Strona 1 z 2

Przedmioty dla Dobrych i Złych

: piątek 23 lut 2007, 00:08
autor: Lens
MiM odznacza sie duza tolerancja w tym zakresie. I wlasciwie kazdy charakter moze uzywac dowolnego przedmiotu. Tak sie zastanawiam, a nie chce mi sie przekopywac szczegolnie autorskich dodatkow. Czy cos jeszcze oprocz Swietej Lancy, ktorej nie moga uzywac źli i Magicznego Miecza, ktorego z kolei nie moga uzywac dobre postacie przychodzi wam do glowy (chodzi mi tylko o przedmioty)?
Tak sie zastanawiam moze to jest dobry kierunek przy tworzeniu nowych kart i poszukiwaczy, zeby bardziej na to zwracac uwage i te charaktery poodzielac do siebie. Fajnie by bylo czuc to, ze faktycznie gra sie złym, czy dobrym poszukiwaczem, gra dzieki temu moze zyskac na klimacie.

: piątek 23 lut 2007, 00:22
autor: stave
Cześc Lens
Ja własnie staram się zwiększyć ten podział tworząc w projekcie dodatkowe karty itp bo w oryginale to duzo tego nie bylo- zapomniales dodac swietego grala.
W Czarach z projektu chociażby widac ten podzial.
Grono takowych przedmiotow tez powoli zwiekszam, w kanalach sa kolejne 3. Na głównej planszy troche tego będzie ale to zobacze. Zgadzam się całkowicie ze polepszy to klimat.
Pozdrawiam Stave.

: piątek 23 lut 2007, 11:58
autor: mriswith
Witam wszystkich.
Uważam, że taki podział to bardzo dobry pomysł a klimat się polepszy zdecydowanie.
Tylko mam pytanie jak będzie w kwestii poszukiwaczy o charakterze neutralnym? Czy będą mogli używać przedmiotów przeznaczonych i dla dobrych i dla złych, czy będą tej możliwości pozbawieni? Bo właściwie to mają w sobie przecież trochę z dobrych jak i złych.

: piątek 23 lut 2007, 12:12
autor: Piecho
mriswith pisze:Tylko mam pytanie jak będzie w kwestii poszukiwaczy o charakterze neutralnym? Czy będą mogli używać przedmiotów przeznaczonych i dla dobrych i dla złych, czy będą tej możliwości pozbawieni? Bo właściwie to mają w sobie przecież trochę z dobrych jak i złych.
We wszystkich kartach związanych z charakterem jest jasno określone, że np. Magiczny Miecz nie może być używany przez Dobrych Poszukiwaczy, co oznacza, że może przez Złych i Neutralnych. Podobnie jest ze Święta Lancą. Neutralni mają w sumie najlepiej, bo mogą używać obu przedmiotów. Myślę, że Stave i inni produkujący karty nie zapomną o tym. To w sumie sedno sprawy.
Pozdrawiam

: piątek 23 lut 2007, 12:30
autor: stave
Wiesz Piecho masz rację lecz w moim projekcie juz są odstępstwa od tej reguły np.Czary Przy kartach trzymam się tej zasady lecz czasem stosuje pewne wyjatki. Gra wtedy staje sie bardziej ciekawsza bo teraz np. zmiana charakteru ma wieksze znaczenie niz miala wcześniej, a i neutralni tak wszystkiego nie zwijają chociaz jak wiesz w oryginale tego zbyt dużo nie było. Jak widzę wszyscy jesteśmy zgodni z Lensem co do zwiększenia takowych Przedmiotów i większej zależności między Złymi, Dobrymi i Neutralnymi.
Pozdrawiam Stave.

: piątek 23 lut 2007, 12:35
autor: SeSim
Zauważcie, że nigdzie w grze nie ma (albo zapomniałem gdzie jest :D) zmiany charakteru na neutralny, jeżeli są jakieś zmiany to tylko na dobry-zły. Dlatego to całkiem fajny pomysł, że neutralni mogą korzystać z takich i z takich przedmiotów :) Gra neutralnym wymaga pewnego kombinowania.

: piątek 23 lut 2007, 12:38
autor: stave
Wiesz jest zmiana na neutralnych jak grasz z Miastem-Gildia Anarchistów.

