Strona 12 z 87
: środa 10 sie 2011, 23:11
autor: Draugnimir
Bludgeon pisze:
RUNner pisze:
Bludgeon pisze:
Podczas wczorajszej partii mieliśmy zgrzyt co do którego nie potrafiliśmy się dogadać.
Ksiądz może bez walki zabić ducha, jeśli to zrobi dostaje czar ale nie trofeum.
Nightmare (koszmar?) działa tak że jeśli go pokonamy to nie dostajemy trofeum ale 1 punkt mocy.
Czy ksiądz może bez walki zabić koszmar żeby dostać czar (ze swojej zdolności) i punkt mocy (z karty wroga)?
Jeśli ksiądz używa swojej zdolności to dostaje tylko czar. Jeśli postanowi walczyć normalnie i wygra to dostanie punkt mocy (zamiast trofeum).
Dziękuję
Troszkę czasu już, co prawda, minęło, ale powróciłbym do tematu, bo ja bym się z takim zdaniem względem tej sytuacji nie zgodził

Otóż, zdolność owego "Księdza" (czyżby chodziło o Kapłana?) dotyczy tylko i wyłącznie trofeów. Owszem, trofea Duchów dają punkty Mocy, jednakże Wróg o nazwie "Nightmare" (nie jestem pewien, co to może być w polskiej wersji językowej) 1 punktem Mocy nagradza nie w związku z braniem go jako trofeum, a za samo zwycięstwo nad nim. To zaś "Ksiądz" ma zapewnione automatycznie właśnie dzięki swojej specjalnej zdolności. I kwestia trofeum nie ma tutaj chyba nic do rzeczy.
No, chyba że w treści karty jest coś, co sugerowałoby rozwiązanie podane przez RUNnera
Sugeruję w każdym razie, by ściągnąć tutaj jeszcze
Nemomona jako arbitra

: środa 10 sie 2011, 23:31
autor: Mały Nemo
Draugnimir pisze:Sugeruję w każdym razie, by ściągnąć tutaj jeszcze Nemomona jako arbitra


Sobie spokojnie grałem w Shin Megami Tensei, a Ty mnie summonowałeś... odeślesz mnie z powrotem do mojego wymiaru jak odpowiem? Drogę powrotną zgubiłem...
Niemniej zgodziłbym się z opcją RUNnera. Kapłan może niszczyć Duchy. A na karcie Koszmaru jest napisane, iż trzeba go pokonać, a w większości przypadków odnosi się to do pokonania w (jakiejkolwiek) walce.
Ponadto skłaniałbym się ku opcji, chociaż zdaję sobie sprawę iż jest ona mocno naciągana, iż Kapłan musi mieć odgórną możliwość otrzymania trofeum, a następnie wtedy aktywuje się zdolność, iż nie może wziąć trofeum, ale w zamian może wylosować Zaklęcie. Jako że karta Koszmaru wprost nam sugeruje, iż nie zabieramy jej jako trofeum, więc nie aktywujemy zdolności Kapłana, bowiem nie mamy czym.
: czwartek 11 sie 2011, 00:17
autor: Draugnimir
Nie jestem, co prawda, do końca przekonany, ale dobra, nie upieram się. To w końcu Talisman - każdy może tak interpretować te sporne zagadnienia, jak mu wygodniej
Co się zaś tyczy odesłania... a spełnisz trzy życzenia? :mrgreen:
: środa 07 wrz 2011, 12:08
autor: Miszon
NIe znam planszy i kart Talismana, kolega grał też pierwszy raz i miał taką oto wątpliwość:
nie wiedzieliśmy co zrobić z amuletem antymagii (czy coś w tym stylu?). Było napisane "gdy go nosisz nie możesz używać zaklęć oprócz zaklęcia rozkazu", więc pojawił się problem gdy wszedłem na pole (Czarodziej?) gdzie losowałem zaklęcie. nie do końca wiedzieliśmy co z tym fantem robić.
Jak rozumiem losowanie zaklęcia jest tam obligatoryjne, ale nie będzie można go użyć dopóki się nie pozbędzie amuletu?
: środa 07 wrz 2011, 13:29
autor: Mikou@j
Tam jest, że nie można używać żadnych zaklęć, w tym zaklęcia rozkazu. Właściciel amuletu jest też odporny na wszystkie zaklęcia, oprócz zaklęcia rozkazu. Zaklęcia można posiadać, czy pobierać, o ile pkt. mocy na to pozwalają.
: środa 07 wrz 2011, 14:18
autor: Miszon
OK, czyli tak jak myślałem. Dzięki.
