Strona 2 z 6

: czwartek 16 lis 2006, 19:22
autor: SeSim
Też nie rozumiem, skąd ta ogólna niechęć do Otchłani. Nie widzę też powodu, dla którego tą planszę wyklucza się z Mistrzostw. Osobiście wywaliłbym Jaskinię w raz ze wszystkimi kartami z tego dodatku. Są tak niedopracowane, że mogą być powodem naprawdę wielu konfliktów.

: czwartek 16 lis 2006, 20:35
autor: e-siecia
w sumie zgodze sie żeby nie używać Kosmicznej Otchłani, Magia i Miecz ma swój kapitalny i niepowtarzalny klimat fantasy i dobrze by było gdyby i tak zostało. Kombinezony czy platformy już nie wspominając o robotach no to odpadają bez dwóch zdań. Rozumiem jakby były jakieś przedmioty np. wielkie maszyny tworzone przez krasnoludów, no ale to już do zrobienia jako nieoficjalny dodatek :P. A co do jaskini to, tę bym zostawił. Nie szkodzi niczym grze, jedyne do czego można sie przyczepić to to że szybko można sie wzbogacić w p-kty siły tam no ale musi być taki przyspieszacz, żeby turniej nie trwał zbyt długo :)
Nie wiem (napiszcie jeśli wiecie) jak sie rozstrzygnął spór o przedmioty typu Rumak, które czynią gracza już na początku super herosem. Jest kilka takich kart, które miały być wycofane z rozgrywki i nie wiem na czym stanęło :)

: czwartek 16 lis 2006, 22:02
autor: gural
Za każdym razem słysząc narzekania co do Jaskini jakoś nie rozumiem ich, ale w sumie może dlatego, że w MM Jaskinia jest znacznie poprawiona (Legionista 3 tury, Wędrujący Pustelnik nie ma "Magicznej Kuszy", Jasnowidz bierze tylko 1 Kartę więcej, itp.). A co do Rumaka o którym wspomniano to mam małe pytanko. Czy Pustelnik (w MiMie Mnich) posiadając Rumaka dopala się podwójnie, czy tylko raz?

A co do tematu. Jestem jak najbardziej za brakiem WKO. Jak dla mnie nie trzyma ona klimatu MiM'a.

: czwartek 16 lis 2006, 22:27
autor: HunteR
I znowu kłótnie, o Kosmicznej Otchłani już zdajsie był temat, był też temat o klimacie MiMa ale nie, zowu ktoś musi drążyć żeby jego było na wierzchu.
Magia i Miecz ma swój kapitalny i niepowtarzalny klimat fantasy i dobrze by było gdyby i tak zostało.
I wciąż pozostało fantasy.
Rozumiem jakby były jakieś przedmioty np. wielkie maszyny tworzone przez krasnoludów
Lol, roboty zbudowane przez krasnoludy (z części które w typowym fantasy nie powinny występować) byłyby bardziej fantasy niż te które są z przyszłości?

Czy tak trudno pojąć że Kosmiczna Otchłań to dodatek który przenosi (a raczej "porywa") poszukiwaczy w przyszłość? Oni nie wsiadają w rakietę i lecą sobie w przestrzeń tylko trafiają w wir czasoprzestrzenny i przenoszą się do czasów w których roboty i broń laserowa są normalością a korona władzy i jej ostatni właściel już nie istnieją (albo czają się gdzieś w czeluściach świata). Po podpakowaniu się wracają do czasów z których przybyli a ponieważ to działa w obie strony wraz z nimi przybywają też inne istoty.

