Strona 11 z 16
: czwartek 20 maja 2010, 16:19
autor: Kaktus+
Plansza jak zawsze od FFG - piękna.
Rogue - na prawdę fajny poszukiwacz z typu "tych przydatnych". Ciekawe skille i na pewno przydatne w grze.
Sprite - potężny, potężny. 2 czary przez całą grę to rokuje na prawdziwego Czarownika

: czwartek 20 maja 2010, 17:04
autor: Draugnimir
Ano, plansza zaiste piękna. A do tego obfita w atrakcje - szczególnie podobają mi się Lost City (sam klimatyczny motyw, jak również dający różnorakie możliwości rzut 2k6) oraz Ice Bridge (naprawdę niebezpieczny obszar - czegoś takiego bym się, znając Podziemia, nie spodziewał).
Poszukiwacze też nieźli (choć Sprite'owi brakuje, jak na mój gust, jakiejś innowacyjnej mechaniki - wszystko, co ma, w mniej lub bardziej podobnej formie istnieje już u innych postaci). Alternatywne Zakończenia natomiast pomysłowością, co prawda, nie powalają (zwłaszcza Eagle King wydający się być kalką Królowej Lodu) ale i tak z pewnością urozmaicą i umilą zabawę. A karty Gór, nawet jeśli rewolucji żadnych nie wprowadzają, i tak prezentują się ślicznie i badanie ich pewnikiem dostarczy sporo radochy, nawet (a może zwłaszcza?) taki banalny w sumie Walking Stick. Zaklęcie budzi we mnie natomiast dość mieszane uczucia - wydaje mi się, że coś bardzo podobnego już gdzieś jednak było.
Tak czy inaczej, na dodatek czekam z rosnącą niecierpliwością.
A tak swoją drogą, kiedy moduł z nowymi kartami do SE (albo wręcz szablony PS'owe)?

: czwartek 20 maja 2010, 17:22
autor: Kufir
No to czekamy na zeskanowane karty aby lepiej się zapoznać z dodatkiem

: czwartek 20 maja 2010, 17:26
autor: Mały Nemo
Draugnimir pisze:Ice Bridge (naprawdę niebezpieczny obszar - czegoś takiego bym się, znając Podziemia, nie spodziewał).
Ice Bridge, to idealna kopia tego obszaru z Trzeciej Edycji. Wtedy był on oczko przed finalnym obszarem, teraz jest dwa oczka.
Poszukiwacze, ci dwaj zaprezentowani teraz, mi osobiście się nie podobają.
Alternatywne Zakończenia, są śmieszne. Król Orzeł jest idealną kalką Ice Queen. Battle Royale ma fajny pierwszy efekt, pozostały, to taki średni. I wybitnie nie podoba mi się jego grafika. A co do Hand of Doom, to ono jest chyba najszybszym endingiem. Do tej port Crown and Sceptre potrafiło wykończyć pozostałych graczy w drugiej turze, a te potrafi już w pierwszej!
A karty z kolei mi się bardzo podobają.
Draugnimir pisze:Zaklęcie budzi we mnie natomiast dość mieszane uczucia - wydaje mi się, że coś bardzo podobnego już gdzieś jednak było.
Tak, FoD (czy jak kto woli - Dotyk Śmierci) na Moc.
Draugnimir pisze:A tak swoją drogą, kiedy moduł z nowymi kartami do SE (albo wręcz szablony PS'owe)?

