: Emil
Nie pamiętam czy na planszy tak jest ale u ciebie występuje dwa razy las... między gospoda a wioska jest las i między miasto i kaplica.
jeśli dobrze sobie przypominam to chyba między kaplicą a miastem zamiast lasu powinna być puszcza...
: piątek 06 lip 2007, 22:35
autor: pretorianstalker
Trochę racji w tym jest, ale z drugiej strony gra z komputerem może dać tą namiastkę gry z człowiekiem jak się naprawdę nie ma z kim grać
Jak już grasz na komputerze i możesz zagrać online, to pewnie choc jeden przeciwnik się znajdzie. Jak dla mnie granie vs CPU nie ma sensu.
1. Nie po to wymyślono MiM
2. Nikt na tym forum nie będzie w stanie zaprojektować jakiegokolwiek sensownego zachowania przeciwnika - mogę się założyć o cokolwiek, że żadna sztuczna inteligencja w projektach z tego forum, nie bedzie w stanie wymyślić planu na okres dłuższy niż 1-2 tury, a co za tym idzie gra z kimś takim będzie bzdurna.
: czwartek 13 sie 2009, 09:52
autor: doctorec
Może odświeżę temat - od poczatkowego posta minął ponad rok a od ostatniego pół a tu znowu zimmaaa. Czyżby kolejny projekt niestety upadł. Jeśli kto to jeszcze przeczyta to zgadzam poniekąd z opinią pretorianstalker - że gra w opcji gracz vs komp nie jest dobrym projektem. Lepiej się skupić nad wersja online między graczami ale z ogólnymi tymi samymi zasadami a nie interpretowanymi trochę swobodnie przez graczy. Wiem że to jest trudniejsze gdyż komplikuje znacznie mechanikę ale przez to gra staje sie uniwersalna.
Pozdro D>CH>
P.S. Mam tylko nadzieję że... Dungal i jemu podobni zapaleńcy się nie obrazili bo będzie placz /protest