Idąc tym tropem czy uważacie że Planescape: Torment nie jest fantasy? Przecież mamy tam maszyny, dziwaczne wynalazki, roboty a nawet powróże na inne planety i całą masę innych rzeczy których nie zwykło się spotykać w Forgotten Realms itp. światach :roll:

---

Sory za totalny offtop ale nie mogłem ](*,)

Tak więc teraz już widzę że muszę przyjechać na 100% ze swoją Otchłanią żeby inni nie zapomnieli że to świetny dodatek bedący integralną częścią MiMa. Zawsze to jedna plansza Otchłani więcej a patrząc po powyższych postach nie sądzę aby zbyt wiele egzemplarzy było na konwencie :roll:

: czwartek 16 lis 2006, 22:59
autor: Oley
Och dzieci dzieci :P


Sprawa WKO to rzeczywiście problem. hunter ładnie go przedstawił i w tej formie jestem w stanie go jeszcze przepchnąć tyle, że:

- ograniczanie ilości plansz ma przede wszystkim wymiar praktyczny - cięzko zrobić odpowiednią ilość stołów do Turnieju.

Sala jest zbyt mała, a MiM rozłozony w całości to sporo miejsca.

Więc w pierwszej rundzie na pewno nie będzie wszystkich dodatków.

Najprawdopodobnej tylko Miasto i / lub Podziemia

W Finale dochodzą Smoki (jako utrudnienie) i możliwe że jedna z WKO/ Jaskinia choć z tą ostatnią to są inne jeszcze klopoty.


Dochodzą jeszcze kwestie spójności i równości talii (decków) kart przygód. Chodzi o to że tylko jednakowe decki na każdym stole zapewniają sprawiedliwą pierwszą rundę - niestety mimo 3 podstawek i kilku dodatków nie jesteśmy w stanie z naszych kart złożyć nawet 2 równych decków - cóż takie je kupilismy na Allegro :/

Stad idea decka Turniejowego i specjalnych ograniczeń: by to umiejętności graczy a nie ślepy los na początku ustalały zwycięzców

-----------------------------------------------------------

Wstępnie:


Palnuję w tym roku powrót do dwóch rund turnieju: Eliminacje i Finał.


Na stołach eliminacyjnych mamy Podstawkę i jeden/oba z dodatków Miasto/Podziemia.

Z odpowiednimi ograniczeniami odnośnie Arcymaga itd.

To będziemy omawiać jeszcze.

Do finału awansuje max 6 osób czyli trzeba by Punkty Zwycięstwa liczyć w sytuacji kończenia rundy przed dojściem kogoś do KW.

Czas gry w Eliminacjach jak sądzę max 3,5 h.

: piątek 17 lis 2006, 01:38
autor: Gamekeeper
Oley pisze:Najpradopodobnej tylko Masto
Jestem za za a nawet przeciw.

: piątek 17 lis 2006, 11:56
autor: kilof
Cześć Oley. Długo cię nie było i tu nagle wyskakujesz z taką wiadomością. :biggrin:

Oczywiście mogę od razu zadeklarować, że pojawię się na III Mistrzostwach Polski MiM, jako obrońca tytułu mistrzowskiego, chyba że akurat w te dni niebo zwali mi się na głowę. I od razu deklaruje, że jeśli zajmę jakieś premiowane nagrodą miejsce, to zrzeknę się jej na rzecz osobnika, który zajmie miejsce zaraz po mnie (jestem już za stary, żeby wydzierać nagrody tym młodym, spragnionym sukcesu i nagród fanom MiMa). Dodatkowo ufunduje też nagrodę pieniężną, a dla kogo, to ustali się przed turniejem, w każdym bądź razie można w tym względzie na mnie liczyć. Mogę także jako nagrodę wydrukować komplet kart z dodatku Przedpola Piekieł i Pustynia.
Mam też do dyspozycji cały zestaw MiMa, który właśnie planowałem wystawić na Allegro do sprzedaży, ale jeśli nie będziesz mógł skompletować wystarczającej ilości zestawów MiMa do obsadzenia games room'u i jeśli przez to mistrzostwa miałyby się nie odbyć, to mogę się wstrzymać ze sprzedażą tego zestawu do marca, choć jeśli to możliwe i uda ci się skompletować wystarczającą ilość zestawów, to jednak chciałbym wystawić ten mój zestaw na Allegro już teraz. Więc jeśli to możliwe, ustal jak najszybciej, czy ten mój zestaw będzie potrzebny, czy nie.
Pisałeś też coś, że ze swoich kart nie możesz skompletować 2 pełnych decków. Przejrzyj więc swoje karty i wypisz, jakich kart brakuje ci do kompletu i wyślij tą listę do mnie. Niewykluczone, że i w tym względzie będę w stanie pomóc.
Co się tyczy zasad gry na turnieju, to po ostatnim Coolkonie wymodziłem pewną instrukcję do MiMa z zamysłem, że zasady tam zawarte będą obowiązywać na turnieju. Poprzestałem jak na razie na zasadach podstawowych, ale skoro zbliża się turniej, to zdwoje wysiłki, żeby instrukcję tą dokończyć. Przeczytaj na razie to, co jest i napisz, co o tym myślisz. Można o niej poczytać tutaj:

