Strona 1 z 1
Zdobywanie punktów siły za pokonanych wrogów
: piątek 27 kwie 2007, 14:02
autor: Morgoth61
Zasady mówią, że można dostać pkt siły za 7 siły pokonanych wrogów - wrogów przedstawionych na kartach.
1) A czy jeśli pokonałem już Ludojada (Siła 4) i teraz pobiłem w gospodzie osiłka (Siła 3) to czy dostaję pkt siły ?
2) Co jeśli pokonam 2 smoki (oba siła 7) w jednym pojedynku ? Tutaj rozumiem, że drugi smok traktowany jest jako nadwyżka 7-ego punktu i dostaję tylko 1 pkt siły nie 2. Dobrze rozumiem ?
3) Jak traktować Szalonego Wojownika ? Czy jeśli pokonałem ludojada, a potem w następnej turze pokonuje Szalonego Wojownika to czy dostaję pkt siły ? (Szalonego Wojownika nie można zabić, ale wydaje mi się, że te pkt siły to doświadczenie po skutecznie przeprowadzonym pojedynku, chociaż jego karty nie mogę odłożyć na bok. Wg zasad i tak wychodzi na to, że pokonanie trolla o s 6, a potem dzika o s 1 jest równoznacznie z pokonaniem trolla, a potem smoka, bo i w jednym i w drugim przypadku dostaje tylko 1 pkt siły i wychodzę na zero, więc z tym doświadczeniem to też naciągane wyjaśnienie).
4) Troszkę out of topic. Tropiciel ma zdolność, że dodaje 1 do walki ze smokami i zwierzętami. A co jeśli w Ukrytej Dolinie tropicilem wyciągam Dzika, Smoka i goblina ? Czy jden goblin może mi aż tak popsuć taktykę, że jako niezwierzę zabiera mi ten dodatkowy bonusowy pkt ? Czy może też to goblin źle trafił, bo tropiciel widząc dodatkowo smoka i dzika ma już zaplanowaną taktykę i czuje się znakomicie przed takim pojedynkiem dodając 1 do wyniku rzutu kostką ? (osobiście uważam, że taki goblin jednak pozbawia mnie pkt bonusowego).
: piątek 27 kwie 2007, 14:17
autor: SeSim
1) A czy jeśli pokonałem już Ludojada (Siła 4) i teraz pobiłem w gospodzie osiłka (Siła 3) to czy dostaję pkt siły ?
Mogę się mylić, ale o ile pamiętam to instrukcja nie reguluje czy sumuje się siłę z takich "planszowych" przeciwników. Generalnie to walka... nie wiem czy to poprawne z oficjalnymi zasadami ale ja to gdzieś zapisuje w takim przypadku
2) Co jeśli pokonam 2 smoki (oba siła 7) w jednym pojedynku ? Tutaj rozumiem, że drugi smok traktowany jest jako nadwyżka 7-ego punktu i dostaję tylko 1 pkt siły nie 2. Dobrze rozumiem ?
Tak, dostajesz 2 pkt
3) Jak traktować Szalonego Wojownika ? Czy jeśli pokonałem ludojada, a potem w następnej turze pokonuje Szalonego Wojownika to czy dostaję pkt siły ? (Szalonego Wojownika nie można zabić, ale wydaje mi się, że te pkt siły to doświadczenie po skutecznie przeprowadzonym pojedynku, chociaż jego karty nie mogę odłożyć na bok. Wg zasad i tak wychodzi na to, że pokonanie trolla o s 6, a potem dzika o s 1 jest równoznacznie z pokonaniem trolla, a potem smoka, bo i w jednym i w drugim przypadku dostaje tylko 1 pkt siły i wychodzę na zero, więc z tym doświadczeniem to też naciągane wyjaśnienie).
Nie mam teraz przed sobą instrukcji, ale wydaje mi się, że Szalony Wojownik jest tak samo nieokreślony jak Ci przeciwnicy "planszowi" czyli patrz odpowiedź wyżej

