Strona 2 z 3

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: poniedziałek 05 sie 2019, 18:16
autor: Bludgeon
Nie, mechanika nie podlega prawom autorskim, jedynie jej konkretny zapis. Innymi słowy możesz kopiować rozwiązania ale nie to w jaki sposób zostały przedstawione w instrukcji czy na kartach.

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: poniedziałek 05 sie 2019, 18:16
autor: Valdi
Jak to Rogo stwierdził:
Rogo pisze: niedziela 09 cze 2019, 21:12 To, że gra jest dość mocną kalką Talismana ma plusy i minusy. Rzucasz kostką i idziesz do Gospody, a nie nadrukowanej na planszy Stacji Benzynowej, bo tak pamiętasz

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: wtorek 06 sie 2019, 00:43
autor: LoganOn
Musiał by mieć zgodę od wszystkich autorów grafik na wystawienie tego na Kicka bo to już podlega celom komercyjnym, to raz a dwa tutaj też ma duże znaczenie mechanizm gry na który są też zastrzeżone prawa. Więc się nie da :(

Dodano po 1 minucie 18 sekundach:
Bludgeon pisze: poniedziałek 05 sie 2019, 18:16 Nie, mechanika nie podlega prawom autorskim, jedynie jej konkretny zapis. Innymi słowy możesz kopiować rozwiązania ale nie to w jaki sposób zostały przedstawione w instrukcji czy na kartach.
Tak ale nie toćka w toćkę zerżnięte z innej gry :) A tu jest 90% Talizmana :)

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: wtorek 06 sie 2019, 06:25
autor: abubu
@Bludgeon, faktycznie:
Zasady dotyczące gier
Wyłączenie spod ochrony idei, odkryć, praw, ogólnych metod i zasad, koncepcji matematycznych jest niezwykle istotne dla wykorzystania gier. Mimo że wymyślenie często może być niezwykle kreatywnym wysiłkiem, to chroniony jest jedynie sposób ich wyrażenia (dokładny zapis instrukcji, scenariusza, szata graficzna), ale nie pomysł na działanie gry czy ogólne zasady prowadzenia rozgrywki. Weźmy za przykład gry Scrabble czy Monopoly, które wydawane od lat przez firmy posiadające prawa do tych tytułów zainspirowały również dziesiątki podobnych gier (np. Literaki czy Eurobiznes) o bardzo zbliżonych zasadach. Nie tylko na poczet lekcji, ale nawet z myślą o wydaniu i zarabianiu na nich, każdy może opracować kolejną podobną grę (korzystającą z zasad czy konstrukcji planszy)4. Granicą, której nie możemy przekroczyć, jest użycie tych samych elementów graficznych, kopiowanie instrukcji, korzystanie z tytułu.

4 Barta J., Markiewicz R. Prawo autorskie, Wolters Kluwer Polska, 2008, s. 36, pkt 1.4.
Do tej pory się sugerowałem pewnym wywiadem z pewnym twórcą gier planszowych, który również wspiera (merytorycznie i/lub finansowo) młodych twórców. Nazwiska nie pamiętam (wywiad oglądałem ładnych parę lat temu).

Plus jeszcze link (do innego artykułu niż cytowany): https://www.eporady24.pl/gry_a_prawo_au ... 7,685.html

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: wtorek 06 sie 2019, 06:55
autor: armisch
Super :) to kto narysuje 900 grafik? Nawet okroił bym do 800 :p

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: wtorek 06 sie 2019, 07:16
autor: Bludgeon
LoganOn pisze: wtorek 06 sie 2019, 00:44 1. Musiał by mieć zgodę od wszystkich autorów grafik na wystawienie tego na Kicka bo to już podlega celom komercyjnym, to raz a dwa tutaj też ma duże znaczenie mechanizm gry na który są też zastrzeżone prawa. Więc się nie da :(

2. Tak ale nie toćka w toćkę zerżnięte z innej gry :) A tu jest 90% Talizmana :)
1. No nie, bo to nie realne.
Musiałby usunąć wszystkie grafiki oprócz tych które są dostępne za darmo. A nowe powstaną z pieniędzy ustukanych na kicku.

