Strona 17 z 20

: poniedziałek 08 mar 2010, 20:25
autor: HunteR
Pięść i mózg będą imho walić kiczem :P A plamka krwi musiałaby być czerwona, żeby było wiadomo, że to krew, a to się gryie trochę
To był tylko pierwszy z brzegu przykład :P No ale jak zostawisz tak jak jest tzn. z cyferkami to też nie będzie źle. Chociaż można by cyferki zapodać taką samą czcionką jak ta na kartach. Nie wiem czy będzie to lepiej wyglądać ale kto wie :)

Kurde teraz chciałbym już zobaczyć jakieś karty poszukiwaczy :-p

: poniedziałek 08 mar 2010, 22:14
autor: Arkon
No nie wiem. Owszem, fajne ale chyba faktycznie jakieś przypudrowanie by się im przydało.
HunteR pisze:Kurde teraz chciałbym już zobaczyć jakieś karty poszukiwaczy
Popieram w całej rozciągłości. Tylko bez tego dziwnego filtra, którym były potraktowane wczesne wersje.

: poniedziałek 08 mar 2010, 23:13
autor: the MackaN
Rogo, co do amunicji, to myślałem, żeby przebijająca różniła się tylko kolorem żetonu, żeby nie robić zbytnich problemów.

A co do poszukiwaczy... hmm... Myślę, że po wtorku może udostępnię jednego z tych starszych w nowej odsłonie i jednego zupełnie świeżego.

: wtorek 09 mar 2010, 00:47
autor: maczopikczo
HunteR pisze:Może siłę, umysł i żywotność też warto by oznaczyć jakąś pasującą graficzką zamiast samych cyferek? Np. plamka krwi jako żywotność, mózg jako umysł, pięść jako siła
Coś w tym guście pozwoliło by zastosować podobne symbole na kartach (podobnie jak w Runeboundzie), żeby oszczędzić miejsca na tekst zamiast pisać całym słowem: siła, umysł, żywotność. Można w ten sposób uniknąć też niefajnych skrótów: S, U, Ż czy jakoś tak.

: wtorek 09 mar 2010, 09:34
autor: Kaktus+
otóż to, skróty z Runebounda są genialne w całej swej prostocie. Nie dość, że zastępują całe słowa, a przez to dają więcej miejsca na text, to ostatnio zauważyłem, że gdy człowiek gra pod wpływem nieco większej ilości alku niż 2-3 pifka, to te symbole bardzo się przydają ;)
Trzeba np. zrobić test percepcji, a gdy ona sama jest lekko ograniczona przez wspomniane wyżej czynniki chemiczne, patrzymy na karte i od razu zaświeca się żarówka: aha czyli rzucam na hełmik ;)
To na prawdę proste a genialne.
No i zaoszczędza wspomnianych wyżej kiepskich skrótów, które miejscami bardzo źle wyglądają.

: wtorek 09 mar 2010, 15:04
autor: poooq
Bardzo ciekawy projekt.
Nie wiem czy widziałeś tę stronę: http://www.fallout-tcg.wz.cz/seznamfall.htm, jest to karcianka na podstawie Falloutów 1 i 2.
Może podsunie to jakieś pomysły.

: środa 10 mar 2010, 11:02
autor: SeSim
Te cyferki są słabe, nie pasują stylem do reszty.

: środa 10 mar 2010, 11:46
autor: maczopikczo
Znalazłem stronkę, na której znajdują się różne przedmioty z Fallouta 3. Może autorom uda się je jakoś wykorzystać przy produkcji kart.

Rogo, spróbuj pobawić się SketchMasterem - wysłałem go Tobie w końcu czy nie? Nie pamiętam...

the MackaN - karta postaci moim zdaniem ładna pod kątem graficznym. Może jedynie tło leciutko bym rozjaśnił.

: środa 10 mar 2010, 14:18
autor: the MackaN
Jak obiecałem, wrzucam wstępny projekt szablonu i nowej postaci.

EDIT: Na tekst patrzcie tylko pod względem wyglądu i wielkości, bo zdolności są powrzucane tak o, byle by było ich jak najwięcej żeby zobaczyć ile tekstu się zmieści :)

EDIT: Wrzucę może jeszcze bez tekstu... lekko rozjaśnione...