. Natomiast z tym przykładem z dzikiem, trolem i smokiem to chyba poprawne (czytaj wg zasad z instrukcji) jest liczenie właśnie "na palę" i przez to takie kwiatki są możliwe. Aczkolwiek często spotkałem się, że ludzie najpierw sobie zbierają punty tak żeby korzystniej je wydać, ale z kolei to chyba nie jest zgodne z instrukcją...
4) Troszkę out of topic. Tropiciel ma zdolność, że dodaje 1 do walki ze smokami i zwierzętami. A co jeśli w Ukrytej Dolinie tropicilem wyciągam Dzika, Smoka i goblina ?
Tutaj, wg mnie należy dosłownie traktować instrukcję. Czyli siła wrogów się sumuje na czas walki. Pośród tych przeciwników jest smok to masz +1.
Niestety logika i zasadmy MiMa nie zawsze idą w parze

Trzeba się zdecydować czy grasz z zasadami czy naginasz je do własnej woli żeby grało się przyjemniej.
: piątek 27 kwie 2007, 14:20
autor: Isztwan
1. Nie. Liczą sie tylko karty.
2. Raczej dostaje sie 2 punkty siły. j.w.
4. hmm... dobre pytanie
: piątek 27 kwie 2007, 14:59
autor: PoKrAk
Ad.1 - moim zdaniem liczą się tylko wrogowie z kart.
Ad.2 - dostajesz 2 punkty.
Ad.3 - wg mnie za szalonego nie ma punktów bo nie możesz w żaden sposób "wymienić" jego karty która pozostaje na stole
Ad.4 - jesli masz bonus w walce ze smokiem to go masz, nieważne czy smokowi pomaga goblin czy coś innego. Mimo ze walczą oni razem to nadal masz ułatwienie w wtakiej walce. Natomiast moim zdaniem się ono nie kumuluje (np w walce ze smokiem i dzikiem dodajesz wciąż 1 a nie 2).
: piątek 27 kwie 2007, 15:27
autor: Morgoth61
A to w takim razie co się dzieje, jeśli zaatakuje mnie troll S 6 i smok S 7 ? Wtedy liczy się kolejność, w której wyciągnąłem karty ? Czy dostaję pkt siły za smoka i trolla S 6 odkładam na następny raz ? Czy może mam pierw 6 i potem 7 za smoka jako nadwyżkę i obie karty znikają ? Czy może 7-ki zawsze mają priorytetowe znaczenie ? Zawsze sądziłem, że jeden pojedynek (wygrany), bez względu na to ile jest w sumie punktów siły - może być naraz i 21 - daje nam tylko jeden punkt siły.
: piątek 27 kwie 2007, 15:36
autor: PoKrAk
Jeśli zabiłeś w walce wrogów za 10 czy 13 punktów a chcesz zwiększyć siłę wszelkei nadwyżki poza wielokrotność 7 są stracone.
Jesli zabiłeś smoka i trolla dostajesz 1 punkt i odkładasz obydwie karty. Jeśli zabiłeś np smoka i księcia smoków (16 punktów) dostajesz 2 punkty siły, a 2 punkty się tracą. Ale o ile dobrze pamiętam to sam decydujesz kiedy chcesz wymienić, tyle że wszystko trzeba wymienić naraz. Więc jak masz 13 punktów to lepiej zaczekać aż zabijesz jeszcze coś i wymienić na 2 punkty niż marnowac 6 punktów z wrogów żeby dostać 1 punkt siły.
21 - daje nam tylko jeden punkt siły.
14 daje 2 punkty.
21 daje 3 punkty.
Jeśli zostają jakieś resztki przy wymianie to się tracą.
: piątek 27 kwie 2007, 15:41
autor: gural