: piątek 09 wrz 2011, 12:21
autor: arai
Nurtuje mnie taka rzecz. "Krasnolud-Samotnik. Rzuć 1 kością, aby sprawdzić, jak zareaguje na twoją obecność: (...) 6) Przyłączy się do ciebie jako Przyjaciel. Możesz dodać 2 do swojego wyniku w Skarbcu." Zastanawia mnie czy dodaje się te 2 w czasie walki z Panem Ciemności czy już po walce dla sprawdzenia gdzie wyjdziesz ze skarbca?
: piątek 09 wrz 2011, 13:20
autor: Mały Nemo
arai pisze:Nurtuje mnie taka rzecz. "Krasnolud-Samotnik. Rzuć 1 kością, aby sprawdzić, jak zareaguje na twoją obecność: (...) 6) Przyłączy się do ciebie jako Przyjaciel. Możesz dodać 2 do swojego wyniku w Skarbcu." Zastanawia mnie czy dodaje się te 2 w czasie walki z Panem Ciemności czy już po walce dla sprawdzenia gdzie wyjdziesz ze skarbca?
Też kiedyś, podczas prac tłumaczeniowych, zadałem to pytanie xD. Summa summarum ja bym grał, iż dodaje swoje 2 punkty w momencie określania, gdzie wyjdziesz ze Skarbca.
: piątek 09 wrz 2011, 13:30
autor: Astropata
Wydaje mi się, że można to ująć od strony opisu na karcie. Skoro jest napisane - dodać do wyniku w Skarbcu, a nie, że w walce z Panem, to sądzę że jedynym słusznym wyjściem jest dodanie 2 w momencie określania. Chyba o to twórcom chodziło
: niedziela 11 wrz 2011, 15:57
autor: Rogo
Gdy Minstrel oczaruje Zwierzę, to ono z nim zostaje po każdej walce? Nigdzie nie jest napisane, że po walce opuszcza.
Czy po przegranej walce Minstrel traci takie zwierzę? Nigdzie nie ma o tym słowa, ale wolę się upewnić.
Co gdy Minstrel trafi na obszar gdzie jest 2 Wrogów w tym zwierzę? Może najpierw oczarować zwierzę i jak się uda to użyć go od razu do walki z drugim wrogiem? W końcu obaj Wrogowie mają ten sam numer spotkania.
Czekam na odpowiedź, bo właśnie gramy

: niedziela 11 wrz 2011, 16:05
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:Gdy Minstrel oczaruje Zwierzę, to ono z nim zostaje po każdej walce? Nigdzie nie jest napisane, że po walce opuszcza.
Zostaje.
Czy po przegranej walce Minstrel traci takie zwierzę? Nigdzie nie ma o tym słowa, ale wolę się upewnić.
Nie.
Rogo pisze:Co gdy Minstrel trafi na obszar gdzie jest 2 Wrogów w tym zwierzę? Może najpierw oczarować zwierzę i jak się uda to użyć go od razu do walki z drugim wrogiem? W końcu obaj Wrogowie mają ten sam numer spotkania.
Ja bym nie pozwolił na to, polecam przeczytać FAQ do Minstrela, bo tam jest bardzo dziwna zasada dotycząca oczarowywania Zwierząt.
: niedziela 11 wrz 2011, 16:07
autor: Mały Nemo
FAQ pisze:P1: Czy Zwierzę, którego Minstrelowi nie udało się oczarować,
zaatakuje go?
O: Nie.
P2: Czy Minstrel może w tej samej turze zaatakować Zwierzę,
którego nie udało mu się oczarować?
O: Nie.
P3: Minstrel przebywając na obszarze Ruin wylosował Smoka
i Przedmiot. Czy niewalczenie ze Smokiem jest równoznaczne
z wymknięciem się mu (jeżeli chce wziąć Przedmiot)?
O: Nie, nieatakowanie Zwierzęcia lub Smoka nie jest traktowane
jako wymykanie się. Jeśli Poszukiwacz podczas spotkania wynikającego z obszaru nie pokona lub nie wymknie się wszystkim Wrogom, nie będzie mógł wziąć żadnego Przedmiotu.
