Strona 3 z 4

: środa 20 sty 2010, 12:03
autor: Arkon
Terk pisze:Pionek zniknie, jak po usunięciu dużej karty wylosujesz kolejną, jest to zabezpieczenie, żeby sobie przypadkiem pionka nie usunąć.
Jeśli wylosujesz 2 karty postaci (a zatem również 2 pionki) to o ile pierwszą kartę postaci można usunąć ppm, o tyle pionka już nie. Przynajmniej u mnie.
Terk pisze:Ogólnie, to pojawia się coraz więcej błędów z wyświetlaniem/działaniem gry na innych komputerach niż mój, co znacząco utrudnia mi pracę.
Cóż, nigdy nie jest idealnie. Takie życie. Uczeni (filozofowie) mówią, że musimy dążyć do doskonałości. :razz:

: środa 20 sty 2010, 12:13
autor: Terk
Jak usuniesz kartę postaci, to zostaje pionek, jak po jej usunięciu wylosujesz kolejną kartę postaci, to pionek, do którego nie ma karty postaci znika.

: środa 20 sty 2010, 13:24
autor: Arkon
No własnie sęk w tym, że nie zawsze. Popróbuj wylosować kilka postaci, usuń te pierwsze, raz jedne, raz drugie i jak trochę pokombinujesz, to zobaczysz, że nie koniecznie usuwa.

PS. Postacie w drodze.

Dodano
Dałoby radę zrobić też możliwość samodzielnego wyboru postaci zamiast ich losowania? Czasami może się to przydać jeżeli chcemy wypróbować jakąś konkretną Postać, a niekoniecznie chcemy się przebijać przez dzisiątki (a potem może setki) innych postaci.

: środa 20 sty 2010, 14:19
autor: hulkster
Fajnie by było też, jakby ktoś zrobił większą paczkę w której dodane byłyby cala podstawka + oficjalne dodatki ze wszystkimi kartami

: środa 20 sty 2010, 16:11
autor: Terk
Z końcem tygodnia powinna już być wersja ze wszystkimi oficjalnymi dodatkami, smokiem i księżniczką, alternatywnymi zakończeniami z labiryntu magów, oraz z możliwością wyboru postaci zamiast losowania.

Jeśli przeszkadza Wam to, że pionki zostają na planszy, to z kolejnym updatem pewnie będą się usuwać wraz z kartą postaci.

: czwartek 21 sty 2010, 00:11
autor: Misiek
Nie mam jeszcze drugiej wersji gry więc odniosę się pośrednio do tego co tu czytam.

Usunięcie pionka i Karty Postaci można zrobić kombinacją klawiszy zamiast prawym klikiem np ctrl+prawy klik. Wtedy nikt nie usunie sobie przypadkiem ich.

Jest narzędzie do dodawania Kart. Czy także nowych stosów?

Czy można będzie zmieniać rozmiar planszy głównej?

: czwartek 21 sty 2010, 00:47
autor: Terk
Aktualnie jest tak, ze nowa plansza=nowy stos. Chodzi o to, aby plansza główna mogła być większa w stosunku do kart? Jeśli uważacie, że to potrzebne, to mogę coś takiego wprowadzić.

: czwartek 21 sty 2010, 11:16
autor: Ajwer
hue hue...tak BTW to chyba nigdy prace nad cyfrową wersją MM nie nabrały takiego tempa jak teraz:)

: czwartek 21 sty 2010, 14:40
autor: Misiek
Chodzi o możliwość wyświetlenia w grze większej planszy niż tam zamieszczona i mi się to przyda. Chodzi np o planszę rozszerzoną do MM, która jest o 30% większa niż oryginał. Jeśli ją zmniejszyć do rozmiaru jaki jest w grze to straci na proporcjach, a Karty będą za duże w stosunku do niej. Gra mogłaby automatycznie wykrywać rozmiar pliku/planszy lub wpisywać w ini rozmiar jaki ma w grze.

Jedna plansza jeden stos sprawdzi się przy przerabianiu oryginałów, jednak dodatki autorskie to czasami same stosy Kart, lub plansza z dwoma stosami. Narysuję przykład jak to widzę, lecz nie wiem czy dziś znajdę czas.