Tego nie mogę powiedzieć, aczkolwiek, to tylko dwa nowe szablony (kart Reliktów oraz Gór) oraz jedno macro, dokładniej, to <tkt> na Trinket.
: czwartek 20 maja 2010, 17:32
autor: Kufir
Przeglądam tą plansze i naprawdę robi dobre wrażenie.
Mamy jednak tylko chyba 2 obszary gdzie losujemy 3 karty, w większości obszarów ciągniemy tylko 1 kartę. To będzie chyba takie łatwy dodatek mający za zadanie rozbudowanie w praktyce zewnętrznej krainy aby podczas gry w kilka osób na planszach nie robiło się zbyt szybko tłoczno. Końcowego Bossa łatwiej pokonać niż Strażnika strzegącego wejścia do Środkowej Krainy, chyba troszkę przesadzili...
Jakie to są te Relikty ? Już ktoś coś wie na ten temat?
: czwartek 20 maja 2010, 17:46
autor: Bludgeon
Wygląda wszystko bardzo fajnie, nie powiem.
- Sprite jest bardzo nudny. Żadnej oryginalnej zdolności niestety. Zwykła chodząca armata na czary.
- Plansza jest super. Najbardziej podoba mi się obszar który kumuluje karty na sobie. Szkoda że główna plansza nie ma czegoś takiego!
- Sporo trinketów podobno jest, i bardzo fajnie.
: czwartek 20 maja 2010, 18:05
autor: Draugnimir
Kufir pisze:
Mamy jednak tylko chyba 2 obszary gdzie losujemy 3 karty, w większości obszarów ciągniemy tylko 1 kartę. To będzie chyba takie łatwy dodatek mający za zadanie rozbudowanie w praktyce zewnętrznej krainy aby podczas gry w kilka osób na planszach nie robiło się zbyt szybko tłoczno. Końcowego Bossa łatwiej pokonać niż Strażnika strzegącego wejścia do Środkowej Krainy, chyba troszkę przesadzili...
Weź jednak pod uwagę, że pokonanie Eagle Kinga umożliwia teleportację jedynie w odrębie Krain Zewnętrznej i Środkowej (w odróżnieniu od Pana Ciemności z Podziemi), a żeby w ogóle móc stoczyć z nim walkę, trzeba poświęcić tych parę tur na przedarcie się przez całe Góry, w trakcie której to wędrówki można jednak natknąć się na dość poważne niebezpieczeństwa - choćby ten wspomniany już Ice Bridge, Lost City (gdzie można, jak się zdaje, tracić punkty Siły i Mocy)... nawet obszary, na których losuje się 2/3 karty, mogą stanowić zagrożenie - nie wiadomo w sumie, ilu Wrogów jest wśród kart Gór - a nuż tylu mniej więcej, co w Podziemiach...?
A jeśli chodzi o Relikty, to, o ile mi dobrze wiadomo, pokazano karty 2 z nich (spośród ogólnej liczby 4). Zajrzyj tutaj:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=1282
Ponadto, wszystkie Relikty są powierzchownie opisane w instrukcji.
: czwartek 20 maja 2010, 21:48
autor: Roland
Świetnie to wszystko wyglada, plansza super klimatyczna, tylko patrzac na te obszary wydaje sie jakby góry były zupełnie opuszczone, ani śladu zywej duszy na nich. Kilka bardzo ciekawych obszarów jest. Poszukiwacze z Highlands w koncu bardzo dobrze wypadaja graficznie (poza Alchemikiem) i wszyscy bardzo mi sie podobaja. Zakonczenie Battle Royale wydaje sie ciekawe. Trinkety super sprawa. Dobrze, ze boss na koncu nie jest za mocny, nagroda za niego tez nie jest potęzna wiec tak jest dobrze moim zdaniem. Nie trzeba byc super silnym zeby po górach smigac i kazdy z pewnoscia chetnie tam bedzie wchodził. Przedmioty magiczne i zaklecia zapewne beda przypominac w pewnym stopniu te które juz były w innych dodatkach, róznia sie drobiazgami. Np. taki Spellsword to prawie jak Złodziej Losu tylko daje zaklecie po wygranej walce. Najmocniejsza strona tego dodatku beda zdaje sie karty zdarzen i te Trinkety, powoduja, ze góry sa ciekawym miejscem gdzie mozna spotkac wiele niespodzianek a nie tylko walka i walka jak w Podziemiach, a to z kolei zacheci do czestego ich odwiedzania. Zapowiada sie lepiej niz Podziemia
: czwartek 20 maja 2010, 21:54
autor: Mały Nemo
Też pomyślałem sobie, że Highland jest o wiele lepszym dodatkiem niźli Podziemia. Przede wszystkim szata graficzna bardziej do mnie trafia, jest kolorowsza, a przede wszystkim nie taka monotonna jak w Podziemiach. Karty też są super i widać, że Goodenough nie zapomniał o dodatku Smoki do Drugiej Edycji (Dragon Blood czy Electrical Storm z niego pochodzi).
Roland pisze:Np. taki Spellsword to prawie jak Złodziej Losu tylko daje zaklecie po wygranej walce.
Well... zarówno Runiczny Miecz, jak i Złodziej Losu dawali 1 punkt do Siły, nie Mocy

