Strona 2 z 4
: wtorek 25 paź 2005, 10:12
autor: Raleen
Gavel pisze:Zgodnie z karta Władcy Smoków chodzilo mi o cos takiego:
Uzywajac Wierzchowca mozesz przenosic sie na odleglosc do 4 obszarów (zamiast normalnego rzucania kostka), ale nie wolno zabrac Ci w taka podroz zadnego z Przyjaciół.
Mozna by jeszcze "polączyc" go z Mulem i taki Wierzchowiec moglby przenosic np. 4 przedmioty ponad limit.
Karta Władcy smoków to zupełnie co innego :!: Tam jest mowa o tym, że jak pokonasz smoka to zamiast go zabijać możesz wziąć go sobie za wierzchowca, ale to nie ma nic wspólnego z wierzchowcem-rumakiem, kartą przygód. I możesz to zrobić tylko dzięki przyjecielowi zwanemu Władcą smoków i tylko póki masz tego przyjaciela. To jest karta z "Miasta". Tylko w tym przypadku możesz poruszać się tak, że ruszasz się od 1 do 4 pól. Najwygodniejszy sposób poruszania się w grze, bo zawsze trafisz tam, gdzie chcesz, a jak na planszy są takie obiekty jak fontanna mądrości czy magiczny strumień, to nie trzeba wiele gadać jakie to pożyteczne. Do stajni smoka nie sprzedasz jako wierzchowca, bo on jest wierzchowcem tylko dzięki temu, że posiada się władcę smoków.
: wtorek 25 paź 2005, 19:42
autor: Gavel
W karcie Władcy Smoków nie ma nic napisane o zabijaniu smoka:
ale mniejsza z tym.
Mi chodzilo o stworzenie NOWEJ karty ekwipunku "Wierzchowiec" ktora mialaby podobne cechy co smok-wierzchowiec z opisanej karty, a moznaby ja kupic w Stajni w Miescie.
: środa 26 paź 2005, 08:06
autor: Raleen
W karcie Władcy Smoków nie ma nic napisane o zabijaniu smoka
Zdaje się, że masz rację, choć trochę nieprecyzyjnie jest ta karta napisana. Ale to na pewno ta karta.
Mi chodzilo o stworzenie NOWEJ karty ekwipunku "Wierzchowiec" ktora mialaby podobne cechy co smok-wierzchowiec z opisanej karty, a moznaby ja kupic w Stajni w Miescie.
Myślę, że to byłaby za dobra karta jak na karty ekwipunku. To poruszanie się w ten sposób, że możesz sobie wybrać ile pól się ruszysz jest zbyt dużym bonusem.
Wierzchowiec w Mieście
: poniedziałek 04 wrz 2006, 12:01
autor: lubber2000
Ostatnio próbuje sobie odnowić wszystko, co mi się z Magii i Miecza pogubiło.
Czy ktoś wie może, do czego służy Wierzchowiec (można go kupić w Stajniach na Planszy Miasta), tzn. co dokładnie było napisane na jego karcie?
: poniedziałek 04 wrz 2006, 12:24
autor: Gieferg
Nie ma takiej karty jak wierzchowiec (choc faktycznie jest wspomniana na planszy miasto) musieli się walnąc w tłumaczeniach . Może chodzić o rumaka, choć jest on zbyt potęzną kartą by sensowne było kupowanie go za nędzne 3 mz. Poza tym ani konia, ani konia i wozu czy rumaka nie ma wkartach ekwipunku tylko w przygodach więc jak dla mnie nie da się ich kupić, niezaleznei od tegoco napisali na planszy do Miasta.
: poniedziałek 04 wrz 2006, 13:20
autor: MAXtoon
Wieżchowiec = Rumak, fakt. Był juz wątek na forum. Nawet ktoś(Valdi?) stworzył wierzchowca. Jednak ja go do gry nie wprowadzałem

pozdrawiam
: poniedziałek 04 wrz 2006, 15:01
autor: HunteR
Tak jak mówi Max, ktoś już zrobił taki cały pakiet "brakującego" ekwipunku tj. Wierzchowiec (przerobiony Rumak), Koń, Koń z wozem.
: poniedziałek 04 wrz 2006, 19:03
autor: Valdi
Dostępny umnie na stronce. Było to omawiane i większość stwierdziła że wierzchowiec to rumak i trzeba było to zrobic więc to co brakowało zrobiłem.
Pozdrawiam Valdi
: poniedziałek 04 wrz 2006, 19:20
autor: lubber2000
Muszę cię Gieferg poprawić - Wierzchowiec w Mieście nie kosztuje 3mz, a 5mz (przynajmniej na mojej planszy