2. To toćka w toćkę czy 90%?

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: wtorek 06 sie 2019, 16:23
autor: Arthan
Mechanika może być identyczna w 100%, bo sama mechanika nie podlega prawom autorskim.

Projekt przedstawiony na kickstarterze może zawierać przecież np. 50 przykładowych kart. Po co od razu kilkaset?

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: niedziela 15 wrz 2019, 10:29
autor: Valdi
W ISS masz sporo do poprawy, sam dodatek super i w końcu coś się dzieje i jest interakcja dzięki wirusowi. Ale sporo literówek.

Do podstawki trzeba jakiś klimatyczny set kart zrobić które szybciej będą podnosimy cechy poszukiwaczy.

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: niedziela 15 wrz 2019, 10:33
autor: armisch
graliście z Toxic ?

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: niedziela 15 wrz 2019, 10:38
autor: Valdi
Nie mamy Toxic został u Ciebie:)

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: niedziela 15 wrz 2019, 10:45
autor: armisch
Iss Terror jest najtrudniejsze, nie testowałem samego dodatku bez innych. wiem że na pewno brak mutacji może dać się we znaki, i naprawdę trzeba dopakować żeby tam pójść.

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: niedziela 15 wrz 2019, 17:55
autor: Valdi
Żeby tam pójść nie trzeba się dopasowywać, żeby tam przeżyć to i owszem :)

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: piątek 20 wrz 2019, 14:01
autor: Valdi
Czy ktoś chciałby przejrzeć karty / opisy pod względem błędów?

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: piątek 20 wrz 2019, 14:12
autor: Rogo
Valdi pisze: piątek 20 wrz 2019, 14:01 Czy ktoś chciałby przejrzeć karty / opisy pod względem błędów?
Możesz wysłać mi na maila. Ewentualnie link na PW.

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: piątek 20 wrz 2019, 14:26
autor: Maletz
Też mogę pomóc :) Tylko uprzejma prośba o informację, czy stylistyka opisów ma pozostać talismanowa czy jest jakaś szczególna (ostatnio, jak oglądałem jakieś karty do korekty to odniosłem takie wrażenie).

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: piątek 20 wrz 2019, 14:40
autor: Valdi
@Maletz stylistyka jest spoko, czasem zdarzają się czeskie błędy, które ptrzeba poprawić ale wpierw wychwycić.

Na PW wyśle wam linka.

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: piątek 20 wrz 2019, 15:35
autor: Rogo
Zobaczyłem na planszy "odejmnij" i już wiedziałem, że to nie będzie łatwe zadanie xD
(Winda Górny Pokład)

Dodano po 16 minutach 54 sekundach:
PLANSZA
Śluza - czy zamiast 'pola' nie powinno być 'obszary'?
Magazyn - przecinek po 'kombinezonu'; przecinek po '2'; usunąć jedno 'w'; 'tę' zamiast 'tą'
Moduł łącznikowy - przecinek przed 'aby'
Winda górny pokład - 'odejmij' nie 'odejmnij'; po '0' to jest przecinek czy kropka? Powinien być przecinek
Ambulatorium - przecinek przed 'aby'
Kapsuła ratunkowa - po 'tech' usunąć kropkę (chyba, że ma być, bo to skrót?)
Cyber-Doc - 'mutację' a nie 'mutacje'; zdaje się, że są dwie kropki na końcu zdania
Korytarz - przecinek przed 'aby'
Hibernatory - wynik 2 - 'się'; 6 - brak spacji?
Maszynownia - przecinek przed 'aby'
Winda dolny pokład - tu Wrogowie mają +2 DO skuteczności ataku, a wizolatce +3 skuteczność (bez 'do') - trzeba ujednolicić
Laboratorium - przecinek przed 'aby'
Wylęgarnia - przecinek przed 'aby'
Kokpit - 'z' z małej litery; myślniki przed statystykami - w Hibernatorach ich nie ma - trzeba ujednolicić

Ponadto, trzeba zdecydować, czy rzucamy kością, k6 czy 1k6, bo są różne zapisy. I rzut czy rzuć - trzeba to ujednolicić.

