Strona 12 z 12

: środa 09 lut 2011, 20:51
autor: guciomir
Pisałem już kiedyś i wiem że się trochę powtarzam, ale tragedią byłby dla Talismana dodatek planszowy który przejął by na siebie ciężar rozgrywki. Bo po co wtedy 500 kart przygód na planszy głównej skoro podczas gry wyciągasz 50? A z nowego XXX dodatku musisz tasować karty, bo się te 130 przewinęło już raz. Wtedy jeszcze bardziej odizolowałyby się inne plansze , bo po co iść w góry/podziemia/YYY skoro dodatek XXX to jedyna droga do zwycięstwa i zarazem najlepsza zabawa.

Zgadzam się z Rolandem że dodatki planszowe muszą mieć cel do którego się dąży, a łażenie po nich tylko dla samego łażenie nie powinno mieć miejsca.

: czwartek 10 lut 2011, 08:51
autor: Etamin
No właśnie, jaki cel mają dodatki planszowe w talismanie? Pytam, bo właśnie zastanawiam się nad kupieniem jakiegoś. W starym mimie do miasta szło się po Arcymaga, do Podziemi żeby z weryfikacją (lub z odrobiną szczęścia) dostać się od razu na koronę władzy (cholernie mi brakuje tego rozwiązania w TMiMie, teraz jak się straci postać w połowie rozgrywki, to już sumie można pożegnać się z wygraną), a do Jaskini po kryształ.

: czwartek 10 lut 2011, 09:56
autor: guciomir
Podziemia:
- pakowanie siły i mocy w walce, jak jesteś odpowiednio silny i mocny to po parunastu turach w podziemiach czujesz znaczny przypływ mocy i siły. Zazwyczaj u nas wchodzą tam osoby o sile mocy 6-7-8.
- teleport na KW z pominięciem krainy wewnętrznej (nie trzeba talismanu, można mieć niezrobione zadania czarownika, a jak wiadomo czasami takie "ubij smoka" moze ci przekreslic gre, bo smokow brak) - kiedy pokonasz bossa o wiecej niz 7 punktow
- teoretycznie zdobycie karty skarbu, ale jak pokonujesz wladce ciemnosci to zazwyczaj gra jest w koncowym etapie i karty skarbu nie sa potrzebne. Z drugiej strony mozesz tez go ubic nawet na poczatku gry przy uzyciu zaklecia typu dotyk smierci wiec zdobywanie kart skarbu moze tez byc strategiczne.
- odizolowanie zagrozen. Jak nie moze cie nic w walce pokonac, to podziemia sa mega latwa kraina, bo nie ma w nich kart ktore moga ci zaszkodzic typu bazyliszek, talizmistrz itp. Jedyny wyjatek to zielona mgla ale jest tylko jedna w talii.

Góry:
- zdobywanie zlota. Na razie nie jest takie kluczowe ale razem z sacred pool moze byc wazne,
- jak plansza glowna zrobi sie niebezpieczna (a pewnie tak bedzie jak wyjda nowe dodatki), to gory sa dosc spokojne
- karty reliktow sa ok, szczegolnie arnkel umozliwia wygranie gry bez talismanu (teleport w KW)
- po pokonaniu orlego szefa dostajesz teleport w krainie srodkowej i zewnetrznej, lodowiec umozliwia teleport w dowolne wzgorza -> gory umozliwiaja ataki na innych poszukiwaczy bo teleportujesz sie prosto w nich oraz umozliwiaja przejscia miedzy krainami, nie zawsze postac magiczna pokona straznika, a orlego szefa rozniesie bez problemu
- zdobywanie drobiazgow i lekkie pakowanie

Przede wszystkim oba dodatki zwiekszaja roznorodnosc w grze. Bo masz nowe przygody, bo masz nowe postacie, no i nowe zaklecia

: czwartek 10 lut 2011, 10:12
autor: Etamin
A jest jakikolwiek sposób, aby po straceniu postaci pod koniec rozgrywki, dostać się szybko na górę i wygrać?

