Strona 2 z 2

: niedziela 03 lut 2013, 00:01
autor: Qurek
Wtrącając do ostrej dysputy swoje trzy grosze, chciałem wszem i wobec oznajmić, iż od zawsze grałem w sposób, że można bronić się trzema przedmiotami, poczynając proceder obrony od przedmiotu z największym prawdopodobieństwem na obronę (np. Zbroja od 4 do 6) na tym z najmniejszym prawdopodobieństwem kończąc (Hełm 6 oczek). Powiem więcej nadal ponownie jak "Rogo", będę tkwił w tym przekonaniu za sprawą kilku kwestii, które pomimo, że były już omawiane przytoczę po raz wtóry:
1. W punkcie 16.4 jest zapis który mówi wyraźnie (... można używać tylko 1 broni ...) podczas określania swojej skuteczności w walce wręcz. Znanym mi odstępstwem od tej reguły jest "Wojownik", który jeśli nie używa tarczy, może walczyć dwoma broniami.
2. Następnie w tym samym punkcie jest zapis, że przed utratą Wytrzymałości po przegranej walce zapobiec może (... użycie Przedmiotu, lub Czaru ...) co dla wielu jest jednoznaczne, z użyciem tylko jednego przedmiotu. Zgodnie z tym rozumowaniem należałoby również użyć wyłącznie jednego Czaru. Zakładam hipotetycznie sytuację, w której Poszukiwacz, który przegrał walkę i za chwilę ma stracić ostatni punkt życia posiada "Zbroję" i Czary "Uzdrowienie" oraz "Ocalenie". Zbroją nie udało mu się niestety obronić, rzuca zatem Czar "Uzdrowienie" (który może być rzucony w dowolnym momencie), i który to jest mu skutecznie blokowany poprzez użycie "Rozproszenia Magii" przez innego Poszukiwacza. Wychodzi na to, że "Ocalenia" nie może już rzucić i odchodzi do krainy wiecznych łowów.
3. Jak już również było wspominane punkt 16.9 w kwestii obrony przed utratą punkty Wytrzymałości mówi już o PRZEDMIOTACH i CZARACH.
4. Ostatni już punkt, o którym wspominał Rogo. Po chorobę Błędnemu Rycerzowi cały ten sprzęt?
Podsumowując, jak powiedział już stave, z gry ma być fun, więc najlepszym rozwiązaniem wydaje się być wstępne umówienie się przed grą na zasady obrony. Ja jednak będę do końca trzymał stronę Rogo i zdania raczej nie zmienię.

: niedziela 03 lut 2013, 00:13
autor: Mały Nemo
2. Uzdrowienie nie chroni przed przegraną walką. Ocalenie tak. Więc rzucisz Uzdrowienie możesz rekreacyjnie jedynie, bo jego instrukcja nie wspomina nic o przegranej walce. Co więcej, kilku nawet gra, iż możesz użyć Uzdrowienia (lub Apteczki w WKO) jedynie wtedy, gdy jeszcze żyjesz. Innymi słowy nie możesz go użyć, gdy tracisz ostatni punkt Wytrzymałości.

4. Żeby sprzedać lub zamienić na złoto.

: niedziela 03 lut 2013, 01:17
autor: Qurek
No więc OK. Może faktycznie podałem zły przykład. Mea Culpa. Ale, podobna sytuacja. Poszukiwacz z 4 punktami Wytrzymałości, właśnie przegrywa walkę. Posiada Zbroję i dwa Czary "Wyssanie Jaźni" i "Ocalenie". Obrona Zbroją nie przynosi rezultatu, przychodzi więc czas na rzucenie czaru. Poszukiwacz widzi, że jeden z jego oponentów jest w posiadaniu dwóch Czarów. Chcąc zatem upewnić się, że "Ocalenie" nie zostanie mu przerwane, decyduje się rzucić "Wyssanie Jaźni" na swojego kolegę. Kolega jest akurat w posiadaniu Czaru "Rozproszenie Magii", którym zresztą rozprasza "Wyssanie Jaźni". Czy w takiej sytuacji Poszukiwacz nie może już rzucić "Ocalenia" z racji tego, że można użyć CZARU, a nie Czarów? Nadmienię, że zarówno "Wyssanie Jaźni", jak i "Ocalenie" można rzucić w dowolnym momencie.

: niedziela 03 lut 2013, 01:32
autor: Mały Nemo
Myślę, iż może użyć Ocalenia w takiej sytuacji. W instrukcji jest napisane, iż można użyć tylko 1 Czaru w celu uniknięcia konsekwencji związanych z przegraną walką. Wyssanie Jaźni nie jest Czarem, z którego można skorzystać jedynie podczas walki, więc można go rzucać dowolnie i nie wpłynie ono negatywnie na Ocalenie.