http://www.forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=708

Bardzo chętnie zostałbym członkiem MiMowskiej 'ekipy' i to nie ze względu na ewentualną darmową wejściówkę na konwent, ale szczególnie ze względu na możliwość przespania się w względnie cichym i spokojnym miejscu. Na poprzednim konwencie w pierwszą noc spałem w sali, w której do rana działo się coś głośnego i usnąłem niewygodnie na może 1,5 godziny. Dopiero w drugą noc udało mi się znaleźć cichutki i spokojny kącik pod prysznicem. :-" :biggrin:

: piątek 17 lis 2006, 14:40
autor: chmiel
Ja nie mam w swoim Mimie paru kart z podstawki tylko i smoków, ale oczywiście przywiozę swojego mima na MP napewno.

: piątek 17 lis 2006, 17:19
autor: Gieferg
Kilof pisze:Mogę także jako nagrodę wydrukować komplet kart z dodatku Przedpola Piekieł i Pustynia.
w jakiej wersji ? :-k
Magia i Miecz ma swój kapitalny i niepowtarzalny klimat fantasy i dobrze by było gdyby i tak zostało
Magia i Miecz ma klimat fantasy i S-F idobrze by było gdyby tak zostało.
A co do tego czy niepowtarzalny to bym polemizował bo szczególnie nie odbiega ten klimat od D&D.
Sprawa WKO to rzeczywiście problem. hunter ładnie go przedstawił i w tej formie jestem w stanie go jeszcze przepchnąć tyle, że:
ja się zgadzam z SeSimem i wywaliłbym Jaskinię, ma mnóstwo błędów na kartach (np złe poprzydzielanie do kategorii typu: przedmioty których nie powinno się zabierać albo działające jak zdarzenia itp. z masą kart nie wiadomo co robić - czy odrzucić po uzyciu czy nie, jak dokładnie działają itd. ) i, dotyczy to także kart przygód z tego dodatku, "Jaskinia" jest po prostu maksymalnie skopana :mrgreen: WKO osobiście nie lubię i tam nie chodzę ale dodatek jest dobrze zrobiony i ma parę fajnych rzeczy, nie widzę sensu akurat z niego rezygnować (za to wywaliłbym wszystkie karty ze smoków, jak dla mnie nie wnoszą prawie nic ciekawego).
Z odpowiednimi ograniczeniami odnośnie Arcymaga itd.
ja bym zasugerował rzut kostką po oddaniu magicznego przedmiotu - 6 oznacza że zostajemy arcymagiem :) a tak prawdę mówiąc to bym w ogóle wywalił profesje bo i tak są bzdetne.

PS >> Gamekeeper - ta babka z twojego avatara to prawdziwa paskuda :badgrin:

: piątek 17 lis 2006, 18:06
autor: Gamekeeper
Gieferg pisze:PS >> Gamekeeper - ta babka z twojego avatara to prawdziwa paskuda
Kazda potwora znajdzie swego amatora :mrgreen:

: piątek 17 lis 2006, 20:49
autor: kilof
Gieferg pisze:
Kilof pisze: Mogę także jako nagrodę wydrukować komplet kart z dodatku Przedpola Piekieł i Pustynia.
w jakiej wersji ? :-k
We własnej.