: piątek 23 lut 2007, 12:42
autor: Piecho
stave pisze:Przy kartach trzymam się tej zasady lecz czasem stosuje pewne wyjatki.
Świetnie. Dotychczas uważałem, że neutralni mają najlepiej jeśli chodzi o przedmioty, bo było ich mało. Ale ogólnie to postacie z określonym charakterem mają +. Dobry w Kaplicy i u Maga bodajże. Zły ma na Cmentarzu i u Zjawy. Jeżeli stworzysz dużo takich kart wymagających odpowiedniego charakteru, to Druid będzie uber postać ;)

EDIT:
Jeśli decydujemy się grać Neutralnym, to decydujemy się na grę, gdzie nie spotka nas dużo fajnych rzeczy, ale też dużo niefajnych ;)

: piątek 23 lut 2007, 12:51
autor: stave
Czesc o Druida sie nie martw nie bedzie taki Uber bo tych wyjatkow nie bedzie duzo w grze.

: piątek 23 lut 2007, 12:53
autor: PoKrAk
to Druid będzie uber postać
nie będzie uber, bo teraz jest złamasem, będzie co najwyżej trochę lepszy.

: piątek 23 lut 2007, 14:10
autor: MAXtoon
A wracajac do tematu moze? :D do podziału - dobrze, że Stave prowadzi swój projekt(tutaj kolejny raz wyraz respektu dla niego :D ). Mysle ze mozna dorobic kilka broni, ale też żeby nie przesadzać. Jak narazie jest dobrze i mysle niech tak zostanie. Absolutnie wersja Stave'a moglaby uwzględnić tąże różnice, i byłoby to dobre, jednak jak najbardziej opcjonalnie. Pozdrawiam

: piątek 23 lut 2007, 17:10
autor: Isztwan
Ja także jestem za większym wpływem charakteru na grę i w swoich dodatkach do MM staram się robić dużo przedmiotów i zdarzeń, które charakter postaci uwzględniają.
Co ciekawe, czasem mam coś takiego, że charakter wybranej przeze mnie postaci determinuje w pewnym stopniu moje zachowanie podczas gry. Ostatnio np. grając w MM wybrałem sobie stworzonego przeze mnie złego Nekromantę i tak się wczułem w jego rolę, że całą grę atakowałem inne postacie i najeżdżałem ile mogłem na dobrych graczy ;) (oczywiście wszystko w granicach rozsądku). Ale miałem zabawę :evil:

: sobota 24 lut 2007, 15:14
autor: stave
MAXtoon pisze:tutaj kolejny raz wyraz respektu dla niego :D )
Thx Maxtoon. Na pewno to wszystko będzie uwzględnione w kolejnych częściach projektu. Przy tworzeniu Czarów o tym pamiętałem a póżniej tworząc karty też. Chce aby to wszystko było zbalansowane i na pewno nie będzie jakieś zastraszającej ilości kart Przedmiotów, zdarzeń itp. bo wtedy może bardzo zaburzyć to grę a tego nie chcę. Mam też nadzieje, ze inni twórcy dodatków też będą pamiętać o zależnościach między Charakterami postaci i stworzą jakieś przedmioty itp. w przyszłych swoich projektach.
Pozdrawiam Stave.

: wtorek 27 lut 2007, 08:48
autor: HunteR
SeSim, Stave ma rację, jest zmiana charakteru na neutralny. Po prostu autorzy zapomnieli dorobić kilku kart zmiany charakteru na neutralny :P

Co do tematu to bardzo dobry pomysł, tak samo można by pogrupować czary. Oczywiście nie należy przesadzać że połowa przedmiotów będzie dla tych a połowa dla tych. Jednak kilkanaście przedmiotów o nietypowych właściwościach przygotowanych specjalnie dla złych i dla dobrych.

Co do neutralnych, myślę że powinno nie ma co robić dla nic osobnej grupy przedmiotów bo ona już jest. Takie przedmioty jak miecz, tarcza czy bukłak są właśnie neutralne bo może ich używać każdy. Można by jednak dodać notkę do tych grupowanych kart na zasadzie "nie może być używany przez dobrych" a więc mogą go używać tak źli jak neutralni, ale również przedmioty z notką "może być używany tylko przez złych" i w tym wypadku nie mogą go używać ani dobrzy ani neutralni.