: niedziela 11 wrz 2011, 16:16
autor: Rogo
FAQ nie odpowiada na pytanie co z 2 wrogami
Kolejne Pytanie:
Bezdenna Torba - karta skarbu
W Torbie możesz nosić do 8 dodatkowych Przedmiotów. Jeśli przegrasz jakąkolwiek walkę, zwycięzca nie może ci zabrać ani Torby, ani Przedmiotów, które się w niej mieszczą. Co więcej, ani Torba, ani żaden z tych Przedmiotów nie może zostać ci odebrany za pomocą jakiejkolwiek specjalnej zdolności Poszukiwacza lub Zaklęcia. Jeżeli stracisz Torbę, stracisz też trzymane w niej Przedmioty.
Tu nasuwają się następujące pytania:
Czy można używać Przedmiotów w Torbie? (pewnie tak, bo ta gra zawsze była nielogiczna)
Jak w ogóle inny Poszukiwacz może przyczynić się do straty Torby przez innego Poszukiwacza? Jakimś Podmuchem Wiatru? Coś jeszcze się znajdzie?
: niedziela 11 wrz 2011, 16:25
autor: Mały Nemo
Odpowiada poniekąd. Poza tem, Zwierzę oraz drugi Wróg atakują Ciebie naraz, a więc nie możesz użyć oczarowanego Zwierzęcia w tej samej walce, w której go oczarowałeś, bowiem jest za późno.
Rogo pisze:Czy można używać Przedmiotów w Torbie? (pewnie tak, bo ta gra zawsze była nielogiczna)
Tak.
Rogo pisze:Jak w ogóle inny Poszukiwacz może przyczynić się do straty Torby przez innego Poszukiwacza? Jakimś Podmuchem Wiatru? Coś jeszcze się znajdzie?
Albo Zniszczenie (Przedmiotu), Zropuchowacenie &c.
Swoją drogą, woałbym unikać pytań na temat Torby, bowiem nie ma w TMiMie bardziej zabugowanej karty niźli ta.
: niedziela 11 wrz 2011, 16:27
autor: Rogo
Odpowiada poniekąd. Poza tem, Zwierzę oraz drugi Wróg atakują Ciebie naraz, a więc nie możesz użyć oczarowanego Zwierzęcia w tej samej walce, w której go oczarowałeś, bowiem jest za późno.
Ale jeśli najpierw oczarowuję, to go mam, a jeśli najpierw walczę i nie wygram, to nie rozpatruję pozostałych kart ;>
: niedziela 11 wrz 2011, 16:30
autor: Mały Nemo
Cóż, FAQ ani instrukcja za rączkę nie prowadzą, na podstawie przedstawionych tam wskazówek samemu należy dochodzić prawdy. Przykładowo, chociaż nie mówię, że to musi być prawda, można próbować dojść do wniosku, iż próba Oczarowania Zwierzęcia kończy jakiekolwiek inne próby oddziaływania na to Zwierzę w tej turze, w tym próby jego użycia
![winking face ;]](./images/smilies/emojione/1f609.svg)
.
: niedziela 11 wrz 2011, 16:39
autor: wowarz
Pytanko. Karta Księga Zaklęć - Zdarzenie. ''Znalazłeś legendarną Księgę Zaklęć. Natychmiast otrzymujesz tyle Zaklęć, na ile pozwala Ci twoja Moc. Potem Księga znika w stosie kart odrzuconych.''
Jeżeli wyciągam tą kartę, mając komplet zaklęć, to czy zostawiam ją na polu, czy odkładam na stos odrzuconych? A może mogę odrzucić zaklęcie / zaklęcia i wylosować nowe, jeżeli stare mi nie odpowiadają?
: niedziela 11 wrz 2011, 16:46
autor: Mały Nemo
Odrzucasz na stos kart odrzuconych. Księga jest kartą Zdarzenia, więc nie pozostaje na obszarze. Jeżeli masz maxymalną liczbę Zaklęć, nie otrzymujesz już nowych ani nie możesz odrzucić starych.
: niedziela 11 wrz 2011, 21:43
autor: wowarz
Dzięki! Jeszcze jedno pytanko: czy zbroja, która daje możliwość zachowania punktów życia po przegranej walce działa w przypadku walki psychicznej (wydaje się to nielogiczne)? I czy zaklęcie ocalenia można rzucić na własnego Poszukiwacza?
: niedziela 11 wrz 2011, 22:19
autor: Mały Nemo
wowarz pisze:czy zbroja, która daje możliwość zachowania punktów życia po przegranej walce działa w przypadku walki psychicznej (wydaje się to nielogiczne)?
Nie.
wowarz pisze:I czy zaklęcie ocalenia można rzucić na własnego Poszukiwacza?
Tak.
: niedziela 11 wrz 2011, 22:24
autor: Rogo
Nie. Walka to walka na Siłę, a Walka Psychiczna to walka na Moc.
