Strona 3 z 3
: czwartek 28 maja 2009, 08:52
autor: SeSim
Czyli planujecie zrobić kolejną "Wielką Magie i Miecz" ala stave?
: czwartek 28 maja 2009, 10:33
autor: Artownik
SeSim pisze:Czyli planujecie zrobić kolejną "Wielką Magie i Miecz" ala stave?
Spokojnie, na razie tu rzucamy pomysłami, to dość ostateczne podejście.
Swoją drogą
SeSim, wiem że pomysł samego poszukiwania Magicznego Klucza ci się nie podoba, ale to naprawdę jest ciekawe rozwiązanie.. no i na dobrą sprawę jest potrzebny tylko jeden Klucz (a nie że każdy musi go znaleźć).
Kaktus+ pisze:Przyjrzałem się bliżej Odległej Krainie Czeskiego
Kaktus+ pisze:Warto zastanowić się nad zgrabnym włączeniem go do rozgrywki gdyż jako dodatek "typowo górski", mógłby stanowić alternatyną drogę do wewnętrznej krainy. Docierając do Szczytu Świata i schodząc w jego czeluście, można by zdobyć Talizman i wyjść w Kopalni w Wewnętrznej Krainie.
Elegencko, świeżutki, nowy pomysł. Wieki nie zaglądałem do tego dodatku (trzeba go odnaleźć w czeluściach kompowych), ale idea jak dla mnie jest ekstra. Warte przemyślenia.
I popieram, plansza rządzi. Napiszę jeszcze jak się wgryzę w dodatek.
Mam też coś odnośnie
Cmentarza.. sam dodatek jest rewelacyjny, tylko
czeski go opracował jako taką pechową krainę, z której próbujesz jedynie uciec.
A gdyby tak wprowadzić na końcu możliwość ożywienia jakiegoś Herosa?
Dałoby się załóżmy z 5 Przyjaciół, takich lekko przypakowanych, ale ożywiałby się losowy, a każdy z nich miałby jakieś specyficzne cechy, np:
- zawsze dołącza do słabszego Poszukiwacza (gdy się spotkają od razu przechodzi / pozostaje);
- wspomaga w walce, ale każdorazowo za złoto;
- jeżeli podejmiesz walkę ze Zwięrzeciem, to cię opuści.
: czwartek 28 maja 2009, 10:46
autor: Kaktus+
myślałem wczoraj o cmentarzu, wydrukowałem nawet planszę ale wstrzymam się jeszcze z opiniami na jego temat, bo po pierwsze nie grałem z tym dodatkiem a po drugie Duch17 tworzy nową wersję Krainy Umarłych. W moim przekonaniu, powtórzeń nie da się uniknąć i jego dodatek, będzie stanowił pewnie mix cmentarza i Krainy Umarłych. Jestem ciekaw co z takiego combosa wyjdzie.
Jak na razie to cmentarza nie znam za dobrze, ale ewentualna modernizacja chyba nie wyszłaby mu na złe. Twoje propozycje chyba nie wymagają zbyt wielkiej ingerencji w sam dodatek a jedynie lift planszy i stworzenie nowych kart, a to da się zrobić. Poza tym jestem za przyjęciem pewnej fikcji gdyż logicznie jest to trochę naciągane: możliwość przenoszenia z różnych cmentarzy na różnych planszach, gdzie dodatek cmentarz były niejako ścieżką z jednego do drugiego
: czwartek 28 maja 2009, 12:13
autor: SeSim
Artownik pisze:Swoją drogą SeSim, wiem że pomysł samego poszukiwania Magicznego Klucza ci się nie podoba, ale to naprawdę jest ciekawe rozwiązanie.. no i na dobrą sprawę jest potrzebny tylko jeden Klucz (a nie że każdy musi go znaleźć).
Ale wydłużające za bardzo rozgrywkę (moim zdaniem i na moje potrzeby

), aczkolwiek nie przeczę przynajmniej jest sens chodzenia na inne plansze - to jest dobrze pomyślane. Aczkolwiek wydaje mi się, że rozrzucenie Talismanów po wszystkich planszach poza podstawką byłoby lepszym motywatorem do schodzenia z jej wydeptanych ścieżek