: piątek 22 sty 2010, 09:17
autor: Lord Yves
Problem z losowaniem postaci już nieaktualny, po prostu trzeba się sporo naklikać, ale za to pojawił się z wyposażeniem. Lista kart się nie wyświetla i trzeba wybierać tak mniej więcej na ślepo.

: piątek 22 sty 2010, 12:37
autor: hulkster
Nie wiem jak u innych ale u mnie jak gram w trybie pełnoekranowym to zarówno inne jak i wyposażenie otwierają się tylko na chwilkę i zaraz znikają. Przy grze w oknie wszystko jest normalnie

: piątek 22 sty 2010, 14:53
autor: Terk
Update 22.01.10
MMup02to022.rar
-poprawki przy wyświetlaniu okien i list,
-poprawki przy obsłudze rozdzielczości,
-dodano usuwanie pionka z planszy podczas usuwania karty postaci,
-dodano grę w "smoka i księżniczkę" (2-klik na Komnacie Demona Wiecznej Gry w Krypcie upiorów),
-dodano alternatywne zakończenia gry,
-poprawiono karty upiorów,
-dodano karty z Magii (podziękowania należą się Arkonowi),
-dodano karty postaci (także dzięki Arkonow),

: piątek 22 sty 2010, 17:46
autor: hulkster
*Program mi strasznie obciąża maszynę (ok 50% zużycia CPU cały czas). Robiłeś to na ciągłej pętli czy na callbackach?

*Nie wiem czy tak ma być ale zmieniają mi się koszulki kart po zmianie planszy, czytaj wyciągnę zdarzenie (jakiś przyjaciel np), kładę go pod postacią, wchodzę do jaskini (czytaj zmieniam planszę z podstawki na jaskinię) to koszulka przyjaciela się zmienia ze zdarzenia na jaskinię

*Nie do końca działa mi zapis/odczyt gry - po odczycie znikają pionki postaci (może ma to związek z ostatnimi poprawkami które wprowadziłeś (nie wiem czy działało wcześniej)

[EDIT]: Kolejne zauważone bugi:

*W momencie jak zmieniasz planszę a jakas karta znajduje się pod tą listą do wyboru to karta przykleja się do kursora

*Sporadycznie karty postaci potrafią zniknąć same z siebie. Jeszcze nie zdiagnozowałem z czym to jest związane

: sobota 23 sty 2010, 23:34
autor: Misiek
To co mówił Hulkster dzieje się gdy zostawisz Kartę na zielonym tle zamiast planszy. Wyciągnij sobie Zdarzenie i zostaw je tam, zmień planszę i przeciągnij Kartę na nią, gdy wrócisz na główną jej tam nie będzie, a Zdarzenie trwale stanie się innym typem Karty.

Niby mam 1024x768 a gra w pełnoekranowym przy tych samych ustawieniach jest rozciągnięta pionowo.

Tabelki wyboru Wyposażenia znikają w pełnoekranowym, a plansze ciężko się zmienia. Chyba trzeba trafić w za małe pola-buttony.

Zmian dooszło od mojej ostatniej gry O:) Ten tryb ze zmianami plansz jest ok, myślałem że nie będzie. Te problemy o których pisałeś w próbie wyświetlenia Kart odkrytych zamiast zakrytych teraz dają znać gdy doszły różne koszulki Kart z różnych dodatków.

: niedziela 24 sty 2010, 13:10
autor: Arkon
Misiek pisze:Tabelki wyboru Wyposażenia znikają w pełnoekranowym
Potwierdzam, podobnie zresztą jak Inne. Nie grałem z mniejszym ekranem, więc nie wiem jak tam.
Znowu pojawia się ten błąd, o którym pisałem wcześniej przy braniu Opcji w trakcie gry, aczkolwiek już nie wychodzi do Windowsa tylko spokojnie można coś zmienić w Opcjach. Po wyjściu z gry na pulpicie jest komunikat o tym błędzie.

Dodano 29.01.2010
Mi również ucina tę planszę, jak napisano w poście poniżej.