A to dopiero plansza :D

Dodano po 3 minutach 13 sekundach:
W Izolatce kropka powinna być za zamknięciem nawiasu :P

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: piątek 20 wrz 2019, 16:00
autor: Maletz
to i moje na szybko:
Plansza
Śluza - ...poruszasz się o K3 pola
Magazyn - podwójna spacja przez "w próżni". Odrzuć TĘ kartę
Moduł łącznikowy - przecinek przed "aby"
Winda - Rzuć kością ujednolicić - albo 1 kością albo 1k6, bo jest burdel. Proponuję zapis "Rzuć 1 kością i od wyniku..."
Winda - Przyjaciół a nie Przyjacół. I czy to nie nazywa się w tej grze towarzysz?
Winda - Odejmij
Ambulatorium - przecinek przed aby
Kapsuła - K6, 1K6, rzuć 1 kością - ujednolicić
Kapsuła - burdel z myślnikami
Cyber -Doc - nazwa obszaru razem
Cyber-Doc - mutację przez ę
Korytarz - przecinek przed aby
Hibernatory - proponuję "usypiasz na 1 turę"
Hibernatory - współczynniki w opisach (Intel i Siła) nie powinny w nawiasach?
Maszynownia - przecinek przed aby
Laboratorium - j.w.
Wylęgarnia - j.w.
Kokpit - lepiej by wyglądało "...i wybierasz miejsce..."

@Rogo podzielmy się jakoś, żeby nie robić roboty dwa razy... :D

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: piątek 20 wrz 2019, 16:08
autor: Rogo
KARTY - DO PODSTAWKI
Kult dzieci gwiazd - "Kultyści, jako ochotnika, wysyłają cię w kosmos. Przenieś swojego Poszukiwacza na obszar Śluzy na ISS." //Poszukiwacz z wielkiej litery? Przecinki bo wtrącenie?
Mieszkańcy kosmosu - przecinek za nawiasem, bo wtrącenie
Ofensywa obcych - 'z nimi' a nie 'z nim', bo liczba mnoga (obcych), przecinki po 'walkę', 'Życia' i 'tu'
Portal obcych - "(...) lub rzuć kością, żeby zobaczyć gdzie się pojawisz:" //niby wiadomo o co chodzi, ale instrukcje muszą być precyzyjne
Porywacz ciał - przecinki po 'walkę', 'Życia' i 'tu'
Rozbity moduł ISS - moim zdaniem powinno być 'losuj' zamiast 'losujemy'


Maletz, zróbmy to samo dwa razy, bo już widzę u Ciebie to, co sam przeoczyłem i się w ten sposób uzupełniamy :D

I niech ktoś mnie nauczy jak się używa opcji usermention, bo mnie szlag jasny trafi xD Moderator od siedmiu boleści...

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: piątek 20 wrz 2019, 16:18
autor: armisch
Osobiście współczuję i podziwiam was zarazem. jeżeli potrzeba jakieś pliki, plansze do poprawienia zapraszam na priv.