). I właściwie moim zdaniem wstawienie rumaka za wierzchowca jest całkowicie w porządku - 5 miechów za rumaka to taka cena w sam raz. W końcu nie jest to jakiś nadzwyczjnie cudowny przedmiot, bo jeden trudniejszy wróg i już go tracimy, no nie?
: poniedziałek 04 wrz 2006, 19:56
autor: pretorianstalker
Z Rumakiem nie ma trudnych wrogów

Chyba, że jesteśmy słabo rozwinięci, a przedmiot należy do najomcniejszych w grze. Świadczy o tym choćby ilość ludzi, którzy zapragnęli go osłabić, aby nie działał tak dobrze jak działa w grze. Nawet 5mz nie jest więc wygórowaną ceną, bo po co komu kupować np Zbroję za 5mz (płytowa chyba tyle kosztuje) jak może mieć zamiast niej rumaka, z którym zbroja się nie przyda, bo i tak wszystko się wygrywa

: poniedziałek 04 wrz 2006, 19:57
autor: Gieferg
Jak dla mnie takiego przedmiot jak rumak w ogóle nie powinno dac się kupić i nie powinno go być w grze więcej niż 1 egzemplarz, a 5 mz to stanowczo za mało

Podobnie koń i wóz - jest ich wystarczająco i są zbyt dobre by było ich więcej.
: poniedziałek 04 wrz 2006, 20:10
autor: SeSim
Podobnie koń i wóz - jest ich wystarczająco i są zbyt dobre by było ich więcej.
Przecież z tym nie można wszędzie łazić no i stosunkowo łątwo stracić przedmioty na nich niesione. Jak dla mnie ryzyko posiadania takiego czegoś w wystarczający sposób rekompensuje ich posiadanie oraz bardziej powszechne występowanie.
Z Rumakiem nie ma trudnych wrogów Wink Chyba, że jesteśmy słabo rozwinięci, a przedmiot należy do najomcniejszych w grze.
Nie przesadzacie aby z tym przepakowaniem rumaka? To normalne, że niektóre karty są lepsze od innych. Najpierw trzeba uzbierać tą dużą Moc, żeby stać się mega super wymiataczem. Są sposoby na pozbycie kogoś tej karty, pozatym zawsze można doprowadzić do starcia na polu gdzie nie można używać przedmiotów

: poniedziałek 04 wrz 2006, 20:42
autor: Valdi
Hmm ale niewidze w czym problem jak coś moge do ekwipunku dorzucić nakładke niwelującą tą małą niezgodność na planszy Miasta usuwając tym samym informacje o zakupach Rumaków/wierzchowców koni z wozami, to dla tych którzy uważają że niepowinno sie takowych kupić, i myśle że sprawa będzie załatwiona.
: wtorek 05 wrz 2006, 15:40
autor: lubber2000
Ja bym to podsumował tak:
W ekwipunku powinien być jeden koń i wóz oraz jeden wierzchowiec (z właściwościami rumaka), obie karty sprzedawane za 5mz. Sprawa jest wtedy mniej więcej wyważona - te całkiem dobre przedmioty nie są specjalnie drogie, ale nie są też rozdawane na lewo i prawo. Myśle, że taki układ załatwia sprawę.
: wtorek 05 wrz 2006, 22:34
autor: HunteR
No wsumie te mocniejsze wersje miecza, zbroi i hełmu też występują w liczbie sztuk jeden. Niby każdy może je kupić ale są tak cenne że poprostu dostawy tych towarów zdażają się niezwykle żadko tak więc jak ktoś już kupi to nakład należy uznać za wyczerpany

