Strona 3 z 3
					
				Re: Kilka niejasności
				: niedziela 24 lut 2019, 20:56
				autor: Rogo
				Wiesz, Ty na swój sposób też masz rację, bo instrukcja tego nie precyzuje, a swoje rozumowanie wnioskuję z FAQ, też nie opisanego wprost tylko mówiącego o innej (acz podobnej) sytuacji.
Edycja czwarta rozszerzona tej samej gry i ciągle pojawiają się takie babole... Wstyd
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: niedziela 24 lut 2019, 21:24
				autor: Mały Nemo
				Obawiam się, iż nawet i 10. edycja tej gry tego by nie rozwiązała 

.
 
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: środa 27 lut 2019, 14:49
				autor: Pablo
				Kończę ruch na obszarze Proroka. Rzucam kością - wypada "2" i  porównuję wynik z jego kartą. 
"Wylosuj 3 karty Proroka i połóż  (BTW nie powinno być umieść?) na swoim obszarze. Następnie musisz odbyć spotkanie wynikające z tego obszaru."
Na obszarze znajdowała się karta Wroga, której nie badałem bo odbywałem spotkanie z NPC. Wylosowałem 3 Wrogów. Umieszczam ich na swoim obszarze i odbywam spotkanie z tymi 4ema Wrogami z tego obszaru?
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: środa 27 lut 2019, 14:52
				autor: Mały Nemo
				Pablo pisze: ↑środa 27 lut 2019, 14:49
Wylosowałem 3 Wrogów. Umieszczam ich na swoim obszarze i odbywam spotkanie z tymi 4ema Wrogami z tego obszaru?
 
Tak. Nawet gdybyś wylosował same Przedmioty, to i tak byś musiał zbadać tego Wroga, gdyż instrukcja Proroka mówi, iż musisz wylosować 3 karty i zbadać normalnie obszar.
 
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: środa 27 lut 2019, 14:55
				autor: fallenmk
				Zostały wylosowane 2 karty na obszarze, każda to wróg z cechą Siły, ale każda z kart ma inny nr spotkania. Czy Poszukiwacz walczy z obydwoma naraz, czy wpierw z jednym wrogiem, a następnie z drugim, o ile nie przegrał pierwszej walki?
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: środa 27 lut 2019, 14:56
				autor: Mały Nemo
				fallenmk pisze: ↑środa 27 lut 2019, 14:55
Zostały wylosowane 2 karty na obszarze, każda to wróg z cechą Siły, ale każda z kart ma inny nr spotkania. Czy Poszukiwacz walczy z obydwoma naraz, czy wpierw z jednym wrogiem, a następnie z drugim, o ile nie przegrał pierwszej walki?
 
To drugie.
 
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: czwartek 28 lut 2019, 09:08
				autor: Pablo
				Potomek Magii
"Kiedy trafisz na obszar, na którym znajduje się inny Poszukiwacz, możesz podejrzeć jego Zaklęcia.
Następnie możesz odebrać temu Poszukiwaczowi 1 wybrane Zaklęcie lub 1 wybrany Magiczny Przedmiot."
Czy to znaczy, że nie muszę nawet odbywać spotkania z tym Poszukiwaczem, wystarczy, że "trafię na jego obszar". Mogę badać obszar i np. losować kartę Przygody i go ograbić z Zaklęcia?
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: czwartek 28 lut 2019, 09:21
				autor: loooki
				To jest chyba rozpatrywane jako spotkanie.
Bo tak to mozna by zaprac przedmiot, zrobic spotkanie -zmłucic - i zabrac jeszcz jeden.
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: czwartek 28 lut 2019, 09:32
				autor: Arthan
				"Kiedy trafisz na obszar..", nie ma tu mowy o odbywaniu spotkania.
loooki pisze: ↑czwartek 28 lut 2019, 09:21
Bo tak to mozna by zaprac przedmiot, zrobic spotkanie -zmłucic - i zabrac jeszcz jeden.
 
Ja bym na to pozwolił 

 
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: czwartek 28 lut 2019, 09:38
				autor: Pablo
				loooki pisze: ↑czwartek 28 lut 2019, 09:21
rozpatrywane jako spotkanie.
 
No właśnie nie ma tam słowa o "odbyciu spotkania", tylko zakończenie ruchu na obszarze tego Poszukiwacza.
Podwójnego ograbienia nie brałem pod uwagę. To już chyba przesada.
Bardziej badanie obszaru tj. np. losowanie karty i ograbienie.
Czarownica ma w pewnym stopniu podobny zapis, ale tam jest wyraźnie mowa o spotkaniu.
"Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać (bez względu na to czy wdasz się z nim w walkę lub będziesz 
próbował go omamić) jednego Przyjaciela ( z wyjątkiem Dziewicy, Jednorożca i Księżniczki)."
 
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: czwartek 28 lut 2019, 12:41
				autor: Mały Nemo
				Łowca Nagród z Miasta ma identyczny zapis, co Potomek Magii.
Osobiście bym uznał, iż możesz zabrać kartę, a następnie zdecydować, czy badasz Poszukiwacza, czy obszar.
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: sobota 02 mar 2019, 12:13
				autor: Pablo
				W Katakliźmie wylosowane karty Zdarzeń, których nikt nie zbadał zostają na planszy? I Iluzjonistka może takie karty przesunąć na swój obszar?
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: niedziela 03 mar 2019, 01:14
				autor: FajnyGnom
				Pablo pisze: ↑sobota 02 mar 2019, 12:13
W Katakliźmie wylosowane karty Zdarzeń, których nikt nie zbadał zostają na planszy? I Iluzjonistka może takie karty przesunąć na swój obszar?
 
Ja gram, że:
1. Tak
2. Tak
 
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: poniedziałek 17 kwie 2023, 14:51
				autor: DzieX
				Pablo pisze: ↑czwartek 28 lut 2019, 09:08
"Kiedy trafisz na obszar, na którym znajduje się inny Poszukiwacz, możesz podejrzeć jego Zaklęcia.
Następnie możesz odebrać temu Poszukiwaczowi 1 wybrane Zaklęcie lub 1 wybrany Magiczny Przedmiot."
 
A jak jest w przypadku walki na Koronie Władzy? Za każdym razem można odebrać taki przedmiot i na dodatek walczyć? W opisie stoi "Kiedy trafisz na obszar". Czy rozpatrujemy tu zatem tylko sytuacje gdy 
Potomek Magii (Poszukiwacz) wykona ruch?
 
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: poniedziałek 17 kwie 2023, 15:13
				autor: Mały Nemo
				Chyba musisz wykonac ruch. Na KW teafic mozesz tylko raz, a potem juz tam jestes. Zdaje sie w FAQ na temat poszukiwacza Zabojcy o tym bylo.
			 
			
					
				Re: Kilka niejasności
				: poniedziałek 17 kwie 2023, 15:38
				autor: Rogo
				Mały Nemo pisze: ↑poniedziałek 17 kwie 2023, 15:13
Chyba musisz wykonac ruch.
 
Jak od kilku tur stoisz na tym samym obszarze co inny Poszukiwacz, to nie trafiasz na ten obszar, więc popieram powyższą interpretację.