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: piątek 20 wrz 2019, 16:33
autor: Rogo
KARTY - ISS TECHY
Emiter infradźwięków - bestię (ę!!!)
Klon - 'Poszukiwacz' - nie powinno być z wielkiej litery?
Kolczaste miny - jeśli chodzi o to, że odrzuca się paliwo, to kartę należy napisać od nowa
Kontroler - czemu tu jest Robot z wielkiej litery a w Emiterze typy wrogów z małej? 'Poszukiwacz' - nie powinno być z wielkiej litery?
Mega Moc - zajebista nazwa :D czemu tu jest 'tej Technologi' (i to przez jedno i), a w innych kartach 'tego Techa'? Po 'energetyczną' kropka i nowe zdanie. I zmień 'x 3 punkty' na '3-krotnie' lub 'o 3 punkty' bo mnie, jako matematyka Twój zapis boli.
Modyfikowany pocisk - kropka po ;palną' i nowe zdanie. 'o 3 punkty' a nie '+ 3 pkty'
Oko za oko - przecinek przed 'że'
Płyta kinetyczna - zbędny przecinek
Sejf - przecinek przed 'gdy' i mała litera; Opis nie jest super precyzyjny ale od biedy może być ;)
Skoczek przestrzenny - przecinek po 'dowolny'; zmieniłbym 'i przeprowadzić tam swoją turę (zamiast ruchu)' na 'i go zbadać'. Karta nie precyzuje, że powrót do skoczka to na ten obszar, z którego się zaczęło tę roszadę - niby idzie się domyślić, ale muszę się przyczepić ;) I po powrocie gracz rusza się normalnie czy ten powrót jest zamiast ruchu?
Silnik manewrowy - 'Śilnik' w nazwie; 'jeden' napisałbym cyfrą, a najlepiej tak: 'Tech pozwala zmienić rzut kością o 1.'
Tlen - znowu 'tej Technologi' (znowu przez jedno i) zamiast tego Techa - bardzo nieprofesjonalnie wygląda ten brak konsekwencji w stosowanych zapisach. I albo dzielisz to na dwa zdania (kropka po 'momencie' i dalej z wielkiej litery 'Chroni cię' - dodać 'cię'), albo zmienić szyk na 'Ten Tech, użyty w dowolnym momencie, (...)'. Ewentualnie 'Możesz użyć tego Techa w dowolnym momencie, aby ochronić się (...)'
Zagłuszać - wiadomo o co chodzi, ale zapis kuleje. Proponuję: 'Możesz zagluszyć pracę cyber wszczepu (jej zdolność nie działa) lub zniszczyć jednego cyborga.'


Koniecznie trzeba zdecydować które słowa mają być pisane wielką literą - jeśli chcemy stosować regułę z Talismana, to jest sporo do poprawy!
armisch pisze: piątek 20 wrz 2019, 16:18 Osobiście współczuję i podziwiam was zarazem. jeżeli potrzeba jakieś pliki, plansze do poprawienia zapraszam na priv.
O nie nie, sam się z tym męcz :D :D :D

Dodano po 39 minutach 25 sekundach:
KARTY - MUTACJE
Ghuloza - po 'Ghula' przecinek lub kropka i nowe zdanie z wielkiej litery. Po 'intel' chyba nie powinno być kropki (?)
Konflikt - przecinki po 'posiadasz' i 'je'
Promolekuła - 'DNA' wielkimi literami; Nie 'Dodajesz' a 'Zyskujesz'; dalej zmieniłbym na 'Co turę tracisz po punkcie Życia i Siły. Jeśli któreś z nich spadnie do zera, giniesz. Odrzuć tę kartę gdy odwiedzisz Instytut.'
Super Prędkość - w nazwie jest 'predkość'