: czwartek 28 maja 2009, 12:22
autor: Leviathan
Dobrym pomysłem, który staram się wykorzystywać w tworzonych przeze mnie dodatkach jest wrzucanie kart, przenoszących Poszukiwacza w inne lokalizacje lub dających mu taką możliwość.
: czwartek 28 maja 2009, 13:31
autor: Misiek
Leviathan przejścia o których mówisz będą wykorzystywane tylko wówczas gdy będzie sens przez nie przejść. Pomysł Sesima być najlepsiejszy, lepsze zastosowanie widzę w MM. Tam mamy Magiczny Miecz i Tarczę Tolimana i każdy z nich mógłby leżeć w jednym rozszerzeniu i co grę trzeba by odwiedzić dwie lokacje poza podstawką.
: czwartek 28 maja 2009, 15:54
autor: Isztwan
Misiek pisze:Leviathan przejścia o których mówisz będą wykorzystywane tylko wówczas gdy będzie sens przez nie przejść
Albo gdy poszukiwacz nie będzie miał wyboru i zostanie zmuszony do zmiany lokacji :twisted:
: czwartek 28 maja 2009, 17:13
autor: Leviathan
Isztwan pisze:Misiek pisze:Leviathan przejścia o których mówisz będą wykorzystywane tylko wówczas gdy będzie sens przez nie przejść
Albo gdy poszukiwacz nie będzie miał wyboru i zostanie zmuszony do zmiany lokacji :twisted:
Misiek pisał raczej o mojej propozycji stworzenia uniwersalnych Bram.
A co kart zmuszających Poszukiwacza do zmiany miejsca, to jak najbardziej jestem za ich tworzeniem. Sam ich trochę wrzuciłem do swoich dodatków.
: czwartek 28 maja 2009, 18:23
autor: Zendar
Karty portali są niby dobre bo przenoszą (nie zawsze z naszymi chęciami) poszukiwacza w inne miejsce..Komunikacja może lepsza ale jeżeli dodatek nie będzie grywalny to jak najszybciej się z tamtąd zmyjemy i wrócimy znów do ulubionych miejsc. Karty mogą powstać ale grywalności nie poprawią:)
: czwartek 28 maja 2009, 21:06
autor: Artownik
Odnalazłem Kaktus+ tę Odległą Krainę.
Powiem ci, że ciężka sprawa. Pomysł jest ciekawy i przypuszczam, że wykonalny, ale trzeba by się naprawdę ostro przyłożyć przy realizacji kart. :-k
Cholernie ciężko to zbalansować tak, żeby z jednej strony był sens szukać Magicznego Klucza, a przejście przez ten dodatek ustanowić jako coś ostatecznego.
Więcej sensu by to miało przy założeniu, że gdy pierwszy Poszukiwacz otworzy Tajemne Wrota, to zamykają się one za nim i za każdym razem jest potrzebny Magiczny Klucz, a więc inni żeby gonić zmierzającego do Korony muszą iść przez tę właśnie Krainę.
: piątek 29 maja 2009, 08:51
autor: SeSim
Artownik pisze:Więcej sensu by to miało przy założeniu, że gdy pierwszy Poszukiwacz otworzy Tajemne Wrota, to zamykają się one za nim i za każdym razem jest potrzebny Magiczny Klucz, a więc inni żeby gonić zmierzającego do Korony muszą iść przez tę właśnie Krainę.
Widać, że masz baaaardzo dużo wolnego czasu żeby grać

: piątek 29 maja 2009, 11:17
autor: Kaktus+
Założenie Artownika jest dobre i co prawda wydłuży rozgrywkę, ale zmobilizuje graczy do poszukiwać Klucza/talizmanu w zależności co kto preferuje
: piątek 05 cze 2009, 00:56
autor: Artownik
EDIT: Pozwoliłem sobie CAŁKOWICIE zmienić treść posta, aby zmienić podejście do pewnych spraw (o tym szerzej gdzie indziej).
Co do Magicznego Klucza. To cu zaproponowałem miało na celu znalezienie miejsca dla dodatku
Odległa Kraina czeskiego, wciąż potrzebny byłoby jeden tylko klucz.
Reszta by musiała po prostu iść na około
Zupełnie inną sprawą jest czy to by się sprawdziło w praktyce.