: wtorek 27 lut 2007, 10:58
autor: Isztwan
Pozbierałem kilka kart, które robiłem w oparciu o temat. Kilka jest z moich dodatków, kilka jeszcze nie wykorzystanych. Co prawda wszystko jest do MM ale co za problem przerobić na MiM?
Obrazek

: wtorek 27 lut 2007, 14:29
autor: PoKrAk
parę słow co do zamieszczonych wyżej kart:

Różczka >>> Różdżka
wali po oczach, że aż niemiło

Mroczny Rumak - jak dla mnei bezsens że łatwiej nastraszyć tych silniejszych :neutral:

Pani kruków - super, a co z tymi z Magią 1 ? (lepiej dać mniej lub tyle ile wynosi magia)

Kosa ciemności - zasadniczo o kant dupy potłuc coś co kasuje moc/magię za każdym użyciem

Synowie Północnej Ciemności - o to ci zabawni kolesie co udają że są mrrrroczni :mrgreen:

: środa 28 lut 2007, 00:17
autor: Isztwan
RóżDŻka - :oops: o kur... faktycznie :) Wielkie dzięki bo jakoś mi to umknęło.

Mroczny rumak - tu też zaszła pomyłka - powinno być: jeśli wyrzucisz więcej od Miecza (siły) wroga lub postaci. Słabsi mają sie poddawać a nie silniejsi. Jeszcze raz dzięki.

Pani kruków - co z nimi? Do diabła z nimi!! Było sobie magii nazbierać albo wybrać lepszą postać! Zawsze można to umieścić w jakimś dodatku gdzie prawdopodobieństwo wyciągnięcia tej karty ze startowa magią jest mniejsze. Albo jak mówisz zrobić <=. Te karty to tylko propozycje. Panią kruków wykorzystałem ;) u siebie w Trzęsawiskach ale jak ktoś będzie chciał przerobić na MiM to zrobi jak mu się podoba.

Kosa - +3 to dość duży bonus i właśnie dlatego jest ograniczenie. Chciałem by ten przedmiot był używany w ostateczności na ciężkie walki. Wyobraź sobie że masz 1 lub nawet 2 p. wytrzymałości, zwykły miecz i sporo mocy a tu sie pojawia wróg, którego masz szanse pokonać tylko tą kosą? nie zaryzykujesz mimo straty punktu? Poza tym ten przedmiot ma klimat :)

Synowie... - tak to oni :) ...pamiętałeś :cry:

: środa 28 lut 2007, 00:32
autor: PoKrAk
Wyobraź sobie że masz 1 lub nawet 2 p. wytrzymałości, zwykły miecz i sporo mocy a tu sie pojawia wróg, którego masz szanse pokonać tylko tą kosą? nie zaryzykujesz mimo straty punktu?
Nie. Ponieważ nie będę miał kosy bo wyrzucę ją przy pierwszej okazji :mrgreen:
Wolę broń co daje 2 niż taką co daje 3 ale za tak wysoką cenę.
Poza tym ten przedmiot ma klimat
sam klimat to za mało, żeby poświęcać na niego miejsce (no chyba że mamy jakiegoś muła czy konia i wóz).

: środa 28 lut 2007, 01:08
autor: Isztwan
PoKrAk mam ci to narysować?? Napisałem: Wyobraź sobie że masz 1 lub nawet 2 p. wytrzymałości, zwykły miecz i sporo mocy a tu sie pojawia wróg, którego masz szanse pokonać tylko tą kosą.
To znaczy, że w podanym przeze mnie przykładzie, na który odpisałeś, nie masz broni +2 i zginiesz bo nie wziąłeś Kosy z powodu głupiego uprzedzenia. A w ogóle co to za argument "nie, bo wyrzucę ją przy pierwszej okazji" skoro w założeniu już ją masz? Poza tym wyrzucić od razu przedmiot, który weźmie ktoś inny i przy jego pomocy będzie mógł cię łatwiej zabić lub zabrać jakiś fajny przedmiot to trochę nierozsądne. Chyba, że oczywiście pozbędziesz się jej z braku miejsca. Nie wiem dokładnie czy to miałeś na myśli bo "przy pierwszej okazji" można różnie interpretować.
Tak czy inaczej ja wolałbym ja nośić na wszelki wypadek ;)

: środa 28 lut 2007, 10:52
autor: SeSim
Wg mnie Kosa to bardzo fajny przedmiot. Taki awaryjny :D

: środa 28 lut 2007, 12:40
autor: gural
Co do Kosy to za taką cenę powinna dawać +4. 3 to tylko o 1 więcej niż bronie jakie można zdobyć i jak dla mnie za mało.