Karty wymieniasz kiedy chcesz, więc niezależnie z kim walczysz i o jakiej łącznej sile, wymieniasz ich według własnego, jak tylko chcesz. czyli możesz albo dać trolla i dorzucić smoka co ci da 1 pkt i 6 w plecy ze smoka, albo wymienić smoka i mieć trolla na później.
: niedziela 29 kwie 2007, 15:57
autor: Griffif
Instrukcja mówi:
"Karty zabitych Wrogów są zatrzymywane i mogą w dowolnym momencie być wymienione na dodatkowe punkty siły"
Wiec:
- tylko wrogowie, których karty możemy sciągnąć z planszy, mogą być wymieniani na punkty siły,
- mozemy to robić w dowolnym momencie, wiec mozemy zbierac wrogów az sytuacja bedzie najbardziej dla nas korzystna (zadne punkty sily nie sa marnowane).
: niedziela 29 kwie 2007, 16:29
autor: stave
Griffif pisze:(zadne punkty sily nie sa marnowane).
nie do konca jak ktos ma np 2xRozbójnika siła 4 to jeśli bedzie chcial wymienic na punkt siły te 2 karty to nie odejmuje od tych kart 7 punków i pozostawia 1 wirtualny tylko odkłada obydwie karty biorac oczywiscie 1 punkt Siły.
Pozdrawiam Stave.
: niedziela 29 kwie 2007, 16:41
autor: czeski_
On miał na myśli to, że nie tracimy żadnych punktów w opisanym przez niego przykładzie - bo pkt. wymieniamy w dowolnym momencie.
: niedziela 29 kwie 2007, 16:48
autor: Griffif
Zle sie wyrazilem. Chodzilo mi o punkty sily zabitych wrogów zamieniane na punkty sily poszukiwacza.
Konkretnie mialem na mysli sytuacje, ze np. w jednej walce pokonalem wrogow ktorzy maja w sumie sile 13. Wowczas mam 2 wyjscia:
1) zamienic te punkty na 1 punkt sily (trace 6 punktow z zabitego wroga)
2) poczekac na chociazby dzika (sila 1) i zamienic w sumie 14 punktow na 2 punkty sily poszukiwacza (i wowczas nie trace zadnych punktow z zabitego wroga)
Wynika to ze stwierdzenia w instrukcji "w dowolnym momencie".
Troche to zamieszane. Zapisalem to wczesniej w kilku slowach, zamiast w kilku zdaniach - stad nieporozumienie.
: niedziela 29 kwie 2007, 17:04
autor: stave
Wiesz nic sie nie stało poprostu napisalem wczesniejszego posta bo gracz, ktory zaczyna swoja przygode z MiM mogl inaczej to zinterpretowac.
: niedziela 29 kwie 2007, 23:05
autor: Emil
To ja może powtórzę moich przedmówców:
Ad1 - tylko wrogowie z kart przygód itp. nie z planszy
Ad2 - dostajesz 2 punkty siłki
Ad4 - czyli dodajesz sobie na mój rozum tylko jeden dodatkowy punkt siły.
Ja grając lata temu z kumplami obmyśliliśmy sobie taką taktykę na siłę żeby gry za szybko nie kończyć że najpierw zdobywaliśmy 5 małych punktów siły i następnie je wymienialiśmy na 1 duży punkt siły - oczywiście te małe to tylko były one a nic w walce i jakiś testach nie były stosowane. Jak przez jakąś kartę trzeba było stracić punkt siły to też się traciło mały punkt nie duży. Pozwalało to nam na o wiele dłuższa rozgrywkę no i oczywiście ciekawszą