: środa 10 mar 2010, 15:09
autor: SeSim
Ja tam nie chcę marudzić, ale ta ramka dookoła postaci jest taka sobie. Poza tym prezentuje się naprawdę spoko :)

: środa 10 mar 2010, 16:11
autor: Kaktus+
nie znasz się SeSim :P Ramka wypas, z tym że grafika poszukiwacza stanowczo za ciemna, praktycznie nie widać żadnych detali. Stanowczo bym to poprawił.

: środa 10 mar 2010, 18:33
autor: Rogo
Czcionki na ramce: kolor mi się nie podoba (dałym ciut ardziej żółty) i zdecydowanie za czysty (jakąś teksturę bym na to nałożył). Wszystko poza nazwą można zrobić ciut większą czcionką.
Grafika postaci: Poster Edges nie załatwia sprawy - taka grafika słabo się komponuje z szalonem.
start/charakter/rasa - ciut bym zmienił justowanie, a mianowicie zrobiłbym to w 3 oddzielnych polach tekstowych po 2 linijki i wyśrodkowane (chodzi o to, że np. słowo charakter jest przesunięte trochę w prawo w stosunku do słowa Neutralny) - niby pierdoła, a jednak jak coś robić to porządnie - estetyka musi być :D
No i z marudzenia to już by było tyle
Tło dobrze, że nie białe, rozkład tekstów chyba dobry (no może zbliżyłbym do siebie Siłę i Umysł i tak samo z drugiej strony).
Może wartoby dopisać gdzieś na ramce Amunicja? Aczkolwiek specjalny dopisek potrzebny nie jest :P
Niedługo pokażę swoje projekty kart ^^

[ Dodano: Sro Mar 10, 2010 6:36 pm ]
maczopikczo pisze:Rogo, spróbuj pobawić się SketchMasterem - wysłałem go Tobie w końcu czy nie? Nie pamiętam...
Tak, wysłałeś, z tego co pisałeś to po jakiejś popijawce, więc masz prawo nie pamiętać :D

: środa 10 mar 2010, 18:39
autor: czeski_
Kultowość Fallouta polega na tym, że w grze jest milion nawiązań do amerykańskiej kultury. Żeby wasz dodatek był w podobnym klimacie - musicie też się o to postarać. Taka drobna rada ;-)

: środa 10 mar 2010, 19:22
autor: maczopikczo
Rogo pisze:Grafika postaci: Poster Edges nie załatwia sprawy - taka grafika słabo się komponuje z szalonem.
Ja będę upierał się przy swoim - że to Gimp nie załatwia sprawy i jest tylko namiastką Photoshopa, do którego powstało milion milionów bardzo dobrych, profesjonanych pluginów, jak choćby wspomniany (i zapomniany po pijaku :P) Sketch Master. Gimp takich rzeczy nie umie albo po prostu nikt do niego nie zrobił ładnego rysunkowego filtru, a samemu wydziwiać nad rysunkami to mało komu się chce. Tak więc grafiki jak na Gimpa to oblecą, ale osobiście wolałbym zrobione w PS-ie.

the MackaN - jaśniejsze tło rzeczywiście lepsze, imho.

: środa 10 mar 2010, 20:45
autor: the MackaN
Generalnie rysunkowy filtr w Gimpie może nie wszystkim się podoba, ale dzięki kilu prostym operacjom mogę skrajnie różne grafiki tak dopasować, żeby nie odbiegały stylem od siebie nawzajem. Pomimo, że część grafik pochodzi ze zdjęć, część z rysunków, część z renderów 3d, to ów filtr, który wcale nie wydaje mi się brzydki (co będę ciągle podkreślał), pomaga zrealizować to ujednolicenie, tak by wszystko wydawało się wyjęte z tej samej beczki. A na ujednoliceniu stylu najbardziej mi zależy w tej chwili.

Jeśli komuś to nie będzie pasować, to zapewne znajdą się chętni, którzy zmodyfikują moją koncepcję i kiedy projekt będzie gotowy, będą sobie mogli w nim grzebać i zrobić go pod swoją modłę.

Jednak aby dotrwać z tym trudnym przedsięwzięciem i pracochłonnym zarazem, nie będę zmieniał wszystkich swoich koncepcji. Umieszczam swój progress na forum, żeby zasięgnąć opinii, kiedy ktoś ma negatywną, to weryfikuję swoje zamysły i analizuję je jeszcze raz, jednak w tym przypadku, aby dociągnąć projekt do końca i zrealizować swój zamysł ujednolicenia grafik postaci, to nie mogę z tym filtrem nic więcej zrobić. Wizualnie on mi się po prostu podoba. Może postacie nie są szczegółowe, ale będąc jednolite, będą tworzyć pożądaną spójność.

Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę...
Tym razem postawię na swoim :)

: środa 10 mar 2010, 20:46
autor: Rogo
No więc moja wersja:
Obrazek
Nie czepiać się literówki w zdolnościach i starego ATAK zamiast SIŁA :P
P.S. Oeniać wygląd szablonu, rozkład tekstu itp, a nie grafikę i treść zdolności tej postaci :P

: środa 10 mar 2010, 20:56
autor: Isztwan
Wersja Rogo podoba mi się bardziej.
+ fajne, przybrudzone litery
+ jaśniejsze tlo karty (u Mackana jest zbyt żółte)
+ czytelniejszy obrazek postaci (choć, tak jak MackaN wspomniał, trzeba także ujednolicać grafiki, ciężko więc to w tej chwili ocenić nie mając kilku przykładów przed sobą)

Tylko te zółto-czarne paski nad grafiką postaci w wersji MackaNa wypadły lepiej.

: środa 10 mar 2010, 21:00
autor: Rogo
Isztwan pisze:Tylko te zółto-czarne paski nad grafiką postaci w wersji MackaNa wypadły lepiej.
Rzeczywiście zbyt jaskrawe mi to wyszło, niepotrzebnie kontrasy podkręciłem (w oryginale za ciemne mi się to wydawało :P)
No i nie wiem czy zauważyliście - inne rozmiary karty zrobiłem, o czym już we wcześniejszych postach wspominałem ;)

: czwartek 11 mar 2010, 00:55
autor: maczopikczo
To znów się wtrącę :P
SPECJALNE ZDOLNOŚCI wielkimi literami - na +
Zmniejszone litery w nazwie PAN KRZYSIO ładniej się wpasowują w ramkę - na +
Tło jaśniejsze i bardziej szczegółowe - na + (w MackaNowych karty wyglądają trochę tak, jakby były zrobione w małej rozdzielczości i nadmuchane do większego rozmiaru...)
symbol płci - na +
brudy na napisach na ramce - na +, chociaż jeszcze warto by nad nimi popracować, żeby upodobnić je do tych z żółtych pasków
start, charakter, rasa - w zasadzie obojętne, czy wielką, czy małą literą. Zgodnie ze sztuką powinno być wielką, ale widzimisię grafika może usprawiedliwić małą
Grafika postaci byłaby idealna, gdyby była czymś pomiędzy.
the MackaN, za bardzo się naszym ględzeniem o grafice nie przejmuj. Zrób - tak, jak mówisz - wersję beta, żeby sprawdzić zachowanie gry w praktyce, a potem będziemy wydziwiać nad wodotryskami i fajerwerkami. Najważniejsze, żebyś się nie zniechęcił do meritum, a grafikę przecież można później przerabiać na wiele różnych sposobów. Te uwagi są przede wszystkim po to, żeby potem było mniej roboty, a testowanie było jak najprzyjemniejsze. :)

: czwartek 11 mar 2010, 09:11
autor: poooq
Zdecydowanie warto postawić na czytelność kart.
Karta the MackaNa jest trochę brzydka ale ma klimat, ciężko to opisać, karta Rogo jest ładna i przejrzysta, też jest ciekawa, kojarzy mi się z kartami bohaterów z polskiej edycji MiMa, ale jest bardziej landrynkowa. Myślę, że ich wypadkowa będzie najlepszym projektem.

the MackaN: były już grane jakieś testy?