KARTY - WSZCZEPY
Auto filtry - śmieszna nazwa :D Zmień na 'Ten wszczep chroni przed utratą punktów Życia wskutek działania toksycznych stref i toksycznej chmury.'
Broń energetyczna - przecinki przed 'żeby' i 'musisz', bo wtrącenie
Cyber czerep - Kropka po 'kością' i nowe zdanie z wielkiej litery; przecinek po '6', 'Chociaż' z wielkiej litery bo nowe zdanie.
Cyber gun - przecinki przed 'żeby' i 'musisz', bo wtrącenie
Cyber mózg = 'punkt' zamiast 'punkty'
Cybernogi - czepialstwo, ale w celach estetycznych zmieniłbym szyk zdania na 'Ten wszczep pozwala zmienić wynik rzutu kością za ruch o 1 punkt.'
Cyber oczy - zajebista karta. Czy ona coś robi? :D
Cyber oko - 'powtórzyć' zamiast 'poprawić'; przecinek CHYBA zbędny
Cyber ramie - powinno być 'ramię'
Cyber tarcza - Kropka po 'kością' i nowe zdanie z wielkiej litery; przecinek po '6'; zmieniłbym '5 - 6' na '5 lub 6'
Cybernetyczny pancerz - 'Jeżeli w wyniku przegranej walki tracisz punkt Życia, rzuć kością. Jeżeli wypadnie 4, 5 lub 6, nic się nie stało. Mimo że przegrałeś walkę, nie tracisz punktów Życia.' - nadal nie jest idealnie, ale zdecydowanie lepiej.
Cybernetyczny szkielet - jak wyżej.
Oko szpiegowskie - zmieniłbym na 'Dobierając kary zdarzeń, możesz odrzucić jedną i w jej miejsce wylosować nową. Tę musisz już zaakceptować.'
Pełne przekształcenie - WTF?! '(...) dwiema kośćmi za ruch i dodać (...)'; Ostatnie zdanie zrobiłbym jako zwykłe zdanie z wielkiej litery i bez nawiasu
Protezy - rozumiem, że nic nie robią?
Wampirki - przecinek po 'możesz', bo wprowadza wtrącenie; Sam zapis jest do bani, bo nie precyzuje czy nie można korzystać z pancerzy, czy pozwala sobie odzyskać punkt życia nawet wtedy, gdy przeciwnik się skutecznie obroni.
Wzmocnione plecy - proponuję zapisać 'dodatkowych' zamiast 'dodatkowo'


Mam dosyć, olewam poszukiwaczy i zdarzenia! Może później je sprawdzę. To jest twardy orzech do zgryzienia xD

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: piątek 20 wrz 2019, 22:40
autor: Maletz
Zajmie mi to więcej czasu niż zakładałem, praktycznie każda karta wymaga przeredagowania :)

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: piątek 20 wrz 2019, 23:22
autor: Rogo
Nie no, przejrzałem dopiero jakąś połowę kart i już kilka, a nawet kilkanaście, przepuściłem bez uwag (ale to może dlatego, że straciłem zapał).

Zajmij się Poszukiwaczami i kartami ISS. Resztę, jak widać powyżej, już wstępnie sprawdziłem. I nie wiem czy mam siłę na resztę...

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: sobota 21 wrz 2019, 20:31
autor: Maletz
Katalog Poszukiwacze:
Astronauta 3 zdolność, przecinek po Techa. Usunąć kropkę po nowego
4 zdolność Rad bez kropki, rzuć z małej (znowu problem zapisu, kostką, kością, 1 kością, 1k6), proponuję "wynik 5-6 oznacza, że kombinezon..."
Auromatron 2 zdolność chodziarz :D przecinek po ty
3 zdolność , po robota, , po możesz, ę w kontrole, Po z dużej, takiej do usuniecia, przecinek po robot
Predzio 2 zd. , po broń
3 zd. , po nagrody
3 zd. , po uda
Cybrog 2 zd. , po cyborga
4 zd. , po Wszczep
Inkwizytor 2 zd. się przez ę, Poszukiwaczem z dużej, przecinek po mutacje. Rzuć kością i dodaj swoją Intel. Jeżeli wynik jest wyższy OD ich Siły, przecinek po Życia, usunąć kropkę po zabity i spację po nawiasie. Zionięcie zastąpić innym określeniem? Np. miotacz nie jest skuteczny. Odbywacie normalną walkę z tym, że nie rzucasz kością za swój atak (jest na swój atak).
Rajders (proponuję zmianę na Rajder) zd 1 , po kolejny
zd. 2 , po wroga
zd. 3 , spotkanym (napotkanym) zamiast innym, ę w amunicje
Terminator zd. 1 . po karabinem
zd. 2 . w miejsce , po towarzyszy. (Towarzyszy z dużej?) Każdy z nich dodaje 1 do twojej, , po Intel, , po Życia

Re: Schron Zero - ISS "TERROR"

: poniedziałek 23 wrz 2019, 20:54
autor: Maletz
I zdarzenia