Grało się niekiedy od 9 rana do 19 20 wieczorem z małą przerwą 15 min na obiad

ech to były czasy...
: środa 02 maja 2007, 23:22
autor: wilczy
Pozwolę sobie przypomnieć powszechnie znany fakt, że gdy trafiamy na kilka kart wrogów walczących Siłą, to ich punkty się sumuje (jakiekolwiek by nie wychodziły głupie sojusze potworów

) a więc Tropiciel czy dodaje czy nie (a moim zdaniem dodaje, ale w sumie tylko 1) to i tak się spoci

: środa 02 maja 2007, 23:25
autor: gural
wilczy pisze:jakiekolwiek by nie wychodziły głupie sojusze potworów
A czy np. łączycie wrogów zwykłych i takich, których jest kilku na jednej karcie, czy trzeba rzucać oddzielnie czy z nimi walczysz czy nie?
Ja osobiście tego nie robię. Jeśli już któryś ma specjalną instrukcję, to rozpatruję go osobno.
: czwartek 03 maja 2007, 00:49
autor: wilczy
No tak, kiedyś tak było, "Banda Zombich" plus coś jeszcze... Cóż, w pierwszym starciu nie ma różnicy, czyli dodajesz wartość pierwszej walki z takiej multi-karty z resztą wrogów. Jeśli zostaną pokonani, to w następnych walkach bije się już tylko multi-karta.
: czwartek 03 maja 2007, 01:12
autor: gural
Czyli jeśli mam wroga zwykłego i takiego, którego muszę pokonać 3 razy, to walczę z nimi naraz, a potem 2 pozostałe walki z drugim?
: czwartek 03 maja 2007, 10:52
autor: lordzaurak
Karty zabitych Wrogów są zatrzymywane i mogą w dowolnym momencie być wymienione na dodatkowe punkty siły
W myśl zasady pewnego profesora, że
nie ma głupich pytań, tylko głupie odpowiedzi, to pytam :mrgreen:
1) Czyli nie mogę wymieniać sobie na siłę dowolnej liczby, tylko hurtem wszystkie pokonane? Np: pokonałem s3 s6 s4 s5 i wymieniam dwóch z s3 i s4 a resztę zostawiam na później...
2) Sobowtór rozumiem nie jest liczony do "doświadczenia"?
: czwartek 03 maja 2007, 11:08
autor: gural
lordzaurak pisze:1) Czyli nie mogę wymieniać sobie na siłę dowolnej liczby, tylko hurtem wszystkie pokonane? Np: pokonałem s3 s6 s4 s5 i wymieniam dwóch z s3 i s4 a resztę zostawiam na później...
Możesz mixować do woli i oddawać jak ci się podoba, pamiętając tylko o tym, że dostajesz punkt Miecza za określoną stawkę.
lordzaurak pisze:2) Sobowtór rozumiem nie jest liczony do "doświadczenia"?
Wrogowie o nieokreślonym parametrze miecza nie są wymienialni na punkty Miecza. Jeśli mamy kilku wrogów o takim samym Mieczu, na jednej karcie, to liczymy tą wartość Miecza tylko 1 raz, chyba, że na karcie zaznaczono inaczej.
: czwartek 03 maja 2007, 11:55
autor: Valdi
gural, nie punkty Miecza tylko punkty Siły to Magia i Miecz a nie Magiczny Miecz !!

: czwartek 03 maja 2007, 12:02
autor: gural
Spadaj mi z MiMem

Wiadomo o co chodzi, a mi wygodniej mówić "po mojemu" więc będzie punkty Miecza. :mrgreen:
: czwartek 03 maja 2007, 12:23
autor: PoKrAk
To mniej więcej tak jakbyś na polskim forum gadał w innym języku i tłumaczył że "wiadomo o co chodzi a tobie tak wygodniej".
: czwartek 03 maja 2007, 12:31
autor: gural
Nie ja jedyny pisze tak jak wygodniej i jak dotąd nikomu to problemu nie sprawiało.
: czwartek 03 maja 2007, 20:20
autor: wilczy
kurde Gural zdecyduj się - jesteś po mieczu czy po kądzieli? :biggrin:
Lordzaurak: co do Sobowtóra to niestety w myśl suchych zasad jego karta nie wyraża konkretnej ilości punktów Siły więc - niestety - tego przeciwnika nie wymienisz na Siłę. Właściwie to mógłbyś go sobie wziąć jako "skórę" ale co z nią później zrobić skoro nie ma ona konkretnej wartości? Porażka...
Jeśli "skór" jest za sumę przewyższającą 7 to placisz nimi jak tylko chcesz, kiedy chcesz i ile chcesz, warunek jest taki, że "automat nie wydaje reszty" a więc płacisz konkretnymi kartami konkretną wartość. Jeśli masz 5 kart wrogów za 20S i chcąc dostać +1S płacisz dwoma kartami za łączne 8S to dostajesz swoje +1S, zostaje do wymiany 12 ze "skór" a jeden reszty przepada.
: czwartek 03 maja 2007, 22:21
autor: lordzaurak
Dzięki tak właśnie grałem, ale czytając ten wątek od początku, to to co było dla mnie jasne zaczęło się przyciemniać... a co do Sobowtóra to między moimi znajomymi były spory i po prostu się upewniam :mrgreen:
P.S. Ciekawe pomysły tutaj znalazłem, między innymi z "Bandą Zombie", zawsze rozstrzygałem tą kartę osobno (nie łączyłem z innymi wrogami), ale pomysł połączenia pierwszego z zombie z potworami, a później pozostałych, jest ciekawy... czyni to grę bardziej logiczną...