: czwartek 28 sty 2010, 21:05
autor: pan_ser_nik
w przypadku gry w labiryncie kawałek planszy po prawej stronie mi ucina, podczas gdy wszystkie pozostale plansze wyswietlaja sie w calosci

: piątek 29 sty 2010, 16:22
autor: Khuzuk
Jakiś czas temu zagrałem pare partyjek z przyjaciółmi w tą elektroniczną wersję MM, i bardzo nam się to podobało. Nasuwa mi się jedna sugestia. W cztery osoby ciężko się już gra, nie ma gdzie tych wszystkich kart pomieścić, chyba, że ja czegoś nie wiem. Może dobrze by było dać możliwość edycji wielkości pola gry w opcjach w pliku tekstowym... Z bugów to nie zauważyłem niczego nowego od tych wypisanych wyżej, czyli w pełnoekranowym trybie nie wyświetlają się listy ekwipunki i "innych", do tego znikające pionki postaci przy każdym odczycie gry.

acha, jeszcze ta mapa labiryntu. Ja sobie ja przeskalowalem, ale jest ona jednak szersza od pozostalych o jakies 100 pikseli. Polecałbym do tego photoshopa, ale zwykły paint też może to przeskalować.

: piątek 29 sty 2010, 19:22
autor: hulkster
Khuzuk pisze:Nasuwa mi się jedna sugestia. W cztery osoby ciężko się już gra, nie ma gdzie tych wszystkich kart pomieścić, chyba, że ja czegoś nie wiem. Może dobrze by było dać możliwość edycji wielkości pola gry w opcjach w pliku tekstowym...
Ja natomiast proponowałbym zakładki, tzn. żeby dla każdego gracza było osobne to pole pod planszą

Dodatkowo mogę się mylić ale nie widzę nigdzie rycerzy bóstw ani postaci specjalnych grodu (namiestnik itp.). Jeśli gdzieś je przegapiłem to bez skrupułów wytknijcie mi moją ignorancję

: sobota 30 sty 2010, 15:01
autor: Terk
Nie ma ich jeszcze dodanych. Z powodu sesji prace nad grą zostały chwilowo zawieszone, ale zaraz po niej pojawi się parę poprawek.

: sobota 30 sty 2010, 20:06
autor: Khuzuk
Nie ma ich jeszcze dodanych. Z powodu sesji prace nad grą zostały chwilowo zawieszone, ale zaraz po niej pojawi się parę poprawek.
Ja mam troche czasu. I w zwiazku z tym mam pewne pytanie. Czy moglbym Ci przygotowac grafiki z Magii i Miecza? Wystarczyloby je tylko w wiekszosci przypadkow podmienic. Mielibysmy tym samym dwa projekty... A pozatym nie ma nigdzie elektronicznej wersji MiMa i to z dodatkami.

Tak przy okazji, doszedłem do wniosku, że za każdym razem, gdy klikam na nową kartę, czy cokolwiek innego z menu na dole, a pod nim znajduje się jakaś karta, to ta karta też jest "kliknięta" i tym samym zaczyna się przesuwać wraz z myszką. Nie jest to coś poważnego, ale momentami może być uciążliwe.

: sobota 30 sty 2010, 22:32
autor: Terk
Już wcześniej pisałem, że jeśli ktoś przygotuje grafiki z Magii i Miecza, to będę prowadził 2 projekty równolegle, co da nam więcej osób, które będą testować grę=przyśpieszy prace nad nią.

: niedziela 31 sty 2010, 18:24
autor: Khuzuk
Wysłałem Ci na PM link do grafik do podstawowej wersji MiMa, niebawem zrobie dodatki.

EDIT
zrobiłem 3 dodatki: miasto, podziemia i w kosmicznej otchłani.

: wtorek 02 lut 2010, 15:03
autor: Terk
Do końca tygodnia powinna się w takim razie pojawić pierwsza wersja Magii i Miecza.

: piątek 05 lut 2010, 17:46
autor: ModulO
Link wygasł, można jescze raz upnąc tą gre? chciałbym przetestować.

: niedziela 14 lut 2010, 17:11
autor: xxart
Witam all
Może ktoś zamieścić powtórnie plik MMv02.rar bo został usunięty z servera i testnąć nie mogę
Pozdro all