: piątek 17 lis 2006, 23:57
autor: Gieferg
We własnej.
A to ciekawe, nie słyszałem o wersji "Kilofowej" tych dodatków :mrgreen:
czym się charakteryzuje?

: sobota 18 lis 2006, 01:04
autor: kilof
Gieferg pisze:czym się charakteryzuje?
Poprawionymi stylistycznie, ortograficznie i edytorsko opisami, w paru kartach nieco zmienionymi lub rozwiniętymi opisami, zmienioną czcionką, zmienionymi wymiarami i kolorowymi grafikami (chociaż ostatnio doszedłem do wniosku, że grafiki powinny być co najwyżej grayscale, a nawet przeszukuje Internet chcąc znaleźć jakieś dobre pluginy, zamieniające kolorowe obrazki na BW). Tak czy siak oryginalne grafiki z tych dodatków były tak przerobione, że strasznie mi się nie podobały.

: sobota 18 lis 2006, 01:45
autor: Gieferg
hmm, a widziałeś moją wersję tych dwóch dodatków? Black & White, Book antiqua >75%< :mrgreen: (dostępne na stronie Valdiego i pod linkiemw moim podpisie) żeby nie robić dalszego offtopa jak chcesz coś na ten temat napisać to w tym temacie:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... c&start=15
do zamieniania obrazków na BW wystarczy Paint i Microsoft Photo Ediotr, ewentualnie filtr pt pióro graficzne. Żaden problem.

: sobota 18 lis 2006, 08:18
autor: SeSim
ewentualnie filtr pt pióro graficzne
Hmmm to jest filtr w MS Phtoto Editorze? Czy z PS? Jak to brzmi po ludzku? (czytaj angielsku — generalnie jestem za używaniem języka polskiego, ale nie przy lokalizacji programów graficznych :D to jest tragedia...)

: sobota 18 lis 2006, 09:50
autor: Arek
wracajac do tematu to jestem chetny do pomocy przy turnieju, ale tylko na miejscu. Wczesniej nie jestem w stanie nic przygotowac. Jakas ochrona czy cus i jest si ;)
z gier ktore moglbym przywiezc to: MM (+grod), Robin Hood, Trol Football, wszystki miniaturki sfery i nowe jak by ktos chcial zagrac (Runebound, Dangeoner). MiM nie chce brac bo juz jest w oplakanym stanie...

: niedziela 19 lis 2006, 23:51
autor: Oley
No spoko: kilka osób jest - zobaczymy ile dotrwa :D fajnie by było jakby wszystkie :P

A wracając do tematu:

Dziś na próbie dowiedziałem się, że mam w kapeli gościa do zna Gwiezdnego Kupca i
zadeklarował się, że chętnie pouczy i pogra sobie z innymi.

Co do nowych gierek: jak najbardziej także można przywieźć najlepiej z wiedzą jak grać :P

EDIT:
Oley pisze:No spoko: kilka osób jest - zobaczymy ile dotrwa :D fajnie by było jakby wszystkie :P

A wracając do tematu:

Dziś na próbie dowiedziałem się, że mam w kapeli gościa do zna Gwiezdnego Kupca i
zadeklarował się, że chętnie pouczy i pogra sobie z innymi.

Co do nowych gierek: jak najbardziej także można przywieźć najlepiej z wiedzą jak grać :P
KILOF: jesli koniecznie chcesz sie pozbyc MiMa to sprzedaj juz teraz - spoko - karty najwyzej dodrukujemy

Co do Twojej propozycji ufundowania nagrod to bardzo fajna idea, ale lepiej zeby byly to nagrody przeczowe - skoro masz mozliwosc i checi ufundowania czegos to najlepiej jakies fanowskie dodatki do MiMa ja mysle ufundowac bo jesli o kase chodzi to tak profesjonalnie sie robi i powaznie.