: czwartek 20 maja 2010, 22:14
autor: Roland
A mnie sie wydaje, ze to Podziemia sa bardziej kolorowe i bija po oczach. Góry wyglądaja na takie stonowane, posępne, spokojne i ciche, z drugiej strony własnie przez to wydaja sie jakby troche złowieszcze.
Jesli dobrze przetłumaczyłem karte TUMBLING BOULDER to działa to na takiej zasadzie, ze przesuwa sie ja o 6 obszarów przeciwnie do wskazówek zagara i po drodze niszczy ona wszystko na tych 6 obszarach? Fajna karta.
WALKING STICK niby drobiazg a tez fajny.
MAGPIE moze ktos przetłumaczyc? No i obszar ICE BRIDGE jesli dobrze rozumiem to im ma sie wiecej przyjaciół tym trudniej przejsc?
: czwartek 20 maja 2010, 22:14
autor: Kufir
A jeśli chodzi o Relikty, to, o ile mi dobrze wiadomo, pokazano karty 2 z nich (spośród ogólnej liczby 4). Zajrzyj tutaj:
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=1282
Ponadto, wszystkie Relikty są powierzchownie opisane w instrukcji.
dreadwing - o wiele mniejsza szansa niż teleportacja z użyciem Latającego Dywanu, do tego ten sam efekt co Koń. Czyżby brakowało pomysłów ?
Amulet - bardzo fajny dla czarujących a przede wszystkim do walczacych na moc z Poszukiwaczami.
: czwartek 20 maja 2010, 22:15
autor: Bludgeon
Roland pisze:MAGPIE moze ktos przetłumaczyc?
Sroka
Gdy badasz obszar traktuj przedmioty jakby miały numer spotkanie 1, a nie 5.
Roland pisze:No i obszar ICE BRIDGE jesli dobrze rozumiem to im ma sie wiecej przyjaciół tym trudniej przejsc?
Dokładnie.
[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 10:18 pm ]
Roland pisze:TUMBLING BOULDER
Ja się zastanawiam, czy jak już się klocek wytoczy na gówną planszę to się po niej toczy do końca gry w kółko?
[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 10:18 pm ]
Ktoś o dobrych oczach potrafi rozczytać Lost City?
: czwartek 20 maja 2010, 22:18
autor: Kufir
Możecie przetłumaczyć na PL obszary typu: Wodospad, Lodowy Most czy też Zaginione Miasto i inne tego typu ?
Co to są te trinkety ?
: czwartek 20 maja 2010, 22:23
autor: Roland
Kufir pisze:Co to są te trinkety ?
Z tego co wiem to magiczne przedmioty, które mozna niesc ze soba a nie wliczaja sie do limitu posiadanych przedmiotów. Czyli jak masz juz pełne kieszenie i muła na full załadowanego to i tak mozesz wziac taki przedmiot
: czwartek 20 maja 2010, 22:32
autor: Duch17
Plansza wygląda świetnie, bardzo mi się podoba, aż dziwne że żeński łotrzyk nie włada dwoma broniami na raz skoro ilustracja na to wskazuje i figurka... ogólnie fajny dodatek...
Kufir pisze:Co to są te trinkety ?
z tego co czytałem wcześniej wnioskuje że przedmioty które możemy nosić nie wliczając ich w limit... jakieś nie wielkie typu mikstura, klejnot...
: czwartek 20 maja 2010, 22:33
autor: Bludgeon
Roland pisze:Kufir pisze:Co to są te trinkety ?
Z tego co wiem to magiczne przedmioty, które mozna niesc ze soba a nie wliczaja sie do limitu posiadanych przedmiotów. Czyli jak masz juz pełne kieszenie i muła na full załadowanego to i tak mozesz wziac taki przedmiot
Zgadza się, tylko nie wszystkie są magiczne. (diament nie jest)
[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 10:37 pm ]
Kufir pisze:Możecie przetłumaczyć na PL obszary typu: Wodospad
Wszystkiego mi się nie chce ale ten Ci przetłumaczę:
Wodospad
Wybierz jedno: ulecz sobie 1 Życie, odzyskaj punkt Losu, lub weź zaklęcie, o ile pozwala na to twoja Moc.
: czwartek 20 maja 2010, 22:46
autor: Roland
Tak z ciekwości chciałbym zapytac jak to jest z tymi dodatkami i ich polskimi wersjami. Highlands juz oficjalnie w sklepach, ludzie juz tam moga w niego grac. Czy w tym samym czasie kiedy u nich juz pojawia sie ten dodatek w sprzedazy nasz wydawca, czyli Galakta, dostaje odrazu materiały do Highlands lub kilka egzemplarzy tegoż i moze sie odrazu zabierac za tłumaczenie a potem czekamy tylko az chinczyki wykonaja swoja robote i statek do nas dotrze czy inaczej to wyglada? No chyba, ze takie informacje to tajemnica i zdradzac jej Galakta jako firma nie moze
: czwartek 20 maja 2010, 22:59
autor: Draugnimir
Kufir pisze:
Możecie przetłumaczyć na PL obszary typu: Wodospad, Lodowy Most czy też Zaginione Miasto i inne tego typu ?
LODOWY MOST:
Przekrocz most
Rzuć 1 kością i odejmij od wyniku liczbę posiadanych Przyjaciół. Jeśli różnica wyniesie zero lub mniej, most się zapada [?] i giniesz. Przed wykonaniem rzutu kością możesz porzucić [na planszy] dowolną liczbę Przyjaciół.
ZAGINIONE MIASTO:
Rzuć 2 kośćmi:
[wobec niektórych rezultatów mam wątpliwości, ale co widziałem, to opisałem