: środa 28 lut 2007, 12:45
autor: Lens
Jesli chodzi o rozdzke walki ze zlem to tak: Generalnie moze pozostac, z tym ze jedna rozdzka moze zniszczyc wszystkie artefakty zlych co nie jest do konca w porzadku. Moze lepszym rozwiazaniem by bylo niszczyc jeden z tej listy bez rzutu kostka, a po uzyciu rozdzka by sie rozpadala.
Miecz Zlodzieja Dusz - bardzo mocny i fajny przedmiot dla zlych. Mogloby sie jego zdobycie wiazac z jakas misja albo poswieceniem czegos np. dusz posiadanych przyjaciol.
No ale wariant z znalezieniem wsrod kart przygod tez moze byc.
mroczny rumak czekam az poprawisz, bo Pokrak juz wskazal ci dosc razacy blad.
Pani Krukow ci z magia 1 faktycznie beda miec przesrane. koniec gry. no ale generalnie jestem za, tych sposobow na nagla smierc w MiMie jest wciaz zbyt malo.
wygnaniec i synowie... jakis tam potencjal maja, w MiM tez mozna ich wplesc.
kosa ciemnosci rzeczywiscie tylko jako ostatecznosc, czasem takie sytuacje sie trafiaja, gdzie za dodatkowy punkt sily w walce poswiecilo by sie nawet wiecej niz 1 punkcik mocy. choc moglaby rownie dobrze dodawac do sily 4, tylko nie wiem czy nie zaburzyloby to juz nieco rownowagi gry.
lesny duszek fajny z uwagi, ze zawiera dodatkowy bonus dla malej grupki poszukiwaczy.

: środa 28 lut 2007, 12:49
autor: PoKrAk
To znaczy, że w podanym przeze mnie przykładzie, na który odpisałeś, nie masz broni +2 i zginiesz bo nie wziąłeś Kosy z powodu głupiego uprzedzenia.
Nie wziąłem bo to kiepski przemiot, którego nei warto nosić, skoro przydać się może raz na długi czas \:D/
A w ogóle co to za argument "nie, bo wyrzucę ją przy pierwszej okazji" skoro w założeniu już ją masz?
Założenie jest nierealne. Wolałbym nosić zwykły miecz, więc taka sytuacj mogłaby mieć miejsce tylko i wyłącznie gdybym akurat znalazł kosę mając wolne miejsce i akurat miał 1 punkt wyt i akurat napadło mnie coś silnego. W każdym innym wypadku wolałbym nosić inny przedmiot i poświęcić wt zamiast mocy.
który weźmie ktoś inny i przy jego pomocy będzie mógł cię łatwiej zabić lub zabrać jakiś fajny przedmiot to trochę nierozsądne
mało jest przedmiotów za które bym poświęcił punkt mocy :P
Mogłaby dawać 5, wtedy jeszcze może by miała jakiś sens ( a równowagi gry na pewno by to nie naruszyło).

Lens - przy tej babce od kruków to nie jest nagła smierć, poszukiwacz nie ginie, więc gracz nie może wylosować kolejnego > nie może grać dalej, a to dla mnei zupełnie bez sensu. (podobna sytucja jest jak mając moc 1 zostaniesz uwięziony w kosmicznej otchłani przze obcą cywilizację) jeśli grałeś na dwóch to można od razu skończyć grę.

: środa 28 lut 2007, 12:55
autor: SeSim
Mogłaby dawać 5, wtedy jeszcze może by miała jakiś sens ( a równowagi gry na pewno by to nie naruszyło).
No jasne... To jest przegięcie. Osoba która znalazłaby taką kosę na początku gry stałaby się wymiataczem na dzień dobry.

EDIT:
Dopisuj EDIT jak edytujesz.

: środa 28 lut 2007, 13:02
autor: Lens
Lens - przy tej babce od kruków to nie jest nagła smierć, poszukiwacz nie ginie
to co bedzie probowal wyrzucic kostka 0 :?: . Tam gdzie pewne kwestie sa oczywiste mozna troche glową ruszyc.
No jasne... To jest przegięcie. Osoba która znalazłaby taką kosę na początku gry stałaby się wymiataczem na dzień dobry
ale kosztem mocy. I mogloby sie to skonczyc tak, ze wyciagnelaby przy mocy 1 Pania Krukow :mrgreen: .