Mam nadzieje ze sie nie obrazisz :P

: sobota 06 sty 2007, 14:13
autor: Oley
Potrzebuję osoby która wydrukowała by i wysłała lub dowiozła kilka fanowskich dodatków do MiMa

na ten cel mamy pieniążki jako organizatorzy i chcielibyśmy zrobić to w miarę tanio i porządnie ale że siętym nigdy nie zajmowaliśmy to wolimy zlecić to na zewnątrz

pewnie niektorzy z Was już drukowali i wiedzą jak, na jakim papierze i jakich błędów uniknąc.


Szczegóły podam wkrótce. (jakie dodatki: może macie propozycje ,ile itd)

Mają to byc nagrody w Turnieju oraz jeden komplet który wzbogaci naszą kolekcję MiMa (czyli ogólnodostępną dla konwentowiczów)

pozdrawiam

: środa 31 sty 2007, 18:33
autor: MistrzDzwonow
No i jak tam sprawy turnieju idą? Co do powyższego posta przykro mi że się nie zgłosiłem ale brak drukarki, umiejętności, czasu i środka lokomocji ciutkę mi przeszkodził. Jeśli można być teraz w czymś pomocnym i to coś nie wymaga wyżej wymienionych przedmiotów to chętnie to zrobię.

: sobota 03 lut 2007, 15:08
autor: Mathim
Jako uczestnik przygotowań do Turnieju mogę powiedzieć, że idą one do przodu :) . Mamy już opracowane kwestie organizacyjne i regulaminowe, ale jeszcze musimy popracować nad szczegółami. Oley ma teraz naprawdę mało czasu, ale myślę że w odpowiednim momencie, jak skończy być taki zajęty, zdradzi więcej szczegółów :).
Co do pomocy to przyda się ona głównie na Turnieju (bo jest nas niewielu), no i jak ktoś ma MiM, to może przywieść - najlepiej taki komplet: Plansza Główna + Miasto + Podziemia + Jaskinia + Smoki, żeby później nie było problemu, że czegoś nie ma :) .

Sorry jeśli przez jakiś czas nie będzie od nas odzewu, ale to wynik nawału obowiązków :) .

: sobota 03 lut 2007, 17:03
autor: PoKrAk
Trochę nie rozumiem pomijania dodatku "W kosmicznej otchłani" który jest ciekawszy niż nudne miasto, czy prosciutkie do przejścia podziemia, jak również o niebo lepiej dopracowany niż Jaskinia w której jest masa błędów i z której możnaby spokojnie zrezygnować. Jedyną wadą jest niezgodnośc klimatu, ale czy to naprawdę jest najważniejsze? Przecie jak ktoś nie chce to nie musi tam chodzić, a w końcu to integralna częśc gry (bardziej niż Jaskinia) i naprawdę nie ma sensownych powodów żeby ją wywalać :neutral: a jeśli chodzi o miejsce na stole, to też łatwiej się zmieści niż Jaskinia :biggrin:

: sobota 03 lut 2007, 18:05
autor: MistrzDzwonow
Skoro regulamin już jest przyjęty to właściwie dyskusje nad zasadami nam odpadają :mrgreen:

: sobota 03 lut 2007, 18:07
autor: SeSim
No właśnie. Wywalcie Jaskinię z turnieju (w raz z jej poszukiwaczami)! Będzie z nią więcej kłopotu niż pożytku.
Też nie rozumiem dlaczego Otchłani powiedziano papa nara... Moim zdaniem to świetny dodatek.

: sobota 03 lut 2007, 18:18
autor: HunteR
No właśnie, WKO to fajny dodatek chociaż nie, przecież tam mają statki kosmiczne więc psuje klimat... Głupie gadanie :roll:

: sobota 03 lut 2007, 21:37
autor: MAXtoon
Ej zależy dla kogo, rózni ludzie rózne gusta ;) Ja Kosmicznej nie lubie, nie pasuje mi do tego całego swiata. To wybór organizatorów, co i jak będzie, moim zdaniem słuszny wybór :] Ale fakt, takiego Jasnowidza wywalić z miejsca bo z nim tylko problemy się mnożą.