: czwartek 11 mar 2010, 17:30
autor: Rogo
maczopikczo pisze:brudy na napisach na ramce - na +, chociaż jeszcze warto by nad nimi popracować, żeby upodobnić je do tych z żółtych pasków
Dopracowanie tych napisów to żaden problem, ale wymaga to najpierw przerobienia warstwy tekstowej na zwykłą graficzną - wtedy można czynić cuda :P Na zwykłej tekstowej będzie trudniej, a chcę, żeby robienie postaci polegało wyłącznie na edycji warstw tekstowych i dodaniu grafiki, bez dodatkowych edycji graficznych :P Zobaczę co w mojej mocy :)
Dzięki za miłe słowa :)
the MackaN, mogę wysłać Ci PSD z warstwami po mojemu - nawet w Twoim rozmiare karty ;) Tylko czy gimp sobie tym wszystkim poradzi? xD Jak coś to daj znać:)

: czwartek 11 mar 2010, 21:38
autor: the MackaN
Testy są przeprowadzanie, ale tylko jako mechaniki różne symulacje, a nie sama gra. Prowadzona jest też analiza matematyczna wszelkich zmiennych pojawiających się w projektowanej grze, a także dodatkowo wszelkich wartości, danych itp. jakie pojawiały się w MiMie i zostaną podobnie wykorzystane.

Teraz mam problem innego rodzaju.
Mianowicie mam koncepcję na postać, która przetrwa wszystko, każde trudne warunki w jakich się znajdzie, bo w tym się specjalizuje. Postać wzorowana na autentycznym człowieku o imieniu Les Stroud. Profesja którą się para Les, ma angielski odpowiednik (to zresztą nazwa jego programu) czyli Survivorman. Owy wyraz nie ma odpowiednika w języku polskim, niestety. Dlatego zastanawiałem się, czy by nie stworzyć takiego nowego polskiego słowa na "człowieka, który przetrwa wszystko". Tak jak to Necromancer jest na polski tłumaczony jako Nekromanta (a przynajmniej w dzisiejszych czasach powinien być), tak ja chciałem stworzyć polskie określenie Survivorman i wena tchnęła mnie to stworzenia słowa Surwiwalista. Co o nim myślicie? Czy Surwiwalista dobrze brzmi?

: czwartek 11 mar 2010, 21:59
autor: HunteR
Myślę że może pasować do gry no i na pewno brzmi to lepiej niż 'przetrwalnik' czy coś w tym stylu :P Chociaż może w podręczniku do Neuroshimy znalazłoby się coś ciekawego, na pewno warto zajrzeć (jak nie przy tej postaci to może przydać się przy innych). Pełno tam zabawnych sformułowań i niecodziennych nazw. Poza tym widzę że przy grafikach postaci już się wzorujesz na Neuro :)

Jeśli zaś chodzi o karty, może zrobić podobnie jak w Falloutcie? Tj. zielony ekranik z wypisanymi statsami, skillami itp + portret postaci zamiast całej sylwetki?

: czwartek 11 mar 2010, 23:33
autor: maczopikczo
the MackaN pisze:Testy są przeprowadzanie, ale tylko jako mechaniki różne symulacje, a nie sama gra. Prowadzona jest też analiza matematyczna wszelkich zmiennych pojawiających się w projektowanej grze, a także dodatkowo wszelkich wartości, danych itp. jakie pojawiały się w MiMie i zostaną podobnie wykorzystane.
Czyli testujesz to, co najważniejsze. :) Reszta, np. szczegółowe opisy i wygląd kart, to tylko kosmetyka (albo smarowanie tortu kremem) i warto ją zrobić dobrze, ale rzeczywiście na końcu.

Jeśli zaś chodzi o kącik językowy, to Surwiwalista moim zdaniem brzmi całkiem przyzwoicie, chociaż to prawda, że takie słowo nie istnieje, ale samo "survival" jest już na tyle zakorzenione w języku polskim, że chyba każdy skuma, o co chodzi. Zastanawiam się tylko, czy trzeba zmieniać litery na "w", czy lepiej zostawić z angielska: Survivalista. W polskich tekstach wyraz survival jako zapożyczenie z angielskiego pisze się do dzisiaj przez dwa "v", więc na chłopski rozum tego Poszukiwacza też powinno się tak pisać. Może za parę lat to się zmieni, jeśli survivalista wejdzie na stałe do języka - tak jak necromancer stał się nekromantą. Dzisiaj jednak pierwsze skojarzenie przy zmianie na "w" to "surłajłalista" :twisted: (łałałiła). Podsumowując - jak dla mnie, nazwa jak najbardziej OK, tyle że przez dwa "v".

: piątek 12 mar 2010, 09:30
autor: the MackaN
No właśnie, nie byłem pewny jak powinno się postąpić z v. Nie mogłem skojarzyć w danym momencie żadnego zagranicznego i przyswojonego do słownika języka polskiego słowa z obco wyglądającymi literami...