Zatem Zbroja która broni w Walce - broni tylko w tej na Siłę. To samo np. ze zdolnością Wojownika - rzuca 2 kostkami w Walce - czyli w tej na Siłę.
: niedziela 11 wrz 2011, 23:10
autor: wowarz
Dziękuję za bardzo szybkie i rzetelne odpowiedzi. Jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie, które nasunęło się podczas dzisiejszej rozgrywki: trafiam na obszar, którego instrukcja nie nakazuje losowania karty, a rzucenie kośćmi. Na tym obszarze leży przedmiot, którego nie podnoszę i nie zabieram ze sobą. Czy w takiej sytuacji wykonuję polecenie obszaru, czy też wykonywałbym je jedynie w przypadku, gdy wziąłbym przedmiot?
I jeszcze jedna kwestia. Trafiam na obszar, rzucam kością i wypada, że mogę się przeprawić do Świątyni - czy robię to w tej samej turze i następnie badam Świątynię, czy dopiero w następnej turze następuje przeprawa i dopiero wtedy badam Świątynie?
Ech... i jeszcze jedno. Przechodzę do Krainy Środkowej - czy po przejściu badam obszar, na który trafiłem, czy też tura kończy się?
: niedziela 11 wrz 2011, 23:49
autor: Rogo
wowarz pisze:Dziękuję za bardzo szybkie i rzetelne odpowiedzi. Jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie, które nasunęło się podczas dzisiejszej rozgrywki: trafiam na obszar, którego instrukcja nie nakazuje losowania karty, a rzucenie kośćmi. Na tym obszarze leży przedmiot, którego nie podnoszę i nie zabieram ze sobą. Czy w takiej sytuacji wykonuję polecenie obszaru, czy też wykonywałbym je jedynie w przypadku, gdy wziąłbym przedmiot?
Badasz najpierw karty, następnie obszar, a więc niezależnie od tego czy weźmiesz przedmiot czy nie - kostką rzucić musisz.
wowarz pisze:I jeszcze jedna kwestia. Trafiam na obszar, rzucam kością i wypada, że mogę się przeprawić do Świątyni - czy robię to w tej samej turze i następnie badam Świątynię, czy dopiero w następnej turze następuje przeprawa i dopiero wtedy badam Świątynie?
Jeśli nie ma napisane, że w następnej turze, to robisz to od razu i w tej samej turze badasz obszar Świątyni. Jedyny wyjątek stanowi przeiesienie na jakiś obszar w wyniku przegranej walki (przegrana walka oznacza koniec tury, więc nie badasz obszaru na który się przenosisz).
wowarz pisze:Ech... i jeszcze jedno. Przechodzę do Krainy Środkowej - czy po przejściu badam obszar, na który trafiłem, czy też tura kończy się?
Naturalnie badasz obszar na którym kończysz ruch

: poniedziałek 12 wrz 2011, 00:27
autor: wowarz
Dziękuję. Czyli sformułowanie na karcie ''to może być Twój następny ruch'' oznacza ruch w obrębie tej samej tury bez konieczności czekania na kolejną turę?
Przepraszam, że tak truję głowę, ale zaniepokoiła mnie kolejna kwestia. Wioska - możesz odwiedzić kowala, medyka lub mistyka. Jak interpretować to zdanie? Czy mógłbym zakończyć swoją turę, nie odwiedzając nikogo? To samo dotyczy Miasta, Jaskini Czarownika - tam również pojawia się słowo ''może'', które można by interpretować jako przyzwolenie na zakończenie tury bez dokonywania żadnej akcji.
: poniedziałek 12 wrz 2011, 00:54
autor: arai
wowarz pisze:Dziękuję. Czyli sformułowanie na karcie ''to może być Twój następny ruch'' oznacza ruch w obrębie tej samej tury bez konieczności czekania na kolejną turę?
Nie, następny ruch, to w następnej turze. Co innego gdy jest tylko napisane, że się przenosisz i nic więcej - wtedy robisz to od razu.
Przepraszam, że tak truję głowę, ale zaniepokoiła mnie kolejna kwestia. Wioska - możesz odwiedzić kowala, medyka lub mistyka. Jak interpretować to zdanie? Czy mógłbym zakończyć swoją turę, nie odwiedzając nikogo? To samo dotyczy Miasta, Jaskini Czarownika - tam również pojawia się słowo ''może'', które można by interpretować jako przyzwolenie na zakończenie tury bez dokonywania żadnej akcji.
Wg FAQ musisz odwiedzić dokładnie jednego z nich.