: czwartek 10 lut 2011, 10:32
autor: guciomir
Góry, ruszasz od razu w tę krainę i idziesz rozwalić bossa co jest wykonalne nawet ze słabszą postacią (wybierasz rodzaj walki, orli szef ma 8 mocy i 8 siły). Pokonujesz go, losujesz kartę reliktu , są w sumie 4. Jeśli wylosujesz Arnkel, to teleportujesz się na wrota w krainie środkowej (w nagrodę za wygraną walkę) i w następnej turze próbujesz przez nie przejść. Udaje się i jesteś w krainie wewnętrznej. Zamiast ruszać na Kryptę/Kopalnie używasz Arnkel i teleportujesz się na koronę władzy. (oczywiście liczysz na koronę i berło albo rękę zagłady albo grasz na standardowe zakończenie).

Kilka rzeczy może po drodze się nie udać , ale jest to wykonalne :)

a jak nie wylosujesz arnkela to zamiast na wrota teleportujesz sie przy wejsciu do gor i idziesz jeszcze raz

: czwartek 10 lut 2011, 18:51
autor: Roland
Etamin pisze: teraz jak się straci postać w połowie rozgrywki, to już sumie można pożegnać się z wygraną
Najlepsza okazją zeby podgonić innych graczy gdy w połowie gry tracimy postać jest wtedy gdy nagle jeden z nich zamienia sie w Ropuche. Wiadomo, ze po zamianie musi połozyc na obszar cały swój dobytek i przyjaciół, trzeba sie wtedy postarac szybko trafic na ten obszar i zgarnąć wszystko co tam lezy zanim ktos inny to zgarnie. A kart które zamieniaja w ropuche jest w grze juz naprawde sporo wiec dość czesto sie to zdarza. U nas juz nie raz zamiana w ropuche przewazała szale zwyciestwa na druga strone

: piątek 01 cze 2012, 12:45
autor: Mały Nemo
Andrew Olson zaprezentował grafikę Mountain Dragon.

: piątek 01 cze 2012, 13:36
autor: Krzysiek
No, nie spieszył się. Zresztą faktycznie nie było do czego jak dla mnie.

: piątek 01 cze 2012, 13:50
autor: Mały Nemo
Robiąc "newsa" o tym, miałem jakieś bardzo dziwne wrażenie, że już wcześniej pisałem o Mountain Dragon. Przez chwilę nawet myślałem, że już wcześniej zapodał do na DA, ale potem skasował, a teraz znów zapodał. Ale to brzmi jak marna teoria spiskowa...

: piątek 01 cze 2012, 13:52
autor: Krzysiek
Mogłeś pamiętać jak to robiłeś w przyszłości.
(przedpomnieć sobie = to premember something)

Happens.

: piątek 01 cze 2012, 13:55
autor: Draugnimir
Tak, ta grafika była już wcześniej pokazana. Kolor skrzydeł i kształt pyska tego smoka zapadł mi w pamięć, więc jestem tego niezbicie pewien :-P

: piątek 01 cze 2012, 13:56
autor: Mały Nemo
HA!

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... ght=#55871

26 miesięcy temu, ale jak się pamięta to się pamięta!

: środa 20 cze 2012, 14:09
autor: Mikou@j
Do mnie właśnie dotarły Góry, nie mogę się doczekać kiedy przetestuje :D :D

: środa 20 cze 2012, 14:14
autor: Krzysiek
Ja też nie mogę się doczekać aż przetestujesz bo patrząc z zewnątrz nie za bardzo czuję ich klimat. Nie wiem czy to warte inwestycji jest. Podziel się później wrażeniami. :)

: środa 20 cze 2012, 15:31
autor: Mały Nemo
Krzysiek pisze:Ja też nie mogę się doczekać aż przetestujesz bo patrząc z zewnątrz nie za bardzo czuję ich klimat. Nie wiem czy to warte inwestycji jest. Podziel się później wrażeniami. :)
Kwestia podejścia ;). Odwieczna wojna między Podziemiami, a Górami. Aż się boję pomyśleć, co to będzie jak wyjdzie Las...