]
2) Tracisz 1 punkt Mocy
3) Tracisz 1 punkt Siły
4) Tracisz 1 punkt Życia [/Losu?]
5) Tracisz 1 Przyjaciela
albo 1 Życie [?]
6) Zostajesz uwięziony. Uwolnisz się, gdy w rzucie za ruch uzyskasz 4, 5 lub 6 [?]
7) Otrzymujesz 1 sztukę złota
8) Otrzymujesz
2/3 [?] sztuki złota
9) Otrzymujesz Talizman
10) Otrzymujesz 1 Pancerz ze stosu kart Ekwipunku
11) Otrzymujesz 1 Broń ze stosu kart Ekwipunku
12) Otrzymujesz 1 Relikt
: czwartek 20 maja 2010, 23:05
autor: Roland
Draugnimir pisze:Jeśli różnica wyniesie zero lub mniej, most się zapada [?] i giniesz.
??? Giniesz?! czy tylko 1 zycie tracisz? jesli jest giniesz to bardzo niebezpieczny obszar! nawet jesli nie zginiemy to mozna tam stracic sporo Przyjaciół, wszyscy go beda unikac jak ognia
: czwartek 20 maja 2010, 23:06
autor: Mały Nemo
Giniesz.
: czwartek 20 maja 2010, 23:06
autor: Bludgeon
Roland pisze:Draugnimir pisze:Jeśli różnica wyniesie zero lub mniej, most się zapada [?] i giniesz.
??? Giniesz?! czy tylko 1 zycie tracisz? jesli jest giniesz to bardzo niebezpieczny obszar! nawet jesli nie zginiemy to mozna tam stracic sporo Przyjaciół, wszyscy go beda unikac jak ognia
Giniesz. Tracisz postać.
: czwartek 20 maja 2010, 23:09
autor: Kufir
Dzięki za przetłumaczenie.
Lodowy Most jest mocarny ...
ZAGINIONE MIASTO - wszystko fajnie ale mozemy dostać Relikt a tych jest aż 4

: czwartek 20 maja 2010, 23:13
autor: Roland
No to niezle, jak do tej pory nie było obszaru, na którym mozna było stracic postac ot tak. Kazdy bedzie go unikał no chyba, ze w wyniku jakis zdarzen przytrafi sie tam ruch zakonczyc wtedy moze powiac grozą jak przy spotkaniu ze Żniwiarzem

: czwartek 20 maja 2010, 23:16
autor: Bludgeon
Roland pisze:Kazdy bedzie go unikał
Chyba, że ktoś nie ma przyjaciół. Wtedy olewka.
: czwartek 20 maja 2010, 23:17
autor: Roland
Kufir pisze:ZAGINIONE MIASTO - wszystko fajnie ale mozemy dostać Relikt a tych jest aż 4

Łatwiej chyba bedzie Eagle Kinga pokonac niz to 12 na kosciach trafic