Tak więc koń, koń z wozem oraz wierzchowiec vel rumak po jednej sztuce w ekwipunku to rozsądny wybór.
Nie to żebym drukował odrazu dodatkowy ekwpipunek z końmi czy innymi cudami bo jakoś nigdy mi tego nie brakowało jednak jeśli na planszy jest napisane że można kupić to powinna faktycznie być możliwość zakupu owych towarów/zwierząt.
: środa 06 wrz 2006, 07:37
autor: Valdi
Jak coś to w uzupełnieniu ekwipunku były po trzy sztuki ale to przeciez nieproblem można sobie wyciąć po jednej z każdego, a głupio mi było robić trzy karty...
: sobota 16 wrz 2006, 11:36
autor: Connor_MacManus
tak ,ale jak wszyscy zaczna biegac z wierzchowcami to gra straci duzo bo kazdy bedzie przepakowany ,a 5mz nie jest przeciez trudno zebrac...
: niedziela 08 paź 2006, 02:07
autor: wilczy
Ten temat był już wałkowany, rzeczywiście Wierzchowiec = Rumak = Koń Bojowy. Polska edycja Miasta zawiera błąd polegający na braku odpowiednich kart ekwipunku co zresztą już Valdi naprawił.
Rumak jest uważany za nie zbalansowaną kartę... ale co powiecie na potraktowanie zdobycia go jako sub-questu na drodze po Koronę Władzy? Czy nie było by ciekawie gdyby Rumaki były powszechnie dostępne dla każdego kto ma złoto? Oczywiście powszechnie dostępne w Mieście. Trzeba po prostu posiadać kilka takich kart ekwipunku... i już. Wszyscy mają równe szanse. No może oprócz biednych potworów
Przecież podobnie sprawa ma sie właściwie z poczciwą Zbroją (i to tą najzwyklejszą, a co dopiero modele "DeLuxe"). Niby można jej nie mieć ruszając po Koronę, ale każdy rozsądny Poszukiwacz najpierw sobie ją "organizuje" i nikt jakoś nie protestuje że to nie uczciwe i zawala balans.
Ze Zbroją można przegrać walkę nawet na -naście punktów i mimo to jest połowa szans że wyjdzie się ze starcia "bez draśnięcia".
Więc może tu analogicznie - też nie ma co rozpaczać?
: niedziela 08 paź 2006, 12:53
autor: chmiel
Hmmmm my jak gramy to mamy troche inną zasadę, a mianowicie: Jeżeli ktoś zostawia w stajni konie muły konie i wóz i tym podobne to wtedy opcja kupna czegokolwiek w stajni jest dostępna i można kupować zwierzęta które zostały wcześniej pozostawione w stajni.
: niedziela 08 paź 2006, 12:58
autor: HunteR
Bez sesnsu, przecież gracze zostawiają w stajni zwierzęta po to żeby nikt ich nie ukradł. A tak zostawią konia a kilka tur później ktoś inny go kupi. Przecież to kradzież :roll:
: niedziela 08 paź 2006, 13:00
autor: chmiel
no niestety to jest gra i trzeba się liczyć z nieuczciwymi sprzedawcami

: niedziela 08 paź 2006, 13:02
autor: HunteR
Gdybyś powiedział "to jest życie i trzeba się liczyć z nieuczciwymi sprzedawcami" to bym przyznał rację ale ponieważ to gra to wtedy cała idea stajni mija się z celem. Po co zostawiać w stajni zwierzę skoro i tak mogą ci je ukraść tak samo jak na ulicy :roll:
: niedziela 08 paź 2006, 13:14
autor: Valdi
Hmm to sie kłuci troszke z instrukcją:
Pt. MIEJSCA W MIEŚCIE
"Stajnie:
Uczciwie i uważnie prowadzone stanowią bezpieczne schronnienie dla zwierząt pociągowych i wierzchowców. "
Tj. według punktu
W MIEŚCIE
"pt 3.
Mułów, koni, powozów, smoków i innych więkrzych przedmiotów nie można zabrać do żadnego miejsca w mieście oprócz stajni i Nabrzeża, trzeba je zostawić w tych dwóch miejscach na ulicy lub poza murami miasta,"
Co oznacza że z lokacji tj Ulice moża je ukraść a bespieczne zostanienie w stajni by od tego chroniło.
Hmm przyokazji czytania może zamierzony jest brak wierzchowca w ekwipunku bo czytając dlaej:
"Właściciele prowadzą również opcje handlowe, chociaż nie zawsze mają wierzchowce do sprzedania" z czego można by wysnuć wniosek że Brak wierzchowca był zamierzony.
: środa 11 paź 2006, 18:24
autor: Łudi
Hmm przyokazji czytania może zamierzony jest brak wierzchowca w ekwipunku bo czytając dlaej:
"Właściciele prowadzą również opcje handlowe, chociaż nie zawsze mają wierzchowce do sprzedania" z czego można by wysnuć wniosek że Brak wierzchowca był zamierzony.
Inną hipotezą jest plan wydawniczy, który zakładał dodatkowy zestaw kart. Jednak nigdy go nie wydano...

: środa 11 paź 2006, 21:23
autor: gural
Mnie się wydaje, że celowo zrobili tak, żeby nie było zbyt łatwo dostać te dobre Karty. A kupić możemy zawsze, gdy ktoś zostawi jakiegoś konia, prawda?