Tym niemniej ja osobiście preferuję Góry, bo dużo śmieszniej tam jest (jak Czarownica z kotłem zamienia w ropuchę, albo jak wejdziesz na środkowy obszar i 27 tur później go dopiero opuścisz), ponadto zawierają dużo ciekawych Przedmiotów, a zwłaszcza Trinketów, które nie zajmują miejsca. A w Podziemiach na 128 kart, 100 to Wrogowie....

: środa 20 cze 2012, 15:45
autor: Mikou@j
Podziemia prawdopodobniej będą moim kolejnym zakupem.
Spostrzeżeniami co do Gór na pewno się podzielę, jak trochę pogram :) Poczytałem instrukcję i opis postaci i zapowiada się bardzo ciekawie :D

: środa 27 cze 2012, 00:08
autor: Niedźwiedź
Ilość rozegranych partii z górami (wraz z innymi dodatkami czy też tylko z nimi) przekroczyła "dyszkę".

To co rzuca się w oczy to:

1) Relatywnie słaby Boss mający 8/8 - W samych kartach przygody przeciwnicy bywają równie silni, jeśli nawet nie mocniejsi. Taki Troll zaczyna z siłą 6, więc nawet bez zdobycia broni i/lub żetonu z dodatkową siłą, ma realną szansę go pokonać.

2) Tak na dobrą sprawę, nie jest nam wcale ciężej niż na planszy głównej (pod warunkiem, że uważnie czytamy obszary, jeśli mamy 3+ przyjaciół i wejdziemy na ten kruchutki mościk, no to do wiedzenia). Drobiazgi bardzo ułatwiają życie, a inne korzystne działające karty umilają rozgrywkę (taka pionierka).

3) Poszukiwacze z tego dodatku są nienajgorzej zbalansowani, a z całą pewnością ciekawi.

4) Zaklęcia dostosowane poprawnie.

5) Karty przygody tak jak w podziemiach delikatnie wpasowują się w talię główną - zachowują klimat i spójność.

6) Dwa naprawdę fajne zakończenia, wszyscy na wszystkich i ręka zagłady.

Z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że wybór pt. Góry i Podziemia to raczej kwestia preferencji własnych a nie zapytania wyboru lepszej czy gorszej jakości.

: czwartek 07 mar 2013, 15:29
autor: Mały Nemo
Tim Arney-O'Neil zaprezentował dzisiaj szkic planszy oraz kolorową planszę Gór. Naprawdę to piękny art.

Co więcej, w końcu możecie się przyjrzeć temu pięknemu easter eggowi - grafice Strażnika stojącego przy Rwącej Rzece i pilnującego swego mostu!

http://taocomics.deviantart.com/art/Tal ... -358128899

: piątek 08 mar 2013, 00:11
autor: Erestor
Sądząc po komentarzu do arta, współpraca grafików z FFG nie jest najlepsza :)

: piątek 08 mar 2013, 00:28
autor: Mały Nemo
Erestor pisze:Sądząc po komentarzu do arta, współpraca grafików z FFG nie jest najlepsza :)
Hehe, co nie? :mrgreen: Przynajmniej n ie ze wszystkimi gtrafikami ;)

Re: Talisman: Magia I Miecz Góry

: poniedziałek 25 lis 2019, 02:35
autor: FajnyGnom
Ciekawy jestem czy nowa edycja dodatku Góry będzie miała figurki na poziomie innych dodatków, czy będą nieco słabszej jakości, podobnie jak to było